Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch - jag har liksom inga starka misstankar mot någon och då finns det bara gårdagens röstning att gå på. En andraröst granskas, en tredjeröst likaså men åas brukar inte ulvar vilja sticka ut så men å tredje sidan så skulle de ju aldrig osv.

LenaH röstar på Sookie för att hon spikade igen kistan för madalitso igår och det för en röd rosett. ;)
 
Vet inte om man får skriva saker rakt ut? I de lekarna jag varit med i som inte haft hintförbud så har folk hintat, men inte skrivit saker rakt ut. Men det går ju att linda in så det ändå blir uppenbart.
Jag tolkar hint tillåtning att man får skriva vad man vill. Ingen vet om personen är ärlig eller inte.
 
Vet inte om man får skriva saker rakt ut? I de lekarna jag varit med i som inte haft hintförbud så har folk hintat, men inte skrivit saker rakt ut. Men det går ju att linda in så det ändå blir uppenbart.

Det varierar väl kan jag tänka mig ibland kanske en inte vill skriva rakt ut bara för en får heller. Jag har dock varit med i många lekar där folk gjort det( dock länge sedan)
 
DL2 - 21:30
18:19
cirkus röstar på Sookie
21:11 LenaH röstar på Sookie

Sookie: 2

Kvar att rösta:

glömmerallt
quarter4ever
Sookie
Paddington
Lobelia
Idahoe
Niyama
 
sitter nu här och försöker att hitta vem som man ska rösta på :arghh:
Och med tanke på min prestation igår så blir man ju extra nojjig....:(
men inte hittar jag några stora hintar i dag inte och inge direkta ulvar eller ulv i "fåra" kläder....:banghead:
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska rösta på om jag ska vara ärlig?
Är iofs inte omöjligt att @cirkus var inne på rätt tanke där ang @Paddington och @Sookie
men å andra sidan så är jag själv lite benägen att tro att onda kan ha gjort som de oftast gör - dvs låta de goda stå för rösterna som sticker ut?
och att onda kan ha röstat uddaröster helt enkelt?
grubblar vidare....
 
Jag sitter och försöker hänga med i diskussionen mellan niyama, lobelia m.fl. Men ni skriver ju fortare än vad jag hinner läsa :meh: än mindre förstå...
Tiden rinner iväg och jag känner att jag måste rösta för att inte riskera att missa eftersom jag skriver rätt långsamt med nya telefonen och dessutom tänker kolla på morden i Midsomer nu snart :p

Jag funderade på Sookie innan men vet inte om jag känner att jag vill lägga en andraröst på henne på så svaga grunder...

En tanke som slog mig, som jag inte tror har tagits upp innan, är att Snurrfian som var god röstade på Q. Q som dessutom lade grunden till att goda Madalitso åkte ut.
Kan Snurrfian ha blivit käk för att hon var något på spåret? O_o
Visserligen kan det ju vara så att ulvarna vill misstänkliggöra en god Q också, så kanske inte en jättestark misstanke men värt att undersöka tycker jag.
Därför:

Idahoe röstar på quarter4ever
 
Jag velar mellan Paddington och Lobelia. Lobelia för att jag trodde att hon röstade på LenaH igår för att LenaH vinkade om att hon var bybo, och att hon inte ville riskera att lyncha en specialroll. Men nu är det ju uppenbart att hon inte alls tänker som jag gällande det, och då tycker jag rösten på LenaH skaver rätt rejält. Sen hennes resonemang nu tycker jag är urskumt, men det brukar jag tycka om hennes så det säger inget om hennes roll.

Paddington av tidigare nämnda anledningar, hon borde vara för rutinerad för att lägga en andraröst på en som inte kan försvara sig i en lek med endast två riktigt viktiga roller som inte ens har hintförbud. En god Paddington tror jag inte skulle chansa så.
 
DL2 - 21:30
18:19
cirkus röstar på Sookie
21:11 LenaH röstar på Sookie
21:15 Idahoe röstar på quarter4ever


Sookie: 2
Q:1

Kvar att rösta:

glömmerallt
Sookie
Paddington
Lobelia
Idahoe
Niyama
 
Äsch - jag har liksom inga starka misstankar mot någon och då finns det bara gårdagens röstning att gå på. En andraröst granskas, en tredjeröst likaså men åas brukar inte ulvar vilja sticka ut så men å tredje sidan så skulle de ju aldrig osv.

LenaH röstar på Sookie för att hon spikade igen kistan för madalitso igår och det för en röd rosett. ;)
@Sookie
 
En tanke som slog mig, som jag inte tror har tagits upp innan, är att Snurrfian som var god röstade på Q. Q som dessutom lade grunden till att goda Madalitso åkte ut.
Kan Snurrfian ha blivit käk för att hon var något på spåret? O_o
Visserligen kan det ju vara så att ulvarna vill misstänkliggöra en god Q också, så kanske inte en jättestark misstanke men värt att undersöka tycker jag.
Därför:
Om inte annat så är det väl lite klassiskt att käka en som röstat på en ulv eftersom det inte borde vara fåret. Men likväl som att göra det kan ulvarna undvika det för att det kan vara avslöjande.
 
Paddington av tidigare nämnda anledningar, hon borde vara för rutinerad för att lägga en andraröst på en som inte kan försvara sig i en lek med endast två riktigt viktiga roller som inte ens har hintförbud. En god Paddington tror jag inte skulle chansa så.

Niyama röstar på Paddington
se ovan ^
 
Något mer vaken och insåg att @Paddington typ rösta på samma sätt som @Sookie( P skrev att hon inte ville lägga andraröst) Dessutom citerade Soookie paddis inlägg när hon röstade. Och jag har för mig att det för har varit så att fåret hintat tilll lyan genom att följa en ulv i röstningen så det är en tanke som dök upp. Att paddi skulle kunna vara ulv och sookkie får baserat på ovan.


Kommer inte fram till något vettigare än det här när jag funderar. (reagerar också på att paddi säger att hon inte vill lägga andra röster i deadline 1 så glömmerallt röstar på paddington
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska rösta på om jag ska vara ärlig?
Är iofs inte omöjligt att @cirkus var inne på rätt tanke där ang @Paddington och @Sookie
men å andra sidan så är jag själv lite benägen att tro att onda kan ha gjort som de oftast gör - dvs låta de goda stå för rösterna som sticker ut?
och att onda kan ha röstat uddaröster helt enkelt?
grubblar vidare....

jag håller med dig Q ulvar brukar låta goda fixa första DL (ialla fall när jag lekt) vilket gör att man tittar extra på dom andra rösterna...
 
Om det är fyra onda och vi inte lyckas lyncha en ond nu, så vinner onda vid lyckat käk.

edit: vilket inte ska tolkas som "ni bör följa mig" för jag har noll koll, utan bara som något jag var tvungen att lyfta :nailbiting:
 
DL2 - 21:30
18:19
cirkus röstar på Sookie
21:11 LenaH röstar på Sookie
21:15 Idahoe röstar på quarter4ever
20:20 Niyama röstar på Paddington
21:21 glömmerallt röstar på paddington


Sookie: 2
Paddi: 2
Q:1

Kvar att rösta:

Sookie
Paddington
Lobelia
Q
 
Jag velar mellan Paddington och Lobelia. Lobelia för att jag trodde att hon röstade på LenaH igår för att LenaH vinkade om att hon var bybo, och att hon inte ville riskera att lyncha en specialroll. Men nu är det ju uppenbart att hon inte alls tänker som jag gällande det, och då tycker jag rösten på LenaH skaver rätt rejält. Sen hennes resonemang nu tycker jag är urskumt, men det brukar jag tycka om hennes så det säger inget om hennes roll.

Paddington av tidigare nämnda anledningar, hon borde vara för rutinerad för att lägga en andraröst på en som inte kan försvara sig i en lek med endast två riktigt viktiga roller som inte ens har hintförbud. En god Paddington tror jag inte skulle chansa så.

En fråga Niyama - igår lade du din första röst på LenaH, sedan ändrade du till Cirkus och sedan senare idag skriver du att du skulle kunna ha tänkt dig ändra till LenaH igår men det var ingen mening med det eftersom Sookie lagt en tredje röst på Madalitso.

Vad gör Lobelias röst på LenaH misstänkt, när du själv tänkt rösta där faktiskt två ggr?

Sedan skulle det vara intressant att se dina tankar om @cirkus idag - det var ju henne du ändrade till istället för förstarösten på LenaH.

Eftersom tiden rinner ut och jag tycker inte Niyamas resonemang riktigt hänger ihop så hamnar min röst där idag.

Paddington röstar på Niyama

Och nej, jag ser ingen anledning till att lägga en röst på någon som redan har en eller två för att eventuellt rädda mig själv......
 
[QUOTE="Niyama, post: 18147439, member: 1311"

Paddington av tidigare nämnda anledningar, hon borde vara för rutinerad för att lägga en andraröst på en som inte kan försvara sig i en lek med endast två riktigt viktiga roller som inte ens har hintförbud. En god Paddington tror jag inte skulle chansa så.[/QUOTE]

Tycker att Niyama kastar lite olika ideer om kring sig... men svårt att säga om hon bara försöker att hålla igång leken...
sedan så saknar jag Q lite hon brukar ju vara som en idee spruta om vem som är vad men inte denna gången... Q la första rösten igår som jag och Paddington följde...

Sookie röstar på Q då hon inte är lika aktiv som vanligt och det är skumt:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp