*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Finderar även på Mirtai idag.
Blev ju utpekad av QL (som visade sig vara god), precis som jag blev pga rösterna på BSF1 i DL1. Jag tänker att det ändå är sannolikt är en ulv som döljer sig i rösterna på BSF1, och då är det ju bara Mirtai kvar (undantar mig själv 😊). Sen kan ju så klart goda rösta ut goda helt av sig själva, men vet inte om det är så vanligt att inte en ulv passar på i DL1. Mirtais röst var dessutom bara röst 2 i BSFs röster.
Att bollen__ bytte röst till Karamellen istället för till Mirtai kan ju både vara för att skydda en ulvkollega (Mirtai) eller att misstänkliggöra samma person.

Inte bara det utan hela ditt resonemang. Det är trist och har ingen substans.
Vilket resonemang är det du syftar på? Är det resonemanget bakom rösten i DL2? I så fall handlar det ju om det du själv skrev innan DL2, alltså baserat på något du faktiskt skrivit. Kanske inte den starkaste rösten, det erkänner jag. Och jag fattar att du tycker att det är trist att bli misstänkt och få röster på dig. Men jag tycker också att det är trist när någon (i detta fallet du) poppar in och helt plötsligt överväger att rösta på mig, när du knappt ens nämnt mig sedan leken startade. Första gången du nämnde mig var i din röst på mig (med en motiveringen om att jag varit osynlig i leken och därmed kanske kan vara ulv ;)). Sen nämnde du mig igen tidigt morgonen därefter, men konstaterade i princip bara att jag skrivit årets längsta inlägg dittills (vilket jag också villigt kan erkänna och ta på mig att jag gjort).

Jag vet inte vad jag ska säga, mer än att jag tycker att detta kom väldigt "out of the blue". Men som sagt, misstänker du mig för ulveri så får du så klart göra det. Och då är det även fritt fram att rösta på mig.

Själv känner jag faktiskt också att jag tappade lusten lite nu 🤷🏻‍♀️ Om allt ändå bara comes down to vem man röstat på så känner jag att all tid det tagit att fundera och sätta ord på tankar och teorier liksom varit i onödan. Tyvärr.

Vill börja med att kolla lite närmare på Gabby_ossi idag, då flera funderade på henne igår. Hon har röstat på karamellen, sen Elo och igår först Lobelia och sen en sen ändring till bollen__ Håller med Lobelia i att rösten på henne var svag, även om jag inte är övertygade om Lobelia/BSF2s godhet än.

Jag har sett att flera funderat på om röstbytet till bollen skulle kunna vara alibi om GO är ond, och jag har lite samma fundering. Är GO ond och bollen inte ville leka mer (och förstod att det såg pyrt ut) så var ju röstningen på slutet en smart lösning. Särskilt om den som lotten potentiellt skulle gått mot också är ulv (karamelldrottningen). Samtidigt så ser jag själv att det resonemanget inte håller, för är alla de tre ulvar så borde ju inte bollen ändrat sin röst till Karamellen, utan till Mirtai som också hade två röster innan dess. Tycker GO heller inte ger så mycket teorier heller. Vilka tror du sitter i lyan @Gabby_Ossi ?

Varför tror du min röst är mer trolig som alibi än Lobelias?

Jag tror fortfarande på Lobelia/Bsf2, Mirtai skulle kunna vara en möjlighet men jag får nog kolla lite närmare på henne idag för jag har inte riktigt hängt med på teorierna där, det senaste jag kommer ihåg som pekade ut Mirtai var att hon skulle kunna vara Ledarvarg om du Ceta var ulv, men jag har i alla fall hängt med såpass att jag inte tror att det är det som är huvudmisstanken nu. Karamelldrottningen är också en möjlighet men tror mer att hon kanske är ledarvarg i så fall, annars tror jag inte bollen hade röstat på henne och tänker att rösten på Elo efter att bollen också röstat där kan ha varit ett sätt att passa på att få ut en god och visa sig för lyan.
Sedan har jag en känsla av att någon kan ha lurat mig helt. När blev LenaH god t.ex? Och Heffaklumpen, hennes långa inlägg gör ju att det känns som att hon är med och letar ulvar men det kan ju likagärna vara att hon gömmer sig bakom sina "wall of text", min hjärna verkar inte heller så bra på att ta in det jag läser för jag kommer liksom inte ihåg om hon bidragit med något mer än att hon röstat på karamelldrottningen som vi inte vet rollen på. Sen cirkus är väl också en möjlighet men då tycker jag ju att fio inte borde blivit käk, speciellt om jag nu har rätt i att Lobelia/Bsf2 är ulv för hon ville ju få det till att fios käkande skulle peka på att cirkus var ulv men jag tänkte ju snarare tvärtom.

Edit: Hade skrivit ond istället för god på ett ställe

Tycker även Karamelldrottningen fortfarande är suspekt, men ser inte att alla tre av GO, Mirtai och Karamellen skulle vara onda utifrån gårdagen. Inser dock att jag missat att bollen__ röstandets två gånger, och det förvirrar mig (hade missat röständringen till GO, den kändes rätt ologisk när hon låg uppe för lynch och bytte från en med två röster till en utan).

Karamellen har rätt få inlägg och verkar ha fastnat lite på Heffa. Heffa är ett frågetecken för mig, men hade som jag sa igår gärna sett lite fler teorier från Karamelldrottningen.

Jag är lite lurig på @LenaH , som jag tycker är ovanligt passiv och ogrävande. Kändes lite väl lätt att peka ut mig som ulv för att jag inte kan säga säkert om bollen var ond eller god

@karamelldrottningen har jag lite dålig koll på, ska läsa lite mer

@Ceta blev precis som jag utpekad av QL. Om jag ska använda hennes egna resonemang om att en ulv röstat på BSF 1 så måste det vara hon som är ulven. Men jag har henne inte jättehögt upp på min lista, känns som hon bidrar till leken och genuint letar

@qitis är ju qitis och går aldrig att lita på. Känns dock som det finns andra som är mer skumma just nu

Sedan tycker jag det är en svår lek, det har varit så mkt tjafs och felskrivningar att det är svårt att hänga med.

Och så har vi ju @cirkus som också smugit under radarn för mig.

Jag tror fortfarande på Lobelia/Bsf2, Mirtai skulle kunna vara en möjlighet men jag får nog kolla lite närmare på henne idag för jag har inte riktigt hängt med på teorierna där, det senaste jag kommer ihåg som pekade ut Mirtai var att hon skulle kunna vara Ledarvarg om du Ceta var ulv, men jag har i alla fall hängt med såpass att jag inte tror att det är det som är huvudmisstanken nu. Karamelldrottningen är också en möjlighet men tror mer att hon kanske är ledarvarg i så fall, annars tror jag inte bollen hade röstat på henne och tänker att rösten på Elo efter att bollen också röstat där kan ha varit ett sätt att passa på att få ut en god och visa sig för lyan.
Sedan har jag en känsla av att någon kan ha lurat mig helt. När blev LenaH god t.ex? Och Heffaklumpen, hennes långa inlägg gör ju att det känns som att hon är med och letar ulvar men det kan ju likagärna vara att hon gömmer sig bakom sina "wall of text", min hjärna verkar inte heller så bra på att ta in det jag läser för jag kommer liksom inte ihåg om hon bidragit med något mer än att hon röstat på karamelldrottningen som vi inte vet rollen på. Sen cirkus är väl också en möjlighet men då tycker jag ju att fio inte borde blivit käk, speciellt om jag nu har rätt i att Lobelia/Bsf2 är ulv för hon ville ju få det till att fios käkande skulle peka på att cirkus var ulv men jag tänkte ju snarare tvärtom.

Jag undrar också när @LenaH blev god?

Tycker även Karamelldrottningen fortfarande är suspekt, men ser inte att alla tre av GO, Mirtai och Karamellen skulle vara onda utifrån gårdagen. Inser dock att jag missat att bollen__ röstandets två gånger, och det förvirrar mig (hade missat röständringen till GO, den kändes rätt ologisk när hon låg uppe för lynch och bytte från en med två röster till en utan).

Karamellen har rätt få inlägg och verkar ha fastnat lite på Heffa. Heffa är ett frågetecken för mig, men hade som jag sa igår gärna sett lite fler teorier från Karamelldrottningen.

bollen kanske trodde att Lobelia och LenaH skulle kunna byta röst till mig om det kom en röst där? Lobelia började ju gå på mig lite efter min röst på henne och LenaH hade ju också röstat på mig innan och också sagt att hon tyckte jag var skum igår fortsatt. Men kanske något sen ändring för att hinna få med sig två (om nu inte Lobelia var i lyan och var med på att ändra till mig om LenaH hade hakat på, hon skulle ju ha kunnat göra det utan att verkar mer skum). Men i så fall måste ju nästan Mirtai eller karamellen var i lyan. Och att de kanske tror att den andra är möjlig ledarulv.

Får väl försöka göra mitt bästa för att ändå försöka komma med något idag, trots att det nu verkligen känns som att lusten och motivationen till att över huvud taget skriva något är på botten.

Jag har funderat en del på LenaHs fråga till Mirtai om hur hennes bollen__ radar står sig, där Mirtai själv svarade att den är okalibrerad/inte i funktion. Nu när vi vet bollen__s roll känner i alla fall jag att tankarna lätt går åt hållet att Mirtai försökte skydda bollen__ genom att inte säga något eller ducka för frågan. Men efter lite mer eftertanke vet jag inte om det säger så mycket egentligen? Vi har ju inte lekt på ett bra tag och flera av oss är nog lite ringrostiga, dessutom hade bollen__ totalt fem inlägg vid tidpunkten av LenaHs fråga. Vet att jag behöver mer än fem inlägg för att kunna bilda mig något av en uppfattning av en persons roll eller sidtillhörighet. Så visst, Mirtai skulle kunna sitta i lyan med bollen__ eller vara ledarvargen och att det svaret var för att inte hänga ut kollegan bollen__, men jag ser också flera andra omständigheter som kan ha påverkat Mirtais bollen__ radar, så det är svårt att säga alls om det. Kan vara en ond men kan också vara en god.

Däremot känns det ändå som att det är något som jag inte riktigt kan sätta fingret på som skaver. Både hos Mirtai och LenaH, jag har liksom sett flera inlägg av dem båda, men minns knappt något alls av vad de skrivit. Det skulle kunna vara att det är mycket text och lite substans (typ aktiv men ändå inte aktiv), men skulle också kunna vara att vi tänker lika och att det är därför jag inte reagerat speciellt på något någon av dem skrivit. Tåls att kolla närmare på i alla fall!

Eller så är det bara mitt minne som är ur funktion och sviker mig :cautious: Det alternativet går inte heller att utesluta.

Får väl försöka göra mitt bästa för att ändå försöka komma med något idag, trots att det nu verkligen känns som att lusten och motivationen till att över huvud taget skriva något är på botten.

Jag har funderat en del på LenaHs fråga till Mirtai om hur hennes bollen__ radar står sig, där Mirtai själv svarade att den är okalibrerad/inte i funktion. Nu när vi vet bollen__s roll känner i alla fall jag att tankarna lätt går åt hållet att Mirtai försökte skydda bollen__ genom att inte säga något eller ducka för frågan. Men efter lite mer eftertanke vet jag inte om det säger så mycket egentligen? Vi har ju inte lekt på ett bra tag och flera av oss är nog lite ringrostiga, dessutom hade bollen__ totalt fem inlägg vid tidpunkten av LenaHs fråga. Vet att jag behöver mer än fem inlägg för att kunna bilda mig något av en uppfattning av en persons roll eller sidtillhörighet. Så visst, Mirtai skulle kunna sitta i lyan med bollen__ eller vara ledarvargen och att det svaret var för att inte hänga ut kollegan bollen__, men jag ser också flera andra omständigheter som kan ha påverkat Mirtais bollen__ radar, så det är svårt att säga alls om det. Kan vara en ond men kan också vara en god.

Däremot känns det ändå som att det är något som jag inte riktigt kan sätta fingret på som skaver. Både hos Mirtai och LenaH, jag har liksom sett flera inlägg av dem båda, men minns knappt något alls av vad de skrivit. Det skulle kunna vara att det är mycket text och lite substans (typ aktiv men ändå inte aktiv), men skulle också kunna vara att vi tänker lika och att det är därför jag inte reagerat speciellt på något någon av dem skrivit. Tåls att kolla närmare på i alla fall!

Eller så är det bara mitt minne som är ur funktion och sviker mig :cautious: Det alternativet går inte heller att utesluta.
Jag skriver till dig som jag skrev igår. Om jag varit ond och fått frågan om bollen hade jag utan tvekan sagt att hon kändes skum. Jag har absolut noll betänkligheter att lyncha andra onda när jag själv är ond

Jag skulle behöva ta en tupplur, så känner att det är bäst att jag röstar nu.

Vet inte om jag känner att jag fått rätsida på något sen jag kom tillbaka, fler än jag verkar vara förvirrade/tycka att det är rörligare än vanligt, så det kanske är lite allmän ringrostighet?

I alla fall...
Jag håller med dig. Det känns lite väl i DL 1. Men visst som du skriver just för att ingen tänker det så är det nått Q kan göra, men jag tänker nog också att de inte är onda tillsammans. Tänker att Q vet att det är en sån grej som kommer bli granskad..
Det här återkommer jag till. Jag vet. Det handlar om Qs röständring i DL1, flera dagar sedan, kanske har jag hakat upp mig på nåt jag borde släppa. Men det får bli såhär nu.
Jag började med det redan igår och var en av tankarna till att försöka röständra -då jag misstänkte att någon av rösterna på cirkus kunde vara från onda och med ev potentiell ledarvarg som följer en i lyans röst
Igår var det funderingen att Elo kunde vara i lyan som röstar på cirkus först och sedan följs det av dig @LenaH , jag skrev ju t.o.m. lite skämtsamt frågande om du viftade på svansen igår ….
Funderar idag mer på om @Ceta kunde vara i lyan och Mirtai ledarvarg då hon la den första andra rösten på cirkus ? BSF var ju bevisat god och försökte ju uppenbarligen rädda sig själv så hade inte mycket annat till val än att rösta på cirkus för att åstadkomma det. Igår hade jag också funderingen innan dlstop om det var så att BSF själv kunde vara ledarvargen. Blev väldigt nojig där :crazy: och valde ju att ändra till BSF då jag tyckte det kändes skumt med alla röster på en frånvarande cirkus.

Har ingen aning om vart jag har cirkus heller -var bara en magkänsla utefter hur röstningen utvecklade sig igår. Och fel hade jag ju bevisligen om BSF med facit på hand

att hon inte försvarar sig är jag med på, och att det är trist att rösta ut någon av den anledningen. Men jag fattar fortfarande inte varför det gör de som röstar på henne till mer misstänkta som lya/ledarvarg.

En mer allmän fundering - hur ofta är det som teorierna om att ledarvargen lägger en andraröst och följer en ulv stämmer? Händer det ens längre?

Det har allt hänt - men mycket mindre senaste åren tror jag
Beror nog väldigt på vem som har rollen ?

Hur förvånansvärt det än är -så tänker jag rösta tidigt idag också :D
Jag kommer vara upptagen ett tag framåt och vill inte riskera att missa att rösta. Och möjligen finns ju att ändra rösten sedan också.

Jag tror nog att det borde finnas minst en ond bland de som röstade på BSF. Fio var ju god så då återstår det @Mirtai och @Ceta.

Jag kan tänka mig att rösta på vilken som av dem faktiskt.
Men väljer (just nu ) att lägga rösten på Ceta
Om ceta visar sig vara ond skulle jag inte bli förvånad om Mirtai trots allt ändå är ledarvargen.

Känns som hon i några inlägg ser det som att de goda har väldigt starka roller (vilket en ond ofta tenderar att tycka )

Qitis röstar på Ceta
Det är mycket prat om ledarvarg här. Och Q är ju känd för hintar. Jag finner det inte omöjligt att Q är antingen ulv som fiskar efter ledarvargen eller ledarvargen som försöker visa sig för lyan.

Blacksmithfarm röstar på qitis

Jag ska gå ut och mocka och ta in hästarna nu och är inte tillbaka innan första DL men det kändes faktiskt som att det klickade lite i mitt pussel när jag började fundera på bollens korta röständring på mig. Den känns ju mest logisk om både Mirtai och karamelldrottningen antingen är onda båda två eller i alla fall att lyan tror att de kan vara onda. Och eftersom bollen valde att rösta på karamelldrottningen känns det mer som att det i så fall är Mirtai i lyan och Karamelldrottningen som möjlig ledarvarg. Och med tanke på vinstvillkoren är det väl bäst att få ut en ulv?

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Vill gärna hinna kolla lite noggrannare men hoppas jag får tid till det efter stallet.

Jag skriver till dig som jag skrev igår. Om jag varit ond och fått frågan om bollen hade jag utan tvekan sagt att hon kändes skum. Jag har absolut noll betänkligheter att lyncha andra onda när jag själv är ond
Okej, tack för svar! Jag säger inte emot för jag har inte tillräckligt bra koll på din spelstil för att ha koll på det, men ska ha det i åtanke om jag återvänder till den tanken igen :)

Det här med DL 19.30 är verkligen svårt, hamnar mitt i fotbollsträning och andra familjeaktiviteter.

Jag hänger fast vid tanken om när LenaH blev god? Hon har smugit under radarn och det känns ovanligt enkelt för henne att misstänka mig på det sätt hon gjort.

Mirtai röstar på LenaH

Jag håller på och läser ikapp ordentligt och inte bara snabbläsa som är det jag hunnit med fram till nu.

Jag för en känsla av att de underjordiska oknytten ställer till det lite mer än folk kanske tänker på ?
De har ju bara två att förvilla sedan BSF 1 åkte ut. (Siaren och besserwissern ).
Endast lyan vet vilken roll de förvillat och de som har rollerna får ju extra svårt att veta om det är ett sant eller falskt svar de får ? Det är ju 50/50

Främst på grund av tajmingen. Din sena ändring som ändå blir spiken i kistan reagerade jag på. Men behöver absolut kika närmare på BSF2 också. Hela DL igår tycker jag är svår att få grepp om. Bollen__s uppgivenhet, men sen ökade närvaro i tråden, och sen hennes röständringar på slutet som sen följdes av din. Jag har jnte hjärnceller nog nu att förstå vad som faktiskt hände där 😅

Samtidigt tycker jag Lobelias inlägg igår färgades väldigt av dispyten med cirkus, och att BSF tagit över platsen gör spelet inte direkt enklare att tolka. Ser inget hinder för att både du och BSF2 är i lyan heller 😅

Det här med DL 19.30 är verkligen svårt, hamnar mitt i fotbollsträning och andra familjeaktiviteter.

Jag hänger fast vid tanken om när LenaH blev god? Hon har smugit under radarn och det känns ovanligt enkelt för henne att misstänka mig på det sätt hon gjort.

Mirtai röstar på LenaH
Jag har ju haft mina funderingar om LenaH sedan dl 1 och har också funderingar kring henne måste jag säga.
Behöver läsa igenom denna dagen igen som sagt så ska jag försöka få ihop tankarna lite mer än just nu då jag ser en massa hit och dit scenarion som jag vill grunna lite till på vad som verkar mest troligt helt enkelt

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 755
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 231
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 061
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp