*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Okey. Inser att tiden börjar rinna iväg så röstar nu (det går ju att ändra rösten sedan om mer kommer fram :))

Jag väljer att lägga min röst på @Mirtai.
Håller med @Ceta om att hennes kommentar om trasig bollradar var lite underlig.
LenaH har jag också funderingar kring men mer kring att hon skulle kunna vara ledarvarg än ulv ? Och då tänker jag att Mirtai om hon vore ulv inte skulle ha något emot att lynchs ledarvargen -det ser ju bra ut -typ? Och skulle LenaH vara god så skulle nog inte en ond Mirtai ha något emot att Lynca henne heller ?

Qitis röstar på Mirtai
Trasig bollradar har inte jag skrivit något om dock. Tror det var Lena och kanske Heffa?

Karamelldrottningen röstar på Heffaklumpen
Motivering:
Tror inte att Heffaklumpen får fler rösten än från mig ikväll och därför känns det bäst att lägga min röst på någon jag ändå misstänker än på någon som det är 50/50 på.
Alltså min röst kommer göra varken till eller från och förhoppningsvis klarnar det snart i mitt huvud. Eller om jag dör eller själv blir utröstad.

Jag plockar upp deltagarlistan igen och tänker att jag ger mig på en liten sammanfattning utifrån mitt minne, främst för att försöka få någon typ av ordning på tankarna. Men också för att förhoppningsvis kunna ta liiite tydligare ställning om ev sidtillhörigheter, vilket det känns på tiden för såhär dag 4.

1. Mirtai - Har jag funderat en del på, även i ett inlägg från tidigare idag. Det handlade främst om LenaHs fråga angående Mirtais bolllen__ radar och om svaret berodde på en okalibrerad bollen__ radar, eller om det kunde varit någon typ av försök av Mirtai att försöka rädda bollen__. Fått svar senare av Mirtai att hon inte skulle dra sig för att, som ond, lyncha andra onda. Inte en superkonstig tanke eller sak att säga, tror ändå att de flesta av oss kan tänka oss att lyncha en kollega i vissa lägen, även om vissa nog gör det mer lättvindigt än andra. Jag har ju som sagt inte tillräckligt bra koll på Mirtais spelstil för att kunna avgöra något, men det är absolut möjligt att det är en del av hennes spelstil! Känner dock som sagt att det är något mer med Mirtai som skaver, men behöver gå igenom hennes inlägg lite noggrannare för att kunna peka ut det. Absolut misstänkt i min bok, men vet inte om hon är den högst misstänkta.
2. Elo - rövare (bybo)
3. qitis
- Tycker jag spelat ungefär som vanligt, teorier högt och lågt och försöker vända på stenar. Fram tills igår var hon inte en av mina högst misstänkta, snarare motsatsen - en av de jag misstänkte minst. Men under natten/dagen har misstankarna ökat, för även om jag upplever att Q spelar sin vanliga spelstil så känns det ändå som att något med Q skaver. Även här behöver jag titta närmare på Qs inlägg för att kunna bilda mig en uppfattning. Jag vet liksom inte om det är en faktisk misstanke eller om det bara är en magkänsla, eller om det bara är att jag börjar bli nojjig över att Q ska ha totallurat mig igen 😅 Oavsett, misstankar finns, men om inget ännu mer suspekt dyker upp kan jag tänka mig att vänta med Q i alla fall en dag till.
4. heffaklumpen - Det är jag det! :p
5. Ceta - Upplever jag har kommit igång de senaste dagarna med flera försök att teoria och även har teoriat om typ alla deltagare. Har väl reagerat på lite småsaker här och där, men inget jag kan minnas på rak arm så det borde rimligtvis inte varit allt för stora saker. Utifrån hennes sätt att skriva så känns det som att hon spelar ensam, vilket i så fall utesluter henne från att sitta i lyan. Däremot skulle hon fortfarande kunna vara ledarvargen. Men statistiskt sett är det ändå större chans att hon är god än att hon är ledarvargen så om det inte går upp något ljus eller något konstigt händer så är nog inte Ceta min prioritet att rösta på idag.
6. QueenLilith - rövare (bybo)
7. LenaH - Minns att hon frågat Mirtai om bollen__ radarn och något mot cirkus (som jag också nämnde igår). Annars har jag väldigt dåligt minne av vad LenaH har skrivit. LenaHs spelstil har jag alltid jättesvårt att läsa av. Ofta för att jag upplever att den skiftar en del från lek till lek för att jag ska kunna se klarare mönster. En del av det beror säkert på IRL och olika förutsättningar vad gäller tid, DL tider mm, men även bortsett det tycker jag att det är svårt att läsa av LenaH. Möjligt att jag i denna leken kanske inte upplevt henne riktigt så grävande som jag vill minnas, vilket skulle kunna vara ett tecken på ulveri. Att vara aktiv och synas till, men ändå inte så mycket att gå på. Men det skulle kunna bero på IRL och mindre tid osv, så det behöver inte nödvändigtvis säga något (ja, och naturligtvis kan det också vara mitt minne som sviker mig :cautious::angel:). Oavsett så har jag också tolkat det som att LenaH varit ganska godförklarad, tänker då framför allt på gårdagen), vilket jag inte förstår vart det kommer ifrån riktigt. En misstänkt i mina ögon som jag kanske skulle kunna tänka mig att rösta på.
8. fio - rövare (bybo)
9. karamelldrottningen
- Har i alla fall inte stärkt sina aktier mot mig idag och är alltså fortsatt misstänkt.
10. cirkus - Känner jag är i ungefär samma fack som LenaH. Så någon jag kan tänka mig att rösta på.
11. Lobelia/Blacksmithfarm2 - Skitsvårt att säga något här. Jag fick väl inga direkta ulvmisstankar på Lobelia innan och har inte reagerat något vidare på det BSF2 skrivit under dagen (även om jag mest snabbläst, så jag kan ha missat någon detalj). Men då min ulvradar inte direkt plingade på Lobelia och att BSF2 hoppat in idag, tänker jag inte rösta på BSF2 idag. Så länge inget jättemisstänkt kommer upp dvs.
12. Gabby_Ossi - Tycker jag alltid resonerar vettigt i de teoriinlägg hon skrivit. Men upplever också att det är mycket sammanfattningar av saker och att jag ibland saknar tankar om flera deltagare.
13. Blacksmithfarm - Ronja (spion)
14. bollen__ - vildvittra (ulv)

(Jag vet att det blev kortare och kortare på slutet, men det beror på att tiden rann iväg och jag gärna vill hinna rösta innan DL också 🙃)

Ah. Möjligt. Tog det fritt från minnet :)
Jag har ju själv noterat den kommentaren från henne så fanns i hjärnan hos mig helt enkelt
Tillägg du skrev dock något annat i din röstmotivering som jag håller med om.
Just det att bollen inte ändrade röst till Mirtai?
Möjligen kan det betyda att karamellen som hon ändrade till kan vara god ?( har lite svårt att få grepp om karamellen dock) men hänger med på hur du tänker :)

Okej, jag måste också rösta. Funderade ett tag på att helt enkelt släppa karamelldrottningen eftersom det verkade röra upp en del känslor. Men jag känner trots allt fortfarande att karamelldrottningen är starkt misstänkt hos mig och framför allt har hon, som sagt, inte stärkt sina aktier hos mig under dagen. Framför allt inte med det "out of the blue"-konstaterandet av att jag måste vara ulv för att jag röstat på henne två dagar i rad och sedan att jag inte upplever att jag fick något svar ens när jag ställde följdfrågor (med lång tid kvar till DL, så tid att svara fanns). Därför blir det såhär nu: Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen.

Okej, jag måste också rösta. Funderade ett tag på att helt enkelt släppa karamelldrottningen eftersom det verkade röra upp en del känslor. Men jag känner trots allt fortfarande att karamelldrottningen är starkt misstänkt hos mig och framför allt har hon, som sagt, inte stärkt sina aktier hos mig under dagen. Framför allt inte med det "out of the blue"-konstaterandet av att jag måste vara ulv för att jag röstat på henne två dagar i rad och sedan att jag inte upplever att jag fick något svar ens när jag ställde följdfrågor (med lång tid kvar till DL, så tid att svara fanns). Därför blir det såhär nu: Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen.
Herregud vilken stress jag fick av att få ihop det här röstinlägget. Sen hjälpte det ju inte direkt att det var minst dubbelt så svårt att tänka och formulera meningar under sådan tidspress, samtidigt som jag såg sekundräknaren hela tiden (och därmed också hur sekunderna snabbt försvann). Så här sent har jag nog aldrig röstat tidigare 😂😆🤣

DL4
Blacksmithfarm röstar på qitis
Gabby_Ossi röstar på Mirtai
Mirtai röstar på LenaH
Ceta röstar på Mirtai
Cirkus röstar på karamelldrottningen
Qitis röstar på Mirtai
LenaH röstar på Mirtai
Heffaklumpen förstår på karamelldrottningdn

Qitis 1
Mirtai 4
LenaH 1
Karamelldrottningen 2
Heffaklumpen 1

DL4
Mirtai röstar på LenaH
Ceta röstar på Mirtai
Qitis röstar på Mirtai
LenaH röstar på Mirtai
Heffaklumpen röstad på karamelldrottningen

Qitis 1
Mirtai 4
LenaH 1
Karamelldrottningen 2
Heffaklumpen 1

Bättre qitis? 😂

DL4
Mirtai röstar på LenaH
Ceta röstar på Mirtai
Qitis röstar på Mirtai
LenaH röstar på Mirtai

Qitis 1
Mirtai 4
LenaH 1
Karamelldrottningen 2
Heffaklumpen 1

Bättre qitis? 😂
:up:

DL4
18.32 Blacksmithfarm röstar på qitis
18.32 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
18.37 Mirtai röstar på LenaH
18.54 Ceta röstar på Mirtai
19.06 cirkus röstar på karamelldrottningen
19.15 qitis röstar på Mirtai
19.19 LenaH röstar på Mirtai
19.24 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
19.30 heffaklumpen röstar på karamelldrottningen

Mirtai 4
karamelldrottningen 2
qitis 1
LenaH 1
heffaklumpen 1

(Lägger till tiderna)

DL4
Mirtai röstar på LenaH
Ceta röstar på Mirtai
Qitis röstar på Mirtai
LenaH röstar på Mirtai

Qitis 1
Mirtai 4
LenaH 1
Karamelldrottningen 2
Heffaklumpen 1

Bättre qitis? 😂
Nej! :rofl:

Jaha och vad ska man göra nu fram till 21:30?

sen vill jag bara säga att för mig spelar det ingen roll med något litet stavfel. Tycker ni som lägger upp listorna är duktiga oavsett :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 755
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 231
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 061
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp