jag tror också att de satsade på ett lyckat käk och jag tror att lyan har koll på vem som är fåret av vi som är kvar så kanske att de försökte käka den som ängeln skyddade?
Jag kan upprepa det jag skrev igår
Jag sorterar bort mig själv och Niyama- de enda jag kan lita på är på goda sidan Så av de andra fyra så finns det då tre onda och en god om min matematik stämmer
så i fallande misstankeskala så ser min lista ut så här( mest misstänkt överst)
1)
LenaH för att jag tycker hon har haft väl mycket säkra uttalanden om vilka som borde vara onda resp goda- och dessutom hade hon inte rätt om paddington som fåret. Sedan tycke jag att hon var väl oförstående till att fatta Niyamas roll- kändes inte som en god lenaH skulle göra + då hennes envisa fastbitande i att jag skulle vara ond
Även Paddington igår var mycket tveksam till LenaHs godhet - hon brukar kunna ha bra nos för sånt och hon visste ju likväl som jag att LenaHs hittade koppling mellan mig och paddis bara var hittepå
2)
Glömmerallt har seglat upp rätt starkt för mig senaste dygnet kanske mest för hennes svammel igår ang att hon fått för sig att lyan trodde att hon var fåret?
Kändes nästan som att hon med det inlägget faktiskt försökte visa sig för lyan rentutav?
Det är iaf den känslan jag får när jag läst igenom senaste dygnen igen . Alltså är hon min kandidat till att vara fåret helt enkelt.
3 och 4
Cirkus och
Idahoe: Nån av dessa borde vara god som jag resonerat mig till och lagt pussel- frågan är bara vem?
Jag tror att om LenaH är ond så borde
Idahoe vara god faktiskt med tanke på hur energiskt hon försöker få fram att det är jag och Idahoe som är i lyan. Eller så försöker LenaH skapa lite alibi sas åt sig själv/ och eller Idahoe? Lite som hon gjorde när hon gick efter Killaloe i en annan lek? hm...
Cirkus har väl mest känts lite off- verkar ha haft något som påverkat henne i det vanliga livet så kan vara antingen den goda i denna fyrklöver eller så sitter hon i lyan
så ser mina tankar ut och idag är det ju viktigt att vi får ut en ond annars torde det vara game over så jag är mest inne på att rösta antingen på Glömmerallt eller LenaH - för att det är där jag har starkast misstankar om ondhet helt enkelt
de sista två känns mer tveksamma kan vara antingen ond eller god och jag tror ju att nån av dem måste vara god? och jag tror inte att nån av de sista är fåret- hittar inget i hur de uttryckt sig i leken som skulle tyda på det?
Så det är lite av uteslutningsmetoden som Glömmerallt hamnat på den rollen för mig samt den där kommentaren igår som jag verkligen reagerade på