Macken *ULVLEK*

Jag tror inte att jag kommer lyckas att förklara närmare vad jag menade med mitt inlägg om thoora igår. Jag har sovit mindre än tre timmar i natt och nu precis kommit hem efter jobbet. Ska bara äta något och iväg igen och känner att jag vill säkerhetsrösta innan. Jag nöjer mig med att säga att jag hade ingen som helst aning om vilken roll thoora hade igår, jag tyckte bara att hennes beteende var skitskumt och att det inte stämde med mina andra tankar om henne, som jag hade haft tidigare den dagen. Hon var ju bevisligen ond.

Jag har just nu två personer högst upp på min ulvlista. Det är Habina, som jag tidigare kopplat ihop med Novali, mycket pga av Novalis beteende och sättet Habina teoriat kring henne. Det känns inte helt ärligt.

Den andra är Artline som seglat upp här nyligen. Hon verkar ha väldigt bråttom att försöka få ut mig ur leken. Troligen för att hon vet att jag är god och hon själv sitter i lyan sedan någon dag tillbaka. Hon har flera gånger under dagen idag tryckt på att det är mig hon vill få ut idag.

Klara röstar på Artline

Jag ska iväg med min dotter till ridskolan nu och vet inte riktigt när jag kommer hem igen. Och om jag orkar komma in då. Ber om ursäkt för att jag har lite dåligt med tid till leken idag.

Så upplever inte jag det. Jag tycker ofta att många skriver ganska tidigt att de tror att cirkus är god för hon resonerar klokt. Även de som inte fått någon information.

Håller henne åt goda hållet ja, kanske. Men inte så tvärsäkert som det gjorts i den här leken. Tycker snarare alla är noga med att trycka på att man inte vet, och att cirkus lätt kan luras.

intressant inlägg!
Finns en del där jag behöver fundera över lite
Jag kan förstå din tanke om jag skulle kunna vara den omvandlade, men tror att det är uppenbart för de flesta att det är jag inte. Jag skull ju knappast spela som jag gjorde igår då eller hur?
Att jag granskar dig är för att jag har svårt att placera dig, och det är något jag inte har särskilt mycket lättare att göra nu heller...
Jag har liksom lite för många på min ulvlista medans du verkar ha svårt att hitta ulvarna? Kan iofs finnas en god roll som kan ha svårt att göra det, och det är den jag har svårast att placera.

Fast om du är den som blivit omvandlad så är det väl dumt att ändra spelsätt?

Q - Extremt aktiv och verkar uppfatta en del som sker i bakgrunden. Har samma uppfattning av de som troligen är onda som jag har.
Snurris - Hålls som god a Q, har i mångt samma uppfattning om vem som är god/ond som jag. Hon är mindrevirrig än vanligt och har generellt god koll.
Cirkus - Hålls som god av Q och Snurris.

Jag tror mig ha roller för alla 3.

Klara - visade framförallt strax innan natt DL åsikter som jag fann ologiska för en god när det gällde Thoora. En ond som vill framstå som god är min tanke, kanske en omvänd god som nu fått nya perspektiv.

Habina, vill hålla alla vägar öppna och misstänker nästan alla. Visst det kan vara en god utan information, men jag se det troligare men en ond.

Artline - verkar antingen satsa stort och offra kollegor eller faktiskt vara god. Resonerar klokt om de omvandlingen bland annat. osäkert kort men inte den första jag skulle rösta på.

Mirtai har mest flutit med, jag måste kolla mer på henne för att rangordna hur god ond/jag tycker hon är men för stunden räcker det att Q håller henne som skum.

Fast om man som omvänd gör allt för att få ut onda så är det allt en lite konstig spelstil för att fara ond eller?

Om jag blev omvänd och ville undgå upptäckt skulle jag försöka fortsätta spela precis som innan. Blir ju märkligt om man plötsligt slutar misstänka de man misstänkt innan!

Om jag blev omvänd och ville undgå upptäckt skulle jag försöka fortsätta spela precis som innan. Blir ju märkligt om man plötsligt slutar misstänka de man misstänkt innan!
Det är ett dilema givetvis, men jag har inte något emot onda som hjälper till att jaga andra onda och sedan lynscha dem. Då kan vi satsa på att ta dem senare...

Det är en sak att vara osäkert misstänksam mot att vara mer säker, jag tycker att det är intressant att du och Habina väcker tanken idag om att jag skulle vara omvandlad, och inte igår?
Jag tror nog att jag varit lite jobbig för lyan i detta spelet och anar att de helst velat bli av med mig vid detta laget;)
Nu vill ju lyan givetvis ha ut alla goda, så det måste ju varit en stor missräkning för dem att vår ängel spelat precis så smart jag hoppats på. Stackars lyan har ju bara lyckats få ut en god- och det var den som drog med sig en ulv för att sedan bli ulv:p
Jag har ju haft svårast att placera ut jägaren, den syns ju inte direkt i tråden, men kan man iaf anta att den borde jaga den den röstat på eller den den misstänker mest? Jag hade nog gjort så som jägare iaf. Har ju bara varit självmordsbombare, men det är ju lite liknande iaf, och då valde jag att ta med mig den jag var mest säker på var ond, för man vill ju inte ta med sig en god om man kan undvika det.

Det är en sak att vara osäkert misstänksam mot att vara mer säker, jag tycker att det är intressant att du och Habina väcker tanken idag om att jag skulle vara omvandlad, och inte igår?
Jag tror nog att jag varit lite jobbig för lyan i detta spelet och anar att de helst velat bli av med mig vid detta laget;)
Nu vill ju lyan givetvis ha ut alla goda, så det måste ju varit en stor missräkning för dem att vår ängel spelat precis så smart jag hoppats på. Stackars lyan har ju bara lyckats få ut en god- och det var den som drog med sig en ulv för att sedan bli ulv:p
Jag har ju haft svårast att placera ut jägaren, den syns ju inte direkt i tråden, men kan man iaf anta att den borde jaga den den röstat på eller den den misstänker mest? Jag hade nog gjort så som jägare iaf. Har ju bara varit självmordsbombare, men det är ju lite liknande iaf, och då valde jag att ta med mig den jag var mest säker på var ond, för man vill ju inte ta med sig en god om man kan undvika det.
och för att utveckla det lite ,igår, när omvandlingen hade skett så tyckte du resp Habina så här om mig:

Q - känner mig ganska säker på hennes godhet. Det baserar jag på hennes sätt att skriva om Cirkus, vilket får mig att tro att hon har någon slags info. Dessutom känns det som hon vänder och vrider på allt på ett konstruktivt sätt.

Quarter4ever tror jag är god, baserat på hur hon resonerar och vrider på allt. Tex i morse när hon pratade om spioninfo och om det kunde hamnat i lyan eller inte.
Så att utifrån det ändra åsikt att tro att jag är den omvandlade idag, har jag lite svårt att följa faktiskt.
Varken du eller Habina har lämnat ett intryck av att veta något som kan tyda på en god siarroll( vilket är den enda siaren kvar i leken) och skulle det varit så att ni inatt haft möjlighet att sia mig-
så hade ni inte uttryckt tveksamhet om mig , snarare hållit mig fortsatt god.

@Habina vem känner du ligger i topp på din misstänktalista? Någon blir man ju tvungen att välja tills man ska rösta, och om det vore röstningsläge nu vem skulle du välja?

Då skulle jag säga artline. Mest för att ingen annan verkar vara säker på henne, flera av er verkar ju vara säkra på lobelia som god. Med uteslutningsmetoden så skulle Novali kunnat klanta sig och rösta på en kollega i dl1, även om jag är tveksam till det rent logiskt.

Då skulle jag säga artline. Mest för att ingen annan verkar vara säker på henne, flera av er verkar ju vara säkra på lobelia som god. Med uteslutningsmetoden så skulle Novali kunnat klanta sig och rösta på en kollega i dl1, även om jag är tveksam till det rent logiskt.
ok tack:)

Kan du utveckla detta lite , se mitt understukna?

Thoora siade ju personer för att hjälpa ulvarna. Om hon siade cirkus och fick "omvandlad bybo" eller "ulv" (osäker på hur siaren skulle få just den rollen beskriven) så skulle hon ju inte gett sig på cirkus. Utan istället strukit cirkus medhårs och försökt få ut någon god istället.

Thoora siade ju personer för att hjälpa ulvarna. Om hon siade cirkus och fick "omvandlad bybo" eller "ulv" (osäker på hur siaren skulle få just den rollen beskriven) så skulle hon ju inte gett sig på cirkus. Utan istället strukit cirkus medhårs och försökt få ut någon god istället.
ok du tänkte sååå :)

Jag ser mest en lista som försöker hålla flera öppna utvägar öppna. Får man utläsa av din lista här så har du ingen åt goda hållet förutom cirkus. Det är onekligen ganska svårt om man är god utan information, men någon gissning borde du ha. Vilka 3 håller du som med störst sannolikhet onda och vilka är då följaktligen åt de goda hållet?

En ond försöker givetvis hålla alla vägar öppna och kan du inte bestämma dig så blir jag helt klart tveksam till din godhet.

Det är klart att jag är osäker, svårt när de flesta inte riktigt går att få grepp om. Men jag tror mer på quarter4ever och dig som god, än artline och Mirtai. Måste jag skriva teorierna igen? Hoppas inte det, hänvisar så gott det går till mina tidigare tankar idag.

Har lite tidsbrist och försöker hinna ikapp mig i läsningen innan jag måste rösta.

Beslutsångest över röstningen... Jag skall iväg och förbereda inför tävlingen i helgen, så jag misstänker att jag inte kommer kunna vara med vid dl ikväll. :( Vilket känns skit, då det känns som vi behöver vara många och hjälpa till ikväll så det blir rätt.

Velar kring vem som kan vara ulv, vill ju tro gott om alldeles för många. Men jag ser att Klara röstat på artline. I det här läget tror jag att om klara skulle vara ond, så skulle hon offra en kollega som många redan misstänker. Speciellt som artline verkar förbereda för att få många att rösta på klara. Har vi tur kommer lynchen ikväll att stå mellan två onda. Jag väljer den jag känner mig minst osäker på, som dessutom redan fått en röst.

Habina röstar på artline

Då jag tror att hon är en ulv. Kanske en ulv som smugit med tack vare att Novali röstade på henne i dl1 eller så är hon en nybliven ulv som tidigare var bybo.

Beslutsångest över röstningen... Jag skall iväg och förbereda inför tävlingen i helgen, så jag misstänker att jag inte kommer kunna vara med vid dl ikväll. :( Vilket känns skit, då det känns som vi behöver vara många och hjälpa till ikväll så det blir rätt.

Velar kring vem som kan vara ulv, vill ju tro gott om alldeles för många. Men jag ser att Klara röstat på artline. I det här läget tror jag att om klara skulle vara ond, så skulle hon offra en kollega som många redan misstänker. Speciellt som artline verkar förbereda för att få många att rösta på klara. Har vi tur kommer lynchen ikväll att stå mellan två onda. Jag väljer den jag känner mig minst osäker på, som dessutom redan fått en röst.

Habina röstar på artline

Då jag tror att hon är en ulv. Kanske en ulv som smugit med tack vare att Novali röstade på henne i dl1 eller så är hon en nybliven ulv som tidigare var bybo.

det var en.... annorlunda slutsats att två onda försöker få ut varandra?:cool:
Får väl återanvända Lobelias kommentar om det skulle vara fallet:
Det är ett dilema givetvis, men jag har inte något emot onda som hjälper till att jaga andra onda och sedan lynscha dem. Då kan vi satsa på att ta dem senare...
:rofl::p

Jag är hemma igen. Jag ser hur rösterna har hamnat hittills. Mycket intressant minsann.
Tur att det inte är så galet många inlägg, men jag behöver läsa igenom det som hänt idag.

Om jag vore ulv. Varför skulle jag då rösta på en annan ulv? Då hade jag röstat på den oskyldiga (som ulvarna gör just nu). Eller legat lågt. Tycker Habina bytte åsikt mot mig väldigt snabbt.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar