Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hur har det med min röst att göra? Att GA "följer" mig?
Ah ja det är ju väldigt lätt för en ond att följa en gods röst på en annan god? Och att fåret skulle kunna vinka till lyan på så sätt också?
Och att det blev klart för lyan efter att sookie var god att den som följde din röst på Paddis var GA? Och de snappar det och nu har jag inte hunnit kolla om teorin från lenah att jag skulle vara ulv och Paddis får lanserades innan dessa röster av dig och GA eller efter oavsett så ser jag det som ett samspel och greppande av deras roller helt enkelt och igår ville ju inte fåret bli käkval. Så borde ha visat sig för lyan tycker jag? För onda hade ju slagläge efter lynchen igår så klart de ville vinna!
Sedan beror det ju på vilka som sitter i lyan och hur de tänker.
Men. Ja så är mina tankar
Och jag tycker att det är lika bra att skriva ut dem. Läget är ju sådant att onda vinner om en god ryker i lynchen så då vägrar jag ge upp och gör mitt bästa iaf - har jag fel/ blivit lurad etc osv så må det vara hänt. Men då har jag iaf försökt!
 
DL1
18:32 Quarter4ever röstar på Madalitso
20:34 Madalitso röstar på glömmerallt
20:45 Niyama röstar på LenaH
20:48 cirkus röstar på Niyama
21:03 Niyama ändrar röst till cirkus
21:05 Idahoe röstar på Sookie
21:12 snurrfian röstar på quarter4ever
21:15 Paddington röstar på Madalitso
21:17 Lobelia röstar på LenaH
21:27 LenaH röstar på Lobelia
21:29 Sookie röstar på Madalitso

Madalitso lynchas- givmild siare
snurrfian käkas - häxfifflare

DL2
18:19
cirkus röstar på Sookie
21:11 LenaH röstar på Sookie
21:15 Idahoe röstar på quarter4ever

20:20 Niyama röstar på Paddington
21:21 glömmerallt röstar på paddington

21:26 Paddington röstar på Niyama
21:27 Sookie röstar på Q
21:27 Lobelia röstar på Niyama
21:29 quarter4ever röstar på sookie
sookie
lynchas- bybo
Lobelia käkas- bybo
Röstlista DL3

21.10 glömmerallt röstar på Paddington
21.10 LenaH röstar på Paddington

21.25 quarter4ever röstar på Paddington
21.25 Idahoe röstar på Paddington
21.28 Paddington röstar på Idahoe
21.29 cirkus röstar på Paddington
21.30 Niyama röstar på Paddington
Paddington
lynchas - bybo
ingen käkas

jag tycker det jag strukit under är rätt intressant faktiskt när jag tänker lite mer på det
Niyama röstar på Paddington och följs av glömmerallt som också röstar på paddington- sedan måste jag kolla upp när Lenah började lansera sin teori ang paddis som får och mig som ulv- om hpn gjorde det före eller efter? Oavsett vilket så känns det som signaler mellan får och lya
Ffa om man tar med i tanken att nästa dag så startar Glömmerallt röstningen med att rösta på Paddington och i samma minut följs hon av LenaH s röst på densamma?!
Sedan ska jag inte säga något jag heller. Men var lite inne på att Paddington kunde vara fåret och lyan valde att offra henne- och för min del så var det enda olustiga med det att om hon varit fåret så hade det blivit än mer fokus på mig och därav min kommentar att jag hoppades att hon skulle vara ulv och inte får igår .
tillägg: kom på att glömmerallt efterröstade på sookie då hon missade första DL och de två första rösterna nästa dag kommer på sookie? Från LenaH och cirkus? Och faktiskt är det lite mer skumt för mig med en andraröst där från LenaH - än den första från cirkus?
Aja - kanske snöat in helt fel men det ser verkligen ut som jag är inne på en tanke som kan följas?
Annars får ni gärna visa mig på andra spår så jag kan tänka utanför min egen tanke - typ? :)

Kolla på klockslagen, inläggen har skrivits samtidigt så de lär ha skrivits oberoende av varandra.

Det tar ju tid att att skriva ett inlägg, även om de flesta inte skriver så långsamt som jag.
 
Jag fiskar naturligtvis! :D

Dels för att hon varit lite ambivalent till dig tidigare och dels för att jag hoppades att ängeln skulle känna sig lite klarare idag.
Men jag vet, fåret.....

Ja det förstår jag det är varför du fiskar jag undrar över. Jag hoppas också ängeln känner sig säkrare men jag tycker nog att det är bra om folk hinner skriva sina egna uppfattningar först. Lätt för onda att anpassa sina åsikter efter vad ängeln tror och tycker annars.
 
Kolla på klockslagen, inläggen har skrivits samtidigt så de lär ha skrivits oberoende av varandra.

Det tar ju tid att att skriva ett inlägg, även om de flesta inte skriver så långsamt som jag.
jo det greppar jag att de är på samma klockslag så det är inte något som jag håller emot dig på det sättet
Jag har rätt mycket annat som jag reagerat på som fått mina tankar som de är - och det är skitsvårt att veta om ni är två onda som samarbetar eller om bara en av er är ond- därav att jag skriver ut rakt upp och ner hur jag funderar- hoppas det kan hjälpa till att få grepp om vilka som är vad sas:)
 
Ja det förstår jag det är varför du fiskar jag undrar över. Jag hoppas också ängeln känner sig säkrare men jag tycker nog att det är bra om folk hinner skriva sina egna uppfattningar först. Lätt för onda att anpassa sina åsikter efter vad ängeln tror och tycker annars.
Ja men som god skulle jag också vilja ha lite vägledning! :arghh:

Fast egentligen kan jag lägga dig åt sidan just nu för jag har ju redan två att välja mellan ikväll och idag tänker jag inte anpassa efter var jag tror andra röstar.
 
jo det greppar jag att de är på samma klockslag så det är inte något som jag håller emot dig på det sättet
Jag har rätt mycket annat som jag reagerat på som fått mina tankar som de är - och det är skitsvårt att veta om ni är två onda som samarbetar eller om bara en av er är ond- därav att jag skriver ut rakt upp och ner hur jag funderar- hoppas det kan hjälpa till att få grepp om vilka som är vad sas:)

Ja, alltså jag kan förstå att du misstänker mig menade bara att allmänt när en kollar på röster vilken ordning de kom osv så får en kolla på klockslagen för om det är troligt att någon inte sett en eller flera röster innan sin egen så kan en person tro att den läget är ett helt annat än vad det ser ut som när röstlistan analyseras. Det är viktigt att ha i åtanke när en funderar över om en röst är misstäkt eller ej tycker jag.
 
Ja men som god skulle jag också vilja ha lite vägledning! :arghh:

Fast egentligen kan jag lägga dig åt sidan just nu för jag har ju redan två att välja mellan ikväll och idag tänker jag inte anpassa efter var jag tror andra röstar.

Ja vägledning vore trevligt men känns lite taskigt att bara dumpa ansvaret på ängeln också och så räknar jag med att ängeln protesterar om hon tycker vi gör något dumt. Det är ju fortfarande lite tid kvar till deadline.
 
Eftersom jag är JAG så har jag staplat en hel massa citat som jag reagerar på - och NEJ! det gör jag inte endast som siare eller ond @LenaH utan det gör jag för att visa varför jag reagerar och hur mina tankar uppstår (alltså -givetvis gör jag så som ulv också i rättvisans namn , men definitivt som god också- just say`in)
När jag läser om det LenaH skrivit i leken sedan start så funderar jag faktiskt på om hon inte trodde att JAG kunde vara fåret egentligen från början?
Jag är lite besviken över att @quarter4ever i sin tappra uppställning glömde bort att teoria om mig! :arghh:

Är det en hint? Ett medvetet val? En freudiansk slip? Ett misstänkliggörande?

Frågorna hopar sig... :nailbiting:



Javisst är det spännande?! Jag har inget minne av att det stod ulv i mitt PM och inte har jag blivit inbjuden i någon lya heller så det känns lite taskigt. :(

och tja återigen- känns som hon fiskar efter min sida- från start? Inte så konstigt kanske - men jag reagerar på attitydsförändringen i inläggen allt eftersom leken fortskridit- troligen greppade hon att jag INTE var ett får? är ju den spontana tanken för mig
Men det är ju roligt att teoria om! Känns mer produktivt än röda rosetter! :p

Precis som flera av er tänkt så tror jag fåret ligger rätt lågt, den har ju ingen anledning att röja varken sig eller lyan.

Vad gäller att stå utanför så kan ju den tanken komma även om någon är bybo? Visst är man delaktig men utan info och kanske mest som betraktare i början?

Äh, det är ju roligare så här! :p

Lyan känner ju inte till fåret? Så skulle någon hintat så var det ju fåret (isf @quarter4ever ) till mig om jag var i lyan.

Allt q gjorde var ju att glömma att teoria om mig??

här är hon inte alls så säker på att lobelia borde vara god utan röstar på henne i DL 1- rätt kraftig svängning sedan till nästa dag kan man säga?:idea: och här närmast försvarar hon mig efter att snurrfian röstat på mig i DL1- vilket får mig att än mer tro att hon kanske trodde sig fått korn på ett får om jag ska vara ärlig?

Jag hade väl hoppats på konstigare :p reaktioner på mitt försök att få igång leken men ingen högg ju sådär direkt.
Det är dock några som gjort det väldigt enkelt för sig, @Lobelia är en och jag tycker nog att @Snurrfian s röst på @quarter4ever känns lite enkel också, särskilt som q inte har haft möjlighet att bemöta den.

LenaH röstar på Lobelia för att hon tar en så väldigt enkel väg när leken ändå varit hyfsat aktiv under kvällen och det funnits underlag för en mer underbyggd röst.

sedan kommer detta : och den där kommentaren om en liten lya som jag noterade och frågade om också
Antagligen för att det inte finns så mycket mer att gå på. :)

Jag lekte lite med tanken igår att @quarter4ever och @Paddington satt i lyan ihop och @Sookie följde efter som får. Ni vet, så skulle lyan aaaaldrig göra (och det var ett tag sen det hände faktiskt). :p

Ja det är ett helt annat MO men jag har själv varit i en lya där vi konsekvent röstade på samma hela leken igenom! :D

Här skulle det ju inte bli så uppenbart iom att lyan är så liten. :idea:

hur vet du att lyan är så liten?:confused:

Max 3? De flesta som spekulerat har ju kommit fram till 2 eller 3 i lyan? Tror du på riktigt att de kan vara flera?

jag vete sjutton om lenaH är så god jag?
O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp