Macken *ULVLEK*

En sak är säkert, Cirkus och Thoora lär inte sitta i lyan tillsammans.

Thoora beter sig som hon har någon information och dessutom så tror hon inte på möjligheten att lyan skulle fått informationen av misstag.

Cirkus menar å sin sida att thoora är ulv som spelar god.

Hoppas fler har åsikter om det här så att det går att bringa klarhet, jag är annars benägen att vänta och se när det gäller de två även om jag för stunden misstänker Thoora an aning mer.

Jag känner mig helförvirrad just nu. @thoora kan du försöka förklara lite mer vad det är som får dig att misstänka att cirkus är omvandlad? Gärna citat, så kanske jag kan använda huvudet och förstå hur du tänker. :)

Jag tror ju, baserat på hur hon resonerat leken igenom, att cirkus är god. Hade en helt annan roll på henne än den som omvandlades... Därav min förvirring.
då blir jag nyfiken på vilken roll du tänkte henne på? Eller ja kanske inte rollen, men vad du baserar ett antagande på om en annan god roll?
Och hur du kommit fram till det?
edit ändrade en formulering

Jag tycker jag har en ganska bra bild över åtminstone ett par av spelarna.
Efter morgonens diskussioner mellan ffa q och LL och den kompensation som aviserades är jag säker på att q är på goda sidan. Även Snurrfian som noterade detta först och detta ihop med q's resonemang runt henne gör att även Snurris bör vara god.

Sen har vi resten...

thoora har redan fått min röst och jag är ordentligt säker på att hon är ond just för att dt inte finns någon trollerimöjlighet. Hade det funnits hade jag trott att hennes röst på mig var trollad, men jag tror att hennes säkra inlägg om att rösta på mig är ett försök till att låtsas ha info om mig.

Jag är inne på att vi tar en i taget så - thoora först.

då blir jag nyfiken på vilken roll du tänkte henne på? Eller ja kanske inte rollen, men vad du baserar ett antagande på om en annan god roll?
Och hur du kommit fram till det?
edit ändrade en formulering

Rollen kan jag förstås ha fel om, det är mest en känsla utifrån vad cirkus skrivit, hur hon formulerat sig och vad hon haft för teorier. Ta till exempel nu sist när hon tycker att thoora beter sig som hon är trollad, men då det alternativet inte finns, så måste thoora därmed vara ond. Jag har ett par roller som passar in på cirkus i och med det, men hade inte alls tänkt på omvandlingsrollen till henne. Dvs jag kan ha tänkt helt fel och vill därför försöka förstå thoora. Även om jag av gammal vana gärna litar på cirkus. Hon brukar kunna lura mig också. ;)

Jag avstår gärna den frågan, med tanke på risken för straff för min sida i leken.
man kan ju skriva i allmänna termer, inte att det är så? Spåna lite om vilka andra möjliga kompensationer som kan ha kommit i fråga?
Jag tror nog att du har fått info på något sätt det gäller bara att utröna för vilken sida du jobbar åt

Rollen kan jag förstås ha fel om, det är mest en känsla utifrån vad cirkus skrivit, hur hon formulerat sig och vad hon haft för teorier. Ta till exempel nu sist när hon tycker att thoora beter sig som hon är trollad, men då det alternativet inte finns, så måste thoora därmed vara ond. Jag har ett par roller som passar in på cirkus i och med det, men hade inte alls tänkt på omvandlingsrollen till henne. Dvs jag kan ha tänkt helt fel och vill därför försöka förstå thoora. Även om jag av gammal vana gärna litar på cirkus. Hon brukar kunna lura mig också. ;)
ja cirkus är lurig säger bara lex cirkus :angel:, som får mig att alltid vilja syna henne om jag inte får info om henne eller att det ändå är uppenbart pga hur hon spelar.
Jag tror nog att även siarna vill veta vart de har cirkus om de får chansen.
I denna leken är det intressant iom att vi har en ond siare och inte bara en god siare.
Svårt att veta för den som får infon vilken av dem som är vad
Om båda råkat siat samma person så blir det ju också extra svårt att veta för den som får spioninfon vem av dem som är vem.

Senast ändrad:

Thoora beter sig som hon har någon information och dessutom så tror hon inte på möjligheten att lyan skulle fått informationen av misstag.

Hoppas fler har åsikter om det här så att det går att bringa klarhet, jag är annars benägen att vänta och se när det gäller de två även om jag för stunden misstänker Thoora an aning mer.
ja det är nog vettigt att invänta lite andras reflektioner , det kan ge en klarare bild

Ja, jag menar det stenhårt! Jag vet ju min roll och jag vet konsekvenserna av att jag åker ut. Så jag fattar att de försöker ta chansen.

har du haft denna känslan hela tiden eller när växte den fram? Kan du ge några exempel på vilka formuleringar du tänker på?

MEEEEN! Här lämnar jag er själva en liten stund o vad gör ni då?? tar död på mig??? Snyyyyyft.....Go Onda!!
du ska nog vara glad som fått vara med så länge:devil: vi brukar lyncha nykomlingarna i första lynchen i andra leken.Det var synd att vi inte gjorde det denna gången också:p

Jag har allt hört det o känner mig smickrad men du ska akta dig...vi newbies har fler kort i ärmen än ni räknar med....:devil:

Ja, jag menar det stenhårt! Jag vet ju min roll och jag vet konsekvenserna av att jag åker ut. Så jag fattar att de försöker ta chansen.
Jag är benägen att tro att du är den goda, det finns många tveksamheter kring Thoora och hennes plötsliga uppenbarelse, inte minst att hon inte hade koll på hur stor risk det är att informationen hamnat i lyan.

En fråga till @thoora som kan ha betydelse för vem jag tror på: -Thoora hur ser du egentligen på möjligheten att Hjartanga inte fått någon spioninfo?

Du hävdar att det inte är så stor risk att spioninfon hamnat i lyan "bara" 1/3 men verkar tro att Hjärtat kan ha fått spioninfo trots att chansen är 1/4. Är det något särskilt hjärtat skrivit som får dig att tro att hon fått det. Jag har läst igenom och har inte hittat något. Har jag missat en hint tro?

Men äntligen kanske jag kan göra lite bot och bättring i min röststatistik!

En som har lika dålig röststatistik som jag, det är cirkus. Jag har tolkat det som att hon är en god spelare utan extra information och med tanke på att flera spelare i går höll henne åt det goda hållet kan jag tänka mig att hon eventuellt blivit siad dessutom. Men hon har hållit en avsevärt lägre profil än vad hon brukar, jag trodde att både jag och q4 skulle vara under luppen med tanke på hur illa vi röstat. Jag tror att hon hållit den här låga profilen för att hon varit frustrerad. En frustrerad man som bara vill ha sin bil tillbaka. Och som nu har gått över till andra sidan.

thoora röstar på cirkus
Nu har jag läst lite igen och nu känns den här rösten än mer märklig? Du menar alltså att du röstar på @cirkus för att hon har hållit en låg profil mellan 8:30 och 9:30? Det var väl väldigt många som inte skrev något under den timmen, vad är det som gör att du blir så övertygad om att hon skulle vara omvänd?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar