*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Jag tänker att en ändring till någon som ändå inte har någon röst är ju fortfarande att "låta drevet gå". Smidigt sätt för en ond att slippa stå med om att ha röstat ut en god, när det väl ser ut som att det kommer åka en god (eller i alla fall inte lyakompis) i vilket fall som (om det nu inte visar sig att Ceta skulle vara ond). Det är ju bara de onda som kan ha koll på det och då kan "frisera" sin röstrad. Medans man som god ju inte vet om det är en ond eller god man har röstat på och då lika gärna kan stå kvar vid sin röst om man inte hittar något bättre som ser ut att kunna påverka resultatet. Men det är kanske för att jag själv tänker så och vet min roll som jag tycker det är mindre skumt att ha kvar sin röst än att ändra 🤷‍♀️.
Samtidigt så blir ju röständringar granskade... fast ja, icke röständringar blir ju också det :rofl:

Jag riktar in mig på Mirtai just nu. Det säkraste spåret om man ser till historik och Argumentation som jag ser det (men jag kan ju ha fel-såklart !)
Fast är det ett så säkert spår. Det är rätt vaga indicier, du brukar ha mer på fötterna än så vid det här laget.

Jag är ju partisk. Jag röstade på @bollen__ av den anledningen men hon kan ju egentligen bara tagit första bästa men att inte vara aktiv är ju inget tecken på att man inte är luden. @Gabby_Ossi är det lite annorlunda med jag har ens svårt att peka på vad hennes teori är egentligen. Någon av oss 5 som ursprungligen lade rösterna på @Elo borde vara ulvar rent staatistiskt håller jag med om. Så blir det om man tar 5 spelare i leken. Sen undantar @Gabby_Ossi sig själv- ganska logiskt, Sen kommer det konstiga. @bollen__ och @karamelldrottningen undantas för att de är anonyma??I!! Sen konstaterar Gabby att jag och @heffaklumpen ändrar rösten och en ulv kanske blev nervös av att @LenaH frågor om någon tänker ändra rösten (oklart varför någon skulle bli nervös av det) och så röstar hon på mig utan vidare motivering. Teorin känns mest som en antiteori.

@Gabby_Ossi varför jag och inte heffa? Och varför skulle just ulvar bli nervösa? Och varför är inaktivitet något som gör att folk undantas från att vara ulvar?

Jag fick ont om tid så hann inte riktigt utveckla mitt resonemang innan klockan tickade iväg och sedan höll maten på att bli kall men jag skrev lite mer om hur jag tänker i mitt svar till LenaH ovan. Jag har inte undantagit varken karamelldrottningen eller bollen men jag kan ju inte rösta på mer än en och då tyckte jag det var misstänkt att ändra än att inte ändra. Och där tyckte jag Heffaklumpen varit mer bidragande till att leta ulvar. Men jag ser det inte som omöjligt att det kan ha varit mer än en ulvröst på Elo från början också. Och då tänker jag att någon kanske har låtit stå kvar och någon har ändrat för att "sprida risken" eftersom man inte vet hur de här "halv-DL-ändringarna" kommer att tas emot.

Jag tänker att en ändring till någon som ändå inte har någon röst är ju fortfarande att "låta drevet gå". Smidigt sätt för en ond att slippa stå med om att ha röstat ut en god, när det väl ser ut som att det kommer åka en god (eller i alla fall inte lyakompis) i vilket fall som (om det nu inte visar sig att Ceta skulle vara ond). Det är ju bara de onda som kan ha koll på det och då kan "frisera" sin röstrad. Medans man som god ju inte vet om det är en ond eller god man har röstat på och då lika gärna kan stå kvar vid sin röst om man inte hittar något bättre som ser ut att kunna påverka resultatet. Men det är kanske för att jag själv tänker så och vet min roll som jag tycker det är mindre skumt att ha kvar sin röst än att ändra 🤷‍♀️.
Fast om man ändrar sin röst så pass långt innan som jag gjorde så är det definitivt inte säkert att drevet kvarstår och det är också möjligt att folk följer efter. Som ond skulle jag nog bara låtit rösten vara, jag hoppades lite att någon skulle följa efter eller att det skulle leda till en diskussion. Jag kunde liksom inte bara låta rösten ligga när jag inte trodde på den. Nu var den på @cirkus inte så värst stark heller, men min röst på @Elo var ännu svagare.

Jag fick ont om tid så hann inte riktigt utveckla mitt resonemang innan klockan tickade iväg och sedan höll maten på att bli kall men jag skrev lite mer om hur jag tänker i mitt svar till LenaH ovan. Jag har inte undantagit varken karamelldrottningen eller bollen men jag kan ju inte rösta på mer än en och då tyckte jag det var misstänkt att ändra än att inte ändra. Och där tyckte jag Heffaklumpen varit mer bidragande till att leta ulvar. Men jag ser det inte som omöjligt att det kan ha varit mer än en ulvröst på Elo från början också. Och då tänker jag att någon kanske har låtit stå kvar och någon har ändrat för att "sprida risken" eftersom man inte vet hur de här "halv-DL-ändringarna" kommer att tas emot.
Är det din upplevelse generellt då att ulvar är mer benägna att inte följa drev än goda?

Jag kan inte riktigt säga att jag delar den upplevelsen. Ulvar försöker oftast inte sticka ut.

Och vad tänker du om min förklaring till min ändring? Att jag mest slängde en random röst för att jag inte han läsa? Jag hade deklarerat redan i anmälningstråden att jag skulle få ont om tid, liksom när att jag skulle ha svårt med DL "light" pga arbetstider. Menar du också att jag skulle hinna läsa igenom leken och skriva en väl underbyggd röst på den jag misstänkte mest på en kvart eller så?

@qitis

Jag är tråkig och grå tillbaks till DL1. Oavsett om du medvetet missade din röständring eller inte så gjorde du en lite udda röständring. Jag börjar fundera på om det inte kan ha varit ett sätt att vifta till lyan?

Vad tror du rent objektivt om en sen röständring och vinkande? Jag är sällan med i sådana diskussioner, jag har hittills sett ett vinkande till lyan och det var så uppenbart att ingen missade det. Och varför ska jag sluta fundera på dig som ond utanför lyan?
Du behöver inte sluta fundera på mig som utanför lyan. Jag tål granskning. Det är ok.
Sedan. Rent logiskt hur dumt skulle det inte vara att göra något sådant ? Vet inte riktigt hur du menar att jag skulle viftat till lyan ? Möjligen menar du att jag försökte ändra min röst till BSF?”är det jag kunnat tänka ut

Jag är envis. Jag tror mitt spår mot Mirtai är korrekt. Med tanke på rösthistorik och argumentation leken igenom

Du behöver inte sluta fundera på mig som utanför lyan. Jag tål granskning. Det är ok.
Sedan. Rent logiskt hur dumt skulle det inte vara att göra något sådant ? Vet inte riktigt hur du menar att jag skulle viftat till lyan ? Möjligen menar du att jag försökte ändra min röst till BSF?”är det jag kunnat tänka ut

Jag är envis. Jag tror mitt spår mot Mirtai är korrekt. Med tanke på rösthistorik och argumentation leken igenom
För vem som helst annars helt ologiskt, för dig helt rimligt ;)

Jag känner att @Lobelia inte är någon högt misstänkt i min bok och jag vill definitivt inte ha kvar min röst där. Sen vet jag att jag inte har huvudet riktigt med mig och om jag ser det jag ser eller inte... jag vet ju att vissa kan lägga ut saker för att se vilka som nappar men det är också lätt för goda att hänga med på sånt med. Ja men jag tror ni fattar vad jag försöker säga.
Jag tycker att G_O för ett litet konstigt resonemang och undrar om hon försöker skydda sin polare typ karamelldrottningen? Håller nog inte med om att det var ulvigt av Lobelia att ändra röst..och även om inte jag och karra undantas så känns det som att jag ändå borde vara mer misstänkt med min inaktivitet och bop:ar kanske..
Jag försöker också se det Q ser hos Mirtai..men jag vågar inte riktigt lita på Q än så jag tänker att jag nog ändå..går den här vägen för nu för att se hur det utvecklas..
bollen__ ändrar röst till Gaby_Ossi

Röstlista DL3
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18.02 Mirtai röstar på QueenLilith
18.48 QueenLilith ändrar röst till Mirtai
18.52 LenaH röstar på bollen__
19.14 Ceta röstar på bollen__
19.17 bollen__ röstar på Lobelia
19.27 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
19.29 qitis röstar på Mirtai
19.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
19.29 cirkus röstar på karamelldrottningen
19.32 Lobelia röstar på bollen__
21.08 bollen__ ändrar röst till Gabby_Ossi

bollen 3
Mirtai 2
cirkus 1
QL 1
kd 2
Lobelia 1
G_O 1

Fast om man ändrar sin röst så pass långt innan som jag gjorde så är det definitivt inte säkert att drevet kvarstår och det är också möjligt att folk följer efter. Som ond skulle jag nog bara låtit rösten vara, jag hoppades lite att någon skulle följa efter eller att det skulle leda till en diskussion. Jag kunde liksom inte bara låta rösten ligga när jag inte trodde på den. Nu var den på @cirkus inte så värst stark heller, men min röst på @Elo var ännu svagare.

Fast det är ju ändå rätt så ovanligt med så många röständringar om det inte är ganska uppenbart med info som kommer fram. Och lyan har ju i så fall kanske andra medlemmar som kan ändra och styra. Jag är medveten om att du hade skrivit från början att du eventuellt skulle ändra men det är ju oberoende av sida.

Fast det är ju ändå rätt så ovanligt med så många röständringar om det inte är ganska uppenbart med info som kommer fram. Och lyan har ju i så fall kanske andra medlemmar som kan ändra och styra. Jag är medveten om att du hade skrivit från början att du eventuellt skulle ändra men det är ju oberoende av sida.
Jag upplever att det går i vågor. Vissa perioder har det varit milt uttryckt inflation på det med massor av ändringar. Sen är denna leken speciell.

Nu var frågan i och för sig mer åt hållet om du tycker det är rimligt att ändra rösten om den första bara var en röst på första bästa pga tidsbrist. Har du vägt in det i röstningen eller tror du att jag bara hittade på?

Är det din upplevelse generellt då att ulvar är mer benägna att inte följa drev än goda?

Jag kan inte riktigt säga att jag delar den upplevelsen. Ulvar försöker oftast inte sticka ut.

Och vad tänker du om min förklaring till min ändring? Att jag mest slängde en random röst för att jag inte han läsa? Jag hade deklarerat redan i anmälningstråden att jag skulle få ont om tid, liksom när att jag skulle ha svårt med DL "light" pga arbetstider. Menar du också att jag skulle hinna läsa igenom leken och skriva en väl underbyggd röst på den jag misstänkte mest på en kvart eller så?

Min upplevelse är att de gärna hakar på i drev om det ser ut som att det är info eller att i stoert sett alla röstar på samma, men gärna också låter bli om de ser att helt gäng goda röstar ut en annan god. För at slippa bli granskade för att ha röstat ut en god.

Jag tänker att det säger inget varken åt ena hållet. Kanske är du ärlig eller så var det ett bra tillfälle att utnyttja för att få en bättre röstrad när du ändå hade förvarnat om ändring.

Min upplevelse är att de gärna hakar på i drev om det ser ut som att det är info eller att i stoert sett alla röstar på samma, men gärna också låter bli om de ser att helt gäng goda röstar ut en annan god. För at slippa bli granskade för att ha röstat ut en god.

Jag tänker att det säger inget varken åt ena hållet. Kanske är du ärlig eller så var det ett bra tillfälle att utnyttja för att få en bättre röstrad när du ändå hade förvarnat om ändring.
Så du röstar på mig för att jag gjorde en röständring? Konstig motviering...

Vad tror du rent objektivt om en sen röständring och vinkande?
I princip så beror det faktiskt på
Jag gör det ju (obviously). Alltså att rösta ändra sent
Jag har gjort det både som ond och god för den delen (mycket sällan som ond om det inte handlar om avgörande Lynch )
Som god så gör jag det för att rädda mig själv. I synnerhet om jag har en god ledande roll eller om jag får vibbar att någon får ett drev enkelt emot sig.
Ang vinkning. Ja det har jag gjort ibland.

Jag håller fast vid min röst på Mirtai. (Tänker att jag kan ha blivit lurad att rösta på Ceta igår Fool me once. Not twice. I hope )

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 736
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 219
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 026
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar