Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta fick mig att slutligt fatta beslutet att avstå den.

Jag har någon sorts bristande filter mellan fiction och verklighet. Ser jag något otäckt så kan det följa mig länge.
såg en film i tonären där en skurk ramlade mot en glasruta och glaset skar igenom kroppen och stack ut genom ryggen. Det är alltså nära 40 år sedan och den scenen kommer igen i drömmar ibland....

Så jag avstår thrillers och ångestladdade serier. Ska jag se något så vill jag ha sådant som utmanar intellektet eller är feel good. Djup gillar jag. Men inte våld och inte ångestladdat.

Det är underligt vad som berör och inte. Jag hade mardrömmar i flera år om en scen i Vita Stenen där flickan håller ut den vita stenen till pojken. Ingen aning om varför jag tyckte den var så ångestfylld, men ja mardrömmar. Den andra var slutscenen i en Robin Hood serie där Robin Hood blir förrådd och skjuten av en av sina kamrater, har försökt komma på vilken det var men som sagt det var när jag var liten.

Är det just bildspråket du har problem med så läs boken istället. Den är på en del sätt inte lika ångestframkallande - på andra sätt mer - men mycket, mycket tänkvärd. För mig personligen är den en del av den klassiska dystopiska litteraturen, lika viktigt som 1984, Animal Farm, Farenheit 451.

Jag har just kommit hem efter en lang dag ute i solen. Medan jag korde fran ett stalle till ett annat ringer min son, som fortfarande bor i vart hus medan vi haller till i RVn, och sager;
"Ehhh, din client ar har"? Varpa jag super stressat ylar, "Vilket datum ar det"? :angel:
Det visade sig vara den nya klienten som tydligen ar helt desperat ... For nagra dagar sedan ringde han 3 ganger medan jag jobbade och alltsa inte svarade, sedan lamnade han 5 (fem!) text meddelanden ... och kommer en hel vecka for tidigt. :p Man kan borja undra vad jag gett mig in pa? :cautious:

På jobb med tokig hund och imorses lyckades jag köra fel väg så var tvungen att gena över en cykelväg (läs kör upp på cykelväg sväng av ned på parkeringen från fel håll)

Hade kollegan efter mig i bilen som pga av mitt val var tvungen att köra samma väg :rofl:

Ja ja hans bil är i alla fall inlämnad nu och vi körde rätt väg ut :)

Hej Måndag!

Sitter på VC och väntar på att vampyrerera ska sugar mer blod :meh: Gick förbi konkade affären och de har öppet idag igen för utförsäljning. Hm undrar om de har gurka och yoghurt kvar?

Jag ställdes inför valet att jobba 1,5h , halv dag eller hel dag och jag valde 1,5 h :D Men jag har seminarium på eftermiddagen och måste hinna göra lite annat innan dess. Och jag måste läsa klart :nailbiting::arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 499
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar