Jorden runt! - Ulvlek

Ja herrejisses vad jag är spretig, det finns ju nästan noll att gå på så jag gör mitt bästa. Och visst Hedinns var konstigt motiverad men hon var ju bybo så det är knappast något som borde ligga mig i fatet. Jag är lite rädd att det här kommer bli en lek där goda försöker hitta något och fastnar i varandra och sen ligger ulvarna lågt och vinner på att de inte är så synliga.
Nej Hedinns röst ligger inte DIG i fatet.

För att hon valde att rösta på Harrysen som emedan hade en röst pga bollen själv hade en röst = bollen vill vara kvar -> vore det då inte bättre att rösta på dig eller Lobelia.
Jo men rösten är ju betydelselös och det skriver hon ju också att hon i princip bara högg nåt. Jag fattar det men har svårt att köpa att du tycker det är så märkligt att hon inte försöker "rädda" sig själv med en säker röst på mig eller Lobelia, när hon inte vet någon av våra roller.

Här med min roll. Finns många ställen jag skulle vilja besöka men om jag måste välja bara en så tänker jag direkt på Lofoten, ser underbart vackert ut där.

Snurrfian följer med BSF till Skottland. Värt att notera? Vet inte. Troligen ser jag hintar som inte finns, som vanligt. Men noterar ändå.

Jag kanske hade läst rollistan lite slarvigt :o. Uppenbarligen såg jag därmed hintar som inte finns. Som vanligt.

Det kanske inte är att följa, men vilka gillar får? Ulvar. Snurris vill ha ull. Sen stavar hon skotsk whisky fel, men det kanske är ärligt slavfel bara.

Kilauea röstar på Snurrfian

Jag hänger inte med. Du röstar på cirkus för att Snurrfian gör det?

DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
18.32 qitis röstar på Hedinn
18.59 Kilauea röstar på Snurrfian
19.27 Lobelia röstar på Qitis
19.49 Cirkus röstar på Lobelia
19.58 harrysen röstar på bollen_
20.43 snurrfian röstar på cirkus
20.57 Niyama röstar på Lobelia
20.59 Hedinn röstar på cirkus

Lobelia lynchas - bybo

Funderar lite.
Niyama lägger andrarösten på Lobelia. Borde veta att en andraröst (som dessutom gjorde så en god åkte) granskas. Skulle en ulv outa sig så? Vet ej, men tror det kan hålla Niyama åt det godare hållet. Eller ond utanför lyan visserligen.

Hedinn slänger in en röst på cirkus i sista stund. Lägger därmed upp Lobelia till lottning. Skulle kunna vara vilket som, ulv, ond utanför lyan eller god. Förstod fortfarande inte riktigt motiveringen dock.
Gör det cirkus god? Vet ej. Det skulle faktiskt kunna vara två ulvar som på det viset skulle ge Hedinn god alibi.

Försöker titta på en i taget - Kilauea, slarvläser rollistan och vill sätta Niyama åt det godare hållet för att hon lägger en andra röst. Just det tror jag inte att en erfaren spelare skulle dra sig för som ulv.
Sen funderar hon över Hedinn som beviserligen är god.

Det säger inte så mycket om Kilauea, det är ju alltid skönt med någon som uppdaterar röstlistor.

Försöker titta på en i taget - Kilauea, slarvläser rollistan och vill sätta Niyama åt det godare hållet för att hon lägger en andra röst. Just det tror jag inte att en erfaren spelare skulle dra sig för som ulv.

Det säger inte så mycket om Kilauea, det är ju alltid skönt med någon som uppdaterar röstlistor.
Fast Kilaluea hette hemlig förut så jag skulle nog säga att hon är ganska erfaren ;)

Men varför ens ta upp den? Hedinn försvann ju på resan och var en god bybo? Det skulle visserligen kunna tala för att du är god, för ulvarna borde väl ändå ha koll på vem de käkade?
Jag tog upp det för att jag tycker den var konstig helt enkelt.
Jag tycker först att din röst var rätt märklig - bara för att jag förstod en teori - sen kom Hedinn och hade en ännu konstigare teori. Varför är det skumt att en spelare "håller sig god" med en annan (om jag nu ska använda din formulering) vad tänkte du med det? Fast nu är risken att jag fastnar på dig....

Hittat hit, och har fått min roll:)

Svårt, men det får nog ändå bli Skottland 😊
Fin natur, mycket historia, och engelskspråkigt.

I Karibien bor det väl pirater? De är väl kompisar med ulvarna tänker jag...

Blacksmithfarm röstar på Harrysen

Jag funderar lite på varför du lägger din efterhandsröst på Harrysen, istället för att "säkra" din överlevnad med en röst på Lobelia eller cirkus? Iom att du nämner att du har fått en röst menar jag.

Jag inser att detta är lite oschysst att inte låta dig svara innan jag röstar, men jag känner att jag behöver rösta så att jag kan vila inför nattjobb. Så om jag är vaken sen och något annat mer skumt dyker upp så kan jag tänka mig att ändra röst.

Men för tillfället blir det såhär.
Blacksmithfarm röstar på bollen__
för att hennes röst delvis ska hjälpa henne att överleva lynchen (om vi antar att den kommit i tid) men hon lägger den inte på det mest strategiska stället (cirkus eller Lobelia). Ulv som inte vill sticka ut med en röst på en god? Alt. Ond kollega beroende på ciskus's roll, som jag för tillfället inte har några idéer om.

För att hon valde att rösta på Harrysen som emedan hade en röst pga bollen själv hade en röst = bollen vill vara kvar -> vore det då inte bättre att rösta på dig eller Lobelia.
Blacksmithfarm har inte så många inlägg, det känns lite som om hon har låst in sig på bollen_ Extra intressant eftersom BSF först röstar på Harrysen och sen röstar på Bollen för att hon röstar på Harrysen. Det blir lite knepigt.

Fast Kilaluea hette hemlig förut så jag skulle nog säga att hon är ganska erfaren ;)
Eh det borde jag egentligen ha vetat tror jag.. Men då blir det intressant att det känns som om hon är oerfaren?
Jag tog upp det för att jag tycker den var konstig helt enkelt.
Jag tycker först att din röst var rätt märklig - bara för att jag förstod en teori - sen kom Hedinn och hade en ännu konstigare teori. Varför är det skumt att en spelare "håller sig god" med en annan (om jag nu ska använda din formulering) vad tänkte du med det? Fast nu är risken att jag fastnar på dig....
Min tanke är att det är lätt för en ulv att vara följsam mot en god - antingen blir ulven godförklarad - och om den ändå skulle bli utröstad så följer den goda med eftersom man då misstänker att det är två ulvar.

Blacksmithfarm har inte så många inlägg, det känns lite som om hon har låst in sig på bollen_ Extra intressant eftersom BSF först röstar på Harrysen och sen röstar på Bollen för att hon röstar på Harrysen. Det blir lite knepigt.
Inte för att bollen __ röstar på Harrysen, utan för att bole__ inte röstar på cirkus eller Lobelia.

Jag har alltid velat åka till USA 🤠🤠🤠

Pga min Quarteravel och westernintresse och skulle verkligen vilja se de stora tävlingarna ”over there ”.
Främst koklassena (Cutting och working cowhorse ) då det är där jag riktat in min avel på och även tävlat i.

En fråga till @heffaklumpen. Om ulvaspiranten blir käk -dör ingen i lyan då ?

Men ulvaspiranten vet väl inte vilka som ingår i lyan såsom jag läste i rollistan ? Svårt att vinka då ?
Eller hur tänkte du?

Det enda jag hittills reagerat lite på är @Kilauea som verkar läst rollistan slarvigt och var snabb att misstänka Snurrfian. Vet dock inte om det gör henne ond. Men det är noterat.

Första dl är alltid så förbaskat svår så jag väljer att göra som lovat i anmälningstråden

Qitis röstar på Hedinn.

Ett löfte är ett löfte och så kanske det ändå finns en koppling där med en hel massa resmål i hennes svar på obligatoriska frågan ?
Kan ju vara en ulvaspirant som försöker hitta sina kompisar?

Nej såklart. Har ju redan påpekat exakt detsamma till @Killauea.
tänkte mer att det inte hintas / fiskas på något annat sätt än att just ange en massa resmål.

Du missade att jag förutom ”löftet ” också hade en teori ?att många resmål kunde tyda på en ulvaspirant?

Men jag gjorde iaf som du ville 🙋‍♀️

Så excellent sammanfattning av ulvlekarnas dilemma :bow:på ett matematiskt sätt

Nu tänker jag försöka vara lite seriös igen. Fick lite sidospår :p :D
Men så här ser mina tankar ut utefter röstlistan
Fanns två kandidater med två röster.
@cirkus och @Lobelia
Lobelia var bevisligen bybo.
Det kan ha varit lottning mellan de två eller annat som gjort att det blev så

DL 1

Lobelia lynchas bybo
Hedinn käkas bybo
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen på Harrysen

Tacksamt att det nästan inte kommit några inlägg -var rädd att det skulle vara flera sidor att läsa ikapp 😅
Jag har en vattenläcka som vi håller på och försöker lokalisera vart den är. ”Bara ” 400 m att felsöka från brunnen till mitt hus och stall O_o
Troligen har vi hittat ungefär vart den är men hittar ingen ledning än så länge. Fins ingen dokumentation vart den ska vara nedgrävd heller så är ett detektivarbete och projekt

Mina tankar om gårdagens Lynch är att det kan ha varit lottning som avgjorde lynchen,
Eller så var borgmästaren inblandad med sin röst som är utslagsgivande , om den har röstat på Lobelia
Extraröst kan också ha lagts på Lobelia.
Det är de alternativ jag kan komma på

Med detta sagt har jag ingen aning om någons roll utan är rena konstateranden om vad som kan ha avgjort lynchen

Tre som missar att rösta. LenaH , fio och bollen_
svårt att veta om det egentligen säger något med deras efterröster. Det enda är väl LenaH som ville lägga upp snurrfian till lottning med 2 röster i så fall. Behöver inte betyda något då LenaH är känd för att kunna lägga en andra och rent av tredje röst i första DL

Niyama lägger en sen andraröst på Lobelia och lägger upp henne i ledning innan hedinn kommer in i sista minuten och lägger en andra röst på cirkus
Kan vara en god som tyckte lobelia var mest misstänkt , kan också vara en ond som ville säkerställa att en god var uppe i ledning ,framför allt om någon /några onda hade en röst? Men har inte reagerat på något Niyama skrivit än så länge så håller henne inte åt något håll så här långt
qitis har lite mer inlägg men säger inte så mycket egentligen - intressant teori om Hedinn som visade sig vara fel i och med att Hedinn var god. Hennes vilja att gå Hedinn till mötes skulle möjligen kunna tala för henne som ulv i och med att Hedinn blev käkad. Å andra sidan kan det ju lika gärna vara att ulvarna kom på det utan q.

qitis har lite mer inlägg men säger inte så mycket egentligen - intressant teori om Hedinn som visade sig vara fel i och med att Hedinn var god. Hennes vilja att gå Hedinn till mötes skulle möjligen kunna tala för henne som ulv i och med att Hedinn blev käkad. Å andra sidan kan det ju lika gärna vara att ulvarna kom på det utan q.
måste fråga, går du igenom sida för sida eller kan man söka på en persons inlägg i en tråd? Sitter ofta och letar och skrollar efter något någon skrivit … 😅

Jag vill se elefanter eller isbjörnar. Men jag undviker att flyga och typ safari ser jag många etiska problem med. Får väl svara åka till Svalbard och kolla på isbjörnar. Vill, men borde låta bli.

Niyama röstar på Lobelia
Då hon i sin teori bortser från Qs motivering som faktiskt handlar om att leta ulvar

Va? Varför skulle hon följa Q? Måste läsa rollistan igen känner jag men även om Q skulle vara god så har hon väl ingen info från start?

Fattar ingenting :confused:

Tänkte rösta på dig men sen tänkte jag att du var ond senast och det var inte Lobelia :p

Men min invändning var inte mot hur bra teorin var utan att jag inte fattade alls x röstade på y som röstade på z så jag röstar på z. Eller hur det nu var.
Även om jag ändå uppskattar att Niyama ifrågasätter så hade jag önskat lite mer input från henne mer än ifrågasätta min röst. Jag har alltid svårt att placera henne och skulle önska att få se lite mer.

måste fråga, går du igenom sida för sida eller kan man söka på en persons inlägg i en tråd? Sitter ofta och letar och skrollar efter något någon skrivit … 😅
Just nu går jag igenom sida för sida när det är så lite, men annars kan man klicka på sök - välja endast denna tråd och sen användare man letar efter. :)

Just nu går jag igenom sida för sida när det är så lite, men annars kan man klicka på sök - välja endast denna tråd och sen användare man letar efter. :)
Eller ännu enklare. Trycka på de tre punkterna högst upp till höger bredvid (bevaka /sluta bevaka ) då kommer det upp vilka svarade och så kan man hitta varje persons inlägg i ordning för just den personen

Bifogade filer

• IMG_5765.webp
    IMG_5765.webp
    40,9 KB · Visningar: 10

man kan även klicka på länken där totala antalet inlägg syns, då får man en lista med samtliga personer och hur många inlägg de gjort. I den listan kan man sen klicka sig vidare och få varje persons inlägg genom att klicka på siffran på respektive rad :)

Jag har tamigfan inget drömresmål?!
Jag tom diskuterade det med en kompis över middag nyss för jag vet inte vad jag ska svara men mja, några halvt planerade resor har jag som inte verkar bli av alls i nåt fall och kanske i framtiden i nåt annat men inget jag verkligen känner är superviktigt helt enkelt.

Och nånstans handlar det lite om vem jag delar det med och då inser jag att jag inte drömmer om just en speciell plats. :)

JAg snabbar mig så jag inte hinner se uppdatering och då hade jag antagligen röstat på Snurris pga tradition (när hon äntligen är med! :love: ) och för att jag aldrig lägger uddaröster i DL1. Ska hitta en bra motivering också. :o

Är inte det ett grundkriterium för att ulvleka? :angel:

@qitis - min röst säger förhoppningsvis att jag hade röstat just så eftersom jag gjorde det innan uppdateringen kom så jag hade ingen bias.
Dock var det ju en dumdumröst måste jag erkänna men jag tyckte inte det fanns så mycket skumt att gå på.
Det känns ju som en gammal kär tradition att misstänka LenaH men samtidigt så har hon inte bidragit alls till några funderingar - en enkel röst på mig av tradition som hon dessutom konstaterar att den inte var särskilt underbyggd. Jag har inga problem med att få röster på mig- men de bör åtminstone har någon substans.

Eller ännu enklare. Trycka på de tre punkterna högst upp till höger bredvid (bevaka /sluta bevaka ) då kommer det upp vilka svarade och så kan man hitta varje persons inlägg i ordning för just den personen

man kan även klicka på länken där totala antalet inlägg syns, då får man en lista med samtliga personer och hur många inlägg de gjort. I den listan kan man sen klicka sig vidare och få varje persons inlägg genom att klicka på siffran på respektive rad :)
Tack!

Jag skrev att Niyama kan vara ond utanför lyan också. Jag tror (obs tror) inte hon skulle lagt andrarösten på Lobelia som ulv.

Och ja, jag funderade på hedinn när jag skrev inlägget igår kväll efter DL. Det säger ju inte mycket, jag ville ventilera mina tankar.

DL 1

Lobelia lynchas bybo
Hedinn käkas bybo
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen på Harrysen

Tacksamt att det nästan inte kommit några inlägg -var rädd att det skulle vara flera sidor att läsa ikapp 😅
Jag har en vattenläcka som vi håller på och försöker lokalisera vart den är. ”Bara ” 400 m att felsöka från brunnen till mitt hus och stall O_o
Troligen har vi hittat ungefär vart den är men hittar ingen ledning än så länge. Fins ingen dokumentation vart den ska vara nedgrävd heller så är ett detektivarbete och projekt

Mina tankar om gårdagens Lynch är att det kan ha varit lottning som avgjorde lynchen,
Eller så var borgmästaren inblandad med sin röst som är utslagsgivande , om den har röstat på Lobelia
Extraröst kan också ha lagts på Lobelia.
Det är de alternativ jag kan komma på

Med detta sagt har jag ingen aning om någons roll utan är rena konstateranden om vad som kan ha avgjort lynchen

Tre som missar att rösta. LenaH , fio och bollen_
svårt att veta om det egentligen säger något med deras efterröster. Det enda är väl LenaH som ville lägga upp snurrfian till lottning med 2 röster i så fall. Behöver inte betyda något då LenaH är känd för att kunna lägga en andra och rent av tredje röst i första DL

Niyama lägger en sen andraröst på Lobelia och lägger upp henne i ledning innan hedinn kommer in i sista minuten och lägger en andra röst på cirkus
Kan vara en god som tyckte lobelia var mest misstänkt , kan också vara en ond som ville säkerställa att en god var uppe i ledning ,framför allt om någon /några onda hade en röst? Men har inte reagerat på något Niyama skrivit än så länge så håller henne inte åt något håll så här långt
Varför skulle borgmästaren lagt sin extraröst i DL1? Där det inte finns nån information.

Jag gillar inte att resa 🙈. Men måste jag så kanske till någon slags paradisstrand, Karibien lär väl ha såna.

Älskar verkligen inte DL1.

Det enda jag hittar som kan kännas lite ulvigt att @bollen__ ville "hänga med" någonstans. Skulle möjligen kunna vara en vink till lyan? Om att man vill hänga med dit? Lägger rösten där idag och hoppas jag har några bra tankar imorgon om jag lever!

Harrysen röstar på bollen_

Jag brukar ha fullt upp med stingsligt barn på kvällarna så passar på att kika in på lunchen och se om jag kan komma fram till något smart.

Kopierar in röstlistan från igår:
DL 1

Harrysen 1
Hedinn 1
Snurrfian 1
Qitis 1
Lobelia 2
bollen_ 1
cirkus 2

Röster i efterhand:
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen på mig

Om dessa röster räknats hade jag och Snurrfian också haft två röster och varit uppe för lottning.

Det borde, som jag förstått det, blivit lottning mellan Lobelia och Cirkus igår? Så borde vi kika på de som röstade på någon av dessa? Samtidigt fick ju jag och Snurrfian två röster vars i efterhand och kunde varit med uppe för lottning.

Samtidigt skrev någon att i DL1 brukar goda rösta på goda? Hittar inte vem. Känner att jag är lite för oerfaren för att veta hur det brukar vara.

Får fundera lite till under dagen, men vill som sagt passa på att flagga för att jag kanske har fullt upp. Hoppas det blir lite liv i tråden så att man kanske blir lite klokare. :)
Jag skulle också vilja se lite mer av @Harrysen Samtidigt som jag förstår att livet ibland tar mer än vad man har tänkt. Men just nu känns det väldigt tunt att gå på.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 490
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar