Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan tänka mig att byta till Ida för henne känner jag mig säkrare på men jag kollar in vid DL och ser vartåt det lutar. Vem ser du som ulv/får?
Har ingen koll på ulv/får. Men Q tjatar ju väldigt mycket om vinkar och att följa, och Ida röstade på Sookie dag 1, dag 2 röstade cirkus på Sookie och sen spikade Q igen för henne. Så kanske Q är fåret? Ingen aning.
 
Har ingen koll på ulv/får. Men Q tjatar ju väldigt mycket om vinkar och att följa, och Ida röstade på Sookie dag 1, dag 2 röstade cirkus på Sookie och sen spikade Q igen för henne. Så kanske Q är fåret? Ingen aning.
haha ja så sett så är det logiskt tänkt :p:D
alltså jag ger gärna segern till onda för de måste ju haft en grymt bra lek O_o
jag vet att jag inte är fåret .såpass måste jag skriva:p
jag vet också att jag inte är ulv
så det är det jag utgår ifrån när jag funderar - sedan kan jag mycket väl vara lurad ( och jag tycket egentligen att sånt är KUL- bara att det gör ont i huvudet sedan:yuck: )
 
Om jag förstod @quarter4ever rätt så var ju min förstaröst på paddi(som dessutom var första rösten den dagen) inblandad i hennes teori om mig som får så det verkar inte hjälpa med förstaröster heller :p
:laugh: det kryllar av får i den här leken. Då fattar jag ännu mindre, de enda som röstade på Paddi dagen innan var ju du och jag? Är jag ulv då och du följer mig?
 
Ett försök till teorier. Ber oöm ursäkt, trötthet och fokus på irl gör mig ännu mer förvirrad än vad jag redan var. kvarvarande spelare:
Idahoe - Jag!
Niyama - jag tror att någon vid det här laget hade protesterat om inte hennes hintar stämde, oavsett om det skulle underlätta för onda eller inte. så jag tror hon är god.
LenaH - alltså jag har ju trott att Lena var god rätt länge nu. Men det stör mig lite att hon fortfarande verkar så säker, trots att ingen info finns och trots att ulvometern uppenbarligen inte är ordentligt kalibrerad eftersom hon haft fel om Lobelia, Sookie, Paddington dvs alla hon röstat på hittills. Och nu mig då. Men så mycket fel brukar inte Lena ha som god, hon brukar vara sjukt skicklig på att hitta lyan direkt. Det gör mig tveksam faktiskt.
Q - Tja mina misstankar från igår står kvar här. Hon försvarar sig ivrigt men det brukar ju Q göra oavsett roll tycker jag. Så njäe, hon har allt potential att vara luden fortfarande.
Cirkus - har legat rätt lågt mot hur hon brukar (nejnej, här kastas ingen sten i glaspalatset :angel: ) vilket kan ha med irl att göra om jag förstått det rätt. Sånt händer oss alla och säger egentligen inget om roll.
Med det sagt är jag ändå helt klart tveksam till cirkus. Tycker hon bla ifrågasatte hintar om ängeln på ett sätt som fick mig fundersam, samt inte varit särskilt drivande i sina teorier, hon brukar vara ganska skarp annars.
GA - tycker jag väl har verkat rätt vettig, fram till igår kväll då det svamlades en del. Dels var det något som hon uppfattat helt fel (kommer inte ihåg vad) och dels tyckte jag kommentaren om att hon trodde lyan trodde hon var fåret var rätt märklig. Så jag vet inte riktigt vart hon står.

Sammanfattningsvis här vid "lägerelden" tror jag att de 3 onda finns bland Q, Cirkus, GA och kanske även Lena.
Ingen aning vem av dom jag kommer rösta på ännu. Och allt prat om att följa röster fram och tillbaka gör mig bara snurrig :crazy:
 
:laugh: det kryllar av får i den här leken. Då fattar jag ännu mindre, de enda som röstade på Paddi dagen innan var ju du och jag? Är jag ulv då och du följer mig?
grejen är att jag tror seriöst att onda har god koll på vem som är fåret och alla vi andra bara snurrar runt och försöker fatta- typ ?
det är så djäkla svårt när det inte finns nån info! ( samtidigt tycker jag det är lite kul det med för då måste man fundera i egna banor och försöka hitta sambanden- oavsett hur långsökta de kan vara )
 
grejen är att jag tror seriöst att onda har god koll på vem som är fåret och alla vi andra bara snurrar runt och försöker fatta- typ ?
det är så djäkla svårt när det inte finns nån info! ( samtidigt tycker jag det är lite kul det med för då måste man fundera i egna banor och försöka hitta sambanden- oavsett hur långsökta de kan vara )
Jag undrar ju om du är fåret som kände att du måste börja vinka när Ida röstade på dig. Och sen nu efter natten vinkar ännu mer för att du undrar om de försökte käka dig.

Om du tror de har koll på fåret, och är god - släpp LenaH...
 
Alltså jag har funderat fram och tillbaka och jag tror att antingen Q eller Lena är den sista goda utöver(jag förutsätter här att vi har rätt i att det är 3 goda kvar) utöver mig och Niyama. Därför vill jag helst inte rösta på någon av dem om det inte behövs för att rädda mig själv, nuläget i leken gör att det känns viktigt även som bybo.

Om lenaH är ond så tror jag som jag sagt tidigare att hon troligtvis är fåret vilket jag också tycker stämmer med vad som skrivits under dagen(även om hennes fiskande efter niyamas åsikter känns mer ulviga) Q känns mer trolig som ulv men kan även vara får.

Det som gör mig skeptisk till både Q och Lena är att jag tycker båda verkar vilja få bort fokus från cirkus och till viss del även idahoe därför fungerar ju också båda som del av en ond trio tillsammans med de två därför är jag fortfarande inne på att röta antingen idahoe eller cirkus båda har uttryckt sig på ett sett kring niyams hintande som jag finner misstänkt (har tagit upp det tidigare. Ska försöka granska dem ännu mer före deadline för att avgöra var jag helst vill lägga min röst. Beror också på hur övriga röster hamnar vad som kan vara mest lämpligt
 
Jag undrar ju om du är fåret som kände att du måste börja vinka när Ida röstade på dig. Och sen nu efter natten vinkar ännu mer för att du undrar om de försökte käka dig.

Om du tror de har koll på fåret, och är god - släpp LenaH...
ok?
Det kan jag göra och det borde då betyda att de tre onda är Glömmerallt , Idahoe och cirkus?
 
Det som gör mig skeptisk till både Q och Lena är att jag tycker båda verkar vilja få bort fokus från cirkus och till viss del även idahoe därför fungerar ju också båda som del av en ond trio tillsammans
Samma här! Och sen blir jag dessutom nojig att de är två goda som tjafsar och du i själva verket är ond :nailbiting:.
En röst som jag dessutom inte hann se :rofl:
Nä, men dagen efter la du ju första rösten för att vara tydlig med att du följer mig :p
 
Äh, jag röstar nu men är här för ev. ändring om det behövs.

Niyama röstar på cirkus
har ju tagit upp det ett antal gånger, men rösten på mig dag ett som var pga svaret på frågan, där hon borde veta att jag svarar rätt ot och är ganska oengagerad i sådana frågor. Sen oviljan att förstå varför jag avslöjade mig, när det var genomgått tusen gånger redan. Jag förstår att folk inte bara köper att jag är det jag påstår, men hon kändes lite väl motsträvig i ett läge där allt redan gåtts igenom. Och den låga aktiviteten (som jag förstår beror på irl) gör ju att hon lätt passerar och man inte hittar så mycket misstänkt.
 
Nej! Jag tänkte att det är nog LL som käkar och det finns inga onda. Dock känns ju alla onda, så egentligen är nog alla onda men förvandlas till bybor när de dör.
tänk den känslan har jag med haft -typ :laugh: bara att det har ju försvunnit givmild siare och häxfifflare också?:idea:
Men detta kanske är en ny variant på leken med bara goda helt enkelt? O_o skulle förklara en hel del krockar i leken :p
 
Äh, jag röstar nu men är här för ev. ändring om det behövs.

Niyama röstar på cirkus
har ju tagit upp det ett antal gånger, men rösten på mig dag ett som var pga svaret på frågan, där hon borde veta att jag svarar rätt ot och är ganska oengagerad i sådana frågor. Sen oviljan att förstå varför jag avslöjade mig, när det var genomgått tusen gånger redan. Jag förstår att folk inte bara köper att jag är det jag påstår, men hon kändes lite väl motsträvig i ett läge där allt redan gåtts igenom. Och den låga aktiviteten (som jag förstår beror på irl) gör ju att hon lätt passerar och man inte hittar så mycket misstänkt.
Jag vill inte "styra bort" från cirkus men jag känner mig isf "säkrare" på Ida om du är tveksam till q?
 
tänk den känslan har jag med haft -typ :laugh: bara att det har ju försvunnit givmild siare och häxfifflare också?:idea:
Men detta kanske är en ny variant på leken med bara goda helt enkelt? O_o skulle förklara en hel del krockar i leken :p
Jag tror LL tröttnade på hur kassa vi (goda) var efter detta.
 
Jag vill inte "styra bort" från cirkus men jag känner mig isf "säkrare" på Ida om du är tveksam till q?
Jag avvaktar lite. Kommer vara här till och från fram till dl.

Varför är du säkrare på Ida? (Du har säkert skrivit det, men kan du återge kort eller länka?)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp