Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kakorna... Blåbärssnittar med citronglasyr (glasyren var min egna lilla touch) :) !
IMG_20180423_194800_137.jpg

Slökollar på "Vem bor här" och baxnar över den där slemmige säljarens kvinnosyn :yuck:

Jag var sugen på att baka och precis på väg till köket för att peta ihop en mugcake , är ju ändå bättre än att göra en stor form så det kände jag att jag kunde unna mig. När jag är precis utanför köket ringde telefonen så snurrat lite med en gammal kompis som var länge sedan vi hördes och suget gick över. Nu har jag bestämt att det blir havregrynsgröt senare istället, inte sötsugen alls längre :bow:
Och just nu sysslar jag med: cappuccino :)

Fullt ös medvetslös på jobbet idag.
Ska ha dropin fika för föräldrar på onsdag så vi piffar till det lite

Imorgon är jag i barngrupp en hel timme mellan 16:30-17:30
Mellan 8:30-16:30 har jag kontorsgöra :wtf:

Då har jag deklarerat åt tanten men det tog tid då katten var med och hade åsikter hela tiden :meh:.Hoppas den som ska ta hand om pappren inte är allergisk mot katt .Och så sitter jag och funderar över en bekant som hamnat i rejält trubbel .Hur det ska gå för stackaren :cry:

Satt och funderade på det här med sopor (mockade kattlådan :meh:) Jag vet att det finns en soptråd men jag hittar den inte. Ni som inte går ut med sopor ofta, hur gör ni med kattbajs/kissklumpar? Att ha kvar dem i en vecka, även om det finns sophink med lock man kan ha dem i är inte så kul. Bara efter en dag eller så börjar det ju lukta rejält. Tar ni ut just kattens bajs/kiss separat varje dag? :confused:
Jag städar inte kattlådan var dag då katten gräver över och det luktar inget och det ska vara enormt med skit innan han vägrar gå dit .Men städar då det ligger skit uppe på sanden men jag har en stor hink som jag lägger det i och ut på balkongen .Nu när det varit mycket snö så har det blivit 4 hinkar i vinter och ska snart tippa ut det i kanten på gräsmattan och så lägger jag aska över .Har blivit en hel sopsäck i vinter .På det brukar jag lägga gräsklipp och kompost .Vips blir gräsmattan större för vart år

Narcissist vikarien ringde och skällde ut mig i går för att jag var sjuk. Det slutade med att jag lade på luren. I dag har han skällt ut mig och nervärderat mig i hela 15 minuter där han förklarar att jag alltid varit sjuk på helgerna, alltid byter pass vilket gör mig opålitlig och att jag ska få sparken. Att jag gått på dagsschema pga av rehab verkar inte gå in. Att han kan mer än mig och att jag inte är värd skit.
Han är 50 år och jobbar som Tim inom vården, har aldrig haft ett fast jobb och och misslyckas ständigt med sina studier. Officiellt har han ingen utbildning ens.
Han bryter regler, missar mediciner, tvättar sina kläder på jobbet, tvättat som bil här och äter upp folks mat på jobbet. Kallar folk för dvs saker och åker ut och in på samtal. Ändå får han vara kvar.
Jag har spelat in allt på ljudfiler. Jag vet att jag inte borde ta åt mig, ändå gör jag det och blir ledsen.
Sista dagen innan praktiken och jag går här med min ljudinspelare i högsta hugg på min vakt. Skitdag :(
Vilken skitstövel :rage:

Blev lite kris på jobbet idag då en kille ringde och sa det kom in vatten i hans källare .Snön släppte inte igenom vattnet nedanför trumman och det kom in på hans gård istället så jag fick ringa dit en grävare för att rensa diket

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 529
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar