Macken *ULVLEK*

Jag håller på att läsa ikapp i leken och noterar att Novali trots allt var ulv. Bra, då var jag inte helt fel ute. Men då måste jag fundera vidare kring Habinas roll. Igår tyckte jag mig se ett samband mellan dom två. Jag kan inte helt släppa det, även om min erfarenhet säger mig att jag kanske borde göra det. Jag tycker att Habinas förklaringar kring hur hon resonerat kring Novali känns så... tillrättalagda.

Jag måste också kika vidare på thoora. Jag har inte hunnit så mycket längre än till hennes röst på cirkus så jag får återkomma där.

Vad skönt det är med en liten lek så jag faktiskt förmår hålla lite ordning på er alla :D

Q - känner mig ganska säker på hennes godhet. Det baserar jag på hennes sätt att skriva om Cirkus, vilket får mig att tro att hon har någon slags info. Dessutom känns det som hon vänder och vrider på allt på ett konstruktivt sätt.

Lobelia - har jag mycket liten koll på känner jag. Teoriat en del men har svårt att avgöra var det placerar henne.

Snurrfian - hennes röst på cirkus igår talar till hennes nackdel

Artline - har varit i hetluften ordentligt. Men som någon skrev gör det mig lite fundersam över att det började komma massor med röster på Bollen i det läget. Skriver på paddan nu så ska kolla röstlistorna ordentligt senare.

Cirkus - Q:s sätt att hålla Cirkus som god gör att jag också gör det. Dessutom tucker jag hon känns klok i sina resonemang

Habina - enligt tidigare erfarenhet borde hon blivit omvandlad :p men känns som en mindre vettig anledning att hålla henne som ond så låter bli det.

Däremot funderar jag över kopplingen Novali - Habina som diskuterades igår. Extra intressant blir det i ljuset av novalis roll.

Mirtai - det är jag :)

Klara - jag brukar alltid misstänka Klara men inte den här gången. Kanske borde bli misstänksam bara av den anledningen? Tycker hon upp uppmärksammade kopplingen Habina/Novali igår på ett sätt som en ulv inte borde ha gjort.

Thoora - jag röstade på Thoora redan DL1 och tyckte inte hon blev mindre misstänkt igår. Dock valde jag att rösta på Novali eftersom hon kändes ännu skummare igår. Hennes väldigt konstiga sätt att rösta på Cirkus får även mig att tro att hon låtsas vata något hon inte är.

Novali gör mig lite misstänksam, känns det inte som om hon hänger på teorin mot Artline lite för lätt?

Samma sak med Thoora som jag tycker röstar med en ytterst märklig motivering

För mig är det troligare att om Bollen nu var ond och undrade skulle hon ta det i PM med LL.

Ingen aning om Bollens roll, jag tycker som sagt hon resonerat minst sagt märkligt. Men jag gillar inte drev, framförallt i dl1, och väljer därför att lägga min röst annorlunda.

Mirtai röstar på Thoora

Jag väljer att följa upp min röst från DL1 och röstar på Thoora även nu. Tycker både hennes röst på Bollen, eller ffa motiveringen av densamma, och hennes röst på Cirkus skaver för mycket för att kunna släppa.

Dessutom är det skarpt läge och då känns det extra viktigt att samla rösterna!

Mirtai röstat på Thoora

Borde finnas bättre sätt att vinna på än att ta en sådan risk. Genom att låtsas ha en roll så lär den äkta reagera.
ja OM det nu fanns en äkta? iom att det såg ut som en spioninforöstning....
Och iaf jag hade redan skrivit några inlägg som nog var det som de hoppades på att de goda skulle anta:
aha vi har en omvandlad bybo!
och Novali01 var ulv:D så det var så ändå;)
Då ska vi se
omvandlingen kommer före spioninfon delas ut, så om inte den omvandlade fick infon igår så bör den inte ta med sig någon info till lyan iaf.;)

den bybo som får dagens spioninfo bör ju få veta
vem ulvarna käkade inatt, högintressant, då den ju nu är ulv!
vem den onda siaren(journalisten) siade
vem den goda siaren( den beiga kunden) siade
vem ängeln skyddade
vem jägaren( budda) jagade

LLs inlägg om kompensation för ett misstag kommer efter thooras röstinlägg på cirkus....

röstlista DL3 kl 21.30
9.23 thoora röstar på cirkus
11.39 cirkus röstar på thoora
14.22 Snurrfian röstar på Thoora

15.37 Lobelia röstar på Thoora
17.27 quarter4ever röstar på thoora
17.45 Mirtai röstar på Thoora

cirkus 1
thoora 5

Thoora röstar på cirkus och det väcker stora protester. Jag fick intrycket redan igår att någon hade fått extrainfo som tydde på att cirkus var god. Det känns ju lite skumt onekligen. Samtidigt satt jag i bilen på väg till jobbet i morse och funderade lite på leken och hade då i tankarna att just thoora hade gjort saker som ändå fick mig att vilja putta henne åt det lite godare hållet. Då tänker jag framförallt på hennes funderingar kring hur spioninfon borde kunna avslöja just det som har hänt idag, vem kunden med den vita opeln är om den blivit omvandlad. Thoora var ganska drivande i att klargöra detta. Skulle hon ha gjort det som ond? Och skulle hon ha gjort det om hon själv var kunden med den vita opeln?

Men hennes röst på cirkus skaver verkligen. Jag måste fundera mer på det här.

Thoora röstar på cirkus och det väcker stora protester. Jag fick intrycket redan igår att någon hade fått extrainfo som tydde på att cirkus var god. Det känns ju lite skumt onekligen. Samtidigt satt jag i bilen på väg till jobbet i morse och funderade lite på leken och hade då i tankarna att just thoora hade gjort saker som ändå fick mig att vilja putta henne åt det lite godare hållet. Då tänker jag framförallt på hennes funderingar kring hur spioninfon borde kunna avslöja just det som har hänt idag, vem kunden med den vita opeln är om den blivit omvandlad. Thoora var ganska drivande i att klargöra detta. Skulle hon ha gjort det som ond? Och skulle hon ha gjort det om hon själv var kunden med den vita opeln?

Men hennes röst på cirkus skaver verkligen. Jag måste fundera mer på det här.
jag vet att jag hade en tanke om thoora som den som skulle kunna bli omvandlad när hon frågade om kunden med den vita opeln i början.

jag vet att jag hade en tanke om thoora som den som skulle kunna bli omvandlad när hon frågade om kunden med den vita opeln i början.

Ja, det är ju absolut möjligt. Men vill man verkligen i så fall vara med och trycka på omständigheter som skulle avslöja en om man blir omvandlad?

Lobelia efter viss undran igår så är jag numera rätt säker på vart jag har henne. Det sätt hon idag nystar i detta mellan thoora och cirkus förstärker min uppfattning från igår, jag tror mig ha pusslat in henne i en god roll utifrån vad hon skriver och hur hon resonerar

Snurrfian var en av mina misstänkta efter dl1, jag har en känsla av att även lyan trodde sig hittat sin onda siare i henne, och att det var därför Novali01 slängde ur sig en plötslig godförklaring av henne igår ( innan nattdl- så info fanns inte tilgänglig och Novali01 visade sig också vara ulv). Det sätt som Snurrfian därefter igår förklarade sig på samt hur andra uppfattade henne fick mig igår att ändra uppfattning om henne. Idag har hon varit mycket bra med i vad som kan ha hänt efter uppdateringen i morse, då det blev uppenbart att en bybo ( mannen med vita opeln) blivit omvandlad. Det sätt hon resonerar på nu och hur hon agerar, säger mig att Snurrfian inte är den omvandlade och på de godas sida

Artline har varit riktigt på tapeten iom att hon fick två snabba röster i dl1 varav den andra var från Novali01. Detta kan betyda att artline, iaf då, var god. Jag har en stor undran över vart jag har Artline nu, kan vara den som blivit omvandlad faktiskt. Får hålla ögonen på henne!

cirkus, ingen förändring i min uppfattning här, Cirkus håller jag för mycket osannolik att vara omvandlad faktiskt!.Allt hon gjort genom leken fick mig tidigt att bortse från min lex cirkus och snabbt uppfatta henne som god. Även hur det nu artat sig under dagen sedan thoora slog ner som en blixt i morse så finns det inget som ändrar min uppfattning om cirkus , hon är fortfarande god i min bok

Habina Ja jag tycker det är svårt att veta vart jag har Habina.En del talar för en god Habina och en del annat för en ond. Verkar ha hittat en roll åt cirkus, vilket för mig betyder att hon har tillgång till info bakom kulisserna. Tyvärr tror jag i så fall att den infon kommer från den onda sidan, antingen i lyan eller utanför lyan, Håller Habina som misstänkt ond för detta.

Mirtai fortfarande på min obslista, svårt att veta vart man har henne

Klara förklarade sig igår hur det var med virrvarret kring hennes motivering och röstning igår. Håller henne neutral så länge

Thoora, hamnade på min misstänkta lista igår eftersom även hon hade två gröna plumpar i protokollet efter 2 dl. Idag har mina misstankar mot henne stärkts, jag tror att spioninfon följde med in i lyan imorse och de tog en chans att verka som om någon skulle kunnat fått veta som om cirkus skulle vara den omvandlade. Hon har dock väldigt konstigt resonemang ang sannolikheten för att att info skulle kunnat komma in i lyan, gör ett sannolikhetsfel som jag anser att en "riktig"bybo inte skulle göra när hon säger att det 1/3 chans till det, när det i själva verket är 50% chans iom att samma bybo inte får info två dagar i rad såtillvida inte den är ensam kvar. Detta skulle en "riktig" bybo ha järnkoll på, vilket får mig att tro att thoora spelar god för att få ut en godförklarad cirkus. Eftersom spioninfon också innehåller mer info än just vem ulvarna käkade så är det ytterst märkligt att hon inte tar upp mera teorier kring detta för att signalera det. Siarroll har jag det för osannolikt att hon har så infon kommer inte därifrån- I min bok är hon ulv

quarter4ever röstar på thoora då jag är övertygad om att hon sitter i lyan och försöker sig på en rövare för att vinna spelet åt de onda, för det krävs bara en (!) god som går på deras finter för att de ska få ut cirkus och det behövs sedan bara ett lyckat käk för att de ska vinna imorgon.

Oj, då har du helt missförstått mig. Jag har hittat rollen baserat på vad cirkus skrivit, så jag kan förstås vara helt fel ute. Precis som jag nämnt innan.

Jag gillar att sammanställa saker. :p

1. quarter4ever
2. Lobelia
3. Snurrfian
4. Artline
5. cirkus
6. Habina
7. Mirtai
8. Klara
9. thoora

Roy (ängel)

Den beiga kunden (siare)

Budda (jägare)

Kunder (Bybor) - Om det är tre ulvar finns det nu två bybor kvar.

Journalist (ond siare)

Kommungubbar från stadsplaneringskontoret (ulvar) - enligt uträkningar i början borde det vara tre stycken, varav en är den omvandlade bybon.

Jag tror inte att thoora nödvändigtvis är den som blivit omvandlad - däremot så tycker jag att hennes röstinlägg ser ut att låtsas agera på spioninfo snarare än på en roll som hon inte har. Spioninfon (om den kommit in i lyan - vilket jag är ganska säker på) kan ha kommit antingen från NattDL1 eller NattDL2. Är det ifrån NattDL1 så borde den som har fått spioninfon NattDL2 ha koll på vem den omvandlade är. Är infon ifrån NattDL2 så vet ingen annan vem den omvandlade är och då kan vi bara spekulera.

Jag måste rösta nu. Thoora har inte kommit in och förklarat sig, så jag tänker inte lita på henne när jag är mer säker på cirkus roll.

Habina röstar på thoora

Då jag tror att hon är en ulv som försökte få med sig goda för att rösta ut cirkus, genom att ge sken av att ha information om att cirkus blivit omvandlad. Jag är däremot inte säker på att det är thoora som är den omvandlade.

Lyfter den här också.

Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline
20.14 thoora röstar på bollen__
20.29 Hjartagna röstar på bollen__
20.45 Mirtai röstar på Thoora
20.46 Snurrfian röstar på Habina

20,51 Klara röstar på Novali01
20.56 Artline röstar på Novali01
20,57 Klara ändrar röst till på thoora
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian.
20.58
quarter4ever röstar på bollen__

DL 2
17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19:04 thoora röstar på Hjartagna
19:17 Novali01 röstar på quarter4ever
19:39 Mirtai röstar på Novali01
20:26 cirkus röstar på Hjartagna
20:37 Habina röstar på thoora
20:53 Klara röstar på Novali01
20:57 Snurrfian röstar på cirkus
20:58 Artline röstar på Hjartagna
20:58 Lobelia röstar på Artline
20:58 quarter4ever röstar på Hjartagna

quarter4ever röstar bollen__- hjartagna
habina röstar Artline-thoora
cirkus röstar bollen__-hjartagna
Noavali01 röstar artline-quarter4ever
thoora röstar bollen__- hjartagna
Mirtai röstar på thoora- Novali01
Snurrfian röstar habina-cirkus
klara röstar
Novali01-thoora-Novali01
Artline röstar Novali01-hjartagna
Lobelia röstar Snurrfian- Artline

Jag tror inte att thoora nödvändigtvis är den som blivit omvandlad - däremot så tycker jag att hennes röstinlägg ser ut att låtsas agera på spioninfo snarare än på en roll som hon inte har. Spioninfon (om den kommit in i lyan - vilket jag är ganska säker på) kan ha kommit antingen från NattDL1 eller NattDL2. Är det ifrån NattDL1 så borde den som har fått spioninfon NattDL2 ha koll på vem den omvandlade är. Är infon ifrån NattDL2 så vet ingen annan vem den omvandlade är och då kan vi bara spekulera.
jag håller nog med, det ser ut som ett spioninfoinlägg, lämpligt efter efter mitt inlägg ( kan ha funnits flera från andra med?) om att den som får spioninfon idag bör veta vem den omvandlade är, och att den nu är ulv.....

Som jag ser det tror jag nog att spioninfo hamnade i lyan nattDL2. Jag tolkar BSFs inlägg om kompensation som att hon av misstag lät den omvandlade bybon få information.

Edit la till en tvåa för att mitt inlägg ska vara begripligt.

Lobelia efter viss undran igår så är jag numera rätt säker på vart jag har henne. Det sätt hon idag nystar i detta mellan thoora och cirkus förstärker min uppfattning från igår, jag tror mig ha pusslat in henne i en god roll utifrån vad hon skriver och hur hon resonerar

Snurrfian var en av mina misstänkta efter dl1, jag har en känsla av att även lyan trodde sig hittat sin onda siare i henne, och att det var därför Novali01 slängde ur sig en plötslig godförklaring av henne igår ( innan nattdl- så info fanns inte tilgänglig och Novali01 visade sig också vara ulv). Det sätt som Snurrfian därefter igår förklarade sig på samt hur andra uppfattade henne fick mig igår att ändra uppfattning om henne. Idag har hon varit mycket bra med i vad som kan ha hänt efter uppdateringen i morse, då det blev uppenbart att en bybo ( mannen med vita opeln) blivit omvandlad. Det sätt hon resonerar på nu och hur hon agerar, säger mig att Snurrfian inte är den omvandlade och på de godas sida

Artline har varit riktigt på tapeten iom att hon fick två snabba röster i dl1 varav den andra var från Novali01. Detta kan betyda att artline, iaf då, var god. Jag har en stor undran över vart jag har Artline nu, kan vara den som blivit omvandlad faktiskt. Får hålla ögonen på henne!

cirkus, ingen förändring i min uppfattning här, Cirkus håller jag för mycket osannolik att vara omvandlad faktiskt!.Allt hon gjort genom leken fick mig tidigt att bortse från min lex cirkus och snabbt uppfatta henne som god. Även hur det nu artat sig under dagen sedan thoora slog ner som en blixt i morse så finns det inget som ändrar min uppfattning om cirkus , hon är fortfarande god i min bok

Habina Ja jag tycker det är svårt att veta vart jag har Habina.En del talar för en god Habina och en del annat för en ond. Verkar ha hittat en roll åt cirkus, vilket för mig betyder att hon har tillgång till info bakom kulisserna. Tyvärr tror jag i så fall att den infon kommer från den onda sidan, antingen i lyan eller utanför lyan, Håller Habina som misstänkt ond för detta.

Mirtai fortfarande på min obslista, svårt att veta vart man har henne

Klara förklarade sig igår hur det var med virrvarret kring hennes motivering och röstning igår. Håller henne neutral så länge

Thoora, hamnade på min misstänkta lista igår eftersom även hon hade två gröna plumpar i protokollet efter 2 dl. Idag har mina misstankar mot henne stärkts, jag tror att spioninfon följde med in i lyan imorse och de tog en chans att verka som om någon skulle kunnat fått veta som om cirkus skulle vara den omvandlade. Hon har dock väldigt konstigt resonemang ang sannolikheten för att att info skulle kunnat komma in i lyan, gör ett sannolikhetsfel som jag anser att en "riktig"bybo inte skulle göra när hon säger att det 1/3 chans till det, när det i själva verket är 50% chans iom att samma bybo inte får info två dagar i rad såtillvida inte den är ensam kvar. Detta skulle en "riktig" bybo ha järnkoll på, vilket får mig att tro att thoora spelar god för att få ut en godförklarad cirkus. Eftersom spioninfon också innehåller mer info än just vem ulvarna käkade så är det ytterst märkligt att hon inte tar upp mera teorier kring detta för att signalera det. Siarroll har jag det för osannolikt att hon har så infon kommer inte därifrån- I min bok är hon ulv

quarter4ever röstar på thoora då jag är övertygad om att hon sitter i lyan och försöker sig på en rövare för att vinna spelet åt de onda, för det krävs bara en (!) god som går på deras finter för att de ska få ut cirkus och det behövs sedan bara ett lyckat käk för att de ska vinna imorgon.

Jag tror att jag tror att Q4 är god pågrund av hur hon teoriar så känns det som hon vet saker och jag tror inte att novali hade röstat på henne igår om de var i lyan ihop.

Om jag tolkar Q rätt så tror hon att Lobelia, Cirkus och snurrfian är goda. Om hon har rätt. Vilka är onda då? Visst ska vi ha fyra onda? Kvar blir Habina, Thoora, Mirtai, Klara.

Men jag känner mig tveksam till om Klara och Mirtai är ulvar med tanke på novalirösterna. Jag vill tro att någon av dem är goda men det är möjligt att den onda siaren och den omvanlade gömmer sig här (om Q är god och har rätt i de hon tror är goda). Sedan är det möjligt att en alibiröst gömmer sig här också. Men jag tror inte att ulvklara hade lagt röst två på novali.

röstlista DL3 kl 21.30
9.23 thoora röstar på cirkus
11.39 cirkus röstar på thoora
14.22 Snurrfian röstar på Thoora

15.37 Lobelia röstar på Thoora
17.27 quarter4ever röstar på thoora
17.45 Mirtai röstar på Thoora
19.13 Habina röstar på thoora

cirkus 1
thoora 6

Jag tror att jag tror att Q4 är god pågrund av hur hon teoriar så känns det som hon vet saker och jag tror inte att novali hade röstat på henne igår om de var i lyan ihop.

Om jag tolkar Q rätt så tror hon att Lobelia, Cirkus och snurrfian är goda. Om hon har rätt. Vilka är onda då? Visst ska vi ha fyra onda? Kvar blir Habina, Thoora, Mirtai, Klara.

Men jag känner mig tveksam till om Klara och Mirtai är ulvar med tanke på novalirösterna. Jag vill tro att någon av dem är goda men det är möjligt att den onda siaren och den omvanlade gömmer sig här (om Q är god och har rätt i de hon tror är goda). Sedan är det möjligt att en alibiröst gömmer sig här också. Men jag tror inte att ulvklara hade lagt röst två på novali.

Du glömde dig själv...du kanske är ond O_o :D :rofl::laugh:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 761
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka