Macken *ULVLEK*

Jag hann hem och till datorn innan dl åtminstone! :D Men jag hittar inget som skulle göra att jag skulle ändra mig, så jag roar mig med att försöka hitta de övriga ulvarna.
Cirkus håller jag mot det godare hållet pga hennes sätt att resonera och aktivt leta efter ulvar, visserligen är hon duktig på att luras även som ond men med thooras röst på hennes så misstänker jag att ulvarna försökte få ut en god Cirkus.
Quarter4ever hittade misstag som gynnade den goda sidan och det har jag väldigt svårt att se att en ond Q skulle göra. Hon skulle visserligen kunna vara väldigt skicklig ond, men den här gången tycker jag att det är mer som talar för att hon skulle vara god.
Klara gör mig lite misstänksam, hon hävdar bestämt att någon har fått extra info om Cirkus, det vet bara de som har fått info... Men jag tycker att hon verkade god i början så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Mirtai, bara det att jag inte har någon känsla av henne gör att jag misstänker att hon är ond, hon är expert på att smyga under min radar, men att jag inte har uppmärksammat henne gör hennes kanske inte ond... :angel:
Artline, jag skulle vilja hålla henne åt det godare hållet, resonerar och verkar aktivt leta efter ulvarna.
Lobelia, alltid lika skicklig och lurig, men jag håller henne för neutral tills vidare.
Habina, jag förstår visserligen tanken runt kopplingen mellan henne och Novali men samtidigt så undrar jag lite om det kanske är en idé som kommer från ulvarna? Eller så är hon ulv? Jag vet faktiskt inte riktigt... :crazy:
Thoora känns det som om jag redan har avhandlar, men är hon inte ond, ja då faller en hel del av mitt resonemang...

Jag hann hem och till datorn innan dl åtminstone! :D Men jag hittar inget som skulle göra att jag skulle ändra mig, så jag roar mig med att försöka hitta de övriga ulvarna.
Cirkus håller jag mot det godare hållet pga hennes sätt att resonera och aktivt leta efter ulvar, visserligen är hon duktig på att luras även som ond men med thooras röst på hennes så misstänker jag att ulvarna försökte få ut en god Cirkus.
Quarter4ever hittade misstag som gynnade den goda sidan och det har jag väldigt svårt att se att en ond Q skulle göra. Hon skulle visserligen kunna vara väldigt skicklig ond, men den här gången tycker jag att det är mer som talar för att hon skulle vara god.
Klara gör mig lite misstänksam, hon hävdar bestämt att någon har fått extra info om Cirkus, det vet bara de som har fått info... Men jag tycker att hon verkade god i början så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Mirtai, bara det att jag inte har någon känsla av henne gör att jag misstänker att hon är ond, hon är expert på att smyga under min radar, men att jag inte har uppmärksammat henne gör hennes kanske inte ond... :angel:
Artline, jag skulle vilja hålla henne åt det godare hållet, resonerar och verkar aktivt leta efter ulvarna.
Lobelia, alltid lika skicklig och lurig, men jag håller henne för neutral tills vidare.
Habina, jag förstår visserligen tanken runt kopplingen mellan henne och Novali men samtidigt så undrar jag lite om det kanske är en idé som kommer från ulvarna? Eller så är hon ulv? Jag vet faktiskt inte riktigt... :crazy:
Thoora känns det som om jag redan har avhandlar, men är hon inte ond, ja då faller en hel del av mitt resonemang...

Anledningen att jag tror att någon fått info om cirkus är helt enkelt de så pass säkra godförklaringarna som förekommit. Ingen erfaren spelare litar så mycket på cirkus att man godförklaringarna henne redan dag två om man inte har info. Siare eller spion däremot, det vet ju bara den som sitter på informationen.

Men fy så svårt det är.
Det finns några som jag reagerat på och Novali är en av dom, hennes tväsäkra uttalanden känns märkliga. Hon håller flera åt det ena eller andra hållet men teorier som jag inte riktigt tycker är så köttiga. Hon hamnar ändå i läget att hon röstar på q, mest för att hon verkar känna sig jagad av q. Här nånstans så för jag intrycket att hon faktiskt är en desperat god som inte vill bli utröstad, dessutom så tror jag inte att en ond lägger en andraröst i det läget. Så faktiskt får hon vara neutral.

Däremot så funderar jag kraftigt på hjärtat. Hon väljer att rösta på q idag och den rösten uppfattar jag som att hon försöker släta över sin egen mindre lyckade insats igår. Istället för att leta vidare bland vad som hänt så känns denna röst väldigt lättviktig. Jag är helt klart misstänksam mot henne.

Rösten från Habina på Artline igår är ju en så typisk förstadagsröst som nånting kan bli. MEN kan hon vara lurig och lägga en så kass röst på en kollega? Jag vet faktiskt inte. Määh, båda känns mest neutrala.

thoora röstade ju också på bollen__ igår och hon har redan fräst iväg en röst på hjärtat.Jag förstår ju den rösten iom mina egna misstankar mot hjärtat. Samtidigt kan det vara ett spel för gallerierna? Kommer bli lite svårt att skaka av sig gårdagens röst, men om hjärtat ryker idag och visar sig vara ond så hamnar thoora något bättre till rent statistiskt.

måste rösta nu och det får bli såhär ikväll

cirkus röstar på hjartagna enligt ovan

Här har du ett annat bra citat @quarter4ever

Cirkus tror jag är god, har försökt förklara och citera innan varför, men jag verkar inte riktigt få framförallt quarter att förstå. Jag kan förstås ha missförstått helt, det var därför jag ville ha lite hjälp på traven från thoora.

Det gör att jag sätter thoora mer åt onda hållet, även om hon rent teoretiskt skulle kunna vara god förstås.

Snurrfian tycker jag tar upp intressanta vinklar, tex att ulvarna skulle komma med teorin om att Novali följde mig för att jag också var ulv. Om jag överlever natten skall jag gå tillbaka och kolla vilka som egentligen började prata om det. Minns bara att någon drog parallell till fio och Paddington i en tidigare lek. Men vem? Jag vill verkligen att snurrfian skall vara god, baserat på hur hon resonerar. Men jag vet inte om jag blir lurad av att hon ser mig som god...

Quarter4ever tror jag är god, baserat på hur hon resonerar och vrider på allt. Tex i morse när hon pratade om spioninfo och om det kunde hamnat i lyan eller inte.

Cirkus tror jag är god, har försökt förklara och citera innan varför, men jag verkar inte riktigt få framförallt quarter att förstå. Jag kan förstås ha missförstått helt, det var därför jag ville ha lite hjälp på traven från thoora.

Det gör att jag sätter thoora mer åt onda hållet, även om hon rent teoretiskt skulle kunna vara god förstås.

Snurrfian tycker jag tar upp intressanta vinklar, tex att ulvarna skulle komma med teorin om att Novali följde mig för att jag också var ulv. Om jag överlever natten skall jag gå tillbaka och kolla vilka som egentligen började prata om det. Minns bara att någon drog parallell till fio och Paddington i en tidigare lek. Men vem? Jag vill verkligen att snurrfian skall vara god, baserat på hur hon resonerar. Men jag vet inte om jag blir lurad av att hon ser mig som god...

Quarter4ever tror jag är god, baserat på hur hon resonerar och vrider på allt. Tex i morse när hon pratade om spioninfo och om det kunde hamnat i lyan eller inte.

Det var jag som drog den parallellen. Det var ett försök att förstå vad @Klara menade med sin teori :)

det var mirtai som skrev det

Uppdatering

Artikeln blev inte så bra som han tänkt. Tvärtom faktiskt, det verkar som allmänheten tar bilverkstaden i försvar.
Fast han hade jobbat så hårt på att få till en artikel som skulle ge macken negativ publicitet. Han hade tänkt avslöja att de fuskade med moms och skatt så han låtsades vara bagare och försökte erbjuda dem bröd i utbyte mot lagning av sin bil. Men tyvärr så gick Roy inte med på det.
Det var ju inte alls så det var tänkt. Han skäms över sitt misslyckande, så mycket att han slutar sitt jobb och tar upp sin dröm om att bli fotograf istället.

thoora var mutad journalist

DL 08:30

Uppdatering

Artikeln blev inte så bra som han tänkt. Tvärtom faktiskt, det verkar som allmänheten tar bilverkstaden i försvar.
Fast han hade jobbat så hårt på att få till en artikel som skulle ge macken negativ publicitet. Han hade tänkt avslöja att de fuskade med moms och skatt så han låtsades vara bagare och försökte erbjuda dem bröd i utbyte mot lagning av sin bil. Men tyvärr så gick Roy inte med på det.
Det var ju inte alls så det var tänkt. Han skäms över sitt misslyckande, så mycket att han slutar sitt jobb och tar upp sin dröm om att bli fotograf istället.

thoora var mutad journalist

DL 08:30
aha,
ja men då förstår jag lite mera:)
hon försökte hjälpa den onda sidan lite och eftersom alla ulvar måste dö för att goda sidan ska vinna så är lyan intakt även efter detta.
Jag ritar om lite på min karta över rollfördelningen och återkommer med fler reflektioner....

Senast ändrad:
aha,
ja men då förstår jag lite mera:)
hon försökte hjälpa den onda sidan lite och eftersom alla ulvar måste dö så är lyan intakt även efter detta.
Jag ritar om lite på min karta över rollfördelningen och återkommer med fler reflektioner....
misstänker starkt att hon siat cirkus och därmed fått veta hennes roll:)

knycker Klaras översikt:
deltagare kvar:

1. quarter4ever
2. Lobelia
3. Snurrfian
4. Artline
5. cirkus
6. Habina
7. Mirtai
8. Klara

goda roller kvar:
Roy (ängel)

Den beiga kunden (siare)

Budda (jägare)

Kunder (Bybor) troligen 2 goda kvar
totalt 5 goda

Kommungubbar från stadsplaneringskontoret (ulvar) - enligt uträkningar i början borde det vara tre stycken, varav en är den omvandlade bybon. troligen 3 ulvar ( varav en omvandlad bybo numera ulv)
totalt 3 onda

de jag känner mig osäker på vart jag har:
Mirtai
Habina
Klara
Artline

som jag skrivit innan
lite för många onda så dags att leka brasseleken igen:
DEN ska bort för att...?

Att thoora var ond trodde jag ju, men att hon var den mutade journalisten gjorde att det föll en del saker på plats. Det gör att jag känner mig väldigt övertygad om att Cirkus är god och thooras röst var ett försök att hjälpa den onda sidan.

Lite små saker gör att jag lägger om mitt pussel och lite saker faller på plats och frågan är om inte @Habina s sätt att dra upp vad Cirkus skriver gör att jag sätter henne allt mer åt det goda hållet. Jag kan vara hellurad av Habina men om jag har rätt i att hon är god så tror jag att pusslet har rätt antal bitar.
Men @quarter4ever jag undrar lite vad du tänker om Lobelia?

@cirkus du var ju inne på samma som jag blev att det var skarpt läge nu, hade du missat detta du också?

Ja, jag hade faktiskt missat att det gällde att det var fler ULVAR än goda.
Så det betyder med facit av röstningen att lyan är intakt.

Och ja, hon hade nog siat mig skulle jag tro.
Hon bör inte heller ha vetat om eventuellt kompensation och inte heller kan hon vetat om huruvida lyan fått spioninfo eller inte - så hon satsade allt på ett kort för att få ut mig eller åtminstone visa lyan att jag är viktig att få ut.

Att thoora var ond trodde jag ju, men att hon var den mutade journalisten gjorde att det föll en del saker på plats. Det gör att jag känner mig väldigt övertygad om att Cirkus är god och thooras röst var ett försök att hjälpa den onda sidan.

Lite små saker gör att jag lägger om mitt pussel och lite saker faller på plats och frågan är om inte @Habina s sätt att dra upp vad Cirkus skriver gör att jag sätter henne allt mer åt det goda hållet. Jag kan vara hellurad av Habina men om jag har rätt i att hon är god så tror jag att pusslet har rätt antal bitar.
Men @quarter4ever jag undrar lite vad du tänker om Lobelia?
Lobelia har jag pusslat in på en god roll mycket pga hur hon svängde om dig i DL 2. Det talar till hennes fördel

knycker Klaras översikt:
deltagare kvar:

1. quarter4ever
2. Lobelia
3. Snurrfian
4. Artline
5. cirkus
6. Habina
7. Mirtai
8. Klara

goda roller kvar:
Roy (ängel)

Den beiga kunden (siare)

Budda (jägare)

Kunder (Bybor) troligen 2 goda kvar
totalt 5 goda

Kommungubbar från stadsplaneringskontoret (ulvar) - enligt uträkningar i början borde det vara tre stycken, varav en är den omvandlade bybon. troligen 3 ulvar ( varav en omvandlad bybo numera ulv)
totalt 3 onda

de jag känner mig osäker på vart jag har:
Mirtai
Habina
Klara
Artline

som jag skrivit innan
lite för många onda så dags att leka brasseleken igen:
DEN ska bort för att...?

Jag har samma scenario som du!
Nu hoppas jag att siaren hittar den som är GOD bland de fyra för i så fall är resten onda - det vore det optimala.

Sen undrar jag om inte thoora kanske har siat en ulv första natten. Eller hjärtat som hon sedan röstade på.

Jag har samma scenario som du!
Nu hoppas jag att siaren hittar den som är GOD bland de fyra för i så fall är resten onda - det vore det optimala.

Sen undrar jag om inte thoora kanske har siat en ulv första natten. Eller hjärtat som hon sedan röstade på.
jag är rätt övertygad om att hon siade dig första natten, inte hjärtat,Hjärtat valde hon för att få bort fokus på sig själv är jag övertygad om.
tror också att hon kände sig som nästa på lynch idag bla för vad jag skrev och flera andra baserat på hennes röststatistik, så hon kunde lika gärna ta en rövere att försöka få ut en god istället...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar