Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår att det känns stort! Men du kan alltid ändra dig senare antar jag, om du vill dvs. :heart
Ja det kan jag, jag bor ju på gård och har hästarna hemma. Så det finns ju kvar. Vinterhagen tänker jag hägna in med fårstängsel så kan jag öppna upp stort åt vovven :idea: I planen ingår även att sätta träd och buskar där så att det blir lite park-trädgårdskänsla där ute. Paddocken kommer att få göra tjänst som lydnads och agility-bana :up: Sommarhagen ska mina grannar få ha på heltid, dom har den på helger nu bara för att mina inte ska äta ihjäl sig. Men inget ska tas bort ;)

Har världens tvätthög. Men har idag rensat klädkammare och garderob på kläder. Vissa kläder tvättar jag pga doften, vissa kläder slänger jag och vissa kläder skänker jag. Känns skönt ha det gjort. Gäller bara att hålla ordning sen..

Har haft beslutsångest över ett beslut som jag har brottats med en tid. Men nu har jag tagit steg 1 och satt stenen i rullning. Fast steg 1 gör inte att beslutet är oåterkalleligt, mitt hjärta skriker Neeeej och min hjärna och kropp säger Jo, det är dax nu.
Jag ska, efter 46 år med häst i mitt liv, sluta med hästar :crazy::(

Det är tufft... :heart men jag måste idag säga att jag inte ångrat mig. Det svider efter hästarna ibland men det finns inte tid eller pengar för dem som min tillvaro ser ut idag. Kisse får helt enkelt räcka.

Har jobbat. Mött en tjej på stan, för att köpa lite tomatplantor och elefantöron.
Ätit middag - Stek, kokt potatis, gräddsås, inlagd gurka, sallad. Efterrätt äppelpaj och vaniljsås. :d
Gått en promenad med morsan, Lady och syrrans hund, Gipsy. Syrran var besök hos oss i helgen, nu har hon åkt hem igen, 15 mil söderut.
Gick inte till dammen för att fånga in mygglarver, får göra det någon annan dag.
Har bestämt mig för att hänga med min förening till Storauktionen i Örebro nästa lördag. Jag hoppas att jag får tag i lite växter och framför allt - några kampfisk honor till mitt ena kar:sneaky: Och så får jag träna på min sociala fobi :o
Slösurfar nu innan det är dags för fiskmatning, kvällsfikat och dumburken. Sedan sova
I morgon är det jobbardag - igen:mad::mad:
Ska till sjukgymnasten i morgon och få lite mera stödvågsbehandling på knät:bow:

Det blev ingen ridning idag. Annie hostade och nös en del så jag ville inte tvinga på henne en sadel. Ska se imorgon om hon mår bättre när det regnar så jag får bekräftat att det är pollen, annars väntar nog ett vet.samtal framöver.

Jag och grannen bestämde oss för att arbete är bra mot baksmälla så nu har vi fixat till hela lilla hagen med nya stolpar och ny tråd. Vi gjorde den även lite större så det blir mer yta och mer gräs till hästarna :up:
Min granne är bara bäst!!!

Är fortfarande deppig... jag saknar kollegorna (och tillvaron generellt där) :( Jag tror nog jag var uppskattad också, det var flera kollegor som tyckte jag skulle köpa hus uppe där :love:

Än är jag inte klar med hemma... men jag vet inte hur länge jag orkar vara så kluven som jag är nu. Jaja, det ger sig.

Cider i glaset tur nog :up: Skål! :D
:heart Det är tungt när man vill flera saker som inte fungerar tillsammans. :(

Har haft en härlig dag med sovmorgon, lite kontor, lektion. Sen betade jag min kusling och vi gick en promenad innan han tränades. Efter det mockade jag hage.

Särbon är på väg till DK och gjorde ett pit stop hos en ev ÅF. Hon hade förut ridsportsbutik i Stockholm. Jag brukade handla där för ca 15-20 år sen. Han hälsade från mig och fick svaret: ”Aaaah, Eskadron-freaket!”:laugh:

Min dator strejkar. Eller så har den gått i pension. :arghh:
Tur att jag har en till. Den är iofs lika gammal så den kan ju också lägga av närsomhelst. Har inte skaffat mobilt BankID ännu så måste bl.a. kunna betala räkningar med dator. :crazy:

Fick äntligen tag i bilder på hur mitt lilla torp har sett ut förut. Färgbilder från mitten av 1980-talet och svart-vita bilder på både hus och invånare från 1950- och 1960-tal. Helt suveränt kul att se :) ! Huset är sig VÄLDIGT likt men omgivningarna har förändrats en del. Många träd har tagit ned, och det är mycket öppnare och ljusare kring huset nu. Sedan satt det murgröna på hela gaveln på ena sidan, och det är inte heller något jag är jätteförtjust i (det är väl inte så bra för huset heller?). Dörren såg ut att vara grön vid det tillfället, och nu ska den ju bli ockragul från att ha varit blå nu sist. Spännande hur hus kan stå på samma ställe i så många år, och förändras efter tider, tycke och smak :) !

Började titta på The Handmaid*s Tale men det var så svart och jobbigt att jag beslut att avbryta. Behöver inga mardrömmar. Den må vara bra men jag påverkas så starkt om det är för svart att jag får nattlig ångest. Jag får tillbaka scener jag sett, i mina drömmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 372
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar