Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Måste också tillägga att mina misstankar mot dig har minskat efter att jag sov på dem inatt. Du framstod som mer ond för mig igår än du gör nu. :)

Och hur kommer det sig?
Jag frågar för jag tycker du varit hemskt skum idag nämligen... O_o (läs tidigare inlägg :p )

caisa: vad i teorin mot padd är det du inte förstår? :) jag förklarar den gärna.

Ja alltså... du förklarade någon av dem i alla fall för någon annan (jag har haft så mycket så jag tittade inte just då närmare på vem du förklarade för och orkar inte gå tillbaka och kolla. :p ), och jag ser oftast vad du pekar på, och noterar det, men... jag har liksom inte funnit dem... tillräckligt påtagliga? För att förtjäna en röst. Alltså, det känns som att du pekar på saker som skulle kunna vara något, men som lika gärna inte skulle behöva vara något alls?
Och eftersom Paddan haft det struligt osv har jag helt enkelt velat se mer från henne innan jag tyckte hon meriterade en röst på det lilla som fanns att gå på. Typ. :p

:D:D Nu svarade du dig själv!

Fint att dina misstankar mot dig själv har minskat O_o

edit: vem menade du egentligen?

Ja alltså... du förklarade någon av dem i alla fall för någon annan (jag har haft så mycket så jag tittade inte just då närmare på vem du förklarade för och orkar inte gå tillbaka och kolla. :p ), och jag ser oftast vad du pekar på, och noterar det, men... jag har liksom inte funnit dem... tillräckligt påtagliga? För att förtjäna en röst. Alltså, det känns som att du pekar på saker som skulle kunna vara något, men som lika gärna inte skulle behöva vara något alls?
Och eftersom Paddan haft det struligt osv har jag helt enkelt velat se mer från henne innan jag tyckte hon meriterade en röst på det lilla som fanns att gå på. Typ. :p

Mammas: jag har även för mig att du någonstans länkade till ett inlägg där du sammanställt det du tyckte var mysko med Paddan, jag hittar det inte, vet du ungefär vart det är så jag kan titta på det igen?

Jag har några som har blivit mer misstänkta än andra.

Det är dels drama (det har väl inte undgått någon?) dels så tycker jag att Paddi resonerar konstigt bland annat i inlägg #788. Jag tycker att det är tydligt nog att hon inte nämner mig men istället pekar med hela handen på drama. Visst kunde hon ha nämnt att hon släpper misstankarna på mig, men jag ser det inte som nödvändigt för att förstå sammanhanget. Jag har också läst mammas tankar runt Paddi och jag håller både med och inte, de går verkligen inte mig helt förbi, men jag köper dem inte helt och hållet som jag också påpekat i annat inlägg. Jag tycker också att Paddi går med drama lite för lätt, jag har ju drama som min misstänkt nummer ett och just nu så känns det som om Paddi försöker backa upp henne...fast å andra sidan är det kanske inte det smartaste att göra om man är ulvar tillsammans. I alla fall så känns drama och Paddi som de skummaste tycker jag

Det förefaller osannolikt att Habina ska vara i lyan hon har prickat två onda i de två första DLoch det är lite väl tufft, jag är inte ensam om att tänka så det vet jag men för mig räcker det att sätta henne åt det godare hållet i allafall.

Mammas gör mig nervös, det finns tecken på att hon är god, men fasen jag blir ändå nervös. Jag tycker att hon vänder på varenda sten och letar onda plus att hon drev på rätt kraftigt vid utröstningen av Art, det borde kunna tyda på att hon är god, det vore osannolikt att en ulv drev på för att få ut Gargamel. Eller så är det en riktigt fräck alibihistoria. Jag vet verkligen inte

Mu känns neutral även om jag inte riktigt gillar rösten på OOS, hon röstade på Monster som var ond och det är väl *möjligt* att det var ett sorts alibi, men jag tror nog ändå inte det.

Caisa virrar ibland till det för sig tycker jag. Det är rätt så likt henne att göra. samtidigt så blir det så svårt att veta vart jag har henne. Jag gillar verkligen inte gårdagsrösten på OOS, den kom ur lite för grunda teorier. En röst på drama i det läget hade kännts så mycket mer logiskt med avseende på hennes tankar under dagen, men jag uppfattar det som att diskussionen med drama gjorde henne snarast osäker på att rösta på drama, vilket jag ser som skickligt spel av drama.

Det är ju det jag försöker göra. JAG vet min roll, och eftersom jag nu även vet OOS roll, vet jag exakt vad som hände. Och nej, jag köper inte din röst, tycker det är obehagligt att du fortsätter hävda att jag varit övertygad ang Drama, gått på Drama enbart pga TLVs utspel, och jag köper heller inte din förklaring på varför din röst kom så väldigt tätt inpå min, men du ändå inte hann skriva in att motiveringen även gällde min då lagda röst, utan lade till det i nästa inlägg.

Jag har redan förklarat varför jag tycker det är ett alldeles för högt spel att spela för en ovetandes god.
Och hade du haft en teori mot mig som jag köpte hade det kanske varit en annan sak. Det har du inte. Vilket får mig att tycka du är rejält ulvig.

Men allvarligt? Spionen väntar till DagDL är över, nämner inte för en sekund några misstankar mot sin förra "misstänkta", tror att hon ligger nära till hand för att ryka i nattkäket och går ut med superlativ som "superond" om en spelare utan att tänka en sekund på vad det skulle få resterande spelare att tro OM hon faktiskt rök i nattkäket?
Vem är det nu som förolämpar TLV? :meh:

Jag köper inte att du verkligen tycker att det bästa är att vara 100 på att person du tror är god åker före att det är 50/50 mellan en du tror är god och en du misstänker. Plus, jag vill som god verkligen inte låta bli att påverka, gör jag det ger det onda mer möjligheter att ha inflytande.

Och ja, det enda vi diskuterade var ju tlvs utspel? Det är ju det du argumenterat för med mig under dagen iaf? Eller va?

Men alltså återigen, jag vill ju ha fingrarna med överallt! Varför lämna över saker åt potentiella ulvar att bestämma? Jag förstår inte?

Och nej, jag fattar helt ärligt inte vad dagDL har med saken att göra. Oavsett förtrollning kan och bör hon ju ha teoriat för det hon tror ändå? Och ja, klart att man kan ha misstankar trots att man inte fått insiderinformation?

Caisa har rätt, det är henne jag menar! Det som fått mig att ändra åsikt är väl att jag idag haft tid att läsa leken mer och då när jag läste om kändes du inte lika ond som innan. Inget specifikt att peka på direkt. :)

Ok, då hänger jag med. Tänker lite tvärtom, fäller hellre än friar, haha! Hittade inlägget, men kan inte länka från skitpaddan (uppsteg från telefonen dock ;)), men det är inlägg #755 :)

Och nej, jag fattar helt ärligt inte vad dagDL har med saken att göra. Oavsett förtrollning kan och bör hon ju ha teoriat för det hon tror ändå? Och ja, klart att man kan ha misstankar trots att man inte fått insiderinformation?

Syftar du på TLV nu? Jag uppfattade det som att hon teoriade en del om drama och sen så röstade hon på mig med ett teoriinlägg som helt baserade sig på min teori dagen innan, en teori som jag hade släppt -jag reagerade direkt och tyckte det var underligt och tänkte med en gång att hon kan ha varit förtrollad. Anledningen till diskussionen om DagDL; är att hon innan DagDL teoriat om bägge och direkt efter DagDL inte mera nämner mig, men däremot går hårt på drama. För mig så tyder det på att hon kan ha varit förtrollad när hon var tvungen att avlägga rösten på mig. Medan det egentligen var drama hon hade velat rösta på utan förtrollning.

Passar på att rösta, enligt teorier jag sammanfattat i bland annat inlägg #755:

mammas röstar på paddington

Moahahaha!

Jag tycker det var skitkul.

För övrigt så tycker jag att det vore kul om det började komma lite röster nu.
Så jag kan ju lägga min röst redan.

cirkus röstar på drama
Jag tycker att hon inte blivit mindre misstänkt sedan igår. Se gårdagens teorier. Plus
jag tycker att hon kastade sig över mig på ett ogrundat sätt - jag förstår iofs att hon vill försvara sig mot TLV's "superond" uttalande, men jag tycker att hon gör det utan grund att stå på. Jag gillar inte heller hennes sätt att vrida bort fokus från henne själv - hon gör det utan att teoria om andra bara genom ett kraftigt försvar, det är inte att leta onda tycker jag

Jag köper inte att du verkligen tycker att det bästa är att vara 100 på att person du tror är god åker före att det är 50/50 mellan en du tror är god och en du misstänker. Plus, jag vill som god verkligen inte låta bli att påverka, gör jag det ger det onda mer möjligheter att ha inflytande.

Och ja, det enda vi diskuterade var ju tlvs utspel? Det är ju det du argumenterat för med mig under dagen iaf? Eller va?

Men alltså återigen, jag vill ju ha fingrarna med överallt! Varför lämna över saker åt potentiella ulvar att bestämma? Jag förstår inte?

Haha, fråga mig efter spelet är slut då om du inte köper att jag tycker det nu. Jag kommer tycka precis samma sak sen. :p

Huh? Nej? Jag har diskuterat allt från igår och hur jag uppfattat det och hur jag uppfattat dina förklaringar idag? Har inte alls bara pratat om TLVs utspel. Det slutade jag prata om relativt tidigt igår, utöver som ett plus i slutet av mina egna teorier mot Drama, därav att jag blivit så upprörd när du påstått att jag hakat upp mig på TLVs utbrott. :cautious:

Jag börjar tro att du och jag bara rent fundamentalt är helt olika och tänker och resonerar helt olika. (troligen) 2 ulvar kvar, det känns ju inte som att jag som ulv hakat på Paddans röst om Paddan var ulv (ptja, du känner mig väl inte men tror väl inte någon annan egentligen tror mig kunna hantera ett högt ulvspel när jag pretty much kryper ur skinnet när jag spelar som ulv, det hade inte funnits någon som helst anledning för mig att inte rösta på Drama i det läget om jag var ulv och hon var god.
Det är väl mycket det som gör att jag inte köper resonemanget. Jag förstår helt enkelt inte varför jag, om jag varit ulv, skulle ha röstat på oos och inte Drama i det läget? Men samtidigt är det väl svårt för dig att veta vad jag skulle eller inte skulle vara kapabel till som ulv...

Men hon teoriade ju mot Drama med? Med (enligt mig) mycket bättre teorier än hon använde i sin röst på Cirkus. Och för att understryka nu, jag är INTE någonstans, alls, på något sätt, säker på att det är så. Men jag tycker grejen är skum. Och det känns som att jag vill bitchslap:a mig själv för hur jag än vrider och vänder på det så känns det bara så jävla ologiskt! :arghh:

Fast jag tänker att det inte spelar någon roll, oavsett om hon var förtrollad eller inte kan hon fortfarande teoria mot vem hon vill? Förtrollningen gäller ju enbart rösten, inte begränsning i övriga teorier.

Moahahaha!

Jag tycker det var skitkul.

För övrigt så tycker jag att det vore kul om det började komma lite röster nu.
Så jag kan ju lägga min röst redan.

cirkus röstar på drama
Jag tycker att hon inte blivit mindre misstänkt sedan igår. Se gårdagens teorier. Plus
jag tycker att hon kastade sig över mig på ett ogrundat sätt - jag förstår iofs att hon vill försvara sig mot TLV's "superond" uttalande, men jag tycker att hon gör det utan grund att stå på. Jag gillar inte heller hennes sätt att vrida bort fokus från henne själv - hon gör det utan att teoria om andra bara genom ett kraftigt försvar, det är inte att leta onda tycker jag

Och gårdagens teorier är de rörande vad du trodde att TLV visste...Och jag har flertalet gånger ifrågasatt dig och bett om svar. Men du biter bara fast vid detta med TLV och kommenterar inte mina övriga tankar så värst mycket alls. Det om något tycker jag är ulvigt!

Jag med, så vi kan fortsätta diskussionen då när vi vet varandras roller om du vill? :D

Med mig, alltså, jag har inte diskuterat drama i övrigt med dig? Jag har bara diskuterat tlv-grejen?

Och jag tycker inte att det vore såå högt spel, haha!

Ja, men vas har dagDL med saken att göra? Fattar inte? :p

Alltså, hur mycket som helst. Jag har svarat dig med ganska långa inlägg, och jag har fått korta avhuggna svar tillbaka. Vilket gör det svårt att diskutera något över huvud taget med dig.:cautious:

Cirkus: jag vill fortfarande höra vilka inlägg som outar siaren med förutsättning att tlv fåttinfoom attdrama siats. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 365
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar