Jorden runt! - Ulvlek

Nu höll jag på att glömma leken igen. Den här sommartiden är ett aber för man fattar inte att klockan är så mkt när man grejar i stallet.

Goda lyan ser.
Det jag menade är dock att om nån siats ond tror jag det skulle kommit nån mer röst nu. Det är väl bara BSF som röstat än? Och hon brukar behöva rösta tidigt.
Beror nog också på vem som är siare. En del skriker ut det, andra försöker att inte avslöja sig.

Även om det ser ut såhär ute hos mig
20240402_200309.webp

Jag känner lite såsom flera andra att de som faktiskt bidrar med tankar och teorier är jag inte benägen att lägga min röst på idag.

Känns som de som ligger väldigt lågt att det kan högst troligt dölja sig en ulv där

Funderar alltså mest med andra ord på Fio , bollen , LenaH som bidragit absolut minst och dessutom missade att rösta igår. Så hemskt svåra att få något grepp om

jag tycker det är en rätt konstig röst av blackmith med en teori som jag inte tycker helt håller ihop. Varför skulle bollen räddat sig själv om hon inte vet vilken roll andra har och att hon dessutom lag rösten i efterhand? jag tycker det är klent även om det är en jättetidig röst. Sen kan jag fundera på Kilas inlägg om att ingen siats ond för då hade det kommit fler inlägg? Varför skulle det gjort det om ingen spion kan se vem som är siad` goda lyan lägger sin röst dolt så de kan inte meddela sig i leken.? Vet hon alltså att de röster som ligger nu ligger på goda?

cirkus röstar därför på Kilauea

Det känns ju som en gammal kär tradition att misstänka LenaH men samtidigt så har hon inte bidragit alls till några funderingar - en enkel röst på mig av tradition som hon dessutom konstaterar att den inte var särskilt underbyggd. Jag har inga problem med att få röster på mig- men de bör åtminstone har någon substans.
I DL1 är det ju väldigt lite substans öht måste jag säga och jag läste (den iofs föredömligt korta!) leken rätt raskt innan jag efterröstade för att inte hinna se uppdateringen och då vara färgad. Så ja - jag hade antagligen gjort likadant om klockan varit 20.59 och med samma motivering.

Läst igenom och funderat lite, samtidigt så kommer skrivandet nu igång ganska sent, så mycket kan hända här sista timmen före DL. Mina tankar så här långt:

Snurrfian: Gräver bra och det uppskattas, där vill jag i alla fall inte lägga min röst ikväll.

Cirkus: Hamnar i lite diskussion med Snurrfian om rösterna, en ulv och en god som diskuterar eller två goda som hakat upp sig på varandra (i brist på annat att haka upp sig på, kanske :D )??? Fick två röster på sig igår kväll men jag är nog för oerfaren för att riktigt klura ut hur saker och ting skulle kunna te sig med första/andraröster.

Blacksmithfarm: Rösten på mig i första DL gör henne såklart något skum för mig. Samtidigt är det DL1 och noll att gå på. Röstar på Bollen pga sena rösten på mig idag. . Fattar hennes teori och det fanns fortfarande inte mycket att gå på förutom rösterna. Oklart?!

LenaH: Inte så mycket teorier (inte för att jag beskyller henne för det, för jag känner mig inte klokare eller så :D)..

Kilaluea: Får en känsla av att K liksom jag vill försöka hitta något konkret att teoria om, men inte vet riktigt på vad eller hur. Tycker dock det är intressant med hennes röst i DL 1 där hon plockade upp att Snurrfian skrivit om ull i sitt resmål. Håller henne åt det goda hållet än så länge.

Lite rädd att ulvar smyger med, får försöka hänga med sista halvtimmen och se vad som händer. (skriver med en bajsenödig hund vid fötterna så lite stress)

Håller med om att andraröster (eller tredje, alla som kan avgöra) är värda att granska ifall de var en räddning. Men om goda inte vågar lägga avgörande röster så kan ju onda styra fritt. Jag tyckte inte Lobelia var jätteskum, det tyckte jag inte någon var, men man måste ju rösta på nån och det är så meningslöst när det är utspridda röster med en på varje, både att analysera röstningen i efterhand men även möjligheten för onda att styra.
Men du lägger ganska ofta en uddaröst i första DL (särskilt som god) så varför inte igår?
Vi har ju alla våra mönster, jag tex lägger i princip ALDRIG en uddaröst i DL1 just för att det är skojigare om det finns nåt att granska.

Men du lägger ganska ofta en uddaröst i första DL (särskilt som god) så varför inte igår?
Vi har ju alla våra mönster, jag tex lägger i princip ALDRIG en uddaröst i DL1 just för att det är skojigare om det finns nåt att granska.
Ja, det har jag ofta gjort men inte alltid. Varför inte står ju i inlägget du svarar på?

Tillägg: fast vadå särskilt som god? Skulle nog säga att det är ännu vanligare att jag gör det som ond. Fast jag minns inte ens när jag var ond sist så om nån annan minns det är det ju imponerande.

jag tycker det är en rätt konstig röst av blackmith med en teori som jag inte tycker helt håller ihop. Varför skulle bollen räddat sig själv om hon inte vet vilken roll andra har och att hon dessutom lag rösten i efterhand? jag tycker det är klent även om det är en jättetidig röst. Sen kan jag fundera på Kilas inlägg om att ingen siats ond för då hade det kommit fler inlägg? Varför skulle det gjort det om ingen spion kan se vem som är siad` goda lyan lägger sin röst dolt så de kan inte meddela sig i leken.? Vet hon alltså att de röster som ligger nu ligger på goda?

cirkus röstar därför på Kilauea
JAg tycker faktiskt att BSF har en rätt relevant tanke med sin röst, är man god så försöker man väl rädda sig själv? Visst - man har ju ingen aning om de andra som ligger lika har viktiga roller men man är ju ändå säker på sig själv?

Som ulv vågar man ju knappt rädda sig men som god? I DL1?

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea

Bollen__ 1
LenaH 1
Kilauea 1

Jag känner att det kommer bli lite oledoledoff då jag inte hittar något särskilt att gå på.
Jag vet ju min roll och därmed gör cirkus röst på mig att jag blir misstänksam mot henne. Jag vet dock också att jag ofta har svårt att få mig förstådd och få fram vad jag vill i lekar.

Jag förstår dock verkligen inte hur hon inte kan förstå vad jag menar. Jag vet att endast goda lyan har full spioninfo men fortfarande bör ju en ev siare som siat nån ond "gå på" en spelare lite mer. Utan att outa sig. Jag hittar inget sånt.

Vill dock helst inte rösta hämndmässigt, men just nu skaver ju cirkus röst på mig.

JAg tycker faktiskt att BSF har en rätt relevant tanke med sin röst, är man god så försöker man väl rädda sig själv? Visst - man har ju ingen aning om de andra som ligger lika har viktiga roller men man är ju ändå säker på sig själv?

Som ulv vågar man ju knappt rädda sig men som god? I DL1?
Är väl många bybor som låter bli att rädda sig, även om inte alla gör så.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar