Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yäy! telefonkö! till posten också....

Som om det inte räckte med telefonkö innan jag knappat mig fram till rätt så hade de kopplat bort mig 2ggr.

Japp det höjer ju humöret...

Behöver lunch. Hade gröna linser i kyklskåpet, hittade en övervintrad lök när jag grävde landet igår och det finns jordärtskockor.

Så jag har skurit ner lök, jordärtskocka och potatis i buljong. Linserna åker i när deet är klart. Finsn lite kikärtr i kylskåpet också.
Funderar på vad jag ska krydda med? Timjan?

:meh: Kan vi hoppa den här dagen?
Vaknade med ryggvärk, nackvärk och huvudvärk. Nu har jag dock lyckats minska ner det till bara huvudvärk.
Fick veta nu att yngsta har utvsamtal idag! Skolan har inte sagt ett ljud om det till mig, ingen info på veckobrev, mail eller något annat. Pappan kom på nu att han kanske skulle säga något. Stora sonen har kalas med sina kompisar idag så pappan får snällt gå själv på mötet. Vi har redan fått boka om kalaset en gång så finns inte en chans att jag gör det igen.
Mamma tjatar antingen om att låna pengar (som man aldrig får tillbaka) eller hjälp med allt möjligt för att de sätter sig i skiten ekonomiskt hela tiden. Mest irriterande är det att hon försöker trycka på ens samvete för att få det hon vill. Väldigt irriterande.

Behöver lunch. Hade gröna linser i kyklskåpet, hittade en övervintrad lök när jag grävde landet igår och det finns jordärtskockor.

Så jag har skurit ner lök, jordärtskocka och potatis i buljong. Linserna åker i när deet är klart. Finsn lite kikärtr i kylskåpet också.
Funderar på vad jag ska krydda med? Timjan?
Timjan är ett bra val :d Har du Libsticka, så ner med den :d

Ett svullet ögonlock. Ögat rinner och geggar. Har testat att behandla honom med Noviform, men tycker det borde gett en bättre effekt om det bara rört sig om en ögoninflammation. Så det är nog något annat.

Usch då, ja.. det kan ju sitta på hornhinnan/blinkhinnan ju o då hjälper ju inte allt.

Lade mig igår kväll och hela mitt öga blev rött och irriterat. Som jag hade fått in bös i det. Fick gå in fem gånger och doppa ögat i vatten (enda jag hade hemma mer eller mindre). Efter den femte doppen försvann den mesta av böset (vad det nu var) så ögat blev bättre.

Vilken produktiv dag... gav mig själv sovmorgon och det blev en rejäl en O_o Har nu druckit ur det sista av mitt frukost-te. Åka och handla står på schemat, så det är dax att sätta fart :angel:
Fart är inte min grej idag... :cautious:

Det blåser.
Jag håller mig inne. Ska titta på senaste avsnittet av Herrens vägar och sedan göra en grovrengöring av mig själv. Behöver foto till nytt körkort och fotoateljen har drop in idag.

Guideutbildning och sedan ett föredrag är kvällens program.
Blir nog finfin dag vädret till trots. :)

Bråk på jobbet, jäkla liten snorunge som kommer in och ska visa framfötterna och naturligtvis vet bäst och dessutom inte 'fattar vad problemet är'. Avskyr hela skiten och vill bara därifrån. Känner att jag inte riktigt orkar med allt just nu. Tack och lov för liten brun katt :love:

Trött i kroppen. Motorsågat nästan hela förmiddagen. De har lovat regn i eftermiddag. Därav flera tankningar. Jättestora högar. Blir mycket att elda sen vid tillfälle.

:meh: Kan vi hoppa den här dagen?
Vaknade med ryggvärk, nackvärk och huvudvärk. Nu har jag dock lyckats minska ner det till bara huvudvärk.
Fick veta nu att yngsta har utvsamtal idag! Skolan har inte sagt ett ljud om det till mig, ingen info på veckobrev, mail eller något annat. Pappan kom på nu att han kanske skulle säga något. Stora sonen har kalas med sina kompisar idag så pappan får snällt gå själv på mötet. Vi har redan fått boka om kalaset en gång så finns inte en chans att jag gör det igen.
Mamma tjatar antingen om att låna pengar (som man aldrig får tillbaka) eller hjälp med allt möjligt för att de sätter sig i skiten ekonomiskt hela tiden. Mest irriterande är det att hon försöker trycka på ens samvete för att få det hon vill. Väldigt irriterande.

Err alltså inte din situation som låter skit och helvete :down: Men jag är helt med på att bara hoppa idag. Ja tack.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
8 422
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
25 26 27
Svar
538
· Visningar
6 439
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka