Lobelia efter viss undran igår så är jag numera rätt säker på vart jag har henne. Det sätt hon idag nystar i detta mellan thoora och cirkus förstärker min uppfattning från igår, jag tror mig ha pusslat in henne i en god roll utifrån vad hon skriver och hur hon resonerar
Snurrfian var en av mina misstänkta efter dl1, jag har en känsla av att även lyan trodde sig hittat sin onda siare i henne, och att det var därför Novali01 slängde ur sig en plötslig godförklaring av henne igår ( innan nattdl- så info fanns inte tilgänglig och Novali01 visade sig också vara ulv). Det sätt som Snurrfian därefter igår förklarade sig på samt hur andra uppfattade henne fick mig igår att ändra uppfattning om henne. Idag har hon varit mycket bra med i vad som kan ha hänt efter uppdateringen i morse, då det blev uppenbart att en bybo ( mannen med vita opeln) blivit omvandlad. Det sätt hon resonerar på nu och hur hon agerar, säger mig att Snurrfian inte är den omvandlade och på de godas sida
Artline har varit riktigt på tapeten iom att hon fick två snabba röster i dl1 varav den andra var från Novali01. Detta kan betyda att artline, iaf då, var god. Jag har en stor undran över vart jag har Artline nu, kan vara den som blivit omvandlad faktiskt. Får hålla ögonen på henne!
cirkus, ingen förändring i min uppfattning här, Cirkus håller jag för mycket osannolik att vara omvandlad faktiskt!.Allt hon gjort genom leken fick mig tidigt att bortse från min lex cirkus och snabbt uppfatta henne som god. Även hur det nu artat sig under dagen sedan thoora slog ner som en blixt i morse så finns det inget som ändrar min uppfattning om cirkus , hon är fortfarande god i min bok
Habina Ja jag tycker det är svårt att veta vart jag har Habina.En del talar för en god Habina och en del annat för en ond. Verkar ha hittat en roll åt cirkus, vilket för mig betyder att hon har tillgång till info bakom kulisserna. Tyvärr tror jag i så fall att den infon kommer från den onda sidan, antingen i lyan eller utanför lyan, Håller Habina som misstänkt ond för detta.
Mirtai fortfarande på min obslista, svårt att veta vart man har henne
Klara förklarade sig igår hur det var med virrvarret kring hennes motivering och röstning igår. Håller henne neutral så länge
Thoora, hamnade på min misstänkta lista igår eftersom även hon hade två gröna plumpar i protokollet efter 2 dl. Idag har mina misstankar mot henne stärkts, jag tror att spioninfon följde med in i lyan imorse och de tog en chans att verka som om någon skulle kunnat fått veta som om cirkus skulle vara den omvandlade. Hon har dock väldigt konstigt resonemang ang sannolikheten för att att info skulle kunnat komma in i lyan, gör ett sannolikhetsfel som jag anser att en "riktig"bybo inte skulle göra när hon säger att det 1/3 chans till det, när det i själva verket är 50% chans iom att samma bybo inte får info två dagar i rad såtillvida inte den är ensam kvar. Detta skulle en "riktig" bybo ha järnkoll på, vilket får mig att tro att thoora spelar god för att få ut en godförklarad cirkus. Eftersom spioninfon också innehåller mer info än just vem ulvarna käkade så är det ytterst märkligt att hon inte tar upp mera teorier kring detta för att signalera det. Siarroll har jag det för osannolikt att hon har så infon kommer inte därifrån- I min bok är hon ulv
quarter4ever röstar på thoora då jag är övertygad om att hon sitter i lyan och försöker sig på en rövare för att vinna spelet åt de onda, för det krävs bara en (!) god som går på deras finter för att de ska få ut cirkus och det behövs sedan bara ett lyckat käk för att de ska vinna imorgon.