Jorden runt! - Ulvlek

Niyama röstar på LenaH
för att rösterna på bollen känns jätteenkla och när LenaH röstar har det ändå skrivits en hel del. Men motiveringen att hon inte låtsats rädda sig själv när hon röstade i efterhand känns jättesvag.

Sen vet jag inte vad jag tror om bollen. Kan vara ulv, kan vara siad men om LenaH siat bollen tror jag hon hade lagt ner lite mer engagemang i motiveringen.

Niyama röstar på LenaH
för att rösterna på bollen känns jätteenkla och när LenaH röstar har det ändå skrivits en hel del. Men motiveringen att hon inte låtsats rädda sig själv när hon röstade i efterhand känns jättesvag.

Sen vet jag inte vad jag tror om bollen. Kan vara ulv, kan vara siad men om LenaH siat bollen tror jag hon hade lagt ner lite mer engagemang i motiveringen.
Du skriver att det skrivits en hel del. MEn uppenbarligen ingenting du heller har nytta av eftersom du väljer att rösta på mig för att JAG borde se nåt annat? När du inte själv gör det?

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio

20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
Fio ristar på q
Niyama röstar på LenaH

@bollen__ missar

Bollen__ 3
LenaH 2
Kilauea 1
Fio 1
cirkus 1
Q 1

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio
20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
20.57 fio röstar på qitis
21.00 Niyama röstar på LenaH

Bollen__ 3
LenaH 2
Kilauea 1
Fio 1
cirkus 1
qitis 1

Du skriver att det skrivits en hel del. MEn uppenbarligen ingenting du heller har nytta av eftersom du väljer att rösta på mig för att JAG borde se nåt annat? När du inte själv gör det?
Va? Jag måste ju välja en att rösta på. Röstade på det jag tyckte var mest skumt, annars hade jag väl gått efter nåt annat jag tyckte det skumt? Hade ju inte röstat med teorin att bollen inte låtsats rädda sig själv i alla fall.

Va? Jag måste ju välja en att rösta på. Röstade på det jag tyckte var mest skumt, annars hade jag väl gått efter nåt annat jag tyckte det skumt? Hade ju inte röstat med teorin att bollen inte låtsats rädda sig själv i alla fall.
Jamen du skrev till mig att min röst var svag för när jag la den hade det ju ändå skrivits en hel del. Jaha? JAg såg inte dig komma med nån matnyttig teori trots att det "skrivits en hel del" utan istället röstar du med motiveringen att min röst var svag?
Det är ju lite dubbelt tycker jag. :)

Sen är ju rösterna på bollen ändå bortkastade för jag antar att bollen hade kickats för inaktivitet ändå.

Sen är ju rösterna på bollen ändå bortkastade för jag antar att bollen hade kickats för inaktivitet ändå.
Eller ersatts? Funderade på om det var lika bra att rösta på henne eftersom hon ändå inte tycktes ha tid, men tänkte att hon kanske ersätts.

UPPDATERING!

Bastubad, upptäcksfärd på glaciärerna och att spana efter isbjörnar är inte helt fel, men om vi ska hinna med alla inplanerade resmål behöver vi dra oss vidare.

Vi kommer kommer nu ta oss lite längre söderut igen, även om vi fortsatt befinner oss på det norra halvklotet. Denna platsen är känd för sina stora nationalparker, glaciärer och djurliv. Platsens rika djurliv sträcker sig hela vägen från havsbotten upp till atmosfären och är t.ex. hem till hela sju sorters valar och runt 500 olika fågelarter.

Precis som Svalbard är även detta en plats som ofta associeras med sina extrema årstider, så packade ni inte med er era varmaste vinterkläder rekommenderar vi att ni köper vinterkläder innan avresan senare ikväll. Men platsen associeras också ofta med björnar. Faktum är att det går nästan en björn per fem invånare här och här finner du även jordens mest björntäta område (området runt Chichagof Island).

Utöver det finner vi även 17 av Nordamerikas högsta berg, över tre miljoner sjöar och över 100 vulkaner här (54 av dem ses som historiskt aktiva eftersom de varit aktiva någon gång under de senaste 300 åren). Huvudstaden här heter Juneau och är, till ytan, den näst största staden i hela landet.

Har du gissat vart vi är på väg?
Svaret är: Fairbanks, Alaska, USA 🇺🇸

Vi reseledare hoppas att ni alla passat på att sova på flyget, för även om vi landar på kvällen (lokal tid) så kommer det inte bli mycket sömn för någon av oss inatt. När vi landar i Fairbanks blir vi upphämtade och körda till en restaurang för middag, medan vi äter kör de våra saker till hotellet och fixar allt med rum osv. Sedan kommer de direkt tillbaka och hämtar upp oss, för att köra oss till en utkiksplats i skogen.

Ett relativt stort turistmål i Fairbanks, Alaska är nämligen "Northern Lights Tours", vilket är precis vad namnet hintar om. En tur för att, med lite tur, få se norrskenet dansa över himlen med egna ögon. Under norrskenssäsongen syns norrskenet i genomsnitt 4/5 dagar i Fairbanks-området, så att vi valt just denna platsen för att spana på norrsken är inte något sammanträffande 🌃 🌠

Någon som blev väldigt fascinerad av norrskenen var bollen__, som var så fascinerad av att äntligen få se detta fantastiska fenomen att hon helt glömde bort både tid och rum. När man befinner sig på en av jordens mest björntäta platser är det dock A och O att ha koll på vad som händer runtomkring en, annars kan det sluta som för bollen__, att man blir björn-käk.

bollen__ var Ulvaspiranten

Nästa DL:

NattDL 2 kl 10.00
DagDL 3 kl 21.00

Jamen du skrev till mig att min röst var svag för när jag la den hade det ju ändå skrivits en hel del. Jaha? JAg såg inte dig komma med nån matnyttig teori trots att det "skrivits en hel del" utan istället röstar du med motiveringen att min röst var svag?
Det är ju lite dubbelt tycker jag. :)
Nä, det var väldigt längesen jag skrev långa inlägg med teorier om varenda spelare. Jag drar i lite trådar här och där. Hade inget supermisstänkt men flera saker jag reagerade mer på än att en helt inaktiv spelare inte la sin efterhandsröst för att rädda sig själv. Fattar inte ens varför hon skulle behövt det, hon hade 1 röst och 2 andra hade 2?

Nä, det var väldigt längesen jag skrev långa inlägg med teorier om varenda spelare. Jag drar i lite trådar här och där. Hade inget supermisstänkt men flera saker jag reagerade mer på än att en helt inaktiv spelare inte la sin efterhandsröst för att rädda sig själv. Fattar inte ens varför hon skulle behövt det, hon hade 1 röst och 2 andra hade 2?
Vi släpper det, jag är nöjd med utfallet. :D

Jag tycker fortfarande du är skum :p

Fattar inte detta:
Fattar inte ens varför hon skulle behövt det, hon hade 1 röst och 2 andra hade 2?
Alltså - jag har inte siat boll, precis som du skrev hade jag nog svävat ut mer och gått all in på en motivering men dels tyckte jag BSF hade en poäng och sen var det väl liiiite känslan av ond utanför = hopplöshet?
Eller så tror jag det bara för att vi just fått facit, vad vet jag. ;)

Om bollen skulle varit siad hade hon ju visats som god enligt rollistan. Så tror inte hon var siad

Ulvaspiranten: En ond utanför lyan som gör allt den kan för att få plats i lyan. Får varje natt gissa på en spelare den tror är ond och får svaret ja/nej. Träffar ulvaspiranten en lyamedlem får hen en inbjudan om att ansluta sig till lyan. Kan även tas upp i lyan om lyan väljer ulvaspiranten som käkval en natt. Om lyan försöker käka ulvaspiranten står det "lyan försökte käka ulvaspiranten" i spioninfon. Visas som god i sior.

Du ser, jag läste bara de goda rollerna... :D Nu kanske jag ska läsa de onda också.

Men bra, då kan vi utesluta att någon siat bollen. :up:

Satt just och funderade på detsamma.
@heffaklumpen skulle bollen visats som ulv i rollen om hon var med i lyan ? Eller skulle det stå ulvaspirant då med ?
I ett scenario där bollen__ på något sätt fått en inbjudan till lyan och accepterat den så hade hon varit fullvärdig lyamedlem. Dock hade hennes roll fortfarande varit "Ulvaspiranten", den ändras inte när/om hon hade kommit in i lyan :)

Om bollen skulle varit siad hade hon ju visats som god enligt rollistan. Så tror inte hon var siad

Ulvaspiranten: En ond utanför lyan som gör allt den kan för att få plats i lyan. Får varje natt gissa på en spelare den tror är ond och får svaret ja/nej. Träffar ulvaspiranten en lyamedlem får hen en inbjudan om att ansluta sig till lyan. Kan även tas upp i lyan om lyan väljer ulvaspiranten som käkval en natt. Om lyan försöker käka ulvaspiranten står det "lyan försökte käka ulvaspiranten" i spioninfon. Visas som god i sior.
Det innebär ju att den som får sia i natt vågar lita på om det står god som svar :).
Tror dock inte heller hon var siad, utan mer lyckoträff.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar