Jorden runt! - Ulvlek

Snurrfian - samlade ihop folks inlägg och kom med tankar. Hittar inget konstigt där just nu.

LenaH förstod mina tankar igår. Rädd att jag vill hålla henne som god för det, utan att egentligen ha en aning. Har hon kommit med så mycket egna tankar? Måste kolla upp så jag inte dras med utan att vara säker.

Harrysen tycker jag letar och funderar.

Fio har jag svårt placera.

Bsf har jag lätt att få som god pga hon röstar tidigt. Säger ingenting om hennes roll egentligen.

Jag hittar för få ulvar.

Har nån räknat på fördelningen så vi vet hur många ulvar vi kan tänkas ha att hitta och få ut?

Jag blir inte riktigt klok på @LenaH mycket trams och lite teorier men det hon kommer med känns intressant. Samtidigt följer hon @fio i röstningen och röstar på q. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro helt enkelt.

Jag tycker du är skum som håller de jag vill se i lyan som goda utan någon direkt anledning.

Killhem varför tror du hon är god? Killhem försvarar Q och jag tror att dom sitter i lyan tillsammans med dig. Ni 3 känns som en synk på något vis.

Jag har skrivit att jag tycker hon har vettiga tankar och att jag vill kika närmare? Jag har inte sett att hon försvarat Q. Vet själv inte vart jag har Q. Ska läsa igenom lite mer och fundera! Själv kändes det lite som du verkligen ville hålla rösterna från Bollen igår, och jag kan inte riktigt räkna ut om det är för att du visste något och hur du i så fall skulle ha vetat.

Jag fattar inte. Varför skulle jag rösta på just bollen? Du röstade väl inte heller på bollen?

Jag ville inte riskera att rösta ut en god så jag tog dig som inte hade någon röst och på det viset riskerade jag inte att vara med och rösta ut en god då jag var för dåligt insatt. Idag är jag bättre insatt i leken.
För mig såg det lite ut som du (och även niyama ) försökte vända lynchen från bollen.
Dock la du ju precis som du säger en uddaröst vilket inte sticker ut lika mycket ändå ( trots att den var på mig )

Snurrfian - samlade ihop folks inlägg och kom med tankar. Hittar inget konstigt där just nu.

LenaH förstod mina tankar igår. Rädd att jag vill hålla henne som god för det, utan att egentligen ha en aning. Har hon kommit med så mycket egna tankar? Måste kolla upp så jag inte dras med utan att vara säker.

Harrysen tycker jag letar och funderar.

Fio har jag svårt placera.

Bsf har jag lätt att få som god pga hon röstar tidigt. Säger ingenting om hennes roll egentligen.

Jag hittar för få ulvar.

Har nån räknat på fördelningen så vi vet hur många ulvar vi kan tänkas ha att hitta och få ut?
Jag har tänkt att det från början borde vara 4 ulvar med tanke på antalet deltagare (12) och rollistan. Så i så fall är det 3 onda kvar. 5 från början känns för många? Och 3 hade inte stämt med rollistan.

Nej men kanske inte så usel ändå.

Vädret ja! Igår såg man knappt något alls för all snö! Idag är det strålande sol och mot snön så är allt kristallklart. Som när man är i fjällen. Man får nästan ont i ögonen för att det är så ljust.

Nej men något skaver ändå med Q anser jag efter dessa inlägg och några här i morse i väntan på uppdateringen så känns inte Q som den goda varianten iallafall. DL vid 21 ligger egentligen lite tidigt för mig. Jag tar in hästarna vid den tiden ca och pular omkring i stallet så lätt för mig att glömma bort så jag lägger min röst nu så missar jag inte.

fio röstar på Q
Jag tror inte att fio och Q spelar för samma sida. Och jag undrar om fio kanske kan vara den som är på rätt spår här?

Säker är jag inte, men nånstans måste jag ändå rösta så.

Blacksmithfarm röstar på qitis
För att jag tror att fio kan vara ngt på spåren, kan q vara en ulv dom spekulerar om hintsr efter DL för att det ska se bra ut?

Du får gärna förklara.
Varför trodde du efter bara två röster att ingen siats ond?

Nu i efterhand verkar det så, men hur kunde du veta då? Jag tror inte att du outar dig som siare, dvs den som fått svaret god om någon.
Inser att jag nog missat att svara.
För att jag tror att om någon siats ond hade vi haft nån som tydligare "gick på" tidigare. Obs tror.

Jag fattar inte. Varför skulle jag rösta på just bollen? Du röstade väl inte heller på bollen?

Jag ville inte riskera att rösta ut en god så jag tog dig som inte hade någon röst och på det viset riskerade jag inte att vara med och rösta ut en god då jag var för dåligt insatt. Idag är jag bättre insatt i leken.
Men hur kunde du veta att du inte skulle vara med och rösta ut en god? Som argument där och då?

Ok, vill inte missa att rösta. Velar mellan att följa strömmen eller gå min egen väg.
Har kollat igenom lite och mycket riktigt skriver qitis om bollen__ som ulvaspiranten först efter lynchen. Kanske för att hålla sig fri?

Kilauea röstar på qitis

DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
18.32 qitis röstar på Hedinn
18.59 Kilauea röstar på Snurrfian
19.27 Lobelia röstar på Qitis
19.49 Cirkus röstar på Lobelia
19.58 harrysen röstar på bollen_
20.43 snurrfian röstar på cirkus
20.57 Niyama röstar på Lobelia
20.59 Hedinn röstar på cirkus

Röster i efterhand:
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen__ på Harrysen

Lobelia bybo
Hedinn bybo

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio
20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
20.57 fio röstar på qitis
21.00 Niyama röstar på LenaH

Bollen__ ulvaspirant
Inget käk
Jag lånar BSFs lista - det skaver lite med @Harrysen tredjeröst på Bollen och @qitis som tycker att andra borde ha röstat på bollen med facit i hand men själv inte hade någon fundering åt det hållet.

@Niyama skaver lite för mig också, helt okej att inte skriva långa teoriinlägg men det känns som det är lite för lite input.
Men då är ju du misstänkt för din egen teori :p du har ju uppenbarligen sett en vink som jag inte ens fattat.

Och då tror du jag skulle ha reagerat? 😅

Ja :idea: och Q som dessutom drog upp bollens eventuella hint och menade att jag och fio kunde ha sett den och fattat. Var nog snarare Q :angel:

Alltså med tanke på :angel: efter så var inte misstanken så seriös, men din reaktion på den är ju lite intressant. Om du är i lyan tror jag mycket väl du skulle kunna lyfta "hinten" i efterhand, varför skulle det vara dumt?

Hur jag tänkte igår? Det skrev jag väl igår? Fattar inte vad du vill ha svar på?

Nä, jag har inte släppt LenaH eller någon annan heller. Jag har bara inte orkat tänka idag.
Den enda hon egentligen har svarat på är qs inlägg men inte något eget - inga tankar eller funderingar.

Inser att jag nog missat att svara.
För att jag tror att om någon siats ond hade vi haft nån som tydligare "gick på" tidigare. Obs tror.
Jag tycker i allafall att det är skumt att du gjorde den teorin redan då.
Numera är folk inte lika tydliga som när vi började leka då alla typ gjorde värsta siarinlägget direkt efter nattDL och alla fattade, jag tror att när vi nu är mer rutinerade behöver man vara mer subtil för att inte outa sig själv och bli käk pronto.

Jag har skrivit att jag tycker hon har vettiga tankar och att jag vill kika närmare? Jag har inte sett att hon försvarat Q. Vet själv inte vart jag har Q. Ska läsa igenom lite mer och fundera! Själv kändes det lite som du verkligen ville hålla rösterna från Bollen igår, och jag kan inte riktigt räkna ut om det är för att du visste något och hur du i så fall skulle ha vetat.
Nja här skriver du även att du har henne åt det goda hållet

Kilaluea: Får en känsla av att K liksom jag vill försöka hitta något konkret att teoria om, men inte vet riktigt på vad eller hur. Tycker dock det är intressant med hennes röst i DL 1 där hon plockade upp att Snurrfian skrivit om ull i sitt resmål. Håller henne åt det goda hållet än så länge

Nu känns det som om det kommer väldigt många enkla röster på q, det gör mig fundersam. Samtidigt borde någon protestera om det inte är rimliga röster.

Jag kommer inte rösta på qitis - inte för att jag inte tror att hon kan var ulv utan för att det är så sjukt trist med drev och det ger absolut noll inför resten av leken.

Jag får rösta jag med.
Jag landar i att Niyamas andraröst på
LenaH igår , samtidigt som oviljan att rösta på bollen kan vara för att hon är ulv och bollen kan mycket väl varit i lyan och hon försökte vända lynchen från henne igår.

Qitis röstar på Niyama

Röstlista DL3 kl 21.00
13.27 fio röstar på qitis
LenaH röstar på qitis
20.34 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.36 Kilauea röstar på qitis

qitis 4

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits