Macken *ULVLEK*

Men äntligen kanske jag kan göra lite bot och bättring i min röststatistik!

En som har lika dålig röststatistik som jag, det är cirkus. Jag har tolkat det som att hon är en god spelare utan extra information och med tanke på att flera spelare i går höll henne åt det goda hållet kan jag tänka mig att hon eventuellt blivit siad dessutom. Men hon har hållit en avsevärt lägre profil än vad hon brukar, jag trodde att både jag och q4 skulle vara under luppen med tanke på hur illa vi röstat. Jag tror att hon hållit den här låga profilen för att hon varit frustrerad. En frustrerad man som bara vill ha sin bil tillbaka. Och som nu har gått över till andra sidan.

thoora röstar på cirkus

OBS!

På grund av att LL har jobbat natt och inte tänkte klart har ett litet misstag skett som nu kompenserats för att återställa jämvikt i leken.

Jag tänker lite på det här inlägget. Det skrev Habina igår. 21:05. Det var klart att Bollen skulle åka. Skulle då en ulv skriva att någon som den vet inte är ulv är skum när bollens roll skulle avslöjas? (Eller så skrev hon så just därför. :p )

@Habina

Hur kommer det sig att du inte röstade på Q4 idag när du hade rätt starka misstankar om att hon kan vara den onda siaren? :)

Nä, alltså först var jag bara lite tveksam vi missförstått Novali totalt och att hon ändå var god. Försökte hitta något som kunde förklara det och kom då på min långsökta teori om ond siare. Tyckte själv att den var rätt dålig, men blev osäker när quarter4ever plötsligt vände taggarna utåt och kallade det att jag spred misstankar.

Jag tyckte dock inte det var tillräckligt för att rösta på quarter, som är guld för goda sidan om hon är god. Men när sedan hjartagna hade röstat på henne och visade sig vara god, så blev jag ännu mer misstänksam. Däremot hann de inte bli starka misstankar förrän efter röstningen var klar och vi visste hjartagnas roll.

Idag känns dock teorin värdelös, eftersom Novali var ulv ändå. Jag behöver sluta vara för snäll mot nya spelare som gör konstiga saker. ;)

Nä, alltså först var jag bara lite tveksam vi missförstått Novali totalt och att hon ändå var god. Försökte hitta något som kunde förklara det och kom då på min långsökta teori om ond siare. Tyckte själv att den var rätt dålig, men blev osäker när quarter4ever plötsligt vände taggarna utåt och kallade det att jag spred misstankar.

Jag tyckte dock inte det var tillräckligt för att rösta på quarter, som är guld för goda sidan om hon är god. Men när sedan hjartagna hade röstat på henne och visade sig vara god, så blev jag ännu mer misstänksam. Däremot hann de inte bli starka misstankar förrän efter röstningen var klar och vi visste hjartagnas roll.

Idag känns dock teorin värdelös, eftersom Novali var ulv ändå. Jag behöver sluta vara för snäll mot nya spelare som gör konstiga saker. ;)
jag ville också ge henne en chans bara för att hon var ny, en annan spelare som varit med längre hade jag gjort processen kort med som hade samma formuleringar. Jag är nog också väl förlåtande mot nya:idea:
vi borde kört på som vi brukar, i andra leken åker de ut i första lynch:cool:

En som har lika dålig röststatistik som jag, det är cirkus. Jag har tolkat det som att hon är en god spelare utan extra information och med tanke på att flera spelare i går höll henne åt det goda hållet kan jag tänka mig att hon eventuellt blivit siad dessutom. Men hon har hållit en avsevärt lägre profil än vad hon brukar, jag trodde att både jag och q4 skulle vara under luppen med tanke på hur illa vi röstat. Jag tror att hon hållit den här låga profilen för att hon varit frustrerad. En frustrerad man som bara vill ha sin bil tillbaka. Och som nu har gått över till andra sidan.

thoora röstar på cirkus

Oj vad konstigt att jag har hållit låg profil, Sovit 3 timmar i stöten när jag har haft andra som passat på stoet. Jobbat som vanligt, dvs när jag varit vaken. Skött matlagning (gör jag alltid när jag parasiterar på mina vänner)leken har inte varit prio. Stoet fölade igår och nu äntligen har jag sovit...

Du kan få tro att jag är omvandlad, men det var värst vad du snabbt bestämde dig för det. Jag får direkt vibbarna att här har vi en som vill rikta blickarna bort från sig själv. Jag tror faktiskt att detta är ett försök från thoora att låtsas att hon vet något. Eftersom jag vet hur det ligger till på riktigt så kommer detta att handla om trovärdighet - hon försöker lägga en tidig röst på mig med låtsad info - i hopp om att få många följare Jag kan säga att min ulvometer skriker grymt högt.

Jag tror också att vi ligger såpass pissigt till att om jag åker så är det i princip vinst för onda sida och det är vad thoora satsar på nu.

Att q4 inte varit under luppen från min sida är rätt uppenbart - hon teoriar som vanligt och jag är rätt säker på att hon vet vad hon pysslar med bland annat när hon sätter mig åt det goda hållet. Sen är frågan hur hon vet det. Det finns några alternativ.

jamen ja så känner jag med.
Jag tolkade också Novali01 med mina snällaste glasögon igår.
frågan är bara hur trovärdiga hennes uttalande om den är si och den är så egentligen är?
Vem ville hon rikta blickarna på egentlige?

Nu är frågan om @quarter4ever spelar extremt bra ond, men jag tror inte att en ond Q skulle se till att det blev kompensation för den goda sidan så av den anledningen håller jag henne just nu åt det godare hållet. ;)
Men samtidigt borde det innebära att lyan nu har spion info... :crazy: Och att någon som vi kanske har hållit åt det godare hållet helt plötsligt nu är ond och kan glida med lite fint... :crazy:

Oj vad konstigt att jag har hållit låg profil, Sovit 3 timmar i stöten när jag har haft andra som passat på stoet. Jobbat som vanligt, dvs när jag varit vaken. Skött matlagning (gör jag alltid när jag parasiterar på mina vänner)leken har inte varit prio. Stoet fölade igår och nu äntligen har jag sovit...

Du kan få tro att jag är omvandlad, men det var värst vad du snabbt bestämde dig för det. Jag får direkt vibbarna att här har vi en som vill rikta blickarna bort från sig själv. Jag tror faktiskt att detta är ett försök från thoora att låtsas att hon vet något. Eftersom jag vet hur det ligger till på riktigt så kommer detta att handla om trovärdighet - hon försöker lägga en tidig röst på mig med låtsad info - i hopp om att få många följare Jag kan säga att min ulvometer skriker grymt högt.

Jag tror också att vi ligger såpass pissigt till att om jag åker så är det i princip vinst för onda sida och det är vad thoora satsar på nu.

Att q4 inte varit under luppen från min sida är rätt uppenbart - hon teoriar som vanligt och jag är rätt säker på att hon vet vad hon pysslar med bland annat när hon sätter mig åt det goda hållet. Sen är frågan hur hon vet det. Det finns några alternativ.

Jag gör mitt bästa för att hjälpa goda och jag vet inte om du har varit till mycket mer hjälp än jag hitintills i varje fall. Men precis så som du skriver räknade jag med att du skulle skriva, så det får mig inte att ändra uppfattning.

thoora röstar på cirkus

jag vete sjutton hur jag ska tolka detta thoora?
Jag ser ett scenario där de onda satsar på att få ut en godförklarad cirkus som rätt trolig.
Jag var misstänksam mot dig innan dl imorse, och detta inlägget får mig inte mindre misstänksam.
Jag är rädd för att spioninfon inatt gick till den som blev omvandlad, och i så fall så är det bara lyan som vet vem den omvandlade är, och kan ta chansen att låtsas veta något om cirkus, som ser graverande ut, i att få alla att tro att hon skulle vara omvandlad. Jag har svårt att se att det skulle vara så trots allt.
Har ställt en fråga till LL hur kunden med den vita opeln visas i en sia, det är ganska intressant att få veta....

Jag är rädd för att spioninfon inatt gick till den som blev omvandlad, och i så fall så är det bara lyan som vet vem den omvandlade är, och kan ta chansen att låtsas veta något om cirkus, som ser graverande ut, i att få alla att tro att hon skulle vara omvandlad. Jag har svårt att se att det skulle vara så trots allt.

Om antagandena i början av leken stämmer så var det från början 4 kunder (bybor). Eftersom hjartagna är ute innebär att det är 1/3 risk att spioninfon hamnade i lyan i natt. Om den nu ens gör det, efter att ha blivit käkad är ju bybon ingen bybo längre. Även om lottningen görs före.

jag vete sjutton hur jag ska tolka detta thoora?
Jag ser ett scenario där de onda satsar på att få ut en godförklarad cirkus som rätt trolig.
Jag var misstänksam mot dig innan dl imorse, och detta inlägget får mig inte mindre misstänksam.
Har ställt en fråga till LL hur kunden med den vita opeln visas i en sia, det är ganska intressant att få veta....
Jag är också väldigt skeptisk till @thoora även om jag röstade på Cirkus igår, men igår var jag väldigt osäker på vad jag skulle rösta på överhuvudtaget, frågan är om lyan såg det som en öppning att rösta på Cirkus idag? Speciellt eftersom Novali försökte hänga på mig igår?

Om antagandena i början av leken stämmer så var det från början 4 kunder (bybor). Eftersom hjartagna är ute innebär att det är 1/3 risk att spioninfon hamnade i lyan i natt. Om den nu ens gör det, efter att ha blivit käkad är ju bybon ingen bybo längre. Även om lottningen görs före.
Men nu har du väl läst väldigt slarvigt? Jag tycker att LL mer eller mindre har skrivit ut att spioninfo följde med in i lyan och att den goda sidan nu har fått kompensation?

@quarter4ever

Kan du möjligen acceptera att du aldrig varit starkt misstänkt, men väl under bevakning för din usla röststatistik? Som jag skrivit tidigare så försökte jag förklara @Novali01 ond och godförklaringar som en parallell till de gjorde i dina första lekar och det hade inget att göra med din roll i nuvarande lek överhuvudtaget.

För närvarande letar du ulvar i gammal god Q stil, och djupdyker i regeltolkningar kring nattens käk på ett sätt jag har svårt att se en ulv göra.

Nu när du sansat dig och i vart fall inte ondförklarar mig så kanske vi kan gå vidare och leta efter ulvar, mest fundersam är jag över Thoora just nu. Har hon sett något eller låtsas hon se något, jag funderar vidare..

du glömmer bort att en bybo fick spioninfo igår och därmed inte är med i lottningen idag så av 3 bybor( inkl den som kan omvandlas) är det bara 2 som kan få infon! alltså 50/50...
sedan tolkar även jag LLs inlägg om kompensation som att det bör vara den goda sidan som fått den av någon anledning. Det visar sig under dagen tror jag hur det ligger till!
jag undrar om du har något mer att tillägga förutom att cirkus skulle vara den omvandlade?

@quarter4ever

Kan du möjligen acceptera att du aldrig varit starkt misstänkt, men väl under bevakning för din usla röststatistik? Som jag skrivit tidigare så försökte jag förklara @Novali01 ond och godförklaringar som en parallell till de gjorde i dina första lekar och det hade inget att göra med din roll i nuvarande lek överhuvudtaget.

För närvarande letar du ulvar i gammal god Q stil, och djupdyker i regeltolkningar kring nattens käk på ett sätt jag har svårt att se en ulv göra.

Nu när du sansat dig och i vart fall inte ondförklarar mig så kanske vi kan gå vidare och leta efter ulvar, mest fundersam är jag över Thoora just nu. Har hon sett något eller låtsas hon se något, jag funderar vidare..
jag accepterar absolut att bli granskad;) min statistisk är under all kritik:banghead:
Jag letar ulvar för fullt och välkomnar allas input i detta:)

Citera gärna, det enda jag kan hitta är att lottningen sker före.

Uppdatering

Det gick inte som de tänkte när de skulle presentera kommunens förslag för Roy och Roger. Det verkade inte som om de fick fram sitt budskap, fast de gjorde sitt bästa för att nå fram med informationen. Ärligt talat verkade varken Roy eller Roger bry sig om vad de sa. Nonchalanta var vad de var. De förtjänade inte att få så mycket betalt för sin slitna gamla mack...

Tyvärr tyckte Ulriks chef att han gjort ett så dåligt jobb att han plockades bort från projektet.

Novali01 var ulv

DL 21:30

Det stämmer att den omvandlade hamnar i lyan

hm då kan det alltså hamna info i lyan idag iaf, då får jag tänka om lite......
så det innebär också att om ulvarna skulle käka den som lotten faller på så finns det ingen spioninfo den dagen som kan komma fram i tråden?

OBS!

På grund av att LL har jobbat natt och inte tänkte klart har ett litet misstag skett som nu kompenserats för att återställa jämvikt i leken.

Bybon som kan bli omvandlad hamnade i lyan, Novali dog (var ulv) BSF kommer efter en längre utläggning av Q om spioninfo och tiden för lottning, med uppdateringen att hon har gjort ett misstag och det nu har kompenserats. För mig känns det åtminstone rätt självklart att bybon som kan bli omvandlad hade fått spioninfo, blev käkad och spioninfo följde med in i lyan.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar