Just nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu...

kl

Just nu sitter jag i soffan och skrattar åt ena katten som blev helt till sig av kattmyntan, lilltjejen brydde sig inte alls men Benke som han heter goes bananas! :banana:

kl

Just nu sitter jag på bussen från stallet, lyssnar på Dima Bilan på repeat (eheh) och längtar hem till mitt PS3.

KL
Väntar på att mina lime & kokos-cupcakes ska bli klara så att jag kan ta tag i det där med att göra sig i ordning för kvällen på riktigt. Det är kul att baka, men gud vilken tid det tar ändå!

kl

Just nu kollar jag på TV och väntar på att klockan närmar sig åtta så jag kan ta fram mina morots/gurkstavar, dipp, godis och min redbull. :love: helt slut efter ett hårt träningspass på klubben på två timmar så nu ska jag ha en go kväll.

KL

Just nu sitter jag i min säng, stortjuter och försöker inse att min häst hemma i Sverige avlivades för bara några timmar sedan. Bara sådär. Vet inte riktigt var jag ska bli av.

Tack. Jag är lite skakad även om jag borde ha varit beredd på det med tanke på hans ålder (26 år). Han gick dock väldigt fort från att vara Sveriges piggaste och gladaste 26-åriga halvblod till att i förmiddags hoppa fram på tre ben och inte vilja lämna boxen. Det fjärde benet har varit lite risigt emellanåt i alla år, men idag hängde det upp sig alldeles, hästen kunde inte kontrollera det utan det bara ryckte i det enligt mamma. Vet ringdes ut, och vi beslutade att det var dags, att det var onödigt att vår älskade häst skulle lida och att han skulle få ett värdigt slut här på jorden. Känns som att det var rättvist mot honom, men det gör så ont i mig att jag inte fick träffa honom en sista gång innan det skedde.

kl

Just nu sitter jag i soffan och ska snart klä på mig och åka till Münster på promenad med sambon.

Usch så tråkigt att höra! Rätt beslut, såklart - men inte mindre tungt för det!
:(

KL

Jobbar, på bakfyllan. Tycker synd om mig själv. :p

Så skönt!

För mig är det precis tvärt om, vaknade med feber och huvudvärk så jag har intagit horisontalläge och så ska jag pimpla te i massor.

Så skönt!

För mig är det precis tvärt om, vaknade med feber och huvudvärk så jag har intagit horisontalläge och så ska jag pimpla te i massor.

Ropade nog hej lite förtidigt.... Fryser och huvudet känns som att det väger ett ton... Tillbaka till soffan..

Kl

Just nu vill jag ha grillad kyckling och revbensspjäll och ostbågar och pizza och cola. Och filmsällskap ikväll. Och lite mer energi och lite mindre rastlöshet. Åh söndag.

Hehe grillad kyckling hehe.

Just nu har jag ätit mig proppmätt på quornlasagne och Cola (Zero), lite som en sista måltid inför morgondagens bantning som jag tamigfan ska hålla den här gången.

Tittade för övrigt på en dokumentär om dödsdömdas sista måltid ihop med en vän tidigare, varpå vi i ett under av logiskt resonemang kom fram till att det hade varit rätt nice att bli dömd till döden och få äta precis hur mycket som helst av vad fan man ville utan att behöva oroa sig för vikten. Heh.

Just nu ligger jag i soffan efter att ha tvättat, diskat och städat, behöver en liten paus innan sängen ska bäddas och tvätten läggas in. Funderar starkt på att ta ett varmt bad ikväll med massa bubblor, ansiktsmask och hårinpackning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 881
Senast: netia
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
547
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 022
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar