Macken *ULVLEK*

nej jag saknar inte nån bybo egentligen det är bara ett aber att en bybo blivit omvandlad
det är jägarrollen som jag tycker är svårast att hitta faktiskt

eller så var kompensationen inte en full info

Jag tror att kompensationen inte var en full info. Då borde denne någon ha misstänkt den omvandlade kraftigt. ÄVEN om det var ett starkt drev mot thoora så finns ju ingen anledning att hålla inne med sån info - risken är ju att den personen blir käk utan att ha delgett infon.

Jag tror att kompensationen inte var en full info. Då borde denne någon ha misstänkt den omvandlade kraftigt. ÄVEN om det var ett starkt drev mot thoora så finns ju ingen anledning att hålla inne med sån info - risken är ju att den personen blir käk utan att ha delgett infon.
och thoora var ju dessutom inte den omvandlade, så jag tror inte heller att OM det var så att kompensationen utgjordes av att även goda sidan fick spioninfo, att den inte innehöll allt.

eftersom det var snurrfian som tog upp att kompensationen borde hamnat hos de goda så kan det vara intressant att läsa denna igen kanske?
Jag hann hem och till datorn innan dl åtminstone! :D Men jag hittar inget som skulle göra att jag skulle ändra mig, så jag roar mig med att försöka hitta de övriga ulvarna.
Cirkus håller jag mot det godare hållet pga hennes sätt att resonera och aktivt leta efter ulvar, visserligen är hon duktig på att luras även som ond men med thooras röst på hennes så misstänker jag att ulvarna försökte få ut en god Cirkus.
Quarter4ever hittade misstag som gynnade den goda sidan och det har jag väldigt svårt att se att en ond Q skulle göra. Hon skulle visserligen kunna vara väldigt skicklig ond, men den här gången tycker jag att det är mer som talar för att hon skulle vara god.
Klara gör mig lite misstänksam, hon hävdar bestämt att någon har fått extra info om Cirkus, det vet bara de som har fått info... Men jag tycker att hon verkade god i början så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Mirtai, bara det att jag inte har någon känsla av henne gör att jag misstänker att hon är ond, hon är expert på att smyga under min radar, men att jag inte har uppmärksammat henne gör hennes kanske inte ond... :angel:
Artline, jag skulle vilja hålla henne åt det godare hållet, resonerar och verkar aktivt leta efter ulvarna.
Lobelia, alltid lika skicklig och lurig, men jag håller henne för neutral tills vidare.
Habina, jag förstår visserligen tanken runt kopplingen mellan henne och Novali men samtidigt så undrar jag lite om det kanske är en idé som kommer från ulvarna? Eller så är hon ulv? Jag vet faktiskt inte riktigt... :crazy:
Thoora känns det som om jag redan har avhandlar, men är hon inte ond, ja då faller en hel del av mitt resonemang...

det här är thooras inlägg från igår notera särskilt att hon håller dig god cirkus, även om hon baserar det på mitt spel, ganska bekvämt av en ond siare? eller hur?
sitter och funderar på om det kan vara så att thoora misstänkte mig för att sitta i lyan? Och försöker godförklara mig på kuppen?
Hon kanske rentav siade mig inatt?

sitter och funderar på om det kan vara så att thoora misstänkte mig för att sitta i lyan? Och försöker godförklara mig på kuppen?

Ja kanske. Men valde att gå på mig istället.

Jag tror inte det går att vaska fram så mycket mer av hennes inlägg egentligen. Däremot så finns ju en rätt uppenbar vinkning att hon väntar på information i det första inlägget av de två som du citerade. Hon hoppades väl på att ulvarna skulle se det och sedan snabbt nappa på hennes atack på mig. Då kanske de fått med en god också. Men som tur var så blev det inte så.

Nu ska jag sova. Jag hoppas att ängeln gör sitt jobb och att det inte blir något käk inatt

Jag vill också leta ulvar. Men det är lite svårt när jag är en av de fyra som ska bort. Då ni redan verkar ha hittat ulvarna och jag väljer att lita på er.

Jag tror nog att Klara är den omvandlade bybon. Dels så tror jag inte att två ulvar röstade på Novali i lynch två. Då känns Klaras andra röst som minst alibiröst. Sedan har vi första DL. Då Klara blandar ihop två deltagare. Vore märkligt att råka rösta på en annan ulv när man egentligen tänkte på någon annan.

Läggdags nu.

Ja kanske. Men valde att gå på mig istället.

Jag tror inte det går att vaska fram så mycket mer av hennes inlägg egentligen. Däremot så finns ju en rätt uppenbar vinkning att hon väntar på information i det första inlägget av de två som du citerade. Hon hoppades väl på att ulvarna skulle se det och sedan snabbt nappa på hennes atack på mig. Då kanske de fått med en god också. Men som tur var så blev det inte så.

Nu ska jag sova. Jag hoppas att ängeln gör sitt jobb och att det inte blir något käk inatt

q - en fundering till.
Är du säker på Lobelia?
Jag är lite bekymrad över att hon vid DL1 oh DL2 väntat och lagt mycket sena lite udda röster när det redan varit rätt kört för de goda som åkte. Samtidigt så vetefan om lyan skulle välja samma ulv till att vakta på det viset?

Jag tycker att Klaras röster i DL1 och DL2 pekar på att hon kan vara god så om hon är ond är hon nog omvandlad. men frågan är om hon ÄR ond nu vad indikerar det? Jag förstår ju att en ond Artline gärna pekar ut någon annan som omvandlad - men frågan är vad som gör Klara till ond egentligen ?

fan vad jag inte vet. Min mosiga hjärna ska sova

q - en fundering till.
Är du säker på Lobelia?
Jag är lite bekymrad över att hon vid DL1 oh DL2 väntat och lagt mycket sena lite udda röster när det redan varit rätt kört för de goda som åkte. Samtidigt så vetefan om lyan skulle välja samma ulv till att vakta på det viset?
säker och säker, men mycket talar för att hon är på vår sida, ffa svängningen om snurrfian, som jag tycker säger mycket. Men det tog en stund för mig att komma till den slutsatsen. Jag har noterat samma som dig också.

detta från klara när hon kommer in i tråden idag gör att jag funderar på om hon blivit omvandlad?
den enda som verkar tro (på riktigt) att thoora kanske är god ändå ,för att plantera ett spår av undran i oss andra? ffa som hon( med viss möda :p) röstade på thoora första dl? sedan igår skriver hon bla detta i sin sammanfattning:
"Jag röstade på thoora igår, och med facit i hand känns det inte som att jag var helt fel ute. Dock är det ju inte helt ovanligt att goda röstar på goda i första, men jag håller ett vakande öga på thoora. Dock neutral, med en liten notering."

detta får jag helt enkelt inte ihop med inlägget idag nedan :confused:

Thoora röstar på cirkus och det väcker stora protester. Jag fick intrycket redan igår att någon hade fått extrainfo som tydde på att cirkus var god. Det känns ju lite skumt onekligen. Samtidigt satt jag i bilen på väg till jobbet i morse och funderade lite på leken och hade då i tankarna att just thoora hade gjort saker som ändå fick mig att vilja putta henne åt det lite godare hållet. Då tänker jag framförallt på hennes funderingar kring hur spioninfon borde kunna avslöja just det som har hänt idag, vem kunden med den vita opeln är om den blivit omvandlad. Thoora var ganska drivande i att klargöra detta. Skulle hon ha gjort det som ond? Och skulle hon ha gjort det om hon själv var kunden med den vita opeln?

Men hennes röst på cirkus skaver verkligen. Jag måste fundera mer på det här.

Tur jag la en tidig röst, för efter det blev hela familjen magsjuka. :p

Kom igen nu onda, ni tar det här! Lätt! :devil:

detta från klara när hon kommer in i tråden idag gör att jag funderar på om hon blivit omvandlad?
den enda som verkar tro (på riktigt) att thoora kanske är god ändå ,för att plantera ett spår av undran i oss andra? ffa som hon( med viss möda :p) röstade på thoora första dl? sedan igår skriver hon bla detta i sin sammanfattning:
"Jag röstade på thoora igår, och med facit i hand känns det inte som att jag var helt fel ute. Dock är det ju inte helt ovanligt att goda röstar på goda i första, men jag håller ett vakande öga på thoora. Dock neutral, med en liten notering."

detta får jag helt enkelt inte ihop med inlägget idag nedan :confused:

Fast då har du helt missförstått mig. När jag åkte till jobbet igår morse satt jag och funderade över leken. Jag hade ju läst den rätt noga kvällen innan när jag gjorde min sammanställning. Det var först då jag på riktigt gjorde kopplingen att det talade ganska mycket till thooras fördel. När jag sedan läste leken igår kväll och såg hennes resonemang fick jag helt enkelt inte ihop det med mina tidigare funderingar. Jag trodde inte då, efter hennes röst på cirkus, att hon var god. Jag fick bara inte ihop hennes beteende. Jag ville naturligtvis inte riskera att vi röstade ut en god igår, även om det inte var så skarpt läge som var den almanacka uppfattningen igår. Jag ville lufta mina tankar helt enkelt.

Fast då har du helt missförstått mig. När jag åkte till jobbet igår morse satt jag och funderade över leken. Jag hade ju läst den rätt noga kvällen innan när jag gjorde min sammanställning. Det var först då jag på riktigt gjorde kopplingen att det talade ganska mycket till thooras fördel. När jag sedan läste leken igår kväll och såg hennes resonemang fick jag helt enkelt inte ihop det med mina tidigare funderingar. Jag trodde inte då, efter hennes röst på cirkus, att hon var god. Jag fick bara inte ihop hennes beteende. Jag ville naturligtvis inte riskera att vi röstade ut en god igår, även om det inte var så skarpt läge som var den almanacka uppfattningen igår. Jag ville lufta mina tankar helt enkelt.
Jag tycker mest det låter som en ond som inte vill anklaga sin kollega direkt utan vill avvakta och se åt vilket håll det barkar.

Jag tycker mest det låter som en ond som inte vill anklaga sin kollega direkt utan vill avvakta och se åt vilket håll det barkar.
Jag tycker mig utläsa samma sak som dig, om Klara dessutom är den omvända så skulle det kunna förklara varför ingen har riktat några tidigare misstankar mot henne, hon skrev inga inlägg under dagen utan först närmare dl och då var ju thoora redan "utpekad".

Och om jag skulle vara ond, hur skulle jag kunna veta att thoora var min kollega? Med säkerhet?
Om det är så att du är den omvandlade och har fått spioninfo så kanske det inte var så svårt att räkna ut det, speciellt inte eftersom du då dessutom vet vilka de andra ulvarna är. ;)

Och om jag skulle vara ond, hur skulle jag kunna veta att thoora var min kollega? Med säkerhet?

Om det var uppenbart för någon att Thoora rimligen var ond (eller möjligen helt totalt bortkollrad) var det givetvis för lyan. En person utan för lyan börjar helt plötsligt agera som god siare och pekar ut en god som ond, går det att missa i lyan? Dessutom så kan den omvända bybon ha spioninfo.

Ulvarna har redan från början ett bättre informationsläge då det redan känner till några spelare och inte behöver rita hela kartan från scratch.

enklaste saken i världen för en ond i lyan att räkna ut.
De vet ju vem den omvandlade är och när någon annan i tråden pekar ut en annan som omvandlad så blir det väl rätt uppenbart vem den är?

Uppdatering (ursäkta förseningen...)

Roy hade en besvärlig kund. han hävdade att gräsklipparen visst var en bil och att Roy därför skulle laga den åt honom.
Den klippte inte gräs, nämligen... När Roy visade att kunden bara behövde fälla fram en spak för att klippningen skulle gå igång så vägrade kunden betala. Istället körde han över - och klippte sönder - dyra gummipackningar.
De hade han i alla fall vett att betala för.

Natten förflöt lugnt.

DL 21:30

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar