Jorden runt! - Ulvlek

Alltså - jag kommer kanske inte vara jätteaktiv imorgon för det är då jag ska få benet avsågat så jag behöver lufta fåniga tankar och det blir rätt mycket feeling här nu då och dåligt underbyggt - so shoot me.

Jag vet att jag är god, jag vet att fio är god, jag tycker Snurris är på och verkligen försöker leta onda, mest igår men när hon är ond är hon vagare så hon känns god. BSF är alltid knepig eftersom hon typ är i Singapore ;) och spelar med annan dygnsrytm men jag tycker inte hon känns ond för jag gillade ändå hennes bollenteori och sen får cirkus tycka vad hon vill. ;)

Jag tror alltid Niyama är god men jag vet att jag tyckte hon kändes skum igår kväll eller i förmiddags, minns inte men där är juryn ff ute, vet inte var jag har henne. Cirkus är skum men henne har jag sjukt svårt att läsa och jag har svårt att se henne och Killhem i lyan ihop men därmed inte sagt att de inte spelar för samma sida. Kilauea känns inte riktigt ulvig för mig, jag har faktiskt hängt med på de grejer både cirkus och Niyama ifrågasatt men jag vet fan inte. Harrysen kan vara ond. Eller god. Inget däremellan så kanske i lyan?

Godnatt!

Utifrån det q hävdade att Bollen antagligen hade kommit in i lyan (känner mig fortfarande extremt tveksam på den punkten) men det kändes helt orimligt att Niyama skulle vara ulv och försökt rädda Bollen genom att lägga sin röst någon annanstans. Sen kan Niyama fortfarande vara ulv, jag tror inte att det här godförklarar henne på något sätt. Men det rimliga om Bollen hade kommit in i lyan så hade det snarare varit bättre att antingen rösta på henne eller inte ge sig in i den röstningen - qs motivering höll liksom inte.
Exakt - pratade lite rakt ut iom att ulven q var lynchad.
Jag fattade inte heller hennes teori, vilket inte på något vis friskriver Niyama

JAg håller med, vem i lyan skulle försvara en i princip outad kollega? Åas kanske detta är den övertydliga leken? :D

Eller så kanske inte @fio s inlägg var så tydligt för alla?
Jomen det var ju så tydligt att klockorna stannade.

@Niyama min poäng med att ifrågasätta var inte på nåt vis att jag inte fattasde fios röstinlägg. Det var innan jag tycker att just det där med att veta/riskera inte är nån större skillnad i detta fall. Hur kunde hon veta att hon inte riskerade att rösta ut en god (man kan göra det både indirekt och direkt) men skitsamma nu

Oavsett - min tanke med att åtminstone försöka sprida lite röster (tyvärr fick jag lite oväntat besök så jag hann inte riktigt innan det var kort inför DL) var att om någon annan som är god kanske har röster så är chansen större att resten (eller iallafall nån) av lyan outar sig, dvs försöker rädda sin ulvkompis om det är så att andra goda hakar på. Jag var inte det minsta oroad över att q inte skulle ryka, det finns både en borgmästare och en god lya som jag inte kan tänka mig missade fios inlägg. NU hann jag inte utan som jag tror så följde alla drevet goda, som onda utom @Snurrfian och jag tror ju att hon också lag en röst på en ulv så det var liksom skitsamma för lyan.

Med det sagt - jag tror att i princip alla kan vara ulvar utom möjligen Snurrfian som jag faktiskt tror kan vara god.
Jag tror att minst en ulv ligger i början av röstningen, typ LenaH eller bsf, bara för att liksom visa tydligt vad de fattat och att kollegan troligen var körd så det var bättre att vara snabb ut.

Alltså - jag kommer kanske inte vara jätteaktiv imorgon för det är då jag ska få benet avsågat så jag behöver lufta fåniga tankar och det blir rätt mycket feeling här nu då och dåligt underbyggt - so shoot me.

Jag vet att jag är god, jag vet att fio är god, jag tycker Snurris är på och verkligen försöker leta onda, mest igår men när hon är ond är hon vagare så hon känns god. BSF är alltid knepig eftersom hon typ är i Singapore ;) och spelar med annan dygnsrytm men jag tycker inte hon känns ond för jag gillade ändå hennes bollenteori och sen får cirkus tycka vad hon vill. ;)

Jag tror alltid Niyama är god men jag vet att jag tyckte hon kändes skum igår kväll eller i förmiddags, minns inte men där är juryn ff ute, vet inte var jag har henne. Cirkus är skum men henne har jag sjukt svårt att läsa och jag har svårt att se henne och Killhem i lyan ihop men därmed inte sagt att de inte spelar för samma sida. Kilauea känns inte riktigt ulvig för mig, jag har faktiskt hängt med på de grejer både cirkus och Niyama ifrågasatt men jag vet fan inte. Harrysen kan vara ond. Eller god. Inget däremellan så kanske i lyan?

Godnatt!
Oj det låter besvärligt! Lycka till!

UPPDATERING!

Efter några timmar i ett varmt Australien är det dags att resa vidare mot kallare breddgrader igen. Vi kommer fortsätta befinna oss på det södra halvklotet, men kommer ta oss så långt söder ut det bara går. Detta är en av världens mest orörda platser och är troligtvis även en av världens mest mest folktomma plats. Faktum är att de enda som kontinuerligt har rätt att vistas här är forskare - det går nämligen inte att vara permanent bosatt på denna plats. Turister är däremot välkomna att besöka platsen under kortare vistelser.

På denna plats möts alla jordens tidszoner, vilket innebär att det egentligen inte finns någon egentlig tid här. Ett dygn på denna plats är också ett helt år - solen går nämligen bara upp en gång på våren och ner en gång på hösten. Mellan dessa två tidpunkter infaller antingen "polar night" eller "polar day".

Djurlivet på denna plats är relativt begränsat på grund av dess geografiska läge, men även de extrema årstiderna. Den varmaste temperaturen som någonsin uppmätts här är -13°, vilket även gör att det är väldigt få saker som klarar av att växa här. Men trots det tuffa klimatet är denna världsdel hem åt över 45 djurarter där den mest kända är pingviner 🐧

Platsen är Sydpolen, Antarktis 🇦🇶

På en plats som Antarktis är det mesta av naturväg gjort av is. Det är inte riktigt en plats där man vistas inomhus då det knappt finns några byggnader, så vår tid här på Antarktis kommer att spenderas utomhus. Det finns ett gäng aktiviteter att välja mellan, men varje person kommer bara hinna med 2-3 st, så välj varsamt vad ni vill passa på att göra medan vi är här 😊

Aktiviteterna som går att välja på är:
- Skidsurfing.
- Paddla kajak.
- En upptäcksfärd: vandring/bestiga berg/klättra.
- Köra snöskoter.
- Rundvandring på forskningsanläggningen.
- Fotografering.

Den första aktiviteten är obligatorisk, så vi kommer allihopa åka ut på skidsurfing tillsammans. När vi är tillbaka vid lägret igen delar vi upp oss och ni får göra de aktiviteterna ni själva vill och känner för.

Det var dock en person som, trots uppmaningar och erfarenhet av våra tidigare resmål, inte riktigt förstod hur kallt det faktiskt är på Antarktis. Så efter skidsurfingen bestämde hon sig för att lägga sig och vila i ett av tälten där material förvarades. När de andra deltagarna kom tillbaka sent på kvällen upptäckte de att Kilauea låg och sov i tältet och inte gick att väcka…

Kilauea var siarlärling 1

Kommande DLs:
DagDL kl 21.00
NattDL kl 10.00

Jag skrev att Niyama kan vara ond utanför lyan också. Jag tror (obs tror) inte hon skulle lagt andrarösten på Lobelia som ulv.

Och ja, jag funderade på hedinn när jag skrev inlägget igår kväll efter DL. Det säger ju inte mycket, jag ville ventilera mina tankar.

Varför skulle borgmästaren lagt sin extraröst i DL1? Där det inte finns nån information.

Jag känner att det är lätt att bli misstänksam mot BSF pga hennes tidiga röst. Om det fanns spioninfo ute i leken skulle jag kunna tänka mig att följa, men det är goda lyan som får och därmed dom som ser vem som skyddat vem eller siat vem i natt.

Jag vet inte riktigt vad mer jag ska komma med inlägg om. Tycker inte jag har nåt direkt att gå på. Upplever inte att någon siats ond, då tror jag det skulle finnas nån mer röst lagd redan.

Goda lyan ser.
Det jag menade är dock att om nån siats ond tror jag det skulle kommit nån mer röst nu. Det är väl bara BSF som röstat än? Och hon brukar behöva rösta tidigt.

Jag känner att det kommer bli lite oledoledoff då jag inte hittar något särskilt att gå på.
Jag vet ju min roll och därmed gör cirkus röst på mig att jag blir misstänksam mot henne. Jag vet dock också att jag ofta har svårt att få mig förstådd och få fram vad jag vill i lekar.

Jag förstår dock verkligen inte hur hon inte kan förstå vad jag menar. Jag vet att endast goda lyan har full spioninfo men fortfarande bör ju en ev siare som siat nån ond "gå på" en spelare lite mer. Utan att outa sig. Jag hittar inget sånt.

Vill dock helst inte rösta hämndmässigt, men just nu skaver ju cirkus röst på mig.

Äsch, vill inte missa så Kilauea röstar på cirkus
Känns som hon vill missförstå mig med flit.
Antingen siade Kilauea Hedinn och fick alltså ingenting att gå på i och med att Hedinn blev käkad. Det andra alternativet är att hon har siat Cirkus ond men har svårt att få fram det eftersom det inte fanns några ordentliga misstankar mot Cirkus.

Godnatt!
Lycka till idag! (Ska vara ot-färg)

Winter is coming @fio
IMG_5792.jpeg

• Gilla
Reactions: fio
Antingen siade Kilauea Hedinn och fick alltså ingenting att gå på i och med att Hedinn blev käkad. Det andra alternativet är att hon har siat Cirkus ond men har svårt att få fram det eftersom det inte fanns några ordentliga misstankar mot Cirkus.
Hon känns rätt osäker ändå, iom att hon var siare nr1? Hon påpekar ju även att om någon siats ond så borde det röstats redan/tydligare?
Eller tänker du att hon försökte skydda sig iom att bollen ändå åkte den lynchen och var ond?

Tror det stämmer, lite trassligt att göra med mobil, så jag skippade att ordna tider i DL3.

DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
18.32 qitis röstar på Hedinn
18.59 Kilauea röstar på Snurrfian
19.27 Lobelia röstar på Qitis
19.49 Cirkus röstar på Lobelia
19.58 harrysen röstar på bollen_
20.43 snurrfian röstar på cirkus
20.57 Niyama röstar på Lobelia
20.59 Hedinn röstar på cirkus

Röster i efterhand:
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen__ på Harrysen

Lobelia bybo
Hedinn bybo

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio
20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
20.57 fio röstar på qitis
21.00 Niyama röstar på LenaH

Bollen__ ulvaspirant
Inget käk

Röstlista DL3 kl 21.00
13.27 fio röstar på qitis
LenaH röstar på qitis
20.34 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.36 Kilauea röstar på qitis
qitis röstar på Niyama
Snurrfian röstar på Kilauea
Niyama röstar på qitis
Harrysen röstar på qitis
Cirkus röstar på LenaH

qitis ulv
Kilauea siarlärling1

(Edit, fixade färg som saknades på Kilauea i DL3)

Senast ändrad:
Okej, okej, Bra med en ulv ute, men det var inte bra med en god till ute. :(

Tack BSF för sammanfattningen! Får läsa lite vad ni skrivit idag och fundera.

Hm, borde hon inte röstat där igår i så fall?

Det kan tala till Snurrfian och cirkus's fördel(ar) att de inte följde q's röst - då det gjorde att det inte fanns en chans för lyan att rädda Q.
Samtidigt så kan de (lyan, vilka som nu sitter däe)ha gett upp och röstat för att gömma sig.

Jag är rätt säker på att fio är god känner jag efter gårdagen, jag vet min egen roll. LenaH känns inte ond av fet jag läst och hon röstar ändå såpass tidigt i ordningen att hon om hon varit uöv istället kunde ha avvaktat.
Snurrfian verkar gräva tycker jag. Röstar tyvärr på Kilauea- som sedan käkas, kan det vara så att lyan vill få oss att tvivla på Snurrfian? Eller dubbelbluffa? "En lya skulle intr käka den som en ulv lagt en uddaröst på ".
Niyama och Harrysen s röster på q kommer så sent att de teoretiskt kan vara kollegor som vill ha alibi.
Cirkus var, om jag minns rätt, först ur med att skriva att hon ville rösta annorlunda, inte för att hon inte trodde på q som ond, men för att det inte skulle bli drev. Det talar till hennes fördel ( och snurrfians) men samtidigt har Kilauea röstar på henne 2 ggr.

Lite spridda tankar från mig såhär.

Hm, borde hon inte röstat där igår i så fall?
Jag är inte säker på om Kilauea siat Cirkus, men att hon röstar på q igår ser jag inte nödvändigtvis som motsägelsefullt iom att goda ändå vill samla rösterna för att inte lyan ska kunna styra. Men det gör det kanske lite mindre troligt att hon siat Cirkus ändå.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits