Jorden runt! - Ulvlek

Jag får rösta jag med.
Jag landar i att Niyamas andraröst på
LenaH igår , samtidigt som oviljan att rösta på bollen kan vara för att hon är ulv och bollen kan mycket väl varit i lyan och hon försökte vända lynchen från henne igår.

Qitis röstar på Niyama
Fast va? Du menar att Bollen som missade röstningen dl 1 och dl 2 skulle haft sånt flyt att hon gissade rätt ( och kom ihåg att gissa) så att hon kom in i lyan efter dl 1? Nej det känns bra långsökt.

Jag får rösta jag med.
Jag landar i att Niyamas andraröst på
LenaH igår , samtidigt som oviljan att rösta på bollen kan vara för att hon är ulv och bollen kan mycket väl varit i lyan och hon försökte vända lynchen från henne igår.

Qitis röstar på Niyama
Varför är det skumt att hon lägger en andraröst på LenaH?
Det fattar inte jag? Vet du nåt om Lena som ingen annan vet?

Fast va? Du menar att Bollen som missade röstningen dl 1 och dl 2 skulle haft sånt flyt att hon gissade rätt ( och kom ihåg att gissa) så att hon kom in i lyan efter dl 1? Nej det känns bra långsökt.
Hon var ju bevisligen inne innan nattdl på morgonen och skrev ? Så inte så långsökt tycker jag ?

Varför är det skumt att hon lägger en andraröst på LenaH?
Det fattar inte jag? Vet du nåt om Lena som ingen annan vet?
Det skumma är att hon lägger en andra röst så det potentiellt kan bli lottning ? Säg att bollen kommit in i sista stund tex ?
Vet inget om LenaH dock

Jag tycker fortfarande det är intressant att niyama la en andra röst på LenaH -hon skulle återkomma med svar skrev hon i morse
Va, skulle jag? Jag frågade vad du ville ha svar på men har inte sett att du svarat på det?
Alltså med tanke på :angel: efter så var inte misstanken så seriös, men din reaktion på den är ju lite intressant. Om du är i lyan tror jag mycket väl du skulle kunna lyfta "hinten" i efterhand, varför skulle det vara dumt?

Hur jag tänkte igår? Det skrev jag väl igår? Fattar inte vad du vill ha svar på?

Nä, jag har inte släppt LenaH eller någon annan heller. Jag har bara inte orkat tänka idag.

Men du tycker att det är ett rimligt argument för att lägga en uddaröst och låta ulvarna styra?
Jag tycker inte det är nån större skillnad faktiskt
Ja, om man verkligen inte har nån känsla åt nåt håll så förstår jag varför man inte vågar riskera att spika igen för en god.

Om q varit i lyan tror jag inte hon skulle skriva hejvilt i tråden om vem som troligen är ulvaspiranten. Den är väl med i vinstvillkoren och lyan vill nog därmed helst ha denne kvar.
Därav tror jag inte q är ond.

Cirkus röst på mig igår skaver fortfarande. Det var som att hon inte ville förstå.

Niyama vågar jag knappt skriva om, för vi misstänker ofta varandra oavsett roller :p.
Jag är inne på samma spår som @cirkus jag tror att q mycket väl kan vara ulv men vill inte dras med i ett drev som ulvarna kan gömma sig i. Men om man utgår ifrån att q är ulv så tror jag nog att @Kilauea är ulv i lyan tillsammans med q, annars förstår jag mig inte på den här godförklaringen. Så Snurrfian röstar på Kilauea eftersom jag tror att hon är ulv som försöker godförklara en kollega.

Röstlista DL3 kl 21.00
13.27 fio röstar på qitis
LenaH röstar på qitis
20.34 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.36 Kilauea röstar på qitis
qitis röstar på Niyama
Snurrfian röstar på Kilauea

qitis 4
Niyama 1
Kilauea 1

Ja, om man verkligen inte har nån känsla åt nåt håll så förstår jag varför man inte vågar riskera att spika igen för en god.
Men man kan ju inte veta om det är en god eller en ulv, right?
Jag tycker bara det haltar att ibland är uddaröst bra för då spikar man inte igen för en god, ibland är det dåligt för då ger det ulvarna möjlighet att styra. Dessutom kan folk ändra röster hejvilt och det finns faktiskt en borgmästare också med två röster - jag tycker bara att det är en klen och spretig teori där och då

Niyama röstar på qitis
Jag tycker hon överreagerade på min misstanke som inte var så allvarligt menad, sen förvränger hon vad jag skrivit idag och sen är det lite skumt det där med hur hon tog upp "hinten". Plus att jag tror fio kan vara något på spåren.

Jag är inne på samma spår som @cirkus jag tror att q mycket väl kan vara ulv men vill inte dras med i ett drev som ulvarna kan gömma sig i. Men om man utgår ifrån att q är ulv så tror jag nog att @Kilauea är ulv i lyan tillsammans med q, annars förstår jag mig inte på den här godförklaringen. Så Snurrfian röstar på Kilauea eftersom jag tror att hon är ulv som försöker godförklara en kollega.
och ändå röstar hon på q i slutänden. Det hänger ihop väldigt skralt - jag tror hon gör det för att hon sitter i lyan med q och inte vågar annat än hänga på drevet

Men man kan ju inte veta om det är en god eller en ulv, right?
Jag tycker bara det haltar att ibland är uddaröst bra för då spikar man inte igen för en god, ibland är det dåligt för då ger det ulvarna möjlighet att styra. Dessutom kan folk ändra röster hejvilt och det finns faktiskt en borgmästare också med två röster - jag tycker bara att det är en klen och spretig teori där och då
Ja, det beror väl på situation? Jag känner ibland att jag inte vill riskera att spika igen för en god, ibland att jag hellre vill lägga avgörande röst för att inte låta ulvarna styra.

Hon var ju bevisligen inne innan nattdl på morgonen och skrev ? Så inte så långsökt tycker jag ?

Det skumma är att hon lägger en andra röst så det potentiellt kan bli lottning ? Säg att bollen kommit in i sista stund tex ?
Vet inget om LenaH dock

Bollen var min tanke.
Så du menar att Niyama ska vara ulv och sticker ut halsen för att skydda Bollen, som dessutom verkar ha ont om tid, om hon mot all förmodan kommit in i lyan, när hon själv inte är det minsta ifrågasatt? Det rimliga hade varit att rösta ut Bollen och försöka skapa sig ett alibi.

Niyama röstar på qitis
Jag tycker hon överreagerade på min misstanke som inte var så allvarligt menad, sen förvränger hon vad jag skrivit idag och sen är det lite skumt det där med hur hon tog upp "hinten". Plus att jag tror fio kan vara något på spåren.
Du som inte gillar drev hänger med i det ;) det är ju lite olika - särskilt med argumentet att fio kan vara nåt på spåren. Känns som om du också gör det enkelt för dig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar