Jag har snabbskummat igenom de sista sidorna, men har 5 sidor att läsa ikapp noggrannare också. Vill dock bara kolla lite snabbt på röstlistan och röstraderna för att se om det går att utläsa något mer nu...
bollen__ fick alltså totalt fyra röster i dagens lynchning, följt av karamelldrottningen med tre röster. De som röstade på bollen__ var: LenaH, Ceta, Lobelia och Gabby_Ossi. (Har bara med röstlistan för DL3 då bollen__ inte fått någon röst tidigare och själv röstat på Elo både dag 1 och 2, så de listorna säger nog inte så mycket i detta fallet)
LenaH var först att rösta på bollen__, följt av
Ceta ca 20 min senare,
Lobelia en kvart efter Ceta och
Gabby_Ossi prick 21.30. Det ser ju bra ut att ha röstat ut en ond, men jag kan ändå inte låta bli att fundera på om det kanske kan gömma sig en ulv här. Var det 4 onda från början så tror jag inte att vi finner båda kvarvarande lyamedlemmar bland dessa fyra (om det inte är ett extremt högt spel av lyan, men jag tror nog inte att de skulle outa sig sådär). Det som framför allt gör mig tveksam eller skeptisk mot rösterna på bollen__ är att bollen__ haft tidsbrist genom leken och jag funderar då på om det kan vara något hon sagt i lyan redan igår. I så fall hade lyan kunnat göra upp någon typ av plan där någon lyamedlem röstar tidigt på bollen__ för att det ska se så oskyldigt ut som möjligt. Om inte annat så ser jag det som möjligt att någon ond kan ha röstat tidigt på bollen__ då det är något som syns nu och då - att en ond hoppar på mot en kollega tidigt för att se så oskyldig ut som möjligt.
Jag kan så klart vara helt ute och cyklar och att det inte är så i detta fallet, men vet i alla fall att det är något jag själv gjort som nybörjare. Röstat som nr1 på en ulvkollega alltså. Och ja, personen hade sagt i lyan att hen gärna lynchades, så att ingen tror att jag som ond randomly startar drev mot mina ulvkollegor och lynchar dem, haha
Fast det hade varit lite kul att testa IRL, låta ulvarna turas om att lyncha sina kollegor en efter en tills någon är ensam kvar - och se om det går att vinna leken på det sättet
Äsch, nu spann jag iväg lite off topic. Tillbaka till dagens röstning så tycker jag även att
Lobelias röst är intressant. Lobelia röstade som nummer tre på bollen__, vid en tidpunkt då karamelldrottningen, Mirtai och Lobelia själv (om jag inte räknat fel) hade två röster var. Hennes röst la alltså upp bollen__ i ledningen med tre röster, vilket undvek lottning mellan henne själv, karamell, Mirtai och bollen__. Att hon la en tredjeröst kan jag på ett sätt förstå, då det var hennes enda sätt att rädda sig själv. Men frågan är varför rösten landade på just bollen__? Och inte Mirtai eller karamell? Kan det ha varit en ond som gjorde ett sista försök i att skapa sig ett alibi genom att lägga en hyfsat avgörande röst mot en kollega? Eller är det "bara" en god som röstade på bollen__ pga mest misstänkt? Det tåls att fundera på och jag är nog inte beredd att avskriva Lobelia än i alla fall.
Sist har vi
Gabby_Ossi som röständrade till bollen__ kl 21.30. Då hade även karamelldrottningen fått en tredje röst. Liiite oklart om G_O hann se bolllen__s röständring tre minuter tidigare, men oavsett så la hennes röst upp bollen__ på totalt fyra röster, vilket åter igen lade upp bollen__ i ledningen. Min fundering här är om G_Os röst var en sista röst från en kollega för att spika igen för bollen__ helt och förhoppningsvis få lite alibi på köpet? Hon kunde väl knappast räkna med att någon skulle hinna reagera på hennes röständring där i sista minuten (tar ju någon sekund innan inlägget syns för oss andra, någon sekund att läsa, ytterligare sekunder att skriva ett inlägg och posta det, så det blir tight att hinna reagera på bara en minut), så den där fjärde rösten får nog ändå ses som spiken i kistan för bollen__. Samtidigt behöver det inte nödvändigtvis varit en alibiröst från en kollega, men inte heller här kan jag utesluta G_O som ulv.
Mina kvällstankar om dagens röstning just nu i alla fall.