Jorden runt! - Ulvlek

DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
18.32 qitis röstar på Hedinn
18.59 Kilauea röstar på Snurrfian
19.27 Lobelia röstar på Qitis
19.49 Cirkus röstar på Lobelia
19.58 harrysen röstar på bollen_
20.43 snurrfian röstar på cirkus
20.57 Niyama röstar på Lobelia
20.59 Hedinn röstar på cirkus

Röster i efterhand:
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen__ på Harrysen

Lobelia bybo
Hedinn bybo

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio
20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
20.57 fio röstar på qitis
21.00 Niyama röstar på LenaH

Bollen__ ulvaspirant
Inget käk
Tyvärr så ger inte bollen__ någon solklar ledtråd mot nästa onda, iom att hon troligtvis inte kommit in i lyan, så hon lär inte ha varit säker på vilka som var hennes kollegor.
Inte heller lyan kan ha varit säkra på bollen__ som aspirant, tänker jag.

Som redan skrivits så kan vi utesluta att bollen__ röstats ut pga sia - eftersom hennes roll hade visats som god.
Fördelen framåt är att siarna kan lita på sina sior ( om jag inte missat ngt i rollistan).

Om q varit i lyan tror jag inte hon skulle skriva hejvilt i tråden om vem som troligen är ulvaspiranten. Den är väl med i vinstvillkoren och lyan vill nog därmed helst ha denne kvar.
Därav tror jag inte q är ond.

Cirkus röst på mig igår skaver fortfarande. Det var som att hon inte ville förstå.

Niyama vågar jag knappt skriva om, för vi misstänker ofta varandra oavsett roller :p.

Ja och därav tror jag inte nån var siad ond. Förstår du då vart jag ville komma igår?
Den som siat, för det utgår jag ifrån, hade inte fått svaret "ond" om personen.
Ja jag förstår men du skrev ditt röstinlägg när två röster låg och då sa du att ingen siats ond. Hur kunde du veta det redan då om du inte är i lyan och vet vilka som är onda/goda?

Cirkus röst på mig igår skaver fortfarande. Det var som att hon inte ville förstå.
Du får gärna förklara.
Varför trodde du efter bara två röster att ingen siats ond?

Nu i efterhand verkar det så, men hur kunde du veta då? Jag tror inte att du outar dig som siare, dvs den som fått svaret god om någon.

Jag tycker fortfarande att gårdagens röster på bollen är märkliga ffa med motiveringarna med hennes efterhandsröst inte skulle räddat sig själv, fan hon hade ju inte ens 2 röster. Jag fattar inte heller Kilas någon god har siats efter att två hade röstat, hur kan man veta det om man inte är siare1 eller ulv? Ingen siare skulle outa sig så om den nu siat en god så då återstår bara ulv.

Om q varit i lyan tror jag inte hon skulle skriva hejvilt i tråden om vem som troligen är ulvaspiranten. Den är väl med i vinstvillkoren och lyan vill nog därmed helst ha denne kvar.
Jag fattar inte. Bollen var ju redan död när hon började skriva hejvilt om det :confused:

Jag blir helt snurrig i bollen av diskussionerna om bollen :D. Min egen motivering är ju solklar för mig själv men andra diskussioner att hon skulle försöka rädda sig med bara en röst får jag bara inte ihop. Varför skulle hon behöva rädda sig med bara en röst när både Lobelia och Cirkus hade två röster var. Får inte ihop det. Heller :D

Försöker hitta ledtrådar men tycker det känns svårt men ska försöka sammanfatta mina tankar.

Q - Har fått den första rösten idag med en teori om jag själv inte riktigt kan se vara så skum. Ser också att Q röstade på Fio igår med liknande motivering som min egen röst på bollen. Q har också varit aktiv i tråden och försökt gräva och även jag skulle kunna se att bollen försökte vinka till lyan med sina inlägg om sällskap, vilket Fio verkade tycka vara väldigt konstigt. Det gör att jag tycker Fio känns åt det skummare hållet? Ska kika lite mer.

Niyamas röst på LenaH igår var också något jag tänkte på nu när jag läste tillbaka i tråden, då tänker jag på dessa inläggen, får läsa lite igen och fundera vidare om det kan stå för något:
Niyama röstar på LenaH
för att rösterna på bollen känns jätteenkla och när LenaH röstar har det ändå skrivits en hel del. Men motiveringen att hon inte låtsats rädda sig själv när hon röstade i efterhand känns jättesvag.

Sen vet jag inte vad jag tror om bollen. Kan vara ulv, kan vara siad men om LenaH siat bollen tror jag hon hade lagt ner lite mer engagemang i motiveringen.

Du skriver att det skrivits en hel del. MEn uppenbarligen ingenting du heller har nytta av eftersom du väljer att rösta på mig för att JAG borde se nåt annat? När du inte själv gör det?

Jamen du skrev till mig att min röst var svag för när jag la den hade det ju ändå skrivits en hel del. Jaha? JAg såg inte dig komma med nån matnyttig teori trots att det "skrivits en hel del" utan istället röstar du med motiveringen att min röst var svag?
Det är ju lite dubbelt tycker jag. :)
Lena H - känns som en glad spjuver, vet inte riktigt om det är en god eller ond spjuver :D

Cirkus - Har alltid lite dålig koll på Cirkus. Tycker hon haft vettiga inlägg i leken. Oklart.

Kilauea - Jag tycker även Kilauea haft vettiga tankar genom leken. Förstår inte riktigt hennes och cirkus diskussion, ska kolla lite närmare och se om jag kan få någon ledtråd.

BSF- Jag tror alltid automatiskt att hon är god av någon anledning, vill gärna kika lite närmare.

Snurrfian - Grävde ordentligt och noga första dagen, idag har hon kanske fullt upp i snön?

Saknar Hefffaklumpens teoriinlägg och sammanfattningar :rofl:

Måste kolla om jag har missat nån :)

Försöker hitta ledtrådar men tycker det känns svårt men ska försöka sammanfatta mina tankar.

Q - Har fått den första rösten idag med en teori om jag själv inte riktigt kan se vara så skum. Ser också att Q röstade på Fio igår med liknande motivering som min egen röst på bollen. Q har också varit aktiv i tråden och försökt gräva och även jag skulle kunna se att bollen försökte vinka till lyan med sina inlägg om sällskap, vilket Fio verkade tycka vara väldigt konstigt. Det gör att jag tycker Fio känns åt det skummare hållet? Ska kika lite mer.

Niyamas röst på LenaH igår var också något jag tänkte på nu när jag läste tillbaka i tråden, då tänker jag på dessa inläggen, får läsa lite igen och fundera vidare om det kan stå för något:

Lena H - känns som en glad spjuver, vet inte riktigt om det är en god eller ond spjuver :D

Cirkus - Har alltid lite dålig koll på Cirkus. Tycker hon haft vettiga inlägg i leken. Oklart.

Kilauea - Jag tycker även Kilauea haft vettiga tankar genom leken. Förstår inte riktigt hennes och cirkus diskussion, ska kolla lite närmare och se om jag kan få någon ledtråd.

BSF- Jag tror alltid automatiskt att hon är god av någon anledning, vill gärna kika lite närmare.

Snurrfian - Grävde ordentligt och noga första dagen, idag har hon kanske fullt upp i snön?

Saknar Hefffaklumpens teoriinlägg och sammanfattningar :rofl:

Måste kolla om jag har missat nån :)
Ingen snö men jobbat och tränat hund. :)
Bra sammanställning, men jag kan hålla med @fio att det är något skumt med @qitis som ser alla möjliga vinkar och tycker att andra borde ha sett dem. Hänger uppenbarligen vid dag dl men anklar andra för att vara hungriga ulvar som vill veta hur det har gått. Något skaver, det skaver dessutom att @Kilauea verkar vilja försvara q. Jag blir inte riktigt klok det och q låter det hända utan att ifrågasätta det. Jag måste kika närmare på det.

Men @qitis skrev väl inget om det förrän bollen var död? Jag tyckte mer att hon då försökte hitta vad hon missat igår.

Jag utesluter inte alls q som ond, jag tänkte snarare som hon själv skrev om ulvar som kollar om käket lyckats i förmiddags.

Nu får ni börja teoria, det tar sån tid för mig att hänga med om ni börjar skriva massa grejer en kvart innan DL 😆

Jag tycker du är skum som håller de jag vill se i lyan som goda utan någon direkt anledning.

Killhem varför tror du hon är god? Killhem försvarar Q och jag tror att dom sitter i lyan tillsammans med dig. Ni 3 känns som en synk på något vis.

Niyama vågar jag knappt skriva om, för vi misstänker ofta varandra oavsett roller :p.

Du får gärna förklara.
Varför trodde du efter bara två röster att ingen siats ond?

Nu i efterhand verkar det så, men hur kunde du veta då? Jag tror inte att du outar dig som siare, dvs den som fått svaret god om någon.

Jag fattar inte. Bollen var ju redan död när hon började skriva hejvilt om det :confused:
Det är något som skaver här, jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det, jag ser olika scenarion, men jag vet inte vilket som är rimligast.

Nu har jag tid att sitta med leken igen. Fullt upp Och lite bekymmer med att brunnen börjar bli låg så nu får vi stänga av pumpen så den inte går tom.

Jag grunnar hårt på @fio måste jag ju säga
Jag vet att hon är ute och cyklar när det gäller mig men jag är faktiskt inte säker på att det gör henne ond. Hon och jag vi brukar kunna haka upp oss på varandra rätt ofta i lekarna
Jag ser ett (eller ja två ) möjligt scenario varför hon var så bestämt igår att inte vilja rösta på bollen hon hänförde att det var för att inte riskera att rösta ut en god.
1) hon hade på fötterna för det
2) hon är ulv

Jag tycker fortfarande det är intressant att niyama la en andra röst på LenaH -hon skulle återkomma med svar skrev hon i morse

LenaH känns mest som hon skojar istället för att leta ulvar - behöver inte betyda att hon är ond men är i vart fall ingen grävande god tycker jag

Både niyama och LenaH var snabba med att komma med misstankar mot mig imorse - känns lite sådär

Inte sett till Snurrfian än idag - tyckte hon grävde bra igår och verkligen såg till att föra leken framåt.så om inget drastiskt händer så kommer hon inte få min röst idag

Cirkus är alltid svår att få grepp om, verkar ha hakat upp sig på Kilauea? Tillhörde också de som teoriade mycket igår

Harrysen känns ganska anonym men har kommit med några inlägg idag. Vet ej vart jag har henne

Kilauea har ändå skrivit rätt mycket vettigt tycker jag och hittar faktiskt inget direkt skumt med henne. Men kan ju vara lurad såklart

BSF väldigt anonym. Har inte sett till henne idag
Kan vara god kan vara ond. Fångade upp det skumma med bollen även fast jag inte tyckte just efterrösten var skum

Jag försöker inte försvara q. Jag vet att hon är rutinerad och jäkligt duktig spelare. Men jag tror inte hon är ond. Om det var så att hon började prata om bollen__s vinkar efter lynchningen så är jag villig tänka om.
Betänk att jag leker från mobil, så har lite svårt gå tillbaka och kolla saker.

Jag vet inte hur tight jag får det till DL, just nu i stallet och väntar på skjuts hem så jag röstar nu för säkerhets skull.

LenaH röstar på qitis

För att jag tycker hennes jakt på hintar från bollen tyder på en lyamedlem som försöker se vad hen missat (väldigt typiskt q) och för att jag tror hon kollade käksuccess i morse.

DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
18.32 qitis röstar på Hedinn
18.59 Kilauea röstar på Snurrfian
19.27 Lobelia röstar på Qitis
19.49 Cirkus röstar på Lobelia
19.58 harrysen röstar på bollen_
20.43 snurrfian röstar på cirkus
20.57 Niyama röstar på Lobelia
20.59 Hedinn röstar på cirkus

Röster i efterhand:
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen__ på Harrysen

Lobelia bybo
Hedinn bybo

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio
20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
20.57 fio röstar på qitis
21.00 Niyama röstar på LenaH

Bollen__ ulvaspirant
Inget käk
Jag är ju ändå förtjust i mina röstlistor...🙈

Det jag vill lägga till är i alla fall att bollen__ bör inte ha gissat på Harrysen som ulv. Om det nu inte skulle vara bluff. Men mest roligt en ren hämndröst, bollen röstar (för sent) på Harrysen för att Harrysen hade röstat på bollen.

Igår fanns det också "hämnsdröster" :
Cirkus-Kilauea
Kilauea-Cirkus
Och
Qitis-fio
Fio-qitis

Fio har dessutom redan röstat på Q igen idag. Visserligen skrev hon att det var för att hon inte ville riskera att missa DL som hon röstade tidigt. Men jag noterar det ändå som intressant.

Känner att tiden drar ifrån mig, men måste läsa om leken lite till.

Jag grunnar hårt på @fio måste jag ju säga
Jag vet att hon är ute och cyklar när det gäller mig men jag är faktiskt inte säker på att det gör henne ond. Hon och jag vi brukar kunna haka upp oss på varandra rätt ofta i lekarna
Jag ser ett (eller ja två ) möjligt scenario varför hon var så bestämt igår att inte vilja rösta på bollen hon hänförde att det var för att inte riskera att rösta ut en god.
1) hon hade på fötterna för det
2) hon är ulv

Jag fattar inte. Varför skulle jag rösta på just bollen? Du röstade väl inte heller på bollen?

Jag ville inte riskera att rösta ut en god så jag tog dig som inte hade någon röst och på det viset riskerade jag inte att vara med och rösta ut en god då jag var för dåligt insatt. Idag är jag bättre insatt i leken.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits