Macken *ULVLEK*

jag ville också ge henne en chans bara för att hon var ny, en annan spelare som varit med längre hade jag gjort processen kort med som hade samma formuleringar. Jag är nog också väl förlåtande mot nya:idea:
vi borde kört på som vi brukar, i andra leken åker de ut i första lynch:cool:
Känner lite samma sak, med nya är det både att man har noll koll på spelstil (de har de förmodligen själv också) och så tar det ett tag innan man greppar hur man spelar då är jag mer benägen att bortförklara än att peka ut som ulv.

@quarter4ever I ditt resonemang så är du helt säker på att hjartagna inte var den som fick spioninfo i går alltså?
det vore väldigt märkligt om hon fått den då den innehåller så pass många rader, och detta borde hon förmedlat genom att tydligt visa vad dessa rader innehållit. Jag finner inget i hennes inlägg som tyder på att hon varit mottagare av spioninfo faktiskt.

Bybon som kan bli omvandlad hamnade i lyan, Novali dog (var ulv) BSF kommer efter en längre utläggning av Q om spioninfo och tiden för lottning, med uppdateringen att hon har gjort ett misstag och det nu har kompenserats. För mig känns det åtminstone rätt självklart att bybon som kan bli omvandlad hade fått spioninfo, blev käkad och spioninfo följde med in i lyan.

Jaha, jag kopplade inte alls ihop kompensationen med spioninfon. Jag finner det helt enkelt osannolikt att den följde med in i lyan.

Bybon som kan bli omvandlad hamnade i lyan, Novali dog (var ulv) BSF kommer efter en längre utläggning av Q om spioninfo och tiden för lottning, med uppdateringen att hon har gjort ett misstag och det nu har kompenserats. För mig känns det åtminstone rätt självklart att bybon som kan bli omvandlad hade fått spioninfo, blev käkad och spioninfo följde med in i lyan.
Det ligger onekligen nära till hands att tro det. Jag har svår att se det som ett litet misstag ;). Det är ganska stort, och om man spånar om kompensationen kan det vara spioninfo till en bybo kanske...

Ja du får tro vad du vill, men just nu känns det mest skumt att du inte ens vill förstå...

Inte ens vill förstå? Jag förstod uppriktigt inte, men nu när du förklarat så förstår jag kopplingen du gjorde. Men visst du får gärna tycka att jag är skum, hittills har det ju inte precis regnat in andra kandidater att rösta på.

Inte ens vill förstå? Jag förstod uppriktigt inte, men nu när du förklarat så förstår jag kopplingen du gjorde. Men visst du får gärna tycka att jag är skum, hittills har det ju inte precis regnat in andra kandidater att rösta på.
Men vad är det som gör att du tycker att det är så osannolikt?

jag undrar jag - tror nog du har rätt! Detta känns logiskt!

Är inne en snabbis. Hinner inte läsa igenom alla inlägg som är skrivna efter jag somnade igår men jag ser att novali var ulv.

Undrar då om hennes godförklarning av snurrfian (innan natt DL) betyder något.

jamen ja så känner jag med.
Jag tolkade också Novali01 med mina snällaste glasögon igår.
frågan är bara hur trovärdiga hennes uttalande om den är si och den är så egentligen är?
Vem ville hon rikta blickarna på egentlige?
tog fram lite ( nästan allt) av det hon skrivit, jag tycker nog att det uteslutande är goda hon försöker sprida misstankar om. Hon verkar även vilja hänga på dina tankar om klara, vilket för mig säger att hon kan veta din sida (om ännu inte vilken roll) (att du är god, vilket jag med flera håller dig som pga hur du spelat, finns inget där som tyder på någon dold agenda) och passar på att försöka verka lite mindre misstänkt, Snurrfian godförklarar hon, men tror att det kan vara för att hon trodde att hon var den onda utanför lyan. det är jag tämligen säker på att hon inte var , det intryck jag fick efter gårdagen är att hon bara varit en god förvirrad snurrfian, detta efter att ha förklarat sina tankar bättre efter första dl. Artline är ett osäkert kort för mig som kan vara åt vilket håll som helst, men med tanke på att Noavli01 var ulv så kansk att det väger över positivt för henne? Iom att det var en andra röst( den första andrarösten dessutom) har svårt att förstå varför en ulv skulle riskera något så?
Artline är helt klart ond! Att ens uttala tanken att man inte sett macken är sanslöst misstänkt! Ha ha

Funderar på om bollens förvirrade frågeförsök är ett försök att förvirra? Inte kan hon väl ha missat infon?
Men känner nog ändå att mest skumt är ändå artlines inlägg att hon aldrig sett macken?? Mina barn är betydligt yngre o kan citera mängder ur macken så det måste vara en dimridå!
Novali röstar på Artline
Med motiveringen att uttalandet om att hon inte sett macken pga hon inte var född då låter misstänkt.

Men hur kunde det bli så här?? Att rösta ut Roger i första DL är ju katastrof. Tror fortfarande att jag hade mer rätt i min röstning men undrar hur i hela friden Klara resonerar? Känns ju väldigt underligt att först vara helt säker på att bollen är ond, svamla om sitt duschande o sen rösta på mig??

Och efter det visar det sig att hon tänkt fel o röstat på fel?? Jag håller Klara som ond, hon lägger ut dimridåer och svamlar för att man ska tro att hon är god.

Snurrfian velar lite hit o dit, vill inte hämndrösta, varför inte då? Håller nog henne som god iaf. Artline hämndröstar på mig, visst var min teori tunn men vilken teori är inte det? Jag röstade iaf inte ut en god i första DL. Artline är åt det onda hållet för mig iaf.
Övriga deltagare snurrar lite hit o dit förutom cirkus som som vanligt har en massa teorier...

Men hon är ju också inne på att Klara är skum.

Hon kände sig jagad, nu tyckte inte jag att det var bara jag som jagade efter henne, tycker nog att det var flera andra som var henne på spåret faktiskt.
Nja alltså jag blir mer misstänksam över att du jagar mig, Quarterforever? Jag har förklarat och försvarat mina teorier men du återkommer igen och igen. Och varför vill du inte lägga din röst på Artline? Kan du utveckla det?
Jag tycker det känns rätt ulvigt från din sida att jaga en god, dvs jag, trots att jag förklarat alla mina inlägg.

Däremot väntar jag också med att rösta till fler har hittat hit, känner att jag behöver mer kött på benen för att göra mitt val även om jag håller fast vid mina tidigare teorier.

Rösten på mig med en jättemärklig motivering som inte går ihop nånstans. Försökte nog få mig som misstänkt omd siare, vilket också några började nojja över/ alternativt försökte spä på.
Novali röstar på Quarterforever

Med motiveringen att hon flera ggr upprepar att det är flera som håller ögonen på mig, dvs troligtvis försöker hon signalera till de andra ulvarna att rösta på mig.

edit fetade och kursiverade de hon teoriar om, samt grönmålade bollen__ som vi vet var god.

Senast ändrad:
Är inne en snabbis. Hinner inte läsa igenom alla inlägg som är skrivna efter jag somnade igår men jag ser att novali var ulv.

Undrar då om hennes godförklarning av snurrfian (innan natt DL) betyder något.
detta är min fundering om det som jag skrev till cirkus nyss, klipper in det:
Snurrfian godförklarar hon, men tror att det kan vara för att hon trodde att hon var den onda utanför lyan. det är jag tämligen säker på att hon inte var , det intryck jag fick efter gårdagen är att hon bara varit en god förvirrad snurrfian, detta efter att ha förklarat sina tankar bättre efter första dl.

tog fram lite ( nästan allt) av det hon skrivit, jag tycker nog att det uteslutande är goda hon försöker sprida misstankar om. Hon verkar även vilja hänga på dina tankar om klara, vilket för mig säger att hon kan veta din sida (om ännu inte vilken roll) (att du är god, vilket jag med flera håller dig som pga hur du spelat, finns inget där som tyder på någon dold agenda) och passar på att försöka verka lite mindre misstänkt, Snurrfian godförklarar hon, men tror att det kan vara för att hon trodde att hon var den onda utanför lyan. det är jag tämligen säker på att hon inte var , det intryck jag fick efter gårdagen är att hon bara varit en god förvirrad snurrfian, detta efter att ha förklarat sina tankar bättre efter första dl. Artline är ett osäkert kort för mig som kan vara åt vilket håll som helst, men med tanke på att Noavli01 var ulv så kansk att det väger över positivt för henne? Iom att det var en andra röst( den första andrarösten dessutom) har svårt att förstå varför en ulv skulle riskera något så?

Hon kände sig jagad, nu tyckte inte jag att det var bara jag som jagade efter henne, tycker nog att det var flera andra som var henne på spåret faktiskt.

Rösten på mig med en jättemärklig motivering som inte går ihop nånstans. Försökte nog få mig som misstänkt omd siare, vilket också några började nojja över/ alternativt försökte spä på.

edit fetade och kursiverade de hon teoriar om, samt grönmålade bollen__ som vi vet var god.

tillägg till detta: reflektionerna gjorda utifrån hur leken såg ut igår.
Iom en omvandlad bybo så behöver ju inte de man dittills uppfattat som goda/neutrala vara det längre.
Hjartagna var bybo, så det borde finnas 3 kvar är den vedertagna uppfattningen varav 2 som är goda bybor och en ond omvandlad bybo(numera ulv).

Jag är också väldigt skeptisk till @thoora även om jag röstade på Cirkus igår, men igår var jag väldigt osäker på vad jag skulle rösta på överhuvudtaget, frågan är om lyan såg det som en öppning att rösta på Cirkus idag? Speciellt eftersom Novali försökte hänga på mig igår?

Jag är ganska övertygad om att det är så, det finns ju inte någon trollerimöjlighet eller så utan de har gjort ett försök till just det.

cirkus röstar på thoora

Jag tror att ulvarna helt enkelt chansade på att det skulle se ut som om thoora har info om mig.

Sitter och funderar på hur man kan anta att ängeln spelat denna gången?
Ingen ond spion finns med, så rimligen borde den skyddat sig själv första natten?
Oavsett om det var sig själv den skyddade eller en annan så förhindrade den käket första natten.
Om den skyddade sig själv är det rimligt att anta att den gör det igen nästkommande natt? För att även ulvarna borde anta som jag gjorde när första käket misslyckades att det var ängeln som de försökt käka?
Eller det kanske beror på vem som har rollen, jag har själv aldrig varit ängel, och tycker mig ha sett olika sätt.
är nu inte ute efter att namnge vare sig ängel eller den/ dem den skyddat, utan i mer generella termer, rent speltekniskt hur man kan anta att ängeln resonerar och spelar

Jag känner mig helförvirrad just nu. @thoora kan du försöka förklara lite mer vad det är som får dig att misstänka att cirkus är omvandlad? Gärna citat, så kanske jag kan använda huvudet och förstå hur du tänker. :)

Jag tror ju, baserat på hur hon resonerat leken igenom, att cirkus är god. Hade en helt annan roll på henne än den som omvandlades... Därav min förvirring.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar