Macken *ULVLEK*

Artline röstar på Thoora.

Hon verkar väldigt säker på att Cirkus är den omvandlade. vilket hon inte borde vara så säker på om hon inte fått någon form av info. Hade det stämt att hon hade fått info så tror jag hon hade varit tvungen att formulera sig diskretare för det inte ska klassas som otillåten hint.

Sedan om hon hade fått spioninfo så borde man märkt det eftersom hon borde ha skrivit något som tyder på att hon vet mer.

1. quarter4ever - Vänder och vrider på saker på ett sätt som gör att jag vill hålla henne åt det godare hållet. Om hon ändå är ond och luras, då gör hon det mästerligt.

2. Lobelia - Lobelia bidrar med en del tankar, men inte på ett sätt som gör att jag tvärsäkert vill hålla henne som god. Lobelia kan mycket väl lura mig när hon är ond. Jag måste kika lite mer på Lobelia innan jag vill placera henne.

3. Snurrfian - Jag tycker att Snurrfian är så där osnurrig som hon är när hon är god. Hon är med och försöker räta ut den här leken på ett konstruktivt sätt.

4. Artline - Här är jag osäker. Det som talar för att Art borde vara god är att hon fick röster i första dl av Habina (som jag har vissa misstankar mot) och Novali (som är konstaterat att hon var ond).

5. cirkus - Någon har fått extrainfo om cirkus. Jag tror att hon är god baserat på att andra håller henne som säkert god.

6. Habina - Här kan jag inte riktigt släppa tanken på kopplingen till Novali. Jag tycker också att Habinas argumentation är lite sval och känns tillrättalagd. Den känns inte helt sanningsenlig.

7. Mirtai - Också ett osäkert kort. Det som gör att jag känner att vi spelar på olika sidor är helt enkelt att jag tycker att våra åsikter överrensstämmer så bra. Vi misstänker alltid varandra. Och det är nog inte tillräckligt för att hålla någon som ond i det här läget tyvärr. :p

8. Klara - Jag själv.

9. thoora - Dagens stora samtalsämne. Rösten på cirkus, med det tvärsäkra uttalandet om att hon måste vara omvandlad skaver väldigt, speciellt med tanke på att dagens spioninfo troligen hamnade i lyan och ingen god därmed vet vem som blivit omvandlad. Vad kompensationen blev vet vi ju i och för sig inte, men thoora la sin röst innan kompensationen ens omtalades i tråden. Jag misstänker att thoora vet att cirkus inte är omvandlad men ville ta chansen att få oss andra att tro att hon visste att hon var det.

Baserat på det här ovan:

Klara röstar på thoora

röstlista DL3 kl 21.30
09.23 thoora röstar på cirkus
11.39 cirkus röstar på thoora
14.22 Snurrfian röstar på Thoora

15.37 Lobelia röstar på Thoora
17.27 quarter4ever röstar på thoora
17.45 Mirtai röstar på Thoora
19.13 Habina röstar på thoora

19.32
19.39 Klara röstar på thoora

cirkus 1
thoora 8

röstlista DL3 kl 21.30
09.23 thoora röstar på cirkus
11.39 cirkus röstar på thoora
14.22 Snurrfian röstar på Thoora

15.37 Lobelia röstar på Thoora
17.27 quarter4ever röstar på thoora
17.45 Mirtai röstar på Thoora
19.13 Habina röstar på thoora

19.32
19.39 Klara röstar på thoora

cirkus 1
thoora 8
hm här är varför jag ville vänta, det döljer sig ju minst 3 onda bland rösterna på thoora som jag ser det. undrar jag om de avvaktat med att rösta alla tills de goda lagt sina röster? För att stå beredda att ändra i sista minuten sedan ifall de lyckats få med sig en god på tåget sas?

hm här är varför jag ville vänta, det döljer sig ju minst 3 onda bland rösterna på thoora som jag ser det. undrar jag om de avvaktat med att rösta alla tills de goda lagt sina röster? För att stå beredda att ändra i sista minuten sedan ifall de lyckats få med sig en god på tåget sas?

Tror du de skulle våga vara så tydliga?

en annan reflektion
Tror du de skulle våga vara så tydliga?
OM de fått med sig en god mot cirkus så - ja!
Det handlar om en kupp i sista minuten i så fall, för om de lyckats fått ut cirkus så behöver de bara lyckas med käket sedan och
voilá
vinst för de onda, så då spelar det ingen roll om man outar sig.

en annan reflektion

OM de fått med sig en god mot cirkus så - ja!
Det handlar om en kupp i sista minuten i så fall, för om de lyckats fått ut cirkus så behöver de bara lyckas med käket sedan och
voilá
vinst för de onda, så då spelar det ingen roll om man outar sig.

Ah, tänkte inte på det.

Tänkte nog mer på det du sa om att vänta med att rösta.

Jag kan ju bara tala för mig själv. Med tanke på att typ hälften redan röstat innan jag ens kommit hem från jobbet och haft en rimlig chans att sätta mig in i leken var det ju rätt svårt för mig att göra något annat än att rösta på slutet. Absolut kan de onda avvaktat vad som skulle hända, men med tanke på vad som utspelats under dagen kändes det väldigt osannolikt att någon skulle hoppa på och rösta på cirkus.

Dessutom är vinstvillkoret att de onda vinner när ulvarna är fler än de goda. Det betyder att om det är tre ulvar måste man få ner de goda till två. I nuläget finns det (troligen) fem goda.

Gillar hur du tänker. Men hade jag varit ond så hade jag tänkt rädda mig själv först och främst och jag hade nog lagt en tidigt röst på Thoora. Skulle det ha blivit vinstchans så hade jag ändrat röst senare.

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.
så ja det stämmer @Klara
Jag har nog tagit för givet att det är som för goda, man läser ju in sig på sin egen sida så då faller ju det som jag varit inne på att leken skulle vara slut om de lyckas få ut en god idag och därefter lyckas med käket.. Hm.....
det kräver ju minst ett käk till samt/eller en lynch mot antingen onda utanför lyan eller en god

så ja det stämmer @Klara
Jag har nog tagit för givet att det är som för goda, så då faller ju det som jag varit inne på att leken skulle vara slut om de lyckas få ut en god idag och därefter lyckas med käket.. Hm.....
det kräver ju minst ett käk till samt/eller en lynch mot antingen onda utanför lyan eller en god

Klart det stämmer. Jag kollade ju upp det. :p:D

En till reflektion:
Om thoora vore god så borde hon inte ha försvunnit från tråden utan fortsatt lägga fram fakta för att bevisa att det som hon framfört skulle vara sant.
Dessutom med mera som underbygger att hon fått spioninfon.
Istället hänvisar hon till hintningsregeln och vägrar komma med input i vad det skulle kunna vara för annan kompemsation som kommit ifråga.....
Skulle thoora vara god, så fattar jag verkligen ingenting:confused:

En till reflektion:
Om thoora vore god så borde hon inte ha försvunnit från tråden utan fortsatt lägga fram fakta för att bevisa att det som hon framfört skulle vara sant.
Dessutom med mera som underbygger att hon fått spioninfon.
Istället hänvisar hon till hintningsregeln och vägrar komma med input i vad det skulle kunna vara för annan kompemsation som kommit ifråga.....
Skulle thoora vara god, så fattar jag verkligen ingenting:confused:
Hon borde ha förklarat varför hon trodde Cirkus var den bybon som förvandlades.

Jag känner desamma om Thoora skulle visa sig vara god.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar