*Ulvlek* Ronja Rövardotter

Känner att tiden rinner iväg igen och jag läser så långsamt att jag inte kommer hinna läsa ikapp allt nu till 19.30. Så jag börjar här med att lägga in röständringarna i röstraderna (som jag glömde igår kväll) och lägga in BSF1 och BSF2 för att förhoppningsvis göra det enklare att hålla isär.

Röstlistor
DL1

16.25 qitis röstar på LenaH
17.11 Ceta röstar på Blacksmithfarm1
17.14 Blacksmithfarm1 röstar på Ceta
17.19 karamelldrottningen röstar på heffaklumpen
17.28 cirkus röstar på qitis
17.38 Mirtai röstar på Blacksmithfarm1
17.57 Elo röstar på cirkus
18.20 bollen__ röstar på Elo
18.58 LenaH röstar på cirkus
19.06 Blacksmithfarm1 ändrar röst till cirkus
19.14 Gabby_Ossi röstar på karamelldrottningen
19.26 Lobelia/BSF2 röstar på Ceta
19.28 fio röstar på Blacksmithfarm1
19.30 QueenLilith röstar på Lobelia/BSF2
heffaklumpen efterhandsröstar på Mirtai

Lynchas: Blacksmithfarm1 - Ronja (spion)
Käkas: fio - rövare (bybo)

DL2
17.33 qitis röstar på Ceta
17.41 Ceta röstar på qitis
17.46 Gabby_Ossi röstar på Elo
17.52 cirkus röstar på Ceta
17.54 bollen__ röstar på Elo
17.57 Mirtai röstar på QueenLilith
19.13 Elo röstar på LenaH
19.17 heffaklumpen röstar på Elo
19.23 LenaH röstar på Gabby_Ossi
19.26 karamelldrottningen röstar på Elo
19.28 Lobelia röstar på Elo
20.38 QueenLilith röstar på Mirtai

21.04 Lobelia/BSF2 ändrar röst till cirkus
21.12 heffaklumpen ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 QueenLilith ändrar röst till Ceta

Lynchas: Elo - rövare (bybo)
Käkas: ingen

DL3
15.33 QueenLilith röstar på Ceta
17.47 karamelldrottningen röstar på cirkus
18.02 Mirtai röstar på QueenLilith
18.48 QueenLilith ändrar röst till Mirtai
18.52 LenaH röstar på bollen__
19.14 Ceta röstar på bollen__
19.17 bollen__ röstar på Lobelia/BSF2
19.27 heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
19.29 qitis röstar på Mirtai
19.29 Gabby_Ossi röstar på Lobelia/BSF2
19.29 cirkus röstar på karamelldrottningen
19.32 Lobelia/BSF2 röstar på bollen__
21.08 bollen__ ändrar röst till Gabby_Ossi
21.27 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.30 Gabby_Ossi ändrar röst till bollen__

Lynchas: bollen__ - vildvittra (ulv)
Käkas: QueenLilith - rövare (bybo)

Deltagarlista:

1. Mirtai
2. Elo - rövare (bybo)
3. qitis
4. heffaklumpen
5. Ceta
6. QueenLilith - rövare (bybo)
7. LenaH
8. fio - rövare (bybo)
9. karamelldrottningen
10. cirkus
11. Lobelia/Blacksmithfarm2
12. Gabby_Ossi
13. Blacksmithfarm - Ronja (spion)
14. bollen__ - vildvittra (ulv)

Röstrader:
1. Mirtai:
Blacksmithfarm - QueenLilith - QueenLilith
3. qitis: LenaH - Ceta - Mirtai
4. heffaklumpen: missar (Mirtai) - (Elo) karamelldrottningen - karamelldrottningen
5. Ceta: Blacksmithfarm - qitis - bollen__
7. LenaH: cirkus - Gabby_Ossi - bollen__
9. karamelldrottningen: heffaklumpen - Elo - cirkus
10. cirkus: qitis - Ceta - karamelldrottningen
11. Lobelia/BSF2: cirkus - (Elo) cirkus - bollen__
12. Gabby_Ossi: karamelldrottningen - Elo - (Lobelia) bollen__

Jag har ju haft mina funderingar om LenaH sedan dl 1 och har också funderingar kring henne måste jag säga.
Behöver läsa igenom denna dagen igen som sagt så ska jag försöka få ihop tankarna lite mer än just nu då jag ser en massa hit och dit scenarion som jag vill grunna lite till på vad som verkar mest troligt helt enkelt
Tänker att det ju också beror lite på hur siaren och besserwissern gör sina val. De har ju ändå lite möjligheter att få mer säkra svar beroende på valen de gör.

Jag skulle behöva ta en tupplur, så känner att det är bäst att jag röstar nu.

Vet inte om jag känner att jag fått rätsida på något sen jag kom tillbaka, fler än jag verkar vara förvirrade/tycka att det är rörligare än vanligt, så det kanske är lite allmän ringrostighet?

I alla fall...

Det här återkommer jag till. Jag vet. Det handlar om Qs röständring i DL1, flera dagar sedan, kanske har jag hakat upp mig på nåt jag borde släppa. Men det får bli såhär nu.

Det är mycket prat om ledarvarg här. Och Q är ju känd för hintar. Jag finner det inte omöjligt att Q är antingen ulv som fiskar efter ledarvargen eller ledarvargen som försöker visa sig för lyan.

Blacksmithfarm röstar på qitis
Det känns spontant som du inte riktigt letar ulvar. Utan ledarvarg ? Är det inte bättre att få ut en ulv ändå ?
Du har iaf rätt om en sak. Ja jag ”fiskar efter ledarvargen ” MEN det gör jag för att hitta en trolig Ulv. Det är ju de vi behöver få ut IOM vinstvillkoret

Och nej. Jag är inte ulv som letar efter ledarvargen

Tänker att det ju också beror lite på hur siaren och besserwissern gör sina val. De har ju ändå lite möjligheter att få mer säkra svar beroende på valen de gör.
Nu vet jag inte riktigt hur du menar ? LL lottar ju vilket svar de får om de blivit förvillade ? Hur skulle de kunna påverka det ?

Jag tycker inte som Karamell att heffa är suspekt, jag tyckte först att det var många ord men sen tycker jag att teorierna är rediga och rimliga, jag fick den känslan redan igår.

Tanken att Mirtai skulle skydda bollen finns ju såklart men jag är tveksam till det ändå, numera brukar inte lyan outa sig på det viset att man skyddar varandra så pass tydligt och tidigt och det var få saker att gå på när det gäller bollen. Plus att som hon sjlv noterar inte skule dra sig för att outa en kollega om det gynnade laget

Jag tycker mest att allt är svårt och ett sammelsurium av ändringar och krångel.

När det gäller Q tror jag hennes röständring i DL1 hade ägt rum om hon vetat att BSF var god, dvs hon var ond. Det hade varit för utstickande, samtidigt ÄR det ju en sån grej man bara inte gör. Nu kommer BSF2 in och röstar på q med en tanke som jag snuddat vid (när hjärnan ev funkat) och det var att q pratar väldigt om ledarvarg.

Funderar på LenaH - å ena sidan lanserade hon teori om det som jag aldrig fattade, kanske för att den rörde mig och då blir jag som ni märkte väldigt störd. För mig blev det som en urladdning och sen har hon varit ganska...blek. Men det har nog mer med mig att göra. Hon skrev att mitt meltdown är thypiskt god cirkus och frågan är ju om hon VET nåt och försöker invagga mig i att hon är god? Det gör mig misstänksam

Ceta ihop med Mirtai blev utpekad av QL som att dte borde varit en ulv som röstat på Elo, men QL kan ju inte ha vetat ett dugg så det känns inte som ett spår att hänga kvar i av det skälet, de kan ju vara ulvar ändå.

Jag tycker ju att karamells röst på mig igår kom out-of-the-blue men samtidigt talar ju bollens röständring till henne för att hon kanske inte sitter i lyan ändå. Eller så är det ett perfekt alibi?

Gabby kvar att fundera på, där finns också mjlighet till ett perfekt alibi med hennes röständring till bollen

Kan alla bara sluta göra allt så svårt med röständringar odch felskrivningar och grejer?

Finderar även på Mirtai idag.
Blev ju utpekad av QL (som visade sig vara god), precis som jag blev pga rösterna på BSF1 i DL1. Jag tänker att det ändå är sannolikt är en ulv som döljer sig i rösterna på BSF1, och då är det ju bara Mirtai kvar (undantar mig själv 😊). Sen kan ju så klart goda rösta ut goda helt av sig själva, men vet inte om det är så vanligt att inte en ulv passar på i DL1. Mirtais röst var dessutom bara röst 2 i BSFs röster.
Att bollen__ bytte röst till Karamellen istället för till Mirtai kan ju både vara för att skydda en ulvkollega (Mirtai) eller att misstänkliggöra samma person.

Det här med DL 19.30 är verkligen svårt, hamnar mitt i fotbollsträning och andra familjeaktiviteter.

Jag hänger fast vid tanken om när LenaH blev god? Hon har smugit under radarn och det känns ovanligt enkelt för henne att misstänka mig på det sätt hon gjort.

Mirtai röstar på LenaH
Jag väljer nog ändå att gå åt detta hållet som en inledande röst ikväll. Har misstanke mot Mirtai (se mitt eget citat) och tycker hennes röst ikväll känns svag och mer liknar det hon beskyller Lena för. Men tänker också att en ulv rimligen borde gömmas bland rösterna på BSF1, och bollens val att rösta på karamellen istället för Mirtai igår också riktar tankarna åt det hållet.

Ceta röstar på Mirtai

DL4
Gabby_Ossi röstar på Mirtai
Mirtai röstar på LenaH
Ceta röstar på Mirtai

Qitis 1
Mirtai 2
LenaH 1

Jag väljer nog ändå att gå åt detta hållet som en inledande röst ikväll. Har misstanke mot Mirtai (se mitt eget citat) och tycker hennes röst ikväll känns svag och mer liknar det hon beskyller Lena för. Men tänker också att en ulv rimligen borde gömmas bland rösterna på BSF1, och bollens val att rösta på karamellen istället för Mirtai igår också riktar tankarna åt det hållet.
alltså ja eller nej det vanligaste är ju att goda röstar ut goda i DL1. Och i så fall skulle du enligt samma teori vara lika misstänkt, men jag fattar ju att du vet din roll.

En sak är jag iaf hyfsat säker på av alla Scenarier som jag redan skrev igår och det är att jag ändå finner det högst osannolikt att @Blacksmithfarm tidigare Lobelia och @cirkus skulle sitta i lyan ihop eller vara ulv/ledarvarg (sedär. Nu skrev jag det ordet igen :p )
Jag tror (men kan inte veta såklart) att det är mer troligt att det är två goda som hakat upp sig på varandra. Möjligen är en av dem ond. Men lutar mer åt det första så här långt

Jo, det vet jag. Men det finns ju ändå visa sätt att vara mer eller mindre säker. Har dock fått kritik i tidigare lek när jag spekulerat för mycket i specialförmågors användande, så vet inte om jag ska skriva mer än så?

Edit: rättat stavfel
I den här leken har jag inte den uppfattningen. Den med specialförmåga har såklart fått tillbaka info men de kan ju inte lita på den? En av två har korrekt info en har inte. Det blev ju lite skevt direkt iom att spionen dog så ändrades oddsen.

Nu röstar jag medan min hjärna nästan funkar.

Den som jag ändå är mest misstänksam mot är karammellen, dels pga out-of-the-blur rösten på mig, plus rösten på heffa i DL1 med en enklaste av alla teorier (lite förlåtet pga DL1) men just heffa har jag i allafall nu en känsla av att vara god. Det som talar emot är bollens röst på henne, men det kan ju vara ett alibi.
Osäker röst och är öppen för att ändra senare

cirkus röstar på karamelldrottningen

Funderar om ulvlekar alltid varit så här svåra?
Jag tror jag övertänker så tillslut vet jag inte vad jag ska tro. Än mindre hitta vettiga teorier för ju mer jag grubblar på dem desto mer långsökta och att skriva om dem skulle jag behöva förklara mig femtielva gånger om något jag inte riktigt själv förstår.
Röster börjar trilla in. Jag borde verkligen strukturera upp alla som är med i leken och gå igenom inläggen mer systematisk.
Nu läser jag inlägg och hakar upp mig på personer. Sen hakar jag upp mig extra mycket på de som hakar upp sig på mig.
Ska jag rösta på någon som redan har röster på sig?
Är det ens vettigt att samla rösterna i en sådan här lek när man inte vet vilken information man ska gå efter?
Samtidigt måste jag rösta och det snart. Men så här svårt borde det inte vara.

Det känns lite som att det handlar mycket om Mirtai ändå på något sätt idag ?
Jag tycker ju att hon skrev vettigt om LenaH (mest för att jag också haft liknande funderingar

Sedan Ceta som jag tänkte igår att hon ändå lutade mer åt det goda hållet nu när vi lekt några dagar. Röstar idag på Mirtai

Antingen är de två onda (behöver inte vara i lyan båda dock ) eller så är en av dem ond och den andra god ?
Båda kan vara goda -men trots allt så klibbar sig den tanken jag hade tidigt fast i hjärnan Att troligen borde någon av dem vara ond pga röstningen i Dl1 på BSF 1
Gah ! Men

Okey. Inser att tiden börjar rinna iväg så röstar nu (det går ju att ändra rösten sedan om mer kommer fram :))

Jag väljer att lägga min röst på @Mirtai.
Håller med @Ceta om att hennes kommentar om trasig bollradar var lite underlig.
LenaH har jag också funderingar kring men mer kring att hon skulle kunna vara ledarvarg än ulv ? Och då tänker jag att Mirtai om hon vore ulv inte skulle ha något emot att lynchs ledarvargen -det ser ju bra ut -typ? Och skulle LenaH vara god så skulle nog inte en ond Mirtai ha något emot att Lyncha henne heller ?

Qitis röstar på Mirtai

Senast ändrad:
DL4
Gabby_Ossi röstar på Mirtai
Mirtai röstar på LenaH
Ceta röstar på Mirtai
Cirkus röstar på karamelldrottningen
Qitis röstar på Mirtai

Qitis 1
Mirtai 3
LenaH 1
Karamelldrottningen 1

Jag står på parkeringen och måste få iväg en röst.

Jag har ju misstänkt Gabby tidigare, idag tycker jag hon kommer med fler teorier men jag håller inte med! :D

Jag kunde verkligen inte se Lobelia som ond så det resonemanget faller för mig men samtidigt röstar hon på Mirtai som jag egentligen inte varit så himla misstänksam mot (även om Mirtai uppfattar det så :p) men idag tycker jag M agerar väldigt ludet med misstankar mot mig så jag landar i att jag faktiskt sidar med Gabby:

LenaH röstar på Mirtai

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 755
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 231
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 061
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp