Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läst ut boken som ska ingå i hemtentan som släpps imorgon. Ser verkligen inte fram emot den :down:

Nåja, inget att göra åt. Sitter mest och väntar på att ”få” börja laga mat. Har redan förberett det mesta, så det kommer gå väldigt snabbt.

Har varit hos mamma och städat lite igen och vi ska lägga ut en del saker till försäljning .Så har jag oljat några pallkragar som jag ska ta i bruk .Har städat i kragarna med jordgubbar och alla plantor har klarat sig .Vissa är stora och en del är musöron .Så kom tanten hem efter en promenad med Leo och var högröd i ansiktet och arg som ett bi på Leo .Han har tagit sin första råtta idag :bump::bump::banana::banana:Men tanten var måttligt imponerad

Har haft beslutsångest över ett beslut som jag har brottats med en tid. Men nu har jag tagit steg 1 och satt stenen i rullning. Fast steg 1 gör inte att beslutet är oåterkalleligt, mitt hjärta skriker Neeeej och min hjärna och kropp säger Jo, det är dax nu.
Jag ska, efter 46 år med häst i mitt liv, sluta med hästar :crazy::(

Förstår att det känns stort! Men du kan alltid ändra dig senare antar jag, om du vill dvs. :heart

Jag har precis kommit på att man ALDRIG ska logga in på skolans lärplattform en söndag kväll. Såg hålltiderna och mallen för slutrapporten. Vi har 2,5 veckors skrivtid och mallen är gigantisk, utan information om hur många sidor den ska vara på :eek: Trodde vi skulle ha 3 veckors skrivtid! Visserligen har läraren sagt att hon kommer va snäll med bedömningen eftersom det inte är en C-uppsats och de andra klasserna har fler veckor än oss men ändå :arghh:
Nä, det här kräver vin! Vin, mat och varva ner.

Sådär... Har ätit supergoda slökokade revben (en natt i marinad i kylskåpet, 8 timmar i slökokaren och några minuter under grillen i ugnen), pommes, kall sås och sallad. Sedan lade jag mig i badet och lyckades bli RUSKIGT avslappnad.... "Vaknade till" ett antal gånger med halvöppen mun.... :p

Känner mig också ytterst nöjd med att ha fått undan en del surdegspaddor denna helgen. Kanske speciellt nöjd med rabatterna, som jag har våndats över LÄNGE. Nu får vi bara se vad som behagar växa efter att jag har dragit upp saker lite sådär på måfå.... :D

Är fortfarande deppig... jag saknar kollegorna (och tillvaron generellt där) :( Jag tror nog jag var uppskattad också, det var flera kollegor som tyckte jag skulle köpa hus uppe där :love:

Än är jag inte klar med hemma... men jag vet inte hur länge jag orkar vara så kluven som jag är nu. Jaja, det ger sig.

Cider i glaset tur nog :up: Skål! :D

Det ligger Ballerinakex på bordet :arghh: Försöker fokusera på min viktnedgång och hur bra det går. Har egentligen 500 kalorier ”över, men vill hellre tappa något hekto extra än att äta Ballerina. Tror jag...

Förstår att det känns jobbigt! Kände likadant när jag slutade men du kommer landa i det!
Beklagar,det känns jätte fel men efter ett tag inser man att man gjorde rätt. Sålde min sista 2014.
PS.Nackdelen är att man går upp i vikt.
@dobbis - nooooo :arghh::nailbiting: Tur jag har lilla vovven som får se till att det inte händer :up:
Tack alla :heart även @Heulwen (som jag inte fick med av någon konstig anledning)

Jag har kommit ganska långt i den mentala biten redan, men jag insåg också att det släppte en hel del när jag skrev ut det här. Det känns bra trots allt.
Nu på em har jag stått ute i växthuset och planterat om växter, satt ner en stund med en kopp kaffe - DET var avkopplande om något :love:
(om jag förtränger den där biten med att lilla vovven "hjälpte till" så några plantor fick sätta livet till... :cautious: hund-:devil:)

Sitter i solen i hästhagen och njuter av att se mina hästar i sin nya hage :love:Alla trivs och och vi känner oss så välkomna. Känner hur lugnet sprider sig inom mig. Känns så bra i hjärtat när jag ser mina fina må bra igen :heart

Bifogade filer

• 090AE9B8-3D75-4494-A59D-B093E6221F1A.webp
    090AE9B8-3D75-4494-A59D-B093E6221F1A.webp
    483,2 KB · Visningar: 58
Sitter i solen i hästhagen och njuter av att se mina hästar i sin nya hage :love:Alla trivs och och vi känner oss så välkomna. Känner hur lugnet sprider sig inom mig. Känns så bra i hjärtat när jag ser mina fina må bra igen :heart
Känns det bra nu med nya stallägaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 382
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar