Jorden runt! - Ulvlek

Så du menar att Niyama ska vara ulv och sticker ut halsen för att skydda Bollen, som dessutom verkar ha ont om tid, om hon mot all förmodan kommit in i lyan, när hon själv inte är det minsta ifrågasatt? Det rimliga hade varit att rösta ut Bollen och försöka skapa sig ett alibi.
Beror ju på hur våghalsigt man vågar spela. Så skulle aldrig en ulv göra och så vidare

Röstlista DL3 kl 21.00
13.27 fio röstar på qitis
LenaH röstar på qitis
20.34 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.36 Kilauea röstar på qitis
qitis röstar på Niyama
Snurrfian röstar på Kilauea
Niyama röstar på qitis

qitis 5
Niyama 1
Kilauea 1

Har läst igenom Q:s och Fios inlägg. Fio känns skum i och med att hon misstänker mig för att vara i lyan men jag ska försöka att inte hänga upp mig på det. Jag har nog vägt över till att Fio ändå kan ha rätt och om Q, baserat på att Q kanske försökte frisäga sig om ulv genom att ta upp bollens vink? Fio har egentligen inte gjort något annat som fått mig att reagera så därför röstar jag på Q idag.

Harrysen röstar på Q.

Jag tror nog också att q är ulv men tycker att drev är så sjukt värdelösa och nu går det bananas.
frågan är bara vem jag ska rösta på för typ alla kan vara ulvar som hängt med i drevet

Nu tror jag inte det spelar nån roll var jag röstar ändå.
Jag tror den som var först att följa fio kan vara en som snabbt vill gömma sig i drevet - så

cirkus röstar på LenaH

(lyan är ganska full)

Jag är inne på samma spår som @cirkus jag tror att q mycket väl kan vara ulv men vill inte dras med i ett drev som ulvarna kan gömma sig i. Men om man utgår ifrån att q är ulv så tror jag nog att @Kilauea är ulv i lyan tillsammans med q, annars förstår jag mig inte på den här godförklaringen. Så Snurrfian röstar på Kilauea eftersom jag tror att hon är ulv som försöker godförklara en kollega.
Varför skulle jag då rösta där?

Du som inte gillar drev hänger med i det ;) det är ju lite olika - särskilt med argumentet att fio kan vara nåt på spåren. Känns som om du också gör det enkelt för dig.
Jag gillar drev när det går mot nån jag tror är ulv. Och Q har betett sig superskumt idag och hennes röst känns som en uppgiven ulv.

Hon skrev:
"Jag tycker fortfarande det är intressant att niyama la en andra röst på LenaH -hon skulle återkomma med svar skrev hon i morse"

Men jag hade frågat henne vad hon ville ha svar på men det svarade inte hon på.

Röstlista DL3 kl 21.00
13.27 fio röstar på qitis
LenaH röstar på qitis
20.34 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.36 Kilauea röstar på qitis
qitis röstar på Niyama
Snurrfian röstar på Kilauea
Niyama röstar på qitis
Harrysen röstar på qitis
Cirkus röstar på LenaH

qitis 6
Niyama 1
Kilauea 1
LenaH 1

Jag gillar drev när det går mot nån jag tror är ulv. Och Q har betett sig superskumt idag och hennes röst känns som en uppgiven ulv.

Hon skrev:
"Jag tycker fortfarande det är intressant att niyama la en andra röst på LenaH -hon skulle återkomma med svar skrev hon i morse"

Men jag hade frågat henne vad hon ville ha svar på men det svarade inte hon på.
Men alla ulvar lär ju gömma sig i drevet.
Det tycker jag är kass.

UPPDATERING!

G’day!

Vi har nu tagit oss vidare och för första gången på denna resan befinner vi oss på det södra halvklotet. I detta fantastiska land hittar vi bland annat magiska stränder, jordens längsta staket (5 614 km), tre gånger fler får än människor och jordens största ekosystem.

Landet är känt för sina magiska stränder, rika (men farliga) djurliv, "The Outback", stora barriärrevet och varma klimat. Vi finner t.ex. stränder som Gold Coast och Bondi Beach här, men även djur som koalor, quokka och kängurus är permanent boende här.

Har du listat ut vart vi befinner oss?
Japp, du gissade rätt! The land Down Under, a.k.a Australien! 🇦🇺

Vi befinner oss alltså i The land Down Under, ett land som på flera sätt är både fascinerande och unikt. Australien utgör tex nästan 90% av världsdelen Oceanien (ibland även refererad till som Australien), sett till ytan. Oceanien, i sin tur, är jordens minsta världsdel (också sett till ytan), men trots det är Australien världens sjätte största land.

Men Australien är även landet som skapade, planerade och byggde upp en hel stad - bara för att utse den till landets huvudstad. Varför? Jo, för att Sydney och Melbourne inte kunde komma överens om vilken stad som skulle vara landets huvudstad. Staden Canberra är alltså en kompromiss, eftersom varken Sydney eller Melbourne gav med sig i fighten om att få titulera sig som Australiens huvudstad.

Och ordet Canberra (uttalat "can-bruh" typ, fast utan mellanslag) är en omskrivning av ett aboriginsk ord som översätts till "mötesplats".

Vi reseledare hoppas att ni alla är djurkära, för vi tänker att dagen ska spenderas på med att lära känna några av de djuren som är unika för Australien. Vi ska nämligen ut till ett djurreservat där det finns koalor, kängurus, sköldpaddor, quokkas och många andra spännande djur 🦘

Under vår vistelse kommer vi få hjälpa till med all daglig skötsel och omvårdnad av djuren, givetvis med strikt guidning av djurskötare. Det är dock viktigt att ni trots djurskötarnas guidning ser till att ha tungan rätt i mun för Australien är hem åt flest dödliga djur i hela världen och även om de inte finns på djurreservatet finns de i det vilda. Men det är inte bara giftiga spindlar och ormar man ska se upp för, Australien är även landet där man kan få 300 AUD i böter bara för att råka röra fel djur (t.ex. en vild quokka).

Efter att vi är klara på djurreservatet blir vi upphämtade och skjutsade till en restaurang som serverar Australiens nationalrätt - "Roasted lamb (lammstek). För den som är vegetarian finns det vegetariska alternativ.

Det var dock en person som inte hade den uppsikten hon borde haft ute vid djurreservatet och det fick förödande konsekvenser. Det var i ett moment där hon förberedde maten till reservatets kängurus som allt gick fel, utan att se sig för samlade qitis ihop en stor bunt med färskt gräs, blommor, ormbunkar och andra växtligheter, för att sätta ihop till en "bukett". I all hast missade qitis att det, bland de täta ormbuskarna, gömde sig en Funnel web spider (trattminörspindel). The funnel web spider är en av Australiens giftigaste och dödligaste spindlar och denna spindel blev dessvärre qitis död.

qitis var ulv

Kommande DLs:
NattDL 3: 10.00
DagDL 4: 21.00

Skönt att q var ulv men som sagt gömde det sig ett helt gäng ulvar i drevet. Nu blir det intressant att se hur natten utspelar sig.

Så du menar att Niyama ska vara ulv och sticker ut halsen för att skydda Bollen, som dessutom verkar ha ont om tid, om hon mot all förmodan kommit in i lyan, när hon själv inte är det minsta ifrågasatt? Det rimliga hade varit att rösta ut Bollen och försöka skapa sig ett alibi.
Nu var ju q ulv men hur skulle någon skapa sig ett alibi med att rösta ut bollen? bollen var ju inte ulv utan aspirant och troligen inte i lyan iom att hon inte blev käk första natten och gissningsvis inte hade gissat sig in heller.

Nu var ju q ulv men hur skulle någon skapa sig ett alibi med att rösta ut bollen? bollen var ju inte ulv utan aspirant och troligen inte i lyan iom att hon inte blev käk första natten och gissningsvis inte hade gissat sig in heller.
Utifrån det q hävdade att Bollen antagligen hade kommit in i lyan (känner mig fortfarande extremt tveksam på den punkten) men det kändes helt orimligt att Niyama skulle vara ulv och försökt rädda Bollen genom att lägga sin röst någon annanstans. Sen kan Niyama fortfarande vara ulv, jag tror inte att det här godförklarar henne på något sätt. Men det rimliga om Bollen hade kommit in i lyan så hade det snarare varit bättre att antingen rösta på henne eller inte ge sig in i den röstningen - qs motivering höll liksom inte.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits