Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är vi klara med höet men en full vagn började brinna! :eek: det gick väl bra eftersom ingen blev skadad men ett lass hö och en vagn paj och nu sitter jag brandvakt i väntan på att glöden ska dö efter att brandkåren varit här.
Så tyvärr kommer jag inte vara väldigt aktiv ikväll heller :( sorry guys!!! Men ska försöka läsa ikapp nu åtminstone!
 
@quarter4ever om du har mig och lena som onda och niyama som god vem är din sista onda respektive goda och varför? Har du några tankar att dela med dig av där?
jag har skrivit det innan
jag tror också att de satsade på ett lyckat käk och jag tror att lyan har koll på vem som är fåret av vi som är kvar så kanske att de försökte käka den som ängeln skyddade?
Jag kan upprepa det jag skrev igår
Jag sorterar bort mig själv och Niyama- de enda jag kan lita på är på goda sidan Så av de andra fyra så finns det då tre onda och en god om min matematik stämmer
så i fallande misstankeskala så ser min lista ut så här( mest misstänkt överst)
1) LenaH för att jag tycker hon har haft väl mycket säkra uttalanden om vilka som borde vara onda resp goda- och dessutom hade hon inte rätt om paddington som fåret. Sedan tycke jag att hon var väl oförstående till att fatta Niyamas roll- kändes inte som en god lenaH skulle göra + då hennes envisa fastbitande i att jag skulle vara ond O_o
Även Paddington igår var mycket tveksam till LenaHs godhet - hon brukar kunna ha bra nos för sånt och hon visste ju likväl som jag att LenaHs hittade koppling mellan mig och paddis bara var hittepå
2) Glömmerallt har seglat upp rätt starkt för mig senaste dygnet kanske mest för hennes svammel igår ang att hon fått för sig att lyan trodde att hon var fåret?
Kändes nästan som att hon med det inlägget faktiskt försökte visa sig för lyan rentutav?
Det är iaf den känslan jag får när jag läst igenom senaste dygnen igen . Alltså är hon min kandidat till att vara fåret helt enkelt.
3 och 4 Cirkus och Idahoe: Nån av dessa borde vara god som jag resonerat mig till och lagt pussel- frågan är bara vem?
Jag tror att om LenaH är ond så borde Idahoe vara god faktiskt med tanke på hur energiskt hon försöker få fram att det är jag och Idahoe som är i lyan. Eller så försöker LenaH skapa lite alibi sas åt sig själv/ och eller Idahoe? Lite som hon gjorde när hon gick efter Killaloe i en annan lek? hm...:idea:
Cirkus har väl mest känts lite off- verkar ha haft något som påverkat henne i det vanliga livet så kan vara antingen den goda i denna fyrklöver eller så sitter hon i lyan

så ser mina tankar ut och idag är det ju viktigt att vi får ut en ond annars torde det vara game over så jag är mest inne på att rösta antingen på Glömmerallt eller LenaH - för att det är där jag har starkast misstankar om ondhet helt enkelt
de sista två känns mer tveksamma kan vara antingen ond eller god och jag tror ju att nån av dem måste vara god? och jag tror inte att nån av de sista är fåret- hittar inget i hur de uttryckt sig i leken som skulle tyda på det?
Så det är lite av uteslutningsmetoden som Glömmerallt hamnat på den rollen för mig samt den där kommentaren igår som jag verkligen reagerade på
 
Nu är vi klara med höet men en full vagn började brinna! :eek: det gick väl bra eftersom ingen blev skadad men ett lass hö och en vagn paj och nu sitter jag brandvakt i väntan på att glöden ska dö efter att brandkåren varit här.
Så tyvärr kommer jag inte vara väldigt aktiv ikväll heller :( sorry guys!!! Men ska försöka läsa ikapp nu åtminstone!

Fy så otäckt! Trodde det var en uppdatering från LL först, innan jag såg vem som skrivit.
 
här tycker jag att hon försöker få ed sig Lobelia mot Niyama- LenaH tog rätt god tid på sig att "inse" vilken roll Niyama troligen hade (nu tycker jag iofs rent principiellt att det är korrekt att vara misstrogen mot sådana proklameringar så det är ok- men jag tyckte att verkade vilja lämna vägen öppen väl länge för att det nog inte var så- men men- min tolkning av det hela) och lite reagerar jag på att hon också taggar Lobelia som ju misstänkt Niyama , och röstat på henne i dl2, så det känns lite som en "vända kappan efter vinden" - grej
Jag orkade idag gå igenom din radda citat men alltså - jag tycker du är rätt av banan som tycker att jag borde köpt @Niyama s ängelproklamering rakt av? Det förvånar mig att inte du själv reagerade?

En anledning till varför jag inte misstänkte Lobelia så starkt (inte mycket alls) var för att det inte är första gången hon och Niyama hamnar den där sortens dispyter och det har sällan med god/ond att göra.

Dessutom - hade jag varit ond i det läget så kunde jag lika gärna spelat ängel själv för att ifrågasätta Niyama...
 
Fy så otäckt! Trodde det var en uppdatering från LL först, innan jag såg vem som skrivit.
Ingen LL här, men en sotig och trött idahoe som inte helt har ork och fokus på lek tyvärr...
Ja hemskt! Men himla tur att vi fick den till ett öppet ställe (var mitt i torr skog när det började) och hann precis få loss och undan traktorn så inte den exploderade...
 
Eftersom jag är JAG så har jag staplat en hel massa citat som jag reagerar på - och NEJ! det gör jag inte endast som siare eller ond @LenaH utan det gör jag för att visa varför jag reagerar och hur mina tankar uppstår (alltså -givetvis gör jag så som ulv också i rättvisans namn , men definitivt som god också- just say`in)
När jag läser om det LenaH skrivit i leken sedan start så funderar jag faktiskt på om hon inte trodde att JAG kunde vara fåret egentligen från början?






och tja återigen- känns som hon fiskar efter min sida- från start? Inte så konstigt kanske - men jag reagerar på attitydsförändringen i inläggen allt eftersom leken fortskridit- troligen greppade hon att jag INTE var ett får? är ju den spontana tanken för mig










här är hon inte alls så säker på att lobelia borde vara god utan röstar på henne i DL 1- rätt kraftig svängning sedan till nästa dag kan man säga?:idea: och här närmast försvarar hon mig efter att snurrfian röstat på mig i DL1- vilket får mig att än mer tro att hon kanske trodde sig fått korn på ett får om jag ska vara ärlig?



sedan kommer detta : och den där kommentaren om en liten lya som jag noterade och frågade om också








jag vete sjutton om lenaH är så god jag?
O_o
Det här är klassisk ond q!! :D

Jag tror att de flesta förstod att jag DL1 försökte få igång leken och också inte var bekymrad över att bli misstänkt själv eftersom jag inte har en viktig roll.
Och det stämmer ju att allt du gjorde var att missa mig i din sammanställning och jag avsåg aldrig att du skulle bli misstänkt för det, därför svarade jag Snurris så. :)

Och min röst på Lobelia svarade jag ju Lobelia själv att hon var enkel och att jag inte misstänkte någon speciell, på samma grunder som hon röstade på mig. :)
 
Jag orkade idag gå igenom din radda citat men alltså - jag tycker du är rätt av banan som tycker att jag borde köpt @Niyama s ängelproklamering rakt av? Det förvånar mig att inte du själv reagerade?

En anledning till varför jag inte misstänkte Lobelia så starkt (inte mycket alls) var för att det inte är första gången hon och Niyama hamnar den där sortens dispyter och det har sällan med god/ond att göra.

Dessutom - hade jag varit ond i det läget så kunde jag lika gärna spelat ängel själv för att ifrågasätta Niyama...
Just det att gå all in och spela ängel mot en som säger mer eller mindre obvious att den är det är något jag helt klart skulle kunna göra som ond. Jag hade lite annat (IRL du vet?) som gjorde att jag inte var med från början och när jag väl kom in tyckte jag att någon borde ha protesterat och DET har jag fiskat efter minsann. Tydligt och klart. Så det är enklare att se när typ alla svarat i leken än under tiden. Det ger jag dig :)
 
Det här är klassisk ond q!! :D

Jag tror att de flesta förstod att jag DL1 försökte få igång leken och också inte var bekymrad över att bli misstänkt själv eftersom jag inte har en viktig roll.
Och det stämmer ju att allt du gjorde var att missa mig i din sammanställning och jag avsåg aldrig att du skulle bli misstänkt för det, därför svarade jag Snurris så. :)

Och min röst på Lobelia svarade jag ju Lobelia själv att hon var enkel och att jag inte misstänkte någon speciell, på samma grunder som hon röstade på mig. :)
Och om det skulle vara "en klassiskt ond Q" varför i sjutton tror du jag skulle göra det som ond i denna leken?:confused:
Och jag GÖR så även som god ffa för att visa mina tankar och varför de uppkommit
Jag vill gärna att det ska framgå. Och har jag tänkt tvärfel får nån banka huvudet på mig (det händer liksom att jag har fel och det rejält - ajajaj vad många buckliga stekpannor jag har i skåpen som påminner mig om det :angel::p)
Nejdu
Du känns väldigt avslöjad för mig faktiskt
 
Nä, så här dag 4 har jag tröttnat lite och tänker därför rösta nu. Jag har velat lite mellan quarter4ever och Idahoe (jag skiter i fåret nu för jag är ju kass på att hitta onda utanför som sagt) men eftersom Ida inte har haft möjlighet att teoria så mycket idag så hamnar min röst på q.

LenaH röstar på quarter4ever dels pga hennes avgörande på Sookie DL2, jag tror inte hon var 100 på varken Niyama eller Paddi - båda kunde varit får - dels för hennes staplande av rätt lösryckta citat utan sammanhang och dels för hennes inkonsekvens angående hur fåret skulle vinkat och dels för att hon faktiskt (trots irl) brukar vara mer på och driva sina egna teorier, i den här leken har hon inte gjort det förrän idag och jag tycker inte riktigt att hon kommer med mer än staplade citat.
 
Så enda sättet att inte vinka är att lägga förstaröster? Vet att du ser vinkar precis överallt men nu går väl t.o.m. du till överdrift? :p
Möjligt försöker hitta en röd tråd leken igenom? :idea:
Hellre försöka och gått bet än inte försöka alls
Eller nåt.
Alltid rör det upp lite kommentarer som visar vart folk står tänker jag :)
 
Nä, så här dag 4 har jag tröttnat lite och tänker därför rösta nu. Jag har velat lite mellan quarter4ever och Idahoe (jag skiter i fåret nu för jag är ju kass på att hitta onda utanför som sagt) men eftersom Ida inte har haft möjlighet att teoria så mycket idag så hamnar min röst på q.

LenaH röstar på quarter4ever dels pga hennes avgörande på Sookie DL2, jag tror inte hon var 100 på varken Niyama eller Paddi - båda kunde varit får - dels för hennes staplande av rätt lösryckta citat utan sammanhang och dels för hennes inkonsekvens angående hur fåret skulle vinkat och dels för att hon faktiskt (trots irl) brukar vara mer på och driva sina egna teorier, i den här leken har hon inte gjort det förrän idag och jag tycker inte riktigt att hon kommer med mer än staplade citat.
Men alltså. Om jag kunde tro att Paddis var får så skulle jag väl ännu hellre trott att sookie var fåret? Som inte fick in sina bilder först och hade en mycket "fattigare" teori?
Jag tycker ditt resonemang haltar - helt ärligt
 
Nä, så här dag 4 har jag tröttnat lite och tänker därför rösta nu. Jag har velat lite mellan quarter4ever och Idahoe (jag skiter i fåret nu för jag är ju kass på att hitta onda utanför som sagt) men eftersom Ida inte har haft möjlighet att teoria så mycket idag så hamnar min röst på q.

LenaH röstar på quarter4ever dels pga hennes avgörande på Sookie DL2, jag tror inte hon var 100 på varken Niyama eller Paddi - båda kunde varit får - dels för hennes staplande av rätt lösryckta citat utan sammanhang och dels för hennes inkonsekvens angående hur fåret skulle vinkat och dels för att hon faktiskt (trots irl) brukar vara mer på och driva sina egna teorier, i den här leken har hon inte gjort det förrän idag och jag tycker inte riktigt att hon kommer med mer än staplade citat.
Det här gör mig nojig, jag vill tro att jag kan lita på dig men det känns som du försöker undvika att drevet går mot cirkus.

Tillägg: båda kunde varit får? Jag hade just ropat ut min roll... Om hon är ulv, varför skulle hon tro att fåret ropade ut det?
 
Det här gör mig nojig, jag vill tro att jag kan lita på dig men det känns som du försöker undvika att drevet går mot cirkus.
Nej, jag försvarar inte cirkus! :)
Igår var jag tveksam men iom att Paddi var god så står tredjeplatsen som ond mellan cirkus och GA, det var därför jag frågade dig hur du ställde dig till GA idag. Spontant så KÄNNS GA godare men jag vet att jag har lurats av henne förr (cirkus också för den delen, för att inte tala om dig! :rofl:) men då kände jag att jag inte orkar ta ställning mellan GA och cirkus idag när jag faktiskt har andra kandidater.
 
Nej, jag försvarar inte cirkus! :)
Igår var jag tveksam men iom att Paddi var god så står tredjeplatsen som ond mellan cirkus och GA, det var därför jag frågade dig hur du ställde dig till GA idag. Spontant så KÄNNS GA godare men jag vet att jag har lurats av henne förr (cirkus också för den delen, för att inte tala om dig! :rofl:) men då kände jag att jag inte orkar ta ställning mellan GA och cirkus idag när jag faktiskt har andra kandidater.

Min röst lär hamna på Ida eller cirkus i alla fall.
 

Ja det förstår jag det är varför du fiskar jag undrar över. Jag hoppas också ängeln känner sig säkrare men jag tycker nog att det är bra om folk hinner skriva sina egna uppfattningar först. Lätt för onda att anpassa sina åsikter efter vad ängeln tror och tycker annars.

Ja, precis jag ville se folks uppfattningar först. Sen nojar jag som fan över fåret, och funderade på om ulvarna nu inte vet vem fåret är kanske de ska få fortsätta undra. Det händer ju faktiskt att lyan lyckats missa fåret en hel lek. Men eftersom det är skarpt läge:

Jag tror de onda finns bland cirkus, Ida, Q och GA i den ordningen med mest misstänkt först. Så det gäller "bara" att hitta en god bland dessa. Sen finns ju fåret som sagt som kan ha ställt till det inatt, men just nu finns inte så mycket att gå på så jag väljer att hoppas på att ulvarna hade lite koll på fåret och jag tror de skulle välja att käka nån jag höll som misstänkt igår.

GA känns minst ond och jag håller med om det mesta, men jag blir supernojig för det är så lätt att låta sig luras då. Men de andra känns ju betydligt ulvigare så jag fokuserar inte på GA nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp