Jorden runt! - Ulvlek

Äsch, jag blandade ihop DLen, trodde hon röstade på dig DL1 och två.
Lutar nog åt att hon siat någon god, Snurris är väl en bra kandidat där, kanske.

Om alla hade röstat på Q så hade vi haft absolut noll att gå på röstmässigt då ulvarna kunde varit varsomhelst.
Iom att de ( snurr o cirkus) röstade på andra så gav det lyan en möjlighet att haka på och försöka rädda Q. Men å tredje sidan kom deras röster ganska sent, om jag minns rätt. Så det hände ju inte.
Jag tycker vi har noll att gå på från gårdagens DL eftersom det kom typ noll teorier om nån annan

Jag blir lite fundersam när @cirkus så tydligt pekar ut mig som god, jag har lagt fram två andra alternativ varav ett skulle kunna peka ut cirkus som ulv. Det är ju alltid trevligt att bli godförklarad men det skaver att cirkus är så övertydlig

Jag blir lite fundersam när @cirkus så tydligt pekar ut mig som god, jag har lagt fram två andra alternativ varav ett skulle kunna peka ut cirkus som ulv. Det är ju alltid trevligt att bli godförklarad men det skaver att cirkus är så övertydlig
Jo men jag måste ju börja nånstans och jag tycker du grävt och inte hållit korten nära bröstet som många andra och jag tror vi tänkte rätt lika igår.

För övrigt är det ju intressant att du har två andra alternativ… till vad? Till dig som god? 🤷‍♀️

Jag tror ju att gårdagen säger väldigt lite då drevet gick MEN jag tänker att ulvarna fattade vad klockan var slagen och att de hakade på snabbt eftersom ingen hakade på mot Kila som bevisligen var god. Sen är det q’s röst på Niyama. Varför? En kollega? Sen är det jäkligt olikt både Niy och LenaH att följa drev när de borde varit säkra på att q skulle åka iom både BM och goda lyan, varför inte försöka locka fram nån mer när chansen fanns? BSF och Harry följde också med i drevet nästan obemärkt. BSF har lagt tidiga röster vilket ofta gör henne lite immun på nåt vis…dessutom lite slarv om var Kila röstat. Jag vet inte riktigt.

Jo men jag måste ju börja nånstans och jag tycker du grävt och inte hållit korten nära bröstet som många andra och jag tror vi tänkte rätt lika igår.

För övrigt är det ju intressant att du har två andra alternativ… till vad? Till dig som god? 🤷‍♀️
Nej till vilka Kileaua hade siat, ett alternativ är att hon siade Hedinn som blev käkad samma natt och hon blev utan info. Eller dig och vill ha dig som ond. Det här skrev jag ett inlägg om i förmiddags.

Nu springer tiden iväg igen, läser och försöker hitta ledtrådar, men kommer ingenstans direkt. Den här leken känns svår eftersom DL1 var svår som vanligt för mig och i DL3 röstade nästan alla på Q. Och Heffaklumpen med teorier som jag brukar kunna spinna vidare på är inte här. Frågan är om ulvar skulle sticka ut och rösta udda? Eller så skulle de just det? Försöker samla lite av mina tankar.

LenaH känns fortfarande som en glad spjuver trots avsågat ben ( :heart ). Oklart.
Snurrfian Hennes grävande fick mig att se henne som åt det godare hållet från början och där har hon liksom fastnat. Kanske lite slött av mig att inte funderat vidare på henne, men igår gick all min tankeverksamhet till annat när alla började skriva ganska sent. Gick emot strömmen igår och vet inte vad det kan stå för
Fio jag tyckte först Fio var skum, misstänkte dessutom mig, men nu kan jag sätta henne åt sidan. Inte oklart
Cirkus tycker jag är aktiv och gräver och lägger fram olika tankar. Var tydlig igår med att inte vilja vara med och rösta på Q trots Fios inlägg igår. Möjligen får det mig att tänka att det lutar något åt det goda hållet men oklart
Niyama Jag har lite dålig koll på Niyama, vet inte vart jag har henne.
BSF Samma som ovan, har lite dålig koll, vet inte vart jag har henne heller

Nej till vilka Kileaua hade siat, ett alternativ är att hon siade Hedinn som blev käkad samma natt och hon blev utan info. Eller dig och vill ha dig som ond. Det här skrev jag ett inlägg om i förmiddags.
Jag funderar på om hon kan ha siat bollen och därav de tveksamma inläggen om att ingen troligtvis siats som ond? Eftersom bollen ju visades som god i sior

Någon måste vara ulv och jag är oxå tveksam till Cirkus tydliga godförklaring av snurr, tycker det är skumt, har aldrig läst det från cirkus tidigare att hon är så tydlig med det.

Jag är oxå fortsatt tveksam till harrysen men det kan vara hennes spelsätt oxå. Förra gången jag ville ha henne som ulv hade hon en god specialroll.

Nayima känns som vanligt i den rollen hon mest brukar ha dvs bybo 😅 förutom att vi var i lyan 1 gång tillsammans så måste hon vara lekarnas mesta bybo känns det som iallafall. Men hon kan givetvis vara ulv oxå.

Lena känns hyfsat på den goda sidan så har inte tänkt rösta där iallafall.

Bsf är helt omöjligt att få grepp om.

Jag har banne mig ingen aning

Sen är det jäkligt olikt både Niy och LenaH att följa drev när de borde varit säkra på att q skulle åka iom både BM och goda lyan, varför inte försöka locka fram nån mer när chansen fanns?
Det känns jättemärkligt att du skriver sådär. Jag följer visst drev om jag dels tror att den som lynchas är ond och dels inte har nån bättre idé. Har gjort så i typ 15 år.

Fanns ju ingen chans alls att locka fram nån eftersom fio stod på hustaket och skrek. Gav noll utrymme för andra tolkningar, ulvarna kan inte en sekund ha trott att det gick att snacka sig ur.

Det kan tala till Snurrfian och cirkus's fördel(ar) att de inte följde q's röst - då det gjorde att det inte fanns en chans för lyan att rädda Q.
Samtidigt så kan de (lyan, vilka som nu sitter däe)ha gett upp och röstat för att gömma sig.
Fast jag tror inte någon hade valt att följa en mycket trolig ulvs röst oavsett roll. Kanske särskilt inte om man är kollegor. Sen bygger ju din tanke på att Niyama är god om en kollega skulle räddas?

Tror faktiskt inte hon siade cirkus. Hon kan vara ulv ändå men det kändes som en tveksam röst för att ha siat en ulv

Hon känns rätt osäker ändå, iom att hon var siare nr1? Hon påpekar ju även att om någon siats ond så borde det röstats redan/tydligare?
Eller tänker du att hon försökte skydda sig iom att bollen ändå åkte den lynchen och var ond?
Här hänger jag inte riktigt med, hur menar du att hon skyddade sig i och med att bollen ändå åkte?
Hm, borde hon inte röstat där igår i så fall?
Lite som BSF är inne på nedan
Jag är inte säker på om Kilauea siat Cirkus, men att hon röstar på q igår ser jag inte nödvändigtvis som motsägelsefullt iom att goda ändå vill samla rösterna för att inte lyan ska kunna styra. Men det gör det kanske lite mindre troligt att hon siat Cirkus ändå.

Det känns jättemärkligt att du skriver sådär. Jag följer visst drev om jag dels tror att den som lynchas är ond och dels inte har nån bättre idé. Har gjort så i typ 15 år.

Fanns ju ingen chans alls att locka fram nån eftersom fio stod på hustaket och skrek. Gav noll utrymme för andra tolkningar, ulvarna kan inte en sekund ha trott att det gick att snacka sig ur.
Alltså ja, hon stod på hustaket och skrek så du valde att följa drevet utan att ens försöka hjälpa till på nåt vis? Det tycker jag är skumt. Vi kunde vara rätt säkra på att q skulle åka och jag tycker i det läget kan man åtminstone försöka göra nåt annat än bara låta drevet gå för att i bästa fall locka fram fler ulvar även om det inte är så sannolikt är det iallafall en möjlighet. Säg att det kommit 2-3 röster till på en god, då hade de nog försökt oavsett megafonen.

Jag tycker du gjort det enkelt för dig leken igenom.

Nayima känns som vanligt i den rollen hon mest brukar ha dvs bybo 😅 förutom att vi var i lyan 1 gång tillsammans så måste hon vara lekarnas mesta bybo känns det som iallafall. Men hon kan givetvis vara ulv oxå.
Ja, det är så det känns! Förut tyckte jag endast det var kul att vara ond och lekte bara för chansen att bli ond igen 😅. Lyckligtvis gillar jag att vara god också nu, även om jag är dålig på det, men jag är trött på att ständigt vara bybo. Blev överlycklig när jag blev ängel, och så dog jag natt 2 vilket jag iofs inte visste men starkt anade.

Alltså ja, hon stod på hustaket och skrek så du valde att följa drevet utan att ens försöka hjälpa till på nåt vis? Det tycker jag är skumt. Vi kunde vara rätt säkra på att q skulle åka och jag tycker i det läget kan man åtminstone försöka göra nåt annat än bara låta drevet gå för att i bästa fall locka fram fler ulvar även om det inte är så sannolikt är det iallafall en möjlighet. Säg att det kommit 2-3 röster till på en god, då hade de nog försökt oavsett megafonen.

Jag tycker du gjort det enkelt för dig leken igenom.
Vad skulle jag ha hjälpt till med? Jag såg det inte som nån chans alls att locka fram några ulvar, tänkte att de knappast skulle outa sig när läget var övertydligt.

Tror det stämmer, lite trassligt att göra med mobil, så jag skippade att ordna tider i DL3.

DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
18.32 qitis röstar på Hedinn
18.59 Kilauea röstar på Snurrfian
19.27 Lobelia röstar på Qitis
19.49 Cirkus röstar på Lobelia
19.58 harrysen röstar på bollen_
20.43 snurrfian röstar på cirkus
20.57 Niyama röstar på Lobelia
20.59 Hedinn röstar på cirkus

Röster i efterhand:
LenaH på Snurrfian
Fio på LenaH,
Bollen__ på Harrysen

Lobelia bybo
Hedinn bybo

DL 2 kl 21.00
16:54 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20:14 Snurrfian röstar på LenaH
20.31 cirkus röstar på Kilauea
29.45 qitis röstar på fio
20.46 Kilauea röstar på cirkus
20.47 LenaH röstar på bollen_
20.49 Harrysen röstar på bollen_
20.57 fio röstar på qitis
21.00 Niyama röstar på LenaH

Bollen__ ulvaspirant
Inget käk

Röstlista DL3 kl 21.00
13.27 fio röstar på qitis
LenaH röstar på qitis
20.34 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.36 Kilauea röstar på qitis
qitis röstar på Niyama
Snurrfian röstar på Kilauea
Niyama röstar på qitis
Harrysen röstar på qitis
Cirkus röstar på LenaH

qitis ulv
Kilauea siarlärling1

(Edit, fixade färg som saknades på Kilauea i DL3)

Här hänger jag inte riktigt med, hur menar du att hon skyddade sig i och med att bollen ändå åkte?

Lite som BSF är inne på nedan
Att hon inte var tydligare med att hon skulle ha siat Cirkus, för att hon inte ville avslöja sin roll . Om hon hade siat Cirkus.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar