*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Jaha och vad ska man göra nu fram till 21:30?

sen vill jag bara säga att för mig spelar det ingen roll med något litet stavfel. Tycker ni som lägger upp listorna är duktiga oavsett :)
Nu ska vi fortsätta teoria och komma med inlägg som gör att vi antingen väljer att stanna kvar vid vår röst eller ändra den utifrån vad som skrivs.

De som har mycket röster på sig kan också argumentera för sig osv.

Jag tycker också det är bra med listor oavsett stavfel. Men lite humor är inte fel :) ett gott skratt förlänger livet sägs det ju

Herregud vilken stress jag fick av att få ihop det här röstinlägget. Sen hjälpte det ju inte direkt att det var minst dubbelt så svårt att tänka och formulera meningar under sådan tidspress, samtidigt som jag såg sekundräknaren hela tiden (och därmed också hur sekunderna snabbt försvann). Så här sent har jag nog aldrig röstat tidigare 😂😆🤣
Welcome to my world🙈

Welcome to my world🙈
Jag var nääästan på väg att tagga dig i inlägget och fråga hur du gör det :rofl: I vanliga fall blir jag stressad av att inte ha röstat eller åtminstone bestämt mig och börjat skriva röstinlägg 30 min innan DL. Och jag blir alltid lite nervösstressad när du eller någon annan inte har röstat än och det är typ 1-2min till DL, så jag är mest glad att jag överlevde haha 😅🙈 (Givetvis är det inte någon annans fel, utan ni andra får rösta precis hur sent ni vill, det är nog bara jag som på något sätt känner med er för att jag hade varit superstressad om jag hade suttit och skrivit mitt röstinlägg då)

Kan också meddela att en katt med en stoooor fluffig svans som vill vara med och hjälpa till genom att gå fram och tillbaka framför skärmen inte direkt underlättade 🐈‍⬛🤣

Jag funderar ett varv till på om ändringarna från jollen__ igår betydde ngt? Från första rösten på Lobelia (som hon la snabbt för att inte missa DL) ändrade hon till Gabby_Ossi, för att sedan ändra till Karamelldrottningen för att rädda sig själv efter att lobelia påpekade att det var möjligt.

Här nämner hon Karamelldrottningen, men väljer att rösta på Gabby_Ossi, fast karamelldrottningen redan hade 2 röster då.

Det kan vara så att hon inte har koll på ställningen, det kan vara så att hennes kollega/or har röster och hon hellre åker ut själv (hon hade ju bett om en ersättare...) men sedan ändrar hon sig för att det ska se bättre ut? Om karamelldrottningen är ulv så spelar det ju ingen roll ifall det blev lottning dem emellan menar jag.
Eller så är det så ändå att @Gabby_Ossi är lyakollega och bollen röstade där som en helt normal alibiröst, Gabby låg ju inte pyrt till och jag hade släppt henne lite igår när jag kände mer päls hos bollen?

Jag vet egentligen inte var @Mirtai kommer in i ekvationen och jag börjar vackla lite där. Jag har som jag tidigare på parkeringen skrev inte så jättestarka misstankar mot Mirtai och om vi fortfarande vill tänka att det åtminstone låg en ond röst på Bsf1 så kan det ju också vara @Ceta fast jag la henne åt sidan ett tag för att jag inte såg det jätteskumma med henne som @cirkus och ffa @qitis såg?

Alltså - jag vill nog ha Gabby i lyan ändå?!

Och när jag ändå svarar dig - q?

Finderar även på Mirtai idag.
Blev ju utpekad av QL (som visade sig vara god), precis som jag blev pga rösterna på BSF1 i DL1. Jag tänker att det ändå är sannolikt är en ulv som döljer sig i rösterna på BSF1, och då är det ju bara Mirtai kvar (undantar mig själv 😊). Sen kan ju så klart goda rösta ut goda helt av sig själva, men vet inte om det är så vanligt att inte en ulv passar på i DL1. Mirtais röst var dessutom bara röst 2 i BSFs röster.
Att bollen__ bytte röst till Karamellen istället för till Mirtai kan ju både vara för att skydda en ulvkollega (Mirtai) eller att misstänkliggöra samma person.
Fast de flesta ulvar (jag själv undantagen när jag är ond iofs) brukar undvika just första andrarösten?

Eller så är det så ändå att @Gabby_Ossi är lyakollega och bollen röstade där som en helt normal alibiröst, Gabby låg ju inte pyrt till och jag hade släppt henne lite igår när jag kände mer päls hos bollen?

Jag vet egentligen inte var @Mirtai kommer in i ekvationen och jag börjar vackla lite där. Jag har som jag tidigare på parkeringen skrev inte så jättestarka misstankar mot Mirtai och om vi fortfarande vill tänka att det åtminstone låg en ond röst på Bsf1 så kan det ju också vara @Ceta fast jag la henne åt sidan ett tag för att jag inte såg det jätteskumma med henne som @cirkus och ffa @qitis såg?

Alltså - jag vill nog ha Gabby i lyan ändå?!

Och när jag ändå svarar dig - q?
Jag är ambivalent ang Ceta och Mirtai. Fick en bättre känsla av Ceta igår ffa men kan ju vara lurad ?
Gabby har jag när jag tänker efter ingen direkt uppfattning om- vilket kan betyda att hon kan vara ond (eller god med dåligt med tid att leka ).

Jag blir lite nervös över att du försöker lura mig dock eftersom Mirtai röstade på dig 😅 är du rädd över att hon ska visa sig vara god om hon åker ?

En sak är jag iaf hyfsat säker på av alla Scenarier som jag redan skrev igår och det är att jag ändå finner det högst osannolikt att @Blacksmithfarm tidigare Lobelia och @cirkus skulle sitta i lyan ihop eller vara ulv/ledarvarg (sedär. Nu skrev jag det ordet igen :p )
Jag tror (men kan inte veta såklart) att det är mer troligt att det är två goda som hakat upp sig på varandra. Möjligen är en av dem ond. Men lutar mer åt det första så här långt
JAg känner mig så säker jag kan bli utan info på att båda är goda faktiskt. En ond spelare brukar backa i de läget de var i igår.

Okey. Inser att tiden börjar rinna iväg så röstar nu (det går ju att ändra rösten sedan om mer kommer fram :))

Jag väljer att lägga min röst på @Mirtai.
Håller med @Ceta om att hennes kommentar om trasig bollradar var lite underlig.
LenaH har jag också funderingar kring men mer kring att hon skulle kunna vara ledarvarg än ulv ? Och då tänker jag att Mirtai om hon vore ulv inte skulle ha något emot att lynchs ledarvargen -det ser ju bra ut -typ? Och skulle LenaH vara god så skulle nog inte en ond Mirtai ha något emot att Lyncha henne heller ?

Qitis röstar på Mirtai
I ditt scenario (Mirtai ulv och jag ledarvarg) så utgår du ifrån att lyan med säkerhet har identifierat ledarvargen?

Fast de flesta ulvar (jag själv undantagen när jag är ond iofs) brukar undvika just första andrarösten?
jag tror vi alla som har lekt ett tag insett att ulvar kan göra precis vad som helst som ingen räknar med (typ som att alla i lyan röstar på mig när jag var god i DL1 och kommer undan med det. DEN glömmer jag inte :down:)
Samtidigt kan det ibland vara vara så enkelt att det som ser ut som en ulv är en ulv

Hm. Kan det vara en svansviftning detta ?
Haha nä, hade inte en tanke på att det skulle kunna tolkas som en vinkning till någon :rofl: :rofl:

Men jag får medge att det hade varit väldigt smart planerat OM jag hade varit ond och OM det hade varit en vinkning. Först verka väldigt upptagen med att teoria, fundera och skriva. Sen under press och stress slänga in en röst prick 19.30. För att slutligen skylla på sin katt som gick fram och tillbaka framför skärmen. Dessutom dag 4, när det kanske inte aktivt letas vinkningar längre.

Nä, jag är ytterst tveksam till min egen förmåga av att kunna komma på och planera något sånt "in the first place". Så någon baktanke till mitt inlägg fanns det inte… så även du får nog leta vinkningar någon annan stans :D

jag tror vi alla som har lekt ett tag insett att ulvar kan göra precis vad som helst som ingen räknar med (typ som att alla i lyan röstar på mig när jag var god i DL1 och kommer undan med det. DEN glömmer jag inte :down:)
Samtidigt kan det ibland vara vara så enkelt att det som ser ut som en ulv är en ulv
Jag KAN ha varit i den lyan? :angel:

I ditt scenario (Mirtai ulv och jag ledarvarg) så utgår du ifrån att lyan med säkerhet har identifierat ledarvargen?
Det kan jag på inget sätt veta (självklart) utan det resonemanget var utifrån att oavsett om du skulle råka vara ledarvargen eller god så kan det för en ond Mirtai funka bra. Men det förutsätter ju att Mirtai är ulv såklart (i det resonemanget )

Alltså nej. Visst vet jag att @Mirtai är mer ringrostig än de flesta men hon är så sjuuuukt slipad som ulv att nä. JAg tycker Mirtai känns för luddig (inte luden! :D) för att vara i lyan.
JAg måste ändra min röst men jag vill ju göra nån slags skillnad, alternativet för mig är nog @Gabby_Ossi men då blir det uddaröst?

Alltså nej. Visst vet jag att @Mirtai är mer ringrostig än de flesta men hon är så sjuuuukt slipad som ulv att nä. JAg tycker Mirtai känns för luddig (inte luden! :D) för att vara i lyan.
JAg måste ändra min röst men jag vill ju göra nån slags skillnad, alternativet för mig är nog @Gabby_Ossi men då blir det uddaröst?
Så du tänker att Gabby är mer trolig ulv än tex Ceta ?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 755
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 231
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 060
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar