Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Älskar mitt gulliga lilla kök! :love:

mini6.jpg
Urtjusig tapet :up: !

Hörseltestet gick sÄdÀr. Koncentrationen var inte pÄ topp (hon Àr ju trots allt knappt fyra) och dessutom ligger hon efter med bÄde tal och sprÄkförstÄelse sÄ vi fick ge upp och Äterkomma i höst istÀllet. NÄja, vi tycker oss ha mÀrkt en förbÀttring sen operationen oavsett.

Jag nyser och ar tappt i nasan, ogonen kliar och det kanns som de ar fyllda med grus, den standiga huvudvarken ar ett faktum och nasan kliar hysteriskt. :arghh: Den underbara varen ar har. :meh:

SÄ kom det en regnskur och sÄ dog vÄrt internet och hemtelefon. Nu har det hoppas igÄng igen men det ska bli lagat senast den 25 april. Jag tror pÄ det nÀr jag ser det. :idea: FrÄgade Àven efter min ersÀttning som jag begÀrde ut 29 mars, men den kommer visst först pÄ nÀsta faktura, inne i maj och utöver fakturan sÄ kommer de att sÀtta in pengar pÄ mitt konto. De kunde inte lösa det snabbare i deras hantering :meh: undrar om jag kan hÀvda samma sak nÀr jag betalar mina fakturor, "tyvÀrr behöver jag 2 mÄnader för att hantera de hÀr uppgifterna" :angel:
Jag har fÄtt vÀldigt tydliga instruktioner till morgondagen, mindre kul att de ska vara ute hela förmiddagen sÄ jag lÀr vÀl ha med mig gummistövlar och regnbyxor. :cautious: Jag tror att det fÄr bli mina byxor frÄn Engelsson som stÄr emot vÀta, fördelen med att jobba pÄ en skola ute pÄ landsbygden Àr att jag kommer att smÀlta in bland eleverna. :D

Vi har haft regn idag. Möttes av tvÄ upprörda hÀstar vid inslÀpp. Faaasa!
De fnorkade och trippade in med mularna i bringan blinkande vÀrre Àn Stenmark.
Sen hade jag mage att slÀpa ut mitt odjur pÄ utebanan med. Trauma!
Även Vovvi har torterats med regnpromenad och efterföljande bad dĂ€r hon tycktes vilja förmedla att hon inte Ă€r en fisk.
Nu middaaaag!

Pustar ut efter sonens Harry Potterkalas, snart fÄ barnen i sÀng och fÄ lite egentid med sambon. Blev ett lyckat kalas med nöjda barn :up:
Sambon fick hÄlla stÀllningarna en stund, gick ivÀg pÄ utvsamtalet ÀndÄ och det var nog tur det. Sonens toffel till pappa sade som vanligt inte ett ljud, sÄ jag fick ta hela diskussionen med lÀraren om varför det Àr sÄ mycket brÄk pÄ rasterna dÀr sonen fÄr stryk stup i ett. LÀraren gjorde allt för att slippa förklara sig och försökte bara slÀta över och byta Àmne. :meh:
Pappan satt knÀpptyst hela tiden, men skrev pÄ messenger efterÄt att han höll med mig. Men han kunde inte sÀga nÄgot nÀr vi var dÀr.

Har varit hos sjukgymnasten. Fick stötvÄgsbehandling och kinestejp. Sedan lÀmnade jag ett blodprov för att kolla hur min Levaxin-nivÄ. Fick Àven hem en urindunk. Ska samla urin under 24 timmar nu. Utredning för min svÄra svettningar och vallningar pÄgÄr. Ska till Endokrin pÄ onsdag för mer blodprover mm
Ätit middag - Ugnstekt lax med citronsĂ„s:d
Slösurfar nu. Är ledig i morgon :banana:
Jag tror att nÄgon har kalasat pÄ mina rÀkor i natt...
den skyldige ev...
20180325_181632.webp

@MJLee MÄste frÄga, vad jobbar du med? :) Du behöver inte svara sÄklart! Bara nyfiken :o

kl
Jag Äkte till BorlÀnge efter jobbet, in pÄ Jula och köpte en rosa skottkÀrra, en "trÀdgÄrdsvagn" och en slipmaskin som jag ska ha nÀr jag fixar till trappan. Sen trÀffade en kollega jag jobbat med tidigare och vi kÀkade pÄ Ikea :) Sen hamnade jag pÄ H&M och köpte svarta bestick, jÀttesnygga!
Nu Àr jag hemma och vÀntar pÄ att en köpare till min badrumshylla ska komma igen, swish funkade inte, ingen plÄnbok med sig och mannen dÀr hemma svarade inte i telefon sÄ han kunde swisha :rofl:

@MJLee MÄste frÄga, vad jobbar du med? :) Du behöver inte svara sÄklart! Bara nyfiken :o

kl
Jag Äkte till BorlÀnge efter jobbet, in pÄ Jula och köpte en rosa skottkÀrra, en "trÀdgÄrdsvagn" och en slipmaskin som jag ska ha nÀr jag fixar till trappan. Sen trÀffade en kollega jag jobbat med tidigare och vi kÀkade pÄ Ikea :) Sen hamnade jag pÄ H&M och köpte svarta bestick, jÀttesnygga!
Nu Àr jag hemma och vÀntar pÄ att en köpare till min badrumshylla ska komma igen, swish funkade inte, ingen plÄnbok med sig och mannen dÀr hemma svarade inte i telefon sÄ han kunde swisha :rofl:
En ROSA skottkĂ€rra :love: ! Är den "rejĂ€l" nog att anvĂ€nda i ett stall? I sĂ„ fall tror jag att jag kanske mĂ„ste ha en sĂ„dan.... ;)

En ROSA skottkĂ€rra :love: ! Är den "rejĂ€l" nog att anvĂ€nda i ett stall? I sĂ„ fall tror jag att jag kanske mĂ„ste ha en sĂ„dan.... ;)
Den jag köpte rymmer bara 60 Liter, och den var billig, 249 kr sÄ jag tror den Àr för klen.. Om du googlar rosa skottkÀrra sÄ fÄr du upp flera alternativ som Àr betydligt dyrare och som förmodligen Àr hÄllbarare och passar bÀttre till stall :)

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsÀttning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istÀllet för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 529
KatthÀlsa Katterna i familjen brukar fÄ kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa pÄ och leka med. Nu har mamma fÄtt erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en vÀldigt trÄkig och frustrerande sits. För fyra mÄnader sedan gick vÄr TV sönder, precis en sÄdan dÀr dag nÀr vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar