Macken *ULVLEK*

det här är thooras inlägg från igår notera särskilt att hon håller dig god cirkus, även om hon baserar det på mitt spel, ganska bekvämt av en ond siare? eller hur?
Usch, jag har jobbat i dag och nu måste jag sova ett par timmar inför en ny vaknatt.

Angående min röst i går så hade jag tänkt lägga den så redan innan cirkus röstade, men det kom lite annat emellan. Med facit i hand så har jag full förståelse för att det ser skumt ut i era ögon, men jag ville inte heller fega och leta fram någon annan att rösta på bara för att det skulle kunna bli en ifrågasatt andraröst. Att jag misstolkade bollen__s spel helt är ju verkligen beklagligt och jag får väl helt enkelt försöka bevisa min godhet genom att bidra till ulvletandet.

Nu ska jag läsa i genom på nytt, nattens händelser bör väl kunnat ge lite information. Sen blir det nog tidig röstning och sömn.

Okej, det här blir inte ett så avancerat resonemang men vi kör. Eftersom vi vet att bollen__ var god utgår jag från de som röstade på henne i går.

quarter4ever gav i går ett något tillbakahållet intryck, vilket fick mig att fundera på om det var en taktik för att inte dra på sig röster vid första lynch. Det fungerade uppenbarligen bra, inte en enda röst föll där. Hennes utstickande fjärderöst på bollen__ gör mig tämligen övertygad om att hon är god, jag tror hon skulle hålla lägre profil än så som ond.

cirkus la första rösten och det säger väl varken det ena eller det andra om hennes roll. Att q4 håller henne som god gör däremot det, inte minst med tanke på lex cirkus. Jag finner det helt osannolikt att de sitter i lyan ihop, det är på tok för utstickande att rösta på samma spelare och sen hålla varandra om ryggen. Då kvarstår bara alternativet att båda sitter på goda roller.

Jag finner det osannolikt att ingen ulv hoppade på röstningen mot bollen__ i går och eftersom jag vet min egen roll kvarstår bara hjartagna. Att hon lägger sin röst på q4 i dag gör inte saken bättre.

thoora röstar på Hjartagna

Jag har samma scenario som du!
Nu hoppas jag att siaren hittar den som är GOD bland de fyra för i så fall är resten onda - det vore det optimala.

Sen undrar jag om inte thoora kanske har siat en ulv första natten. Eller hjärtat som hon sedan röstade på.
vidareutveckling på det är att siaren bör ta en av dessa fyra, Habina, Mirtai, Klara, Artline den som kanske väger över lite mer för mig åt det goda hållet är habina trots allt, jag hade henne som potentiell ond siare, men så var inte fallet uppenbarligen;)
Artline har jag lite som god iofs iom att novali01( som var ulv) la sin röst där första dl, en andraröst dessutom, men kan även ha en god roll, tvekluven där, kan även vara den omvandlade, det passar också in.
ängeln har en bra uppgift framför sig inatt att skydda siaren tror jag så det snabbast kan komma fram vem som är den goda i gänget , det torde stå 5-3 till de goda, så ytterst viktigt att få ut en ulv imorgon.
Fast jag tror nog ängeln har en bra plan så ulvarna går bet igen, det är jag övertygad om:D

Vid DL1 så hade thoora inte mer information än någon annan.
Ingen av de som röstade på bollen__ var ulv är jag nu säker på. Hjärtat var ju god. thoora var ond journalist. Jag vet min roll. Med avseende på hur q har teoriat om mig ffa och även säkerheten runt ett par andra spelar så tror jag att hon också är god.

Detta betyder att ulvarna har spritt sina röster i DL1 (och antaligen i DL2).

Ingen av de som röstade på bollen__ var ulv är jag nu säker på. Hjärtat var ju god. thoora var ond journalist. Jag vet min roll. Med avseende på hur q har teoriat om mig ffa och även säkerheten runt ett par andra spelar så tror jag att hon också är god.

jag är inne på samma som du där, och iom att första DL gick helt lysande ut ett ulvperspektiv så tror jag nog att Novalis01s röst på artline indikerar att Artline , iaf just då, var god och resten lägger ströröster och kanske tom på ulvkollegor för att passa på att skaffa alibiröster?

Och antagligen bara lite snyggt bevakat att en god rök.
jag ska gå tillbaka och kika på tiderna

Är ni säkra på att det står mellan mig, Klara, Habina och Mirtai? bland ulvkadidater? och att ingen av er övriga kan vara den som förvandlas?

Vore hemskt smidigt om ni var säkra på att ulvarna måste finnas bland oss fyra. I sådanfall vore det så lätt så det nästan är synd om ulvarna :p

Är ni säkra på att det står mellan mig, Klara, Habina och Mirtai? bland ulvkadidater? och att ingen av er övriga kan vara den som förvandlas?
hyfsat säker faktiskt, den enda osäkerhetsfaktorn efter att det visade sig att thoora inte var ulv utan ond siare, är väl den jag har som andra bybon just nu, den första bybon har jag nog hittat en bra kandidat till.;)

Nu har jag hunnit hem och ikapp.

Jag blev lite förvånad att det var den onde siaren vi prickade, men det förklarar tillgången till information, att Thoora var ond var däremot ingen överraskning. Jag hade helt enkelt ingen god roll med information kvar åt henne sedan hon avslöjat bristerna i kunskaperna om de goa byborna samt gjort ett uttalande som knappast en god siare skulle gjort.

Jag ser att Q i vanlig ordning försöker dirigera den goda orkestern så att det inte blir falska toner i natt och det borde bli kristallklart.

Jag är enig med Q om de som verkar skumma, men vill läsa igenom en gång till (eller 3) i lugn och ro för det finns en del osäkerhet. Det är lite som med Cluedo, det kräv en del för att vara säker på att Herr Senap mördar fröken Röd i biblioteket med ett rep.

lite grunnar jag på att det inte verkar kommit fram någon god spioninfo idag som bla snurrfian varit inne på att det borde finnas.
Eller är det jag som är blind?
en god spioninfo borde innhålla:
vem som blev käkad och därmed omvandlad - detta har jag nog inte sett röken av- har nån annan?
vem den onda siaren siade
vem den goda siaren siade
vem ängeln skyddade
vem jägaren jagade

lite grunnar jag på att det inte verkar kommit fram någon god spioninfo idag som bla snurrfian varit inne på att det borde finnas.
Eller är det jag som är blind?
en god spioninfo borde innhålla:
vem som blev käkad och därmed omvandlad - detta har jag nog inte sett röken av- har nån annan?
vem den onda siaren siade
vem den goda siaren siade
vem ängeln skyddade
vem jägaren jagade
Jo man tycker att någon borde ha starka misstankar mot den som inte blev äten i natt.

17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19:04 thoora röstar på Hjartagna
19:17 Novali01 röstar på quarter4ever
19:39 Mirtai röstar på Novali01
20:26 cirkus röstar på Hjartagna
20:37 Habina röstar på thoora
20:53 Klara röstar på Novali01
20:57 Snurrfian röstar på cirkus
20:58 Artline röstar på Hjartagna
20:58 Lobelia röstar på Artline
20:58 quarter4ever röstar på Hjartagna

Alltså - tre röster inom samma minut.
Av de som röstat på Hjärtat - lite liknande som i DL1 (och rösterna på bollen__ ) Vi vet att thoora var ond siare. Jag vet ju min roll och har redovisat vad jag tror om q förut. Det gör att Artline hade kunnat lägga avgörande röst antingen på Novali som vi vet var ond. Eller på q och jag tror jag vet varför hon inte röstade där. Eller då på hjärtat - med rösten på hjärtat så OM hon var ond vid detta tillfälle så var det ett logiskt val få ut en god.

Med enbart denna DL i beaktande så är jag tveksam till att både Klara och Mirtai satt ihop i lyan vid detta tillfälle. Antingen var en av dom där och la en alibiröst på Novali eller så var ingen av dom där vid det tillfället. Tror inte att de skulle riskera att rösta på en kollega bägge två

Habina, Habina, hennes röst här säger egentligen inget alls. Jag undrar om hennes första röst på Artline kan vara en skitkass förstaröst på en kollega som ingen egentligen skulle ta på allvar. Det enda som talar emot det är att ulven Novali också röstade på Art.

DL1 då:

15.29 Habina röstar på artline
17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline
20.14 thoora röstar på bollen__
20.29 Hjartagna röstar på bollen__
20.45 Mirtai röstar på Thoora
20.46 Snurrfian röstar på Habina

20,51 Klara röstar på Novali01
20.56 Artline röstar på Novali01
20,57 Klara ändrar röst till på thoora
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian.
20.58quarter4ever röstar på bollen__

Äh fan jag vet inte.Jag får inte ihop nånting som jag kan få att stämma med DL2

nej jag saknar inte nån bybo egentligen det är bara ett aber att en bybo blivit omvandlad
det är jägarrollen som jag tycker är svårast att hitta faktiskt

eller så var kompensationen inte en full info
Att blanda ihop jägaren med en ulv känns inte så farligt. Vanligtvis är det i byborna ulvarna gömmer sig i :p Hoppas hoppas verkligen inte du är den bybon som blivit förvandlad.

Men jag tycker ändå det borde ha märks om någon fått lite info också. Om det inte var Thoora som siades.

målade i litet i röstlistorna
lite röstsstatistik:

Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline
20.14 thoora röstar på bollen__
20.29 Hjartagna röstar på bollen__
20.45 Mirtai röstar på Thoora
20.46 Snurrfian röstar på Habina

20,51 Klara röstar på Novali01
20.56 Artline röstar på Novali01
20,57 Klara ändrar röst till på thoora
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian.
20.58
quarter4ever röstar på bollen__

DL 2
17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19:04 thoora röstar på Hjartagna
19:17 Novali01 röstar på quarter4ever
19:39 Mirtai röstar på Novali01
20:26 cirkus röstar på Hjartagna
20:37 Habina röstar på thoora
20:53 Klara röstar på Novali01
20:57 Snurrfian röstar på cirkus
20:58 Artline röstar på Hjartagna
20:58 Lobelia röstar på Artline
20:58 quarter4ever röstar på Hjartagna

DL3
alla röstar på thoora

utom thoora som röstar på cirkus

quarter4ever röstar bollen__- hjartagna-thoora
habina röstar Artline-thoora-thoora
cirkus röstar bollen__-hjartagna-thoora
Noavali01
röstar artline-quarter4ever
thoora röstar bollen__- hjartagna-cirkus
Mirtai röstar på thoora- Novali01-thoora
Snurrfian röstar habina-cirkus-thora
klara röstar
Novali01-thoora-Novali01-thoora
Artline röstar Novali01-hjartagna-thoora
Lobelia röstar Snurrfian- Artline-thoora

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar