Jorden runt! - Ulvlek

Satt just och funderade på detsamma.
@heffaklumpen skulle bollen visats som ulv i rollen om hon var med i lyan ? Eller skulle det stå ulvaspirant då med ?
lite vidareutveckling av denna fundering.
det enda scenariot att bollen skulle vara i lyan är ju om hon själv gissat rätt.

Detta eftersom hedinn käkades inatt (så uppenbart var inte bollen käkvalet )

JAg tycker faktiskt att BSF har en rätt relevant tanke med sin röst, är man god så försöker man väl rädda sig själv? Visst - man har ju ingen aning om de andra som ligger lika har viktiga roller men man är ju ändå säker på sig själv?

Som ulv vågar man ju knappt rädda sig men som god? I DL1?
Nej inte alltid att man försöker rädda sig själv om man inte har en viktig god roll.
Däremot så kan ju tanken vara rimlig nu när vi vet att boll var aspiranten, samtidigt är ju rösten off-grid helt oväsentlig liksom iom att den inte påverkar leken (synd ju om inte annat på din och fios efter-röster tycker jag) . Bsf kan ju inte ha vetat nåt heller eftersom aspiranten visas som god i eventuella sior.

Jag kommer välja att lägga min röst på Bollen. Kanske inte helt schysst med tanke på att bollen har ett liv utanför leken. Motiveringen är att jag tror att ulvarna kan vinna på att låta de goda gnabbas. Så det kommer jag gå på ikväll. Om jag hinner se något uppenbart skumt kan jag tänka mig att ändra men nu blir det såhär:

Harrysen röstar på bollen_

Edit stavade fel på mig eget namn 👀
Med facit på hand så blev det ju bra, men jag fattar inte riktigt din teori alls

Med facit på hand så blev det ju bra, men jag fattar inte riktigt din teori alls
Såg att det var lite flummigt. Jag röstade rött och slätt på bollen på grund av att hon var så inaktiv i leken. Tänker att en ulv skulle kunna slinka med genom att sitta tyst - inte skriva något som någon kan haka upp sig på - inte få några röster.

Visade sig ju vara ett bra val i efterhand, även om jag kanske nu inte tror att det var ett taktiskt drag av bollen _ 😊

Jag undrar om lyan fattat att bollen var deras aspirant? Hon har ju knappt deltagit i leken men nu när man vet hennes roll så kanske denna kommentaren var en vink?
Oj, jag glömde totalt bort detta! Sorry. Jag hade röstat på Harrysen för att jag fick en röst. Så min motivering hade nog bara varit att varför skulle inte sällskapet göra resan?
Den kom imorse innan natt DL
Om nu lyan snappade det så är det ändå intressant att @fio inte ville rösta där samt även att @Niyama var tveksam.
Skulle det vara så att bollen själv gissat sig in i lyan blir det än mer intressant tycker jag

Jag undrar om lyan fattat att bollen var deras aspirant? Hon har ju knappt deltagit i leken men nu när man vet hennes roll så kanske denna kommentaren var en vink?

Om nu lyan snappade det så är det ändå intressant att @fio inte ville rösta där samt även att @Niyama var tveksam.
Skulle det vara så att bollen själv gissat sig in i lyan blir det än mer intressant tycker jag
Jag fattar inte?

Jag tror inte att sannolikheten att bollen gissat sig in är jättestor, hon har ju isf bara hunnit gissa en gång och det gör ju att ingen av oss som röstade på henne behöver vara goda heller för den delen.

Det Jag tror inte att sannolikheten att bollen gissat sig in är jättestor, hon har ju isf bara hunnit gissa en gång och det gör ju att ingen av oss som röstade på henne behöver vara goda heller för den delen.
Det är sant
Onda kan mycket väl ha röstat på bollen

Men då är ju du misstänkt för din egen teori :p du har ju uppenbarligen sett en vink som jag inte ens fattat.

Tack snälla ni för att ni röstade ut mig! Det var verkligen inte min mening att glömma leken igen :o Ber så hemskt mkt om ursäkt. Vette fasiken vad som hände med mitt minne, men det var inte på leken. Hoppas att min oaktivitet inte sabbade allt för mycket!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar