Jorden runt! - Ulvlek

Jag är inte säker på om Kilauea siat Cirkus, men att hon röstar på q igår ser jag inte nödvändigtvis som motsägelsefullt iom att goda ändå vill samla rösterna för att inte lyan ska kunna styra. Men det gör det kanske lite mindre troligt att hon siat Cirkus ändå.
Ja,jag tänker att det känns mindre troligt i och med att hon ändå skrev att rösten från Cirkus skavde. I så fall hade hon ju kunnat fortsätta på det spåret i röstningen? Försöker läsa vad hon skrev igår och se om jag kan hitta någon ledtråd.
Snurrfian - samlade ihop folks inlägg och kom med tankar. Hittar inget konstigt där just nu.

LenaH förstod mina tankar igår. Rädd att jag vill hålla henne som god för det, utan att egentligen ha en aning. Har hon kommit med så mycket egna tankar? Måste kolla upp så jag inte dras med utan att vara säker.

Harrysen tycker jag letar och funderar.

Fio har jag svårt placera.

Bsf har jag lätt att få som god pga hon röstar tidigt. Säger ingenting om hennes roll egentligen.

Jag hittar för få ulvar.

Har nån räknat på fördelningen så vi vet hur många ulvar vi kan tänkas ha att hitta och få ut?

Det kan tala till Snurrfian och cirkus's fördel(ar) att de inte följde q's röst - då det gjorde att det inte fanns en chans för lyan att rädda Q.
Samtidigt så kan de (lyan, vilka som nu sitter däe)ha gett upp och röstat för att gömma sig.

Jag är rätt säker på att fio är god känner jag efter gårdagen, jag vet min egen roll. LenaH känns inte ond av fet jag läst och hon röstar ändå såpass tidigt i ordningen att hon om hon varit uöv istället kunde ha avvaktat.
Snurrfian verkar gräva tycker jag. Röstar tyvärr på Kilauea- som sedan käkas, kan det vara så att lyan vill få oss att tvivla på Snurrfian? Eller dubbelbluffa? "En lya skulle intr käka den som en ulv lagt en uddaröst på ".
Niyama och Harrysen s röster på q kommer så sent att de teoretiskt kan vara kollegor som vill ha alibi.
Cirkus var, om jag minns rätt, först ur med att skriva att hon ville rösta annorlunda, inte för att hon inte trodde på q som ond, men för att det inte skulle bli drev. Det talar till hennes fördel ( och snurrfians) men samtidigt har Kilauea röstar på henne 2 ggr.

Lite spridda tankar från mig såhär.
Samtidigt så var Fios teoriinlägg ganska tydligt? Jag är nog lite för ny för att riktigt lura ut hur mycket strategi det då blir av resterande röster?

Jag vet inte nu. Jag hade Kila som min mest misstänkta inte minst för att hon fick röst utöver ulven igår och min tanke var ju att om en god var uppe mot den siade ulven så kanske, kanske det hade gjorts nåt försök att lägga flera röster där, men det kom inga så jag drog slutsatsen att hon nog var ulv. Jaja det är historia och jag tror nog hon har siat en god eftersom hon skriver om spioninfon och att goda lyan snappat det och därför inte röstar på den hon siat i allafall.

Jag vet inte nu. Jag hade Kila som min mest misstänkta inte minst för att hon fick röst utöver ulven igår och min tanke var ju att om en god var uppe mot den siade ulven så kanske, kanske det hade gjorts nåt försök att lägga flera röster där, men det kom inga så jag drog slutsatsen att hon nog var ulv. Jaja det är historia och jag tror nog hon har siat en god eftersom hon skriver om spioninfon och att goda lyan snappat det och därför inte röstar på den hon siat i allafall.
Frågan är ju vilken god? Kanske dumt att rota i. Men också dumt att rösta på nån som är siad god.

Det kan tala till Snurrfian och cirkus's fördel(ar) att de inte följde q's röst - då det gjorde att det inte fanns en chans för lyan att rädda Q.
Samtidigt så kan de (lyan, vilka som nu sitter däe)ha gett upp och röstat för att gömma sig.

Jag är rätt säker på att fio är god känner jag efter gårdagen, jag vet min egen roll. LenaH känns inte ond av fet jag läst och hon röstar ändå såpass tidigt i ordningen att hon om hon varit uöv istället kunde ha avvaktat.
Snurrfian verkar gräva tycker jag. Röstar tyvärr på Kilauea- som sedan käkas, kan det vara så att lyan vill få oss att tvivla på Snurrfian? Eller dubbelbluffa? "En lya skulle intr käka den som en ulv lagt en uddaröst på ".
Niyama och Harrysen s röster på q kommer så sent att de teoretiskt kan vara kollegor som vill ha alibi.
Cirkus var, om jag minns rätt, först ur med att skriva att hon ville rösta annorlunda, inte för att hon inte trodde på q som ond, men för att det inte skulle bli drev. Det talar till hennes fördel ( och snurrfians) men samtidigt har Kilauea röstar på henne 2 ggr.

Lite spridda tankar från mig såhär.

Jag tycker att fios inlägg var så pass tydligt att ulvarna kan ha givit upp och röstat på q tidigt, dessutom har ingen av er (!) som röstat på q teoriat om nån annan direkt, vilket gynnar ulvarna. Lätt att gömma sig och inget sticker ut.
Kila har röstat på mig en gång vad jag vet och hon röstade på Snurrfian i DL1, när jag är siare händer det att jag gör just så dvs röstar på en i DL1 som jag sen siar för att tydligt kunna släppa den (om den är god) så att den (som fick rösten) uppfattar en annan god. Det gör att jag också tror på Snurris som ganska troligt god.

Något vimsig nu och orkar inte leta citat men du skrev nåt om Kilauea och att hon inte kunde vara siare för det var för obvious.

Nä jag kunde inte tro att hon som siare skulle outa att hon siat en god så som hon verkade göra - varför försöka begå harakiri liksom utan att åtminstone få med sig en ulv? Så min slutsats var att hon var ulv som visste vem som var god (eller iallafall vem som inte var ulv)

Frågan är ju vilken god? Kanske dumt att rota i. Men också dumt att rösta på nån som är siad god.
Ja verkligen! Jag tror hon siade Snurrfian och att hennes budskap var till goda lyan att inte rösta på henne.
Anledningen till att jag tror så är att hon röstade på henne i DL1 men inte i DL2

Ja verkligen! Jag tror hon siade Snurrfian och att hennes budskap var till goda lyan att inte rösta på henne.
Anledningen till att jag tror så är att hon röstade på henne i DL1 men inte i DL2
Tveksamt att sia den hon röstat på? Iaf jag brukar försöka undvika det. Men snurris har jag oavsett inte tänkt rösta på idag.

Fast det är väl rätt vanligt att man inte röstar på samma i DL 1 som 2? Hon har ju inte behövt sia snurrfian för det?

varför är det tveksamt?
Jag har gjort det rätt ofta. Jag kommer inte heller rösta på Snurris
För att det gör det lättare för ulvarna att hitta en. Om man röstar på nån och sen efter nattdl ändrar åsikt om den eller fortsätter driva på. Så jag brukar undvika det, men det är väl viktigast i lekar med ond spion eller annat som ger spioninfo till onda sidan.

Fast det är väl rätt vanligt att man inte röstar på samma i DL 1 som 2? Hon har ju inte behövt sia snurrfian för det?
Nej såklart att hon inte behöver ha gjort det men jag vet ju hur jag brukar göra och det gör jag rätt ofta. Rösta-sia-avskriva eller om det är ulv försöka lyncha. Just för att om den man siar är god kan man ”liera” sig med den och få den att fatta att den är siad god eller få spionen (i detta fall god lya) veta om en god som de då inte ska rösta på. Den här leken går ju ut på att goda hittar varandra för att kunna gemensamt hitta ulvar, remember.

Tror du att Snurrfian är ulv?

Jag tycker att fios inlägg var så pass tydligt att ulvarna kan ha givit upp och röstat på q tidigt, dessutom har ingen av er (!) som röstat på q teoriat om nån annan direkt, vilket gynnar ulvarna. Lätt att gömma sig och inget sticker ut.
Kila har röstat på mig en gång vad jag vet och hon röstade på Snurrfian i DL1, när jag är siare händer det att jag gör just så dvs röstar på en i DL1 som jag sen siar för att tydligt kunna släppa den (om den är god) så att den (som fick rösten) uppfattar en annan god. Det gör att jag också tror på Snurris som ganska troligt god.
Äsch, jag blandade ihop DLen, trodde hon röstade på dig DL1 och två.
Lutar nog åt att hon siat någon god, Snurris är väl en bra kandidat där, kanske.
Jag fattar nog inte vad du menar? Kan du utveckla?
Om alla hade röstat på Q så hade vi haft absolut noll att gå på röstmässigt då ulvarna kunde varit varsomhelst.
Iom att de ( snurr o cirkus) röstade på andra så gav det lyan en möjlighet att haka på och försöka rädda Q. Men å tredje sidan kom deras röster ganska sent, om jag minns rätt. Så det hände ju inte.

För att det gör det lättare för ulvarna att hitta en. Om man röstar på nån och sen efter nattdl ändrar åsikt om den eller fortsätter driva på. Så jag brukar undvika det, men det är väl viktigast i lekar med ond spion eller annat som ger spioninfo till onda sidan.
Om hon gjorde det var hon iallafall så subtil att själva Snurrfian inte fattade iallafall. Men ja, de är ju lite olika strategi och man behöver ju inte avskriva med stora bokstäver eller driva på heller

Nej såklart att hon inte behöver ha gjort det men jag vet ju hur jag brukar göra och det gör jag rätt ofta. Rösta-sia-avskriva eller om det är ulv försöka lyncha. Just för att om den man siar är god kan man ”liera” sig med den och få den att fatta att den är siad god eller få spionen (i detta fall god lya) veta om en god som de då inte ska rösta på. Den här leken går ju ut på att goda hittar varandra för att kunna gemensamt hitta ulvar, remember.

Tror du att Snurrfian är ulv?

Nej inte direkt , hon är ganska neutral för mig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar