*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Röstlistor
DL1

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm
17.14 Blacksmithfarm röstar på Ceta
17.19 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
17.28 cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 bollen__ röstar på Elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm
19.30 QueenLilith röstar på Lobelia
heffaklumpen efterhandsröstar på Mirtai

Lynchas: Blacksmithfarm - Ronja (spion)
Käkas: fio - rövare (bybo)

DL2
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Lynchas: Elo - rövare (bybo)
Käkas: ingen

DL3
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18.02 Mirtai röstar på QueenLilith
18.48 QueenLilith ändrar röst till Mirtai
18.52 LenaH röstar på bollen__
19.14 Ceta röstar på bollen__
19.17 bollen__ röstar på Lobelia
19.27 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
19.29 qitis röstar på Mirtai
19.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia
19.29 cirkus röstar på karamelldrottningen
19.32 Lobelia röstar på bollen__
21.08 bollen__ ändrar röst till Gabby_Ossi
21.27 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.30 Gabby_Ossi ändrar röst till bollen__

Lynchas: bollen__ - vildvittra (ulv)
Käkas: queenLilith . rövare (bybo)

Deltagarlista:

1. Mirtai
2. Elo - rövare (bybo)
3. qitis
4. heffaklumpen
5. Ceta
6. QueenLilith
7. LenaH
8. fio - rövare (bybo)
9. karamelldrottningen
10. cirkus
11. Lobelia
12. Gabby_Ossi
13. Blacksmithfarm - Ronja (spion)
14. bollen__
- vildvittra (ulv)

Röstrader:
1. Mirtai:
Blacksmithfarm - QueenLilith - QueenLilith
3. qitis: LenaH - Ceta - Mirtai
4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen - karamelldrottningen
5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis - bollen__
6. QueenLilith: Lobelia - (Mirtai) Ceta - Mirtai
7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi - bollen__
9. karamelldrottningen: heffaklumpen - Elo - cirkus
10. cirkus: qitis - Ceta - karamelldrottningen
11. Lobelia: cirkus - (Elo) cirkus - bollen__
12. Gabby_Ossi: karamelldrottningen - Elo - bollen__

Jag börjar med några noteringar, jag har följt leken för dåligt (jag har bara skummat de senaste ~10 sidorna än så länge) för att ha bildat mig uppfattningar om hur alla har teoriat, så följande är nästan bara baserat på röstlistorna.
F ö vill jag kolla med @Mirtai om bollradarn är kalibrerad? :angel:
LenaH är, om jag inte missat nåt den första som misstänker bollen__? Det bör tala för att de inte är kollegor i sådana fall?

Bollen__s egna röstrad: Elo, elo, Lobelia(numera jag, BSF)/karamelldrottningen
Elo vet vi var på goda sidan, jag vet min egen roll och ändringen till karamelldrottningen var för att försöka rädda sig själv efter att Lobelia/Jag frågat om hon inte ska rädda sig. Det andra alternativet som fanns att rösta på då var Mirtai. Så då är frågan om valet bollen__ gör indikerar något om deras roller?

LenaH, Ceta, Lobelia(jag) och Gabby_Ossi röstar på bollen__.
LenaHs röst ser ju helt klart bra ut.
Cetas också, men den skulle kunna vara alibi, det som ser bra ut är ju att Ceta inte ändrade från bollen__. Men hon nämnde nånstans att vi kanske skulle ge bollen__ ett dygn till att spela, något som jag vet fick reaktioner, men jag har inte gått tillbaka för att dubbelkolla vilka som reagerade, eller om det var före eller efter Ceta röstade. Ska kolla närmare på detta senare.
Lobelias röst finner jag självklart inget skumt med.
GabbyOssis röst sätter spiken i kistan sista minuten före DL. Det talar i min bok för att hon inte är kollega med bollen__. Med brasklappen att det skulle kunna vara alibi om även karamelldrottningen sitter i lyan.

Nu ska jag sova lite då det är nattjobb på schemat för mig.:sleep:

Intressant att titta på vad bevisligen onda har röstat. Bollen: Elo - Elo - Lobelia
Om min teori stämmer så borde då Lobelia vara god. Det behöver inte vara så men känns rimligt.

Jag börjar med några noteringar, jag har följt leken för dåligt (jag har bara skummat de senaste ~10 sidorna än så länge) för att ha bildat mig uppfattningar om hur alla har teoriat, så följande är nästan bara baserat på röstlistorna.

LenaH är, om jag inte missat nåt den första som misstänker bollen__? Det bör tala för att de inte är kollegor i sådana fall?

Bollen__s egna röstrad: Elo, elo, Lobelia(numera jag, BSF)/karamelldrottningen
Elo vet vi var på goda sidan, jag vet min egen roll och ändringen till karamelldrottningen var för att försöka rädda sig själv efter att Lobelia/Jag frågat om hon inte ska rädda sig. Det andra alternativet som fanns att rösta på då var Mirtai. Så då är frågan om valet bollen__ gör indikerar något om deras roller?

LenaH, Ceta, Lobelia(jag) och Gabby_Ossi röstar på bollen__.
LenaHs röst ser ju helt klart bra ut.
Cetas också, men den skulle kunna vara alibi, det som ser bra ut är ju att Ceta inte ändrade från bollen__. Men hon nämnde nånstans att vi kanske skulle ge bollen__ ett dygn till att spela, något som jag vet fick reaktioner, men jag har inte gått tillbaka för att dubbelkolla vilka som reagerade, eller om det var före eller efter Ceta röstade. Ska kolla närmare på detta senare.
Lobelias röst finner jag självklart inget skumt med.
GabbyOssis röst sätter spiken i kistan sista minuten före DL. Det talar i min bok för att hon inte är kollega med bollen__. Med brasklappen att det skulle kunna vara alibi om även karamelldrottningen sitter i lyan.

Nu ska jag sova lite då det är nattjobb på schemat för mig.:sleep:
Jag tänker att bollens val att inte rösta på mig var ett tydligt sätt att öka misstankarna mot mig

Om det inte finns någon ond röst på cirkus igår så innebär det ju att alla onda röstar en udda röst ?
Vilket givetvis är möjligt såklart.
Någon kan väl ha röstat på Bsf också?
Ja det utesluter jag inte förstås

Det ät ju där jag främst har mina funderingar idag IOM den roll BSF visade sig ha
Några dagar gammalt. Men jag undrar varför BSF1s roll spelat in i detta @qitis ?
Ingen av de onda kunde vetat rollen. Lyan kunde vara hyfsat säker på att det var en god roll. Ledarvargen 100%. Men ingen av dem kunde veta att set handlade om kist Ronja.

Några dagar gammalt. Men jag undrar varför BSF1s roll spelat in i detta @qitis ?
Ingen av de onda kunde vetat rollen. Lyan kunde vara hyfsat säker på att det var en god roll. Ledarvargen 100%. Men ingen av dem kunde veta att set handlade om kist Ronja.
Nej såklart ingen utom ledarvargen kunde vara helt säker på att BSF 1 var god. Vilken roll hon hade kunde ju inte ens den veta

Jag tänkte att BSF1 hade ju en god roll (inte specifikt spionen -vilket jag inser att det kunde tolkats som ) vilket lyan ändå torde varit hyfsat säker på ?

Nej såklart ingen utom ledarvargen kunde vara helt säker på att BSF 1 var god. Vilken roll hon hade kunde ju inte ens den veta

Jag tänkte att BSF1 hade ju en god roll (inte specifikt spionen -vilket jag inser att det kunde tolkats som ) vilket lyan ändå torde varit hyfsat säker på ?
Ja, jag tolkade det som specifikt spioen. Att BSF1 i lyans ögon var ganska säkert god är vi överens om.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 738
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 219
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 030
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv