Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag står fast vid att cirkus kanske är lämplig att lyncha. Med tanke på hur mycket jag misstänkte henne borde hon blivit käk om hon inte är ond själv.
Iofs kan hon ju sparats därför, men jag tror mer på att de satsade på lyckat käk för att vinna inatt.
 
Iofs kan hon ju sparats därför, men jag tror mer på att de satsade på lyckat käk för att vinna inatt.
Eller så är hon fåret och de försökte käka henne?

Hade jag varit ulv hade jag käkat GA men åas fanns ju risken att hon var skyddad.

Nu ska jag också köra hö.
 
Eller så är hon fåret och de försökte käka henne?
Ja, precis men då är hon ju ond själv. Och i denna lek spelar det ju ingen roll om fåret eller en ulv lynchas, jag blir lycklig bara en ond äntligen dör. Om cirkus är får måste ju ulvarna anat det dessutom tycker jag.
 
Iofs kan hon ju sparats därför, men jag tror mer på att de satsade på lyckat käk för att vinna inatt.
jag tror också att de satsade på ett lyckat käk och jag tror att lyan har koll på vem som är fåret av vi som är kvar så kanske att de försökte käka den som ängeln skyddade?
Jag kan upprepa det jag skrev igår
Jag sorterar bort mig själv och Niyama- de enda jag kan lita på är på goda sidan Så av de andra fyra så finns det då tre onda och en god om min matematik stämmer
så i fallande misstankeskala så ser min lista ut så här( mest misstänkt överst)
1) LenaH för att jag tycker hon har haft väl mycket säkra uttalanden om vilka som borde vara onda resp goda- och dessutom hade hon inte rätt om paddington som fåret. Sedan tycke jag att hon var väl oförstående till att fatta Niyamas roll- kändes inte som en god lenaH skulle göra + då hennes envisa fastbitande i att jag skulle vara ond O_o
Även Paddington igår var mycket tveksam till LenaHs godhet - hon brukar kunna ha bra nos för sånt och hon visste ju likväl som jag att LenaHs hittade koppling mellan mig och paddis bara var hittepå
2) Glömmerallt har seglat upp rätt starkt för mig senaste dygnet kanske mest för hennes svammel igår ang att hon fått för sig att lyan trodde att hon var fåret?
Kändes nästan som att hon med det inlägget faktiskt försökte visa sig för lyan rentutav?
Det är iaf den känslan jag får när jag läst igenom senaste dygnen igen . Alltså är hon min kandidat till att vara fåret helt enkelt.
3 och 4 Cirkus och Idahoe: Nån av dessa borde vara god som jag resonerat mig till och lagt pussel- frågan är bara vem?
Jag tror att om LenaH är ond så borde Idahoe vara god faktiskt med tanke på hur energiskt hon försöker få fram att det är jag och Idahoe som är i lyan. Eller så försöker LenaH skapa lite alibi sas åt sig själv/ och eller Idahoe? Lite som hon gjorde när hon gick efter Killaloe i en annan lek? hm...:idea:
Cirkus har väl mest känts lite off- verkar ha haft något som påverkat henne i det vanliga livet så kan vara antingen den goda i denna fyrklöver eller så sitter hon i lyan

så ser mina tankar ut och idag är det ju viktigt att vi får ut en ond annars torde det vara game over så jag är mest inne på att rösta antingen på Glömmerallt eller LenaH - för att det är där jag har starkast misstankar om ondhet helt enkelt
de sista två känns mer tveksamma kan vara antingen ond eller god och jag tror ju att nån av dem måste vara god? och jag tror inte att nån av de sista är fåret- hittar inget i hur de uttryckt sig i leken som skulle tyda på det?
Så det är lite av uteslutningsmetoden som Glömmerallt hamnat på den rollen för mig samt den där kommentaren igår som jag verkligen reagerade på
 
Ja, precis men då är hon ju ond själv. Och i denna lek spelar det ju ingen roll om fåret eller en ulv lynchas, jag blir lycklig bara en ond äntligen dör. Om cirkus är får måste ju ulvarna anat det dessutom tycker jag.
Jag vill också lyncha en ond idag och det är ju också så att om det blir likaläge mellan en god och en ond så kommer den onda att lynchas- så jag tänker att onda har ett svårt läge idag att lyckas bara goda kan enas?:)
 
Jag vill också lyncha en ond idag och det är ju också så att om det blir likaläge mellan en god och en ond så kommer den onda att lynchas- så jag tänker att onda har ett svårt läge idag att lyckas bara goda kan enas?:)

Nu vill LL korrigera.:p Det är inte så att den onde lynchas per automatik om det blir lika mellan en ond och en god, det beror på hur rösterna fallit. Det vi vill undvika är att onda kuppar och går för att vinna genom lottning, för det tycker vi dödar leken om kuppen misslyckas.

Säg att det står 4-4. I lynchen får jag, som är ond, fyra röster. @Artline som är god får också fyra röster. Tre goda och en ond har röstat på mig och det omvända på Art. I ett sådant läge lottar vi som vanligt. Men om alla fyra onda röstar på Art och alla fyra goda på mig ryker jag.

Om det blir ett lika-läge vet naturligtvis deltagarna inte vad som ligger bakom vem som åker, om vi lottat eller "valt".
 
Nu vill LL korrigera.:p Det är inte så att den onde lynchas per automatik om det blir lika mellan en ond och en god, det beror på hur rösterna fallit. Det vi vill undvika är att onda kuppar och går för att vinna genom lottning, för det tycker vi dödar leken om kuppen misslyckas.

Säg att det står 4-4. I lynchen får jag, som är ond, fyra röster. @Artline som är god får också fyra röster. Tre goda och en ond har röstat på mig och det omvända på Art. I ett sådant läge lottar vi som vanligt. Men om alla fyra onda röstar på Art och alla fyra goda på mig ryker jag.

Om det blir ett lika-läge vet naturligtvis deltagarna inte vad som ligger bakom vem som åker, om vi lottat eller "valt".
Aha- tack för klargörandet! :up:
Då kanske jag inte anmäler mig som frivillig god att läggas upp för lottning längre som jag var inne på igår :crazy: då det inte garanterat får ut en ulv ifall det står mellan en god och en ond .....:cool: det beror ju på då om nån god också lagt en röst på mig och inte bara onda. ( för att ta det exempel jag var inne på- går att byta ut mig mot nån annan i resonemanget också)
 
Aha- tack för klargörandet! :up:
Då kanske jag inte anmäler mig som frivillig god att läggas upp för lottning längre som jag var inne på igår :crazy: då det inte garanterat får ut en ulv ifall det står mellan en god och en ond .....:cool: det beror ju på då om nån god också lagt en röst på mig och inte bara onda. ( för att ta det exempel jag var inne på- går att byta ut mig mot nån annan i resonemanget också)
Iofs så antar jag att det borde vara onda som vill rösta på mig och inte goda- så glöm det där som frivillig- tankevurpa....:yuck:
 
LenaH för att jag tycker hon har haft väl mycket säkra uttalanden om vilka som borde vara onda resp goda- och dessutom hade hon inte rätt om paddington som fåret.
Men det har hon ju alltid?! Att hon haft så fel är dock skumt, det brukar hon ju inte ha utan det brukar betyda att hon är ond men även solen har väl sina fläckar.
Sedan tycke jag att hon var väl oförstående till att fatta Niyamas roll- kändes inte som en god lenaH skulle göra
Ja, det håller jag med om men det var även cirkus, jag tycker cirkus kändes mer motsträvig faktiskt? Hon hoppade ju in i diskussionen långt senare när saken borde vara ganska klarlagd.
 
jag tror också att de satsade på ett lyckat käk och jag tror att lyan har koll på vem som är fåret av vi som är kvar så kanske att de försökte käka den som ängeln skyddade?
Jag kan upprepa det jag skrev igår
Jag sorterar bort mig själv och Niyama- de enda jag kan lita på är på goda sidan Så av de andra fyra så finns det då tre onda och en god om min matematik stämmer
så i fallande misstankeskala så ser min lista ut så här( mest misstänkt överst)
1) LenaH för att jag tycker hon har haft väl mycket säkra uttalanden om vilka som borde vara onda resp goda- och dessutom hade hon inte rätt om paddington som fåret. Sedan tycke jag att hon var väl oförstående till att fatta Niyamas roll- kändes inte som en god lenaH skulle göra + då hennes envisa fastbitande i att jag skulle vara ond O_o
Även Paddington igår var mycket tveksam till LenaHs godhet - hon brukar kunna ha bra nos för sånt och hon visste ju likväl som jag att LenaHs hittade koppling mellan mig och paddis bara var hittepå
2) Glömmerallt har seglat upp rätt starkt för mig senaste dygnet kanske mest för hennes svammel igår ang att hon fått för sig att lyan trodde att hon var fåret?
Kändes nästan som att hon med det inlägget faktiskt försökte visa sig för lyan rentutav?
Det är iaf den känslan jag får när jag läst igenom senaste dygnen igen . Alltså är hon min kandidat till att vara fåret helt enkelt.
3 och 4 Cirkus och Idahoe: Nån av dessa borde vara god som jag resonerat mig till och lagt pussel- frågan är bara vem?
Jag tror att om LenaH är ond så borde Idahoe vara god faktiskt med tanke på hur energiskt hon försöker få fram att det är jag och Idahoe som är i lyan. Eller så försöker LenaH skapa lite alibi sas åt sig själv/ och eller Idahoe? Lite som hon gjorde när hon gick efter Killaloe i en annan lek? hm...:idea:
Cirkus har väl mest känts lite off- verkar ha haft något som påverkat henne i det vanliga livet så kan vara antingen den goda i denna fyrklöver eller så sitter hon i lyan

så ser mina tankar ut och idag är det ju viktigt att vi får ut en ond annars torde det vara game over så jag är mest inne på att rösta antingen på Glömmerallt eller LenaH - för att det är där jag har starkast misstankar om ondhet helt enkelt
de sista två känns mer tveksamma kan vara antingen ond eller god och jag tror ju att nån av dem måste vara god? och jag tror inte att nån av de sista är fåret- hittar inget i hur de uttryckt sig i leken som skulle tyda på det?
Så det är lite av uteslutningsmetoden som Glömmerallt hamnat på den rollen för mig samt den där kommentaren igår som jag verkligen reagerade på
Men hörru, jag var verkligen inte oförstående att fatta Niyamas roll men du inser väl själv att hon kan ha hittat på?

Nu har jag ju valt att tro henne, delvis pga hur hon agerade senare men hon kan ff ha lurat brallorna av alla goda. :p
 
Men det har hon ju alltid?! Att hon haft så fel är dock skumt, det brukar hon ju inte ha utan det brukar betyda att hon är ond men även solen har väl sina fläckar.

Ja, det håller jag med om men det var även cirkus, jag tycker cirkus kändes mer motsträvig faktiskt? Hon hoppade ju in i diskussionen långt senare när saken borde vara ganska klarlagd.
Jo det är så sant. Jag kan ju bara bedöma det hela utifrån att jag vet min roll- det finns liksom inte så mycket annat att gå på i en lek som denna. Och iom hennes jagande av mig så hamnar hon rätt högt upp på min misstankelista faktiskt.
cirkus är jag ambivalent till som du såg i min översikt kan vara antingen det ena eller det andra- och har , som det verkar, iaf haft betydligt mindre tid för leken än LenaH - vilket jag också väger in i det hela - men det är 50/50 på cirkus helt enkelt som jag ser det och kan alltså lika gärna vara ond som god med tidsbrist
 
Så som läget ser ut nu så är väl idahoe och cirkus längst upp på min lista över misstänkta så min röst kommer troligtvis hamna på någon av dem men jag ska gå tillbaka och läsa om de två sista röstningarna och annalysera dem lite mer titta lite extra på röstmotiveringarna. Jag reagerade igår på att endel val väldigt fokuserade på att samla rösterna och verkade tycka det var mindre viktigt vem de samlades mot.
 
DL1
18:32 Quarter4ever röstar på Madalitso
20:34 Madalitso röstar på glömmerallt
20:45 Niyama röstar på LenaH
20:48 cirkus röstar på Niyama
21:03 Niyama ändrar röst till cirkus
21:05 Idahoe röstar på Sookie
21:12 snurrfian röstar på quarter4ever
21:15 Paddington röstar på Madalitso
21:17 Lobelia röstar på LenaH
21:27 LenaH röstar på Lobelia
21:29 Sookie röstar på Madalitso

Madalitso lynchas- givmild siare
snurrfian käkas - häxfifflare

DL2
18:19
cirkus röstar på Sookie
21:11 LenaH röstar på Sookie
21:15 Idahoe röstar på quarter4ever
20:20 Niyama röstar på Paddington
21:21 glömmerallt röstar på paddington
21:26 Paddington röstar på Niyama
21:27 Sookie röstar på Q
21:27 Lobelia röstar på Niyama
21:29 quarter4ever röstar på sookie
sookie
lynchas- bybo
Lobelia käkas- bybo
Röstlista DL3

21.10 glömmerallt röstar på Paddington
21.10 LenaH röstar på Paddington
21.25 quarter4ever röstar på Paddington
21.25 Idahoe röstar på Paddington
21.28 Paddington röstar på Idahoe
21.29 cirkus röstar på Paddington
21.30 Niyama röstar på Paddington
Paddington
lynchas - bybo
ingen käkas
 
jag reagerade lite på detta igår . dessa kommentarer mellan LenaH och Glömmerallt och därav att jag fått tanken på glömmerallt som fåret och LenaH i lyan också (följ pilarna i originalinläggen i citaten för att se allt- det syns inte när man citerar vad någon svarat på annars)
Ridå............jag har HELT missat att Q hade två röster :arghh: Typ glöm allts jag sagt jag behöver nog skaffa både glasögon och förstoringsglas.....

Nu tror jag också att Q kan vara ulv, blir liksom mycket troligare nu när jag har en mer riktig bild av röstningslistan....
känns som hon vinkar till en i lyan att hon greppat vem de ska gå efter om käket inte går rätt helt enkelt: och sedan hennes inlägg med det där att hon trodde att lyan skulle tro att hon var fåret? Det ringer rätt högt för mig i varningsstyrka faktiskt totalt .
Men återigen- det KAN vara så att jag har helt fel- men i så fall skulle det betyda att jag har fel om dig @Niyama och det tror jag faktiskt inte- vid detta laget borde det kommit kraftiga protester helt enkelt Och det finns ju en risk att jag greppat det helt fel med dessa två- men jag tror inte att båda är goda- så pass tycker jag att jag vågar skriva -
 
DL1
18:32 Quarter4ever röstar på Madalitso
20:34 Madalitso röstar på glömmerallt
20:45 Niyama röstar på LenaH
20:48 cirkus röstar på Niyama
21:03 Niyama ändrar röst till cirkus
21:05 Idahoe röstar på Sookie
21:12 snurrfian röstar på quarter4ever
21:15 Paddington röstar på Madalitso
21:17 Lobelia röstar på LenaH
21:27 LenaH röstar på Lobelia
21:29 Sookie röstar på Madalitso

Madalitso lynchas- givmild siare
snurrfian käkas - häxfifflare

DL2
18:19
cirkus röstar på Sookie
21:11 LenaH röstar på Sookie
21:15 Idahoe röstar på quarter4ever

20:20 Niyama röstar på Paddington
21:21 glömmerallt röstar på paddington

21:26 Paddington röstar på Niyama
21:27 Sookie röstar på Q
21:27 Lobelia röstar på Niyama
21:29 quarter4ever röstar på sookie
sookie
lynchas- bybo
Lobelia käkas- bybo
Röstlista DL3

21.10 glömmerallt röstar på Paddington
21.10 LenaH röstar på Paddington

21.25 quarter4ever röstar på Paddington
21.25 Idahoe röstar på Paddington
21.28 Paddington röstar på Idahoe
21.29 cirkus röstar på Paddington
21.30 Niyama röstar på Paddington
Paddington
lynchas - bybo
ingen käkas

jag tycker det jag strukit under är rätt intressant faktiskt när jag tänker lite mer på det
Niyama röstar på Paddington och följs av glömmerallt som också röstar på paddington- sedan måste jag kolla upp när Lenah började lansera sin teori ang paddis som får och mig som ulv- om hpn gjorde det före eller efter? Oavsett vilket så känns det som signaler mellan får och lya
Ffa om man tar med i tanken att nästa dag så startar Glömmerallt röstningen med att rösta på Paddington och i samma minut följs hon av LenaH s röst på densamma?!
Sedan ska jag inte säga något jag heller. Men var lite inne på att Paddington kunde vara fåret och lyan valde att offra henne- och för min del så var det enda olustiga med det att om hon varit fåret så hade det blivit än mer fokus på mig och därav min kommentar att jag hoppades att hon skulle vara ulv och inte får igår .
tillägg: kom på att glömmerallt efterröstade på sookie då hon missade första DL och de två första rösterna nästa dag kommer på sookie? Från LenaH och cirkus? Och faktiskt är det lite mer skumt för mig med en andraröst där från LenaH - än den första från cirkus?
Aja - kanske snöat in helt fel men det ser verkligen ut som jag är inne på en tanke som kan följas?
Annars får ni gärna visa mig på andra spår så jag kan tänka utanför min egen tanke - typ? :)
 
jag tycker det jag strukit under är rätt intressant faktiskt när jag tänker lite mer på det
Niyama röstar på Paddington och följs av glömmerallt som också röstar på paddington- sedan måste jag kolla upp när Lenah började lansera sin teori ang paddis som får och mig som ulv- om hpn gjorde det före eller efter? Oavsett vilket så känns det som signaler mellan får och lya
Ffa om man tar med i tanken att nästa dag så startar Glömmerallt röstningen med att rösta på Paddington och i samma minut följs hon av LenaH s röst på densamma?!
Sedan ska jag inte säga något jag heller. Men var lite inne på att Paddington kunde vara fåret och lyan valde att offra henne- och för min del så var det enda olustiga med det att om hon varit fåret så hade det blivit än mer fokus på mig och därav min kommentar att jag hoppades att hon skulle vara ulv och inte får igår .
Jag fattar inte? Vem skulle vara får och vem ulv menar du?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp