Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lobelia röstar på Niyama

Jag tycker det är skumt att klaga på att andra röstar ut någon man tror kan vara special roll och sedan inte göra något år det förrän det är för sent. Det känns som Niyama vill att vi ska lyncha sokie och Paddis. Visst de kan vara onda men risken att onda sticker ut poå det viset är liten, åtminstone om de är onda båda två
 
Jag tycker att totalt sett så är sookies tredje röst igår mer misstänkt än paddis andraröst faktiskt

så väljer att rösta där helt enkelt för att det är svårt att veta vad som är vad att följa spåret efter

quarter4ever röstar på sookie
 
DL2 - 21:30
18:19
cirkus röstar på Sookie
21:11 LenaH röstar på Sookie
21:15 Idahoe röstar på quarter4ever
20:20 Niyama röstar på Paddington
21:21 glömmerallt röstar på paddington
21:26 Paddington röstar på Niyama
21:27 Sookie röstar på Q
21:27 Lobelia röstar på Niyama
21:29 quarter4ever röstar på sookie


Sookie: 3
Paddi: 2
Q: 2
Niyama: 2
 
En fråga Niyama - igår lade du din första röst på LenaH, sedan ändrade du till Cirkus och sedan senare idag skriver du att du skulle kunna ha tänkt dig ändra till LenaH igår men det var ingen mening med det eftersom Sookie lagt en tredje röst på Madalitso.

Vad gör Lobelias röst på LenaH misstänkt, när du själv tänkt rösta där faktiskt två ggr?

Sedan skulle det vara intressant att se dina tankar om @cirkus idag - det var ju henne du ändrade till istället för förstarösten på LenaH.
Min första röst var ju "i brist på bättre". Jag skulle gå ut och ville rösta. Sen tyckte jag cirkus var skum och ändrade dit. Sen tyckte jag LenaH började vinka om att hon var bybo, och eftersom jag hellre ser att en bybo ryker än en ängel eller siare, så tänkte jag ändra dit. Jag trodde Lobelia hade tänkt likadant, men idag blev det ju uppenbart att det inte var så.

Ni visade ju var ni står i alla fall nu :p
 
Uppdatering!

Efter att ha förlorat två starka kandidater är stämningen tryckt i gruppen. Samtidigt börjar rykten spridas. Snurrfian fast för doping! Det är så osannolikt. Är det något som inte stämmer? Någon (efteråt minns ingen vem) antyder att det är möjligt att Snurris kaffe innehöll något mer än bara kaffe. Och visst hade de sett @Sookie ge Snurris en kaffekopp?

Jo, så var det! Vid nästa coaching lades misstankarna fram och trots att Sookie försökte försvara sig blev resultatet att hen fick välja på att frivilligt lämna landslagslägret eller rullas i tjära och fjädrar. Sookie valde det förstnämnda, men blev ändå rullad i tjära och fjädrar varpå hens häst leddes fram och Sookie försvann in i solnedgången.

MEN… eftersom Sookie var bybo hade hen ju ingen anledning att spetsa Snurris kaffe? Så någonstans var de fel ute.

Nästa DL: 09:30!
 
Jag velar mellan Paddington och Lobelia. Lobelia för att jag trodde att hon röstade på LenaH igår för att LenaH vinkade om att hon var bybo, och att hon inte ville riskera att lyncha en specialroll. Men nu är det ju uppenbart att hon inte alls tänker som jag gällande det, och då tycker jag rösten på LenaH skaver rätt rejält. Sen hennes resonemang nu tycker jag är urskumt, men det brukar jag tycka om hennes så det säger inget om hennes roll.
Eh det var den konstigaste motiveringen som jag sett hittills tror jag. Att jag skulle rösta på en jag tror är god för att inte riskera att får ut en specialroll trots att jag inte har någon aning om vem som har vilken roll. Jag brukar rösta på den som är skummast, igår fan jag inte någon direkt skum och fick gå på en där jag kunde komma på en teori. Jag fegade också och ville inte lägga en avgörande röst.
 
Jag skrev ett inlägg som protesterade emot att lyncha madalitso, sen var jag beredd att ändra men då kom sookies röst.
Du protesterar på det viset för jämnan, är du inte beredd att agera på din misstanke så varför tror du någon annan skulle vara det?
 
Du protesterar på det viset för jämnan, är du inte beredd att agera på din misstanke så varför tror du någon annan skulle vara det?
Haha, nej det gör jag inte. Jag var ju beredd?

Tillägg: det var ju förövrigt ingen misstanke, utan ett logiskt resonemang för att inte bli av med en viktig roll direkt. Så ingen behövde tro på mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp