Macken *ULVLEK*

@quarter4ever jag har väl aldrig sagt att du skulle vara omvänd? Tvärtom, jag tror du ör god. Däremot ifrågasatte jag att man skulle godförklara dig bara baserat på du spelade som innan

@quarter4ever jag har väl aldrig sagt att du skulle vara omvänd? Tvärtom, jag tror du ör god. Däremot ifrågasatte jag att man skulle godförklara dig bara baserat på du spelade som innan
Ifrågasättandet tolkade jag som att det var en möjlighet du övervägde.
Men ok, du har inte skrivit det rent ut, men en skicklig ulv vet också hur man sår misstankar, så tyvärr hjälper det inte dig hur jag uppfattar dig just nu.
Jag har bara en god roll jag inte är 100% på vem som har, även om jag har en kandidat, och jag ser inga tendenser till att du har den hittills, så på ren uteslutningsbasis hamnar du i det andra gänget tyvärr.

målade i litet i röstlistorna
lite röstsstatistik:

Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline
20.14 thoora röstar på bollen__
20.29 Hjartagna röstar på bollen__
20.45 Mirtai röstar på Thoora
20.46 Snurrfian röstar på Habina

20,51 Klara röstar på Novali01
20.56 Artline röstar på Novali01
20,57 Klara ändrar röst till på thoora
20.57 Lobelia röstar på Snurrfian.
20.58
quarter4ever röstar på bollen__

DL 2
17:48 Hjartagna röstar på quarter4ever
19:04 thoora röstar på Hjartagna
19:17 Novali01 röstar på quarter4ever
19:39 Mirtai röstar på Novali01
20:26 cirkus röstar på Hjartagna
20:37 Habina röstar på thoora
20:53 Klara röstar på Novali01
20:57 Snurrfian röstar på cirkus
20:58 Artline röstar på Hjartagna
20:58 Lobelia röstar på Artline
20:58 quarter4ever röstar på Hjartagna

DL3
alla röstar på thoora

utom thoora som röstar på cirkus

quarter4ever röstar bollen__- hjartagna-thoora
habina röstar Artline-thoora-thoora
cirkus röstar bollen__-hjartagna-thoora
Noavali01 röstar artline-quarter4ever
thoora röstar bollen__- hjartagna-cirkus
Mirtai röstar på thoora- Novali01-thoora
Snurrfian röstar habina-cirkus-thora
klara röstar
Novali01-thoora-Novali01-thoora
Artline röstar Novali01-hjartagna-thoora
Lobelia röstar Snurrfian- Artline-thoora

.

Med enbart denna DL2 i beaktande så är jag tveksam till att både Klara och Mirtai satt ihop i lyan vid detta tillfälle. Antingen var en av dom där och la en alibiröst på Novali eller så var ingen av dom där vid det tillfället. Tror inte att de skulle riskera att rösta på en kollega bägge två

Snodde min gamla fundering om DL2. Mina tankar just nu då...rå
Jag tror att det kan vara så att Klara är omvandlad - hon visste inte vid DL2 att hon la en röst på en blivande kollega. Hennes röständring i DL1 tyder snarare på en osäker god - hon ville inte vara med och rösta ut någon - hon skriver ju själv att hon sen nån lek då den goda LenaH röstades ut först vill hon bara lägga meningslösa röster i DL1, hon upptäckte att hennes röst på bollen__ kunde vara en sån avgörande röst och det ville hon inte. Hade hon varit ond i det läget så hade hon nog inte dragit sig. Därför tror jag att Klara från början var god.

Mirtai i sin tur - jag kan inte få till det att hon skulle vara god, jag tror att hon la en alibiröst på Novali i DL2 - i DL1 röstade hon på thoora i det läget så kan hon ju inte vetat att thoora var en allierad.

Ponera att Artline är god - då kanske Habinas första röst på Art helt enkelt är en ulv som börjar med att rösta på en god och hoppas på att få med sig några till.
I DL2 tro jag inte att Habina hade listat ut thooras roll som ond utanför lyan. Ponera att Habina är ond då kan hon ha trott att hon lagt en röst på en god i DL2 också. I nästa DL så lägger de fyra huvudmisstänka sina röster sist - det kan ju vara så att q's tanke om att de hoppades på att en god skulle rösta på mig och på så vis kunna lägga sina röster i klump på mig. Habina har teoriat vettigt förvisso, men jag tror att hon kanske har piggybackat på q's tydliga godförklaring av mig och hoppats på att det skulle se ut som om hon är god också.

Vad pekar då på Artline som potentiell ulv? Det är ju ffa den försmädliga rösten på hjärtat. Samtidigt så röstade ju både jag och q också på henne. MEN frågan är om en ond kanske lagt sin röst på q istället i det läget och hoppats på att få ut henne? Eller hade det varit att sticka ut hakan och bli skärskådad efteråt? Om jag hade varit ulv hade jag tyckt att dt var värt det (om q har den roll jag tror)

Jag lutar alltså åt att Artline är den som är kvarvarande god.

Snodde min gamla fundering om DL2. Mina tankar just nu då...rå
Jag tror att det kan vara så att Klara är omvandlad - hon visste inte vid DL2 att hon la en röst på en blivande kollega. Hennes röständring i DL1 tyder snarare på en osäker god - hon ville inte vara med och rösta ut någon - hon skriver ju själv att hon sen nån lek då den goda LenaH röstades ut först vill hon bara lägga meningslösa röster i DL1, hon upptäckte att hennes röst på bollen__ kunde vara en sån avgörande röst och det ville hon inte. Hade hon varit ond i det läget så hade hon nog inte dragit sig. Därför tror jag att Klara från början var god.

Mirtai i sin tur - jag kan inte få till det att hon skulle vara god, jag tror att hon la en alibiröst på Novali i DL2 - i DL1 röstade hon på thoora i det läget så kan hon ju inte vetat att thoora var en allierad.

Ponera att Artline är god - då kanske Habinas första röst på Art helt enkelt är en ulv som börjar med att rösta på en god och hoppas på att få med sig några till.
I DL2 tro jag inte att Habina hade listat ut thooras roll som ond utanför lyan. Ponera att Habina är ond då kan hon ha trott att hon lagt en röst på en god i DL2 också. I nästa DL så lägger de fyra huvudmisstänka sina röster sist - det kan ju vara så att q's tanke om att de hoppades på att en god skulle rösta på mig och på så vis kunna lägga sina röster i klump på mig. Habina har teoriat vettigt förvisso, men jag tror att hon kanske har piggybackat på q's tydliga godförklaring av mig och hoppats på att det skulle se ut som om hon är god också.

Vad pekar då på Artline som potentiell ulv? Det är ju ffa den försmädliga rösten på hjärtat. Samtidigt så röstade ju både jag och q också på henne. MEN frågan är om en ond kanske lagt sin röst på q istället i det läget och hoppats på att få ut henne? Eller hade det varit att sticka ut hakan och bli skärskådad efteråt? Om jag hade varit ulv hade jag tyckt att dt var värt det (om q har den roll jag tror)

Jag lutar alltså åt att Artline är den som är kvarvarande god.

ja alltså vem hade blivit huvudmisstänkt igår om de lyckats fått ut dig? Antagligen thoora kanske? Och hon var ju ofarlig för den onda sidan att bli lynchad om man ser det ur ett rent vinstperspektiv, Anta att de sedan lyckats med käket nästa natt så vips hade det stått 3-4.... hyfsade odds ändå och kanske lyans bästa chans...?
Sedan var kanske planen att få det till att jag blivit omvandlad så kanske de lyckats med att lyncha en god till och då hade det varit skarpt läge minsann!
Sedan reflekterar jag ett varv till ang detta att Klara hade kollat upp vinstvillkoren för den onda sidan just igår, kanske för att hon likt dig och mig inte hade koll på den? och det kanske fanns en anledning att ha koll på den nu?

1
ja alltså vem hade blivit huvudmisstänkt igår om de lyckats fått ut dig? Antagligen thoora kanske? Och hon var ju ofarlig för den onda sidan att bli lynchad om man ser det ur ett rent vinstperspektiv, Anta att de sedan lyckats med käket nästa natt så vips hade det stått 3-4.... hyfsade odds ändå och kanske lyans bästa chans...?
Sedan var kanske planen att få det till att jag blivit omvandlad så kanske de lyckats med att lyncha en god till och då hade det varit skarpt läge minsann!
Sedan reflekterar jag ett varv till ang detta att Klara hade kollat upp vinstvillkoren för den onda sidan just igår, kanske för att hon likt dig och mig inte hade koll på den? och det kanske fanns en anledning att ha koll på den nu?
Jag grundar min tanke om planen att få mig misstänkt för att vara omvandlad att jag tycker mig se sådana tendenser idag.

Ifrågasättandet tolkade jag som att det var en möjlighet du övervägde.
Men ok, du har inte skrivit det rent ut, men en skicklig ulv vet också hur man sår misstankar, så tyvärr hjälper det inte dig hur jag uppfattar dig just nu.
Jag har bara en god roll jag inte är 100% på vem som har, även om jag har en kandidat, och jag ser inga tendenser till att du har den hittills, så på ren uteslutningsbasis hamnar du i det andra gänget tyvärr.

Och om jag inte skriver så anklagar du mig för att inte synas och smyga med... ;)

Och om jag inte skriver så anklagar du mig för att inte synas och smyga med... ;)
jag har redan svarat dig på det att det inte är mängden inlägg som gett mig intrycket av dig att tassa med, snarare hur du skriver inläggen. Du kunde ha skrivit 100 inlägg i samma stil du gjort hittills och jag hade fortfarande haft dig som en som tassar med.:p
Ja lite inlägg KAN tyda på att man vill dölja sig, men det finns två sidor av myntet där, det finns även goda roller som kanske inte vill synas för mycket, så fortfarande är det det som skrivs som är det viktiga för ett totalintryck:)

Senast ändrad:

Exakt - jag tänker också att hon kollade extra just för att hon blivit omvandlad. Man brukar ju som sagt ha koll på egna sidans vinstvillkor.

Just nu känns det lite som det kvittar lika vilken av Klara och Habina jag röstar på, nu när båda bestämt sig för att rösta på Art. Art har känts som ett osäkert kort, den goda roll jag behöver placera ut har ingen information och där platsar Art perfekt, hon har gått från en outsider till en lysande stjärna när mina två huvudmisstänkta röstar på henne.

Klaras ifrågasättande att onda inte skulle kunna fundera ut Thooras roll spökar fortfarande och nu bekräftade hon misstanken med råge. Tillsammans med min huvudmiastänkte nummer två, Habina - som i god ondingatil misstänker folk lite till höger och vänster, lagom vagt för att kunna ändra sig snabbt - röstar hon på art som många känt sig osäker på. Jag gissar att de två sitter i lyan och hoppas på att någon god ska haka på, offret den enda som möjligen skulle funka av de gods. Jag får tacka er två för utpekandet och samtidigt lägga min röst. Se det som ett tack Klara :devil:

Lobelia röstar på Klara

Edit fixade till smileyn

Senast ändrad:
Ok, så förmodligen tre ulvar kvar varav en omvänd bybo? Med tanke på att vi är åtta spelare kvar så förutsätter jag nu att vi inte har fyra ulvar att bli av med. Mina tankar så här långt:

I det här citatet tycker jag det blir tydligt vilken roll quarter4ever har/hade. Jag är lite rädd att hon kan ha blivit omvandlad, samtidigt tycker jag inte hon har förändrats särskilt mycket efter att en bybo blev omvandlad. ......... God eller omvänd? Jag vet inte alls med quarter4ever längre.

Artline. Rösten i dl1 var för mig ett onödigt ont, jag var tvungen att rösta någonstans. Samtidigt ser jag att artline är med i flera sammanställningar som misstänkt ond, så jag kanske missat något. Men samtidigt undrar jag om novali01 verkligen skulle rösta på sin kollega i dl1, när artline redan har en röst på sig? Har förresten novali01 varit ulv tidigare? Eller kan hon ha klantat till det och inte checkat av med artline först att det var ok? Hm… Känns inte så sannolikt, men visst kan artline vara ulv.

Mirtai. Även Mirtai tycker jag har flutit med på ett bra sätt, så här skulle det kunna dölja sig en ulv. Har ju sett att quarter4ever har henne på ulv-listan, samtidigt som jag vacklar lite när det gäller quarters godhet. Svårt!

Klara. Röstningsförvirringen i dl1 tycker jag fortfarande ligger henne i fatet. Ond? God? Jag är väldigt osäker på Klara. Hon verkar inte hänga med i att thooras tidiga röst på cirkus måste ha varit en väldigt klar signal till ulvarna vad thoora hade för roll. Kruxet är att om klara är ond, så skulle hon inte medge att hon förstod det, för då skulle hon outa sin roll. Samtidigt vet jag inte riktigt om en god skulle skriva så heller… :/

Summa summarum blev jag inte så mycket klokare. Så lyncha gärna mig så jag slipper tänka mer. ;)

Alltså jag begriper inte hur Habina i ena sekunden kan tycka att det är tydligt vilken roll som q har/hade och i andra sekunden tro att hon är omvandlad. Jag tycker att Habina inte håller ihop resonemangen. Alls. Inte runt q inte runt Klara. Jag tror nog att hon är ond och dessutom beredd att offra sig.

Där fick jag lära mig ett nytt ord :p ;)

DL 4 21:30
16:17 Klara röstar på Artline
18:41 Habina röstar på Artline
20:12 Lobelia röstar på Klara

Artline: 2
Klara: 1

Fniss - jag jobbar ju bara på engelska och piggyback är ett finfint och användbart ord som inte finns på svenska - då får en väl försvenska det O_o /dotter till en svensklärare som kanske skulle vrida sig om han visste...

ja men dåså
Min huvudmisstänkta idag har varit Klara, jag har uttryckt det sedan tidigt i morse och eftersom en av de jag håller som god ( baserat på hennes spel genom leken och hur hon håller de jag har som goda och onda på exakt likadant sätt) nu också väljer att lägga rösten där finns det ingen som helst tvekan längre om att det jag tyckte mig se redan igår och fortsatt se idag stämmer.
Och jag vidhåller det jag skrivit tidigare att är Klara ond ( troligen omvandlad som jag ser det, vi får se) så borde den andra kandidaten Artline vara god, för båda kan inte ha spelat som goda innan omvandlingen.
Sedan tycker jag att det är graverande att Klara inte kan förstå hur lyan kunnat fatta thooras roll imorse, och dessutom att hon igår helt plötsligt har koll på de ondas vinstvillkor -sammantaget så tror jag att vi hittat en ond( om än en färsking)
därför
quarter4ever röstar på Klara

DL 4 21:30
16:17 Klara röstar på Artline
18:41 Habina röstar på Artline
20:12 Lobelia röstar på Klara
20.24 quarter4ever röstar på Klara

Artline: 2
Klara: 2

Alltså jag begriper inte hur Habina i ena sekunden kan tycka att det är tydligt vilken roll som q har/hade och i andra sekunden tro att hon är omvandlad. Jag tycker att Habina inte håller ihop resonemangen. Alls. Inte runt q inte runt Klara. Jag tror nog att hon är ond och dessutom beredd att offra sig.
Nä jag har redan pekat på den orimligheten tidigare, det får mig ju inte att ändra uppfattning om Habina, kan jag säga
-det där med att vilja bli lynchad tolkar jag lite som att hon hoppas någon ska tro att hon är jägaren vilken skulle kunna ganska lätt just nu dra med sig en ulv om den blir lynchad/käkad om den har hängt med lite i vad som skrivits.

Nu tyckte jag att det blev skönt, jag har velat mellan Habina och Artline som den onda jag inte har fått koll på men nu känner jag mig rätt övertygad om att Artline är den som är god.
Men för dagens röstning hamnar min röst på Klara för att jag tror att hon är den som är omvandlad, att påstå att lyan inte alls kunde räkna ut thooras roll klingar väldigt falskt och rösten på artline känns som ett desperat försök från lyan att få ut den enda goda som vi andra goda har varit osäkra på.
Snurrfian röstar på Klara

Mirtai röstar på Klara

Tycker precis som flera andra att hon har en del märkliga resonemang. Hennes teori om Habina/Novali var intressant tyckte jag men den verkar hon ha släppt så det får mig att undra om det inte är så att Klara är omvänd och nu sitter i lyan med Habina?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar