Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan gå i cykler beroende på om det är el ninjo år eller inte. En teori säger att vi går mot ett klimat med varmare vintrar och kallare somrar. Nu har jag glömt bort vad förklaringen till det var, men det blir mer likt klimatet i England.Har ni några teorier om varför vintrarna blivit så kalla på sistone?
Under de åren jag bott i södra Sverige har det vad jag kommer ihåg inte varit kallare än typ -15, men nu går det under -20.
Började själv fundera på om det hänger ihop med den globala uppvärmningen eller om det har att göra med att ozonlagret blir tunnare. Vad tror ni eller är det helt enkelt naturligt?
Det är en teori, enbart. Dock vill jag säga att 2500 miljoner människor behöver inte innebära mer partiklar i luften än vad kolkraftverken i Ruhrområdet och Pole och England och all övrig eldning i Europa och oljeeldning och smutsiga bilar innebar. Det var ju fruktansvärt smutsigt. Detta är enbart spekulationer och en teori. De länder som tillhör de utanför Europa och USA, canada har jag sett någon gång i någon tidning , försöka hävda sin rätt att smutsa ned lika mycket som vi gjorde.Kina och Indien är ensamt 2.500 miljoner människor. Här tror jag din teori börjar halta.
Förra året var våren enormt segdragen och sommaren kom sent, augusti. Undra om det blir likadant i år också?
Jasså? Ska du ha sen semester?Jag hoppas verkligen det!
Jasså? Ska du ha sen semester?
Aha, då är jag med.Jag tål inte sol och värme, får brännsår. Avskyr varma somrar där jag bara får hålla mig inomhus.
Så här har medeltemperaturen i januari i uppsala varit sedan 1722 fram tills nu:Har ni några teorier om varför vintrarna blivit så kalla på sistone?
Under de åren jag bott i södra Sverige har det vad jag kommer ihåg inte varit kallare än typ -15, men nu går det under -20.
Började själv fundera på om det hänger ihop med den globala uppvärmningen eller om det har att göra med att ozonlagret blir tunnare. Vad tror ni eller är det helt enkelt naturligt?