Jorden runt! - Ulvlek

Vad tänker du om de som röstade på bollen igår då ?
Ingen aning. Möjligtvis en ulv med i gänget. Skulle isåfall tippa på Harrysen. Känns vågat att lägga en 3 röst i DL2 , risken är jättestor att rösta ut en god. Lyan kan ha uppfattat att bollen vinkade som du själv påtalade och då är det lämpligt att en ulv spikar igen kistan för alibi.

Ingen aning. Möjligtvis en ulv med i gänget. Skulle isåfall tippa på Harrysen. Känns vågat att lägga en 3 röst i DL2 , risken är jättestor att rösta ut en god. Lyan kan ha uppfattat att bollen vinkade som du själv påtalade och då är det lämpligt att en ulv spikar igen kistan för alibi.
Jag hann inte se att det kom en till röst på bollen under tiden jag skrev :D

Jag vet inte ens om det var en hint (det vet ju bara bollen ) och dessutom såg jag den inte förrän efter bollen lynchats. Tillägg 2. Hade jag varit i lyan och sett den vore det väl bara dumt att påpeka den sedan i leken ?

Jag försöker bara nysta i leken och skriver det jag får i huvudet. Och blir jag misstänkt för det -so fine!
Tillägg1 : dessutom var aldrig det så att jag anförde det mest troligt att du eller fio skulle sett hinten. Mer att jag inte uteslöt att bollen kunde gissat sig in i lyan. Jag reagerade på det som jag såg som ett vändningsförsök i gårdagens Lynch bort från bollen.
Du själv la en andra röst på LenaH tex ? Och jag och några fler hade skrivit att vi kunde tänka oss att ändra röst så jag skulle vilja veta hur du tänkte igår ? Och har du släppt LenaH idag ?
Alltså med tanke på :angel: efter så var inte misstanken så seriös, men din reaktion på den är ju lite intressant. Om du är i lyan tror jag mycket väl du skulle kunna lyfta "hinten" i efterhand, varför skulle det vara dumt?

Hur jag tänkte igår? Det skrev jag väl igår? Fattar inte vad du vill ha svar på?

Nä, jag har inte släppt LenaH eller någon annan heller. Jag har bara inte orkat tänka idag.

Jag tror inte att sannolikheten att bollen gissat sig in är jättestor, hon har ju isf bara hunnit gissa en gång och det gör ju att ingen av oss som röstade på henne behöver vara goda heller för den delen.
Tänker nog samma? Särskilt med tanke på att Bollen typ hade glömt leken :D

Bollens inlägg handlade alla två om sällskap, såhär i efterhand kan det väl visst vara en vink till lyan?
Här! Jag har redan fått uppleva min drömresa, det var Australien. Men dit åker jag gärna igen för det finns ju massor att uppleva där. Men jag vet att maken vill till USA och det skulle jag gärna hänga med på. En roadtrip!

Oj, jag glömde totalt bort detta! Sorry. Jag hade röstat på Harrysen för att jag fick en röst. Så min motivering hade nog bara varit att varför skulle inte sällskapet göra resan?
Ööh vadå inte ville rösta där? Jag fattade inte det skumma med bollen och eftersom hon inte var siad som jag fattar det som så visste ingen att hon faktiskt var skum.

Jag ville bara inte rösta ut en god
Hm, men även om bollen vore siad så skulle väl ingen kunna veta att hon var skum eftersom hennes roll enligt rollbeskrivningen skulle visas som god? Eller tänker jag fel?

Jag är lite efter men! Ingen blev käk igår, toppen! De alternativ som finns är att ulvarna glömde att käka eller att ängeln skyddade? Finns det andra alternativ till att alla överlevde natten?

Jag får slänga iväg en röst, vill inte riskera att rösta ut en god.

fio röstar på Q

det har aldrig hindrat q förut att inte rösta på någon med låg profil. Antagligen en ulv som vill så lite misstankar.

ja jag vet.. usel teori. Sorry

Nej men kanske inte så usel ändå.
Jag röstar på en av de med mest låg profil.

Fio verkar mer intresserad av att kallprata om vädret istället för att teoria trots lite tid kvar

Qitis röstar på fio
Vädret ja! Igår såg man knappt något alls för all snö! Idag är det strålande sol och mot snön så är allt kristallklart. Som när man är i fjällen. Man får nästan ont i ögonen för att det är så ljust.
Jag undrar om lyan fattat att bollen var deras aspirant? Hon har ju knappt deltagit i leken men nu när man vet hennes roll så kanske denna kommentaren var en vink?

Den kom imorse innan natt DL
Om nu lyan snappade det så är det ändå intressant att @fio inte ville rösta där samt även att @Niyama var tveksam.
Skulle det vara så att bollen själv gissat sig in i lyan blir det än mer intressant tycker jag

Om lyan fattat det så sitter du i den! :rofl:

Är det en otålig lya här som undrar om käket lyckats ? Dyker omedelbart upp i mitt huvud :angel:
Nej men något skaver ändå med Q anser jag efter dessa inlägg och några här i morse i väntan på uppdateringen så känns inte Q som den goda varianten iallafall. DL vid 21 ligger egentligen lite tidigt för mig. Jag tar in hästarna vid den tiden ca och pular omkring i stallet så lätt för mig att glömma bort så jag lägger min röst nu så missar jag inte.

fio röstar på Q

Alltså hur klart!
20240403_132731.webp

LL påminner om att ni jättegärna får fylla på röstlistan efter er :)

Röstlista DL3 kl 21.00
13.27 fio röstar på qitis

qitis 1

Det ser likadant ut här och jag har sommardäck. Orkar inte!!

I morse kl 8 trodde jag faktiskt det skulle börja snöa för det var inte alls lika klart Nu har solen smält bort mkt på vägarna. Nä inget mer vädersnack nu.

Min vy över gården och hagarna från köksfönstret kl 8 i morse är dock makalös 😁 Molnen skingrar sig några timmar senare.
20240403_080023.webp

DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
18.32 qitis röstar på Hedinn
18.59 Kilauea röstar på Snurrfian
19.27 Lobelia röstar på Qitis
19.49 Cirkus röstar på Lobelia
19.58 harrysen röstar på bollen_
20.43 snurrfian röstar på cirkus
20.57 Niyama röstar på Lobelia
20.59 Hedinn röstar på cirkus

Röster i efterhand:
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen__ på Harrysen

Lobelia bybo
Hedinn bybo

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio
20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
20.57 fio röstar på qitis
21.00 Niyama röstar på LenaH

Bollen__ ulvaspirant
Inget käk

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar