Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hemma... men vilken j-la resa. Kattfan ville inte in i buren igen så hon hade gömt sig så jag kom iväg jättesent. Då hade det börjat spöregna och jag tycker inte om det med vinterdäck. Sedan var varenda idiot till lastbilschaufför ute på E4:an, det var gräsligt. Flera gånger var det puckon som tyckte det var bra att ta om en annan lastbil i ett motlut (båda med släp). Gissa vad? Vi andra trafikanter tyckte INTE det var en bra idé! :rage: :banghead:

Det var mycket mottrafikanter i övrigt ute på vägarna idag också... :cautious: :grin:

Just ja, det var någon flisbil som hade flisat Lumshedsvägen också. Hen tyckte väl att vägen var för blöt :D:rofl:

Edit:
30602371_446798269085532_604673692391178240_n.jpg

*jadå, bilen stod still när jag tog bilden*

Är hemma... men vilken j-la resa. Kattfan ville inte in i buren igen så hon hade gömt sig så jag kom iväg jättesent. Då hade det börjat spöregna och jag tycker inte om det med vinterdäck. Sedan var varenda idiot till lastbilschaufför ute på E4:an, det var gräsligt. Flera gånger var det puckon som tyckte det var bra att ta om en annan lastbil i ett motlut (båda med släp). Gissa vad? Vi andra trafikanter tyckte INTE det var en bra idé! :rage::banghead:

Det var mycket mottrafikanter i övrigt ute på vägarna idag också... :cautious::grin:
Du hittade vilse tillslut alltså? ;)

Pustar ut efter sonens Harry Potterkalas, snart få barnen i säng och få lite egentid med sambon. Blev ett lyckat kalas med nöjda barn :up:
Sambon fick hålla ställningarna en stund, gick iväg på utvsamtalet ändå och det var nog tur det. Sonens toffel till pappa sade som vanligt inte ett ljud, så jag fick ta hela diskussionen med läraren om varför det är så mycket bråk på rasterna där sonen får stryk stup i ett. Läraren gjorde allt för att slippa förklara sig och försökte bara släta över och byta ämne. :meh:
Pappan satt knäpptyst hela tiden, men skrev på messenger efteråt att han höll med mig. Men han kunde inte säga något när vi var där.

Skolan har skyldighet att ta tag i det. Annars gör du en anmälan om kränkning mot sonen så lär det bli fart under galoscherna.

Idag har jag:
-Varit i Reykjavik, London, Berlin, Moskva och Stockholm (ja, jag spelar Backpacker).
-Tagit med en påse med mat till mamma så hon kunde laga mat (för hon gör just den rätten godare).
-Storstädat marsvinsburarna.
-Storstädat kattlådorna.
-Funderat på om jag ska börja med min monsterhög med tvätt men uppenbarligen blev det "inte idag".
-Släng massa sopor (rensat o haft mig).
-Tagit upp säcken med spån till mitt vindsförråd.

Nu? Nu är jag helt slut så det känns som om jag kan ligga avslagen resten av veckan ut..

Fullt ös medvetslös... av jobb och sverige-besök.
Guldmedalj till min sambo som hänger med så gott han kan med sin rygg... bara några veckor kvar nu till mötet med nevrokirurgen (eller vad nu det riktiga namnet kan vara).

Ikväll blir det köttbullar med gräddsås!

Imorrn är det anzac minnesdag för fallna i krig. Fast jag jobbar på ranchen då. Men upp i ottan kl 05 och va med på 'dawn service'. Tycker det är fint och vill visa min mamma en av få aussi traditioner.

Torsdag ranch och mammas partner vill följa med och rida om det finns möjlighet.

Fredag vet jag inte om jag jobbar än men på kvällen ska jag låna en 4x4 av jobbet och det blir skaldjurs- picknick i solnedgången på en secluded beach

Lördag ledig. Då är det raceday och vi ska spela lite på hästar på puben lunchtid.

Söndag ledig och sista dan familjen är här... huhh

Är hemma... men vilken j-la resa. Kattfan ville inte in i buren igen så hon hade gömt sig så jag kom iväg jättesent. Då hade det börjat spöregna och jag tycker inte om det med vinterdäck. Sedan var varenda idiot till lastbilschaufför ute på E4:an, det var gräsligt. Flera gånger var det puckon som tyckte det var bra att ta om en annan lastbil i ett motlut (båda med släp). Gissa vad? Vi andra trafikanter tyckte INTE det var en bra idé! :rage::banghead:

Det var mycket mottrafikanter i övrigt ute på vägarna idag också... :cautious::grin:

Det låter som en förtjusande resa - not. Eh ja, ditt tålamod mot andra mindre skickliga bilförare är välkänt :angel: Men härligt att vara hemma. Missia är säkert själaglad och har kollat att hela reviret är intakt utan att någon vågat inkräkta. Ät nu något gott och hoppas huset inte är utkylt utan varmt och gosigt. Annars finns det säkert en liten hårboll som gärna agerar varmvattensflaska inatt. :up:

Kollade almanackan... det är inte konstigt att jag är så j-la grinig, jag ska ha mens om en vecka :D

Ett tag så var jag rätt synkad med min närmaste väninna (eller ja, inte på det "klassiska viset" eftersom att vi ses ren fysiskt ganska sällan), men det är jag som är typen som har koll på saker - hon not so much och dvs. brukade hon ringa mig när hon var lynnig och fråga om hon skulle ha mens snart :D

Idag har jag:
-Varit i Reykjavik, London, Berlin, Moskva och Stockholm (ja, jag spelar Backpacker).
-Tagit med en påse med mat till mamma så hon kunde laga mat (för hon gör just den rätten godare).
-Storstädat marsvinsburarna.
-Storstädat kattlådorna.
-Funderat på om jag ska börja med min monsterhög med tvätt men uppenbarligen blev det "inte idag".
-Släng massa sopor (rensat o haft mig).
-Tagit upp säcken med spån till mitt vindsförråd.

Nu? Nu är jag helt slut så det känns som om jag kan ligga avslagen resten av veckan ut..
Bara du e pigg på lunchen i morgon så e jag nöjd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V