Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Jag blir utöver detta fundersam över att ingen reflekterar över min teori mot Padd. Även om ingen tänkt rösta på den skulle jag uppskatta om någon iaf säger varför den brister, jag känner att typ inget tyder på att hon är god så jag ser gärna det ni andra ser eftersom ingen hakar på?

Jag hade fullt upp med att skriva till Caisa igår, men jag har ju också funderat på Paddan sedan tidigare. Jag såg lite snabbt att du skrivit mer om Paddan idag, så jag kommer att kommentera där istället när jag kommit så långt.

Måste rösta, vill se mer från Drama innan jag bestämmer mig då hon i alla fall tar sig tid att försöka förklara vad hon menar vill jag höra mer.

Caisa röstar på OutofService

För jag tycker hennes teorier mot mig är konstiga, hon har gått helt under radarn och jag håller inte med henne om hennes översättning av min och Dramas diskussion.

Men alltså förlåt mig nu, men det är ju hemskt vad du misstänker folk för att de är konstiga. Visserligen har du redan försökt förklara vad du tycker är konstigt med mig, men det såg lustigt ut när du nu dessutom röstar på en annan för att den är konstig.

Men alltså förlåt mig nu, men det är ju hemskt vad du misstänker folk för att de är konstiga. Visserligen har du redan försökt förklara vad du tycker är konstigt med mig, men det såg lustigt ut när du nu dessutom röstar på en annan för att den är konstig.

Har jag inte redan skrivit minst 2 förklaringar till min röst? :mad:

Drama: "Nej, det har jag väl inte sagt heller. Men helt ärligt så kan jag inte redogöra för exakt alla möjliga alternativ heller."

Caisa: Nä, men ditt svar kändes som att det skulle ha varit det enda alternativet, därav min reaktion.

Drama: Nej, varför skulle det vara det? Däremot var det vad jag trodde, men jag nämner ingenstans att det är det enda möjliga.

Drama: Detta har jag diskuterat om innan. Vänligen läs vad jag skrivit då (men tror inte det var ett svar till dig). Pallar helt ärligt inte skriva det igen.

Caisa: Men anledningen till att jag tog upp det igen var ju för att du bett mig fråga igen om jag inte förstod...

Drama: Sant, men nu är jag inte med på vad detta gällde längre, så dra gärna upp det i ett enskilt inlägg igen om du vill ha svar. Våra inlägg börjar bli snurriga tycker jag.

Drama: "Ang. det sista. Jag tycker att poängen går helt förbi dig och försöker förklara. Men återigen så förstår du inte, eller vill inte förstå, vad jag redan skrivit."

Caisa: Men jag reagerade på att du tyckte DagDL i sammanhanget var helt ovidkommande, och att du trodde jag menade NattDL som i just det sammanhanget VAR helt ovidkommande, eftersom diskussionen jag funderat på var om huruvdia TLV varit förhäxad, och därför röstade på Cirkus med en klen motviering, sen när förhäxningen försvann vid DagDL direkt pratade om hur superond du var.

Drama: Vi har nog pratat förbi varandra. Jag har hela tiden utgått från att luska i vad hon kunde ha tänkts få för info efter Natt-DL. Och som jag redan nämnt flertalet gånger spelar inte förhäxningen någon roll om nu TLV verkligen trodde sig veta att jag var så superond som hon ville framställa mig. Hon kunde helt enkelt ha drivit på mig ändå och röstat svagt på Cirkus, då hade folk ganska lätt förstått om hon varit förtrollad. Men förtrollningen ser jag som mindre trolig i nuläget, för jag tror att hon hade blivit straffad för hintning om hon la upp sig själv som trolig kandidat till att ha blivit förtrollad.

Drama: "Men alltså.
Det är ju du som inte kopplar! Trodde nu TLV sig veta att jag var ond så borde hon rimligtvis ha fått den infon EFTER NATT-DL INTE DAG-DL. Och om hon var förtrollad och trodde sig veta att jag var ond så borde hon verkligen ha gått på hårdare redan då. För att hjälpa den goda sidan att få upp ögonen för mig, så att de därmed kunde rösta på mig. Och om hon då dessutom hade lagt en svagt motiverad röst på Cirkus så hade ju övriga förmodligen fattat att TLV varit förtrollad, eller hur? Eller hade inte du trott det om hon gick på hårt mot någon och sedan röstade svagt på en annan? Det hade varit solklart liksom. Därför fattar jag inte varför ni tjatar om efter Dag-DL, när TLV dessutom hade blivit sur på mig och därav fick jag den reaktionen från henne."

Caisa: Och som jag förklarat så fick hon ju isåfall spioninfon samtidigt som hon fick veta att hon var förhäxad! Hade hon gjort som du föreslår tror jag ärligt hon blivit lynchad istället för Art? Speciellt efter hur Paddan i förra leken gick igenom hur hon tyckte den då förhäxade Bumpo borde ha gjort, för det ser ut som att TLV följde Paddans råd från den leken om jag minns rätt.

Drama: Jag var inte med i förra leken och följde den inte så jag kan inte referera till vad du beskriver. Men jag förstår inte vrf TLV skulle blivit lynchad istället för Art?

Drama: Nej, men om Habina också hade skrivit något som TLV som hon reagerat på kanske det hade blivit annorlunda. Det kan vi inte veta. Men jag tror att hela hennes reaktion på mig, är efter vad jag skrev. Och jag håller med om att det såg klantigt ut, men ska jag bli straffad för en klantig sak?

Caisa: Men hon blev ju riktigt sur på Habinas teori om skumläsning först? Eller vad menar du?
Och ja, i ulvspel blir man ofta straffad om man är klantig, speciellt när det är svårt att hitta misstänkta saker...

Drama: Ja, och sedan kommer jag igen och skriver YTTERLIGARE EN GÅNG om skumläsning, och då blev hon rejält övertygad om att jag var ond. Är inte det lite konstigt efter att ha blivit så bitsk om just skumläsning? Hade jag inte gått på så om skumläsning så hade jag kanske inte trampat henne på tårna och då hade hon nog inte skrivit att hon tyckte att jag var så superond. Det vill jag tro iaf.
Visst, jag förstår att man blir straffad för det, men jag är lite trött på att bli anklagad för allt möjligt pga en enda spelares inlägg och för att du inte förstår mig, trots att jag ägnar mesta tiden i leken åt att förklara mig inför dig.

För att det skulle vara ett ulvigt beteende, precis som många nu tycker att min röst i senaste lynchen var?

Övrigt: okej, tack för förklaringen.

Men jag har ju aldrig någonsin varit säker på det, det jag spenderade större delen av min krafft på igår var ju att försöka förstå Dramas förklaringar till det jag tyckte var misstänkt, jag gick igenom diverse möjliga scenarion, diskuterad en del av dem med bland annat dig, där jag visst försökt förklara vad jag menar, flera gånger, och har även skrivit ut att jag absolut håller det för möjligt att TLV inte alls hade någon info om Drama efter att ha gått igenom leken igen, men ändå hävdar du att det är vad som gjort mig så fruktansvärt misstänkt i dina ögon?
Vad har jag gjort fel här? För nu förstår jag verkligen ingenting längre. Jag hade en teori du inte höll med om, vi diskuterade, men jag vet inte om du är ond eller god, jag höll med om att även det du sa var möjligt efter att ha tittat noggrannare. Sen gick jag vidare på vad jag tyckte var misstänkt med Dramas egna inlägg.
Jag försökte ta in andras synpunkter och se det ur flera perspektiv, jag lyssnade på och begrundade andras möjliga scenarion, allt för att jag försökte hjälpa den goda sidan.

Jag gillar inte barn, vi byter liknelse. Din häst springer över vägen och det kommer en bil. MEN det är mörkt, du VET inte om det är din häst eller en Nazghül-häst, så du beslutar att det bästa sättet att behandla situationen är att kasta ut ännu en häst som du inte vet är din häst eller en Nazghül häst i vägen och hoppas den blir påkörd istället, för att du hade en starkare känsla för att den andra hästen skulle kunna vara en Nazghül-häst än den första. En ren gissning. Tänk om den hästen du kastade ut visat sig vara Brego eller Shadowfax, liksom? Därför tycker jag det är vågat av en god att göra så när det finns så många goda specialroller kvar. Huruvida du köper resonemanget eller inte är ju upp till dig, det är mitt personliga vendetta mot lottningar, jag har gjort mitt bästa för att förklara det, du gör som du vill.

Jag röstade inte på Drama, som jag förklarat för Cirkus, för att jag blev för osäker. Dels pga konversationerna med dig, men även när ingen annan tyckte något var det minsta off med Dramas inlägg som jag gick igenom, utan snarare tyckte hon förklarade sig med so much perfect sense. Jag har ofta svårt att förstå andra spelare, det är inte direkt första gången. När jag väl tagit beslutet att INTE rösta på Drama ändå hade jag alldeles för kort tid på mig att välja någon att rösta på (jag hade ju varit rätt så inställd på Drama...), in kommer OOS som knappt synts till så långt, aldrig luftat misstankar mot mig innan, och röstar på mig. Jag tycker det är ett ulvigt beteende att hålla sig i skymundan för att sen komma in en liten stund innan DL och rösta på någon man inte misstänkt alls innan när man ändå är en bit in i leken. Det är som att säga "Jag röstar på dig, jag vill inte höra din förklaring till anledningen till att jag misstänker dig. Jag tror du är ond oavsett. Haha!" typ.
Jag hade ingen tid kvar, så därför hamnade rösten på OOS.
Hade jag haft mer tid att begrunda vad som hände hade jag ärligt talat röstat på Bumpo. För att hon röstade på mig (som jag redan gått igenom i tidigare inlägg) med den teorin var helt obegriplig för mig.

Nu sitter jag här och känner mig tämligen orättvist behandlad, framförallt av dig, du säger att jag inte ska stirra mig blind på TLVs angrepp på Drama. Fine. Det gjorde jag inte. Du säger att jag ska argumentera och teoria och hitta annat som stärker. Fine. Jag gör det.
EFTER att jag gjort det är tiden slut och jag får panikrösta på någon annan, och då straffar du mig för det med motiveringen att jag inte alls gjort det du störde dig på från början. Den största anledningen till att jag i det skedet valde att INTE rösta på Drama var pga Dig, OOS och Bumpo. Du för att du fått mig att inte stirra mig blind på det första scenariot och OOS och Bumpo för att ingen av dem kunde se minsta mysko med Drama (utan då istället gick på mig) ni kunde omöjligt vara ulvar alla 3 (om inte LL omvandlat någon, eller har något annat fuffens för sig, men jag har trott att det bara funnits 2 ulvar kvar) och jag trodde inte 2 ulvar skulle dreva mot mig i samma lynch. Det gav i teorin minst 2 goda som tyckte Drama made perfect sense, och ja, utan info backar jag då. Och fick panikrösta på någon annan.

... :mad:

Fast det stämmer ju inte, för i så fall gör ju alla i leken fel när de röstar om de inte är ulvar (och vet vilka som är emot dem) eller typ siare (och lyckats ha sia en ond), resten ska inte rösta öht? Jag är ledsen, men du kan inte med några som helst argument få mig att tycka att det är bättre att en jag tror är god åker med 100 % säkerhet än att det står lika mellan en jag misstänker och en jag tror är god. Näver bäver liksom.

Och ja, att du helt plötsligt övergav din teori mot drama och hakade på min mest misstänkta fick dig definitivt att stiga på min radar. Jag såg ett samband mellan dig och min mest misstänkta vilket fick dig att bli mer misstänkt, är det verkligen konstigt? Leken går ju ut på att hitta onda?

Och jag tycker faktiskt att du ska skaka av dig den känslan. Jag vill få dig att tänka som jag, men på grund av att jag övertygar dig, inte att du går emot din egen övertygelse. Tycker du att drama verkar ond så kör på henne, men gör inte något för att jag säger det bara för att jag säger det. Jag är god och har alltså inte koll på övriga spelare så jag kan ha fel.

Att jag reagerar så kraftigt på TLV-grejen är att jag skulle bli jätteledsen om alla andra bara rakt av trodde att jag fuskade utan att reflektera över det. Liksom, så låga tankar om mig? Och det känns verkligen inte sjyst mot TLV att bara förutsätta att hon fuskar. Jag menar, det är som att jag skulle "Ah, men bumpo är hacker, hon har säkert brutit sig in på LLs konto och läst rollistan, jag följer henne", det är typ så jag tycker att ni säger om TLV, förstår du min synvinkel i argumentationen bättre då?

Men ja, när jag inte sett något skumt alls i oos öht och du sedan går ihop med min huvudmisstänkte, då ser jag det inte alls som konstigt att du stiger på min misstankelista.

Efter att ha läst hela smiley-konversationen mellan mu och monster så kan jag inte tro att mu är i lyan. Den diskussionen skulle mycket väl ha kunnat uppstå mellan två goda som totalt missförstått varandra, men eftersom vi vet att monster var ond så känns det otroligt att två onda skulle sätta sig själva så i blickfånget och ”trötta ut” varandra för att sedan rösta på varandra.

Drama tycker det är dumt att sätta mu åt det goda hållet pga av de röster som mu/monster lade på varandra (el rättare sagt mus röst på monster) men då tycker jag att drama missat poängen. Det är inte rösterna utan det som ledde fram till rösterna som jag baserar detta på.

Vad jag ville komma fram till var ju att det var dumt när nästan alla godförklarade Mu bara sådär. Jag ville belysa att det var en farlig sak att göra, speciellt så tidigt i leken och drog upp ett annat tänkbart scenario för att få folk att tänka till lite.

Citat:
Ursprungligen postat av dramatik Visa inlägg
Mumorsan: Att alla är så snabba på att sätta Mu åt det goda hållet får mig att vilja dra i nödbromsen lite faktiskt. Tänk så är det en ulv som alibiröstat? Alla verkar tycka att bara för att hon la en andra röst på Monster (som var ulv) så är hon god? Hold your horses säger jag, för riktigt så enkelt vill iaf inte jag utgå från att det är i en ulvlek. Ser man det som en alibiröst så vore ju Mus andraröst på Monster faktiskt inte så dum. När Mu röstade var ställningen som så att det stod lika mellan TLV och Lillelorden(numera Sasse) , vilket ju skapar ett perfekt tillfälle för alibiröst om man nu ville det. Med Mus röst blev det lika mellan tre spelare, och därför borde risken för att Monster skulle åka kännas ganska liten.

Dessutom kom ju Mammas och la ännu en utjämnande röst så att det blev 4 upp för lottning. Vilket Mu visserligen inte kunde ha vetat skulle hända, om det inte är så att detta var en taktik från både Mammas och Mu. Jag kan visserligen hålla med om att Mu ändå känns ganska neutral i nuläget, men ovanstående scenario vill jag inte hålla som omöjligt heller.

Jag lade in en radbrytning för jag tyckte det som kom efteråt var lite intressant: Läser man noga tycker jag det verkar som om Drama försöker sätta mu och mammas i lyan tillsammans med monster(!) Det är iaf så jag läser detta inlägg.

Jag öppnade upp för möjligheten, men avslutar också med att jag höll Mu för neutral i det läget.

Det hade betytt att mammas röst gjorde att ja - det var fyra uppe för lottning, men två av dem var från lyan?? Känns inte alls som ett gångbart scenario. Ska vi då lägga till art som vi också vet var ond till lyan så skulle den alltså har bestått av dessa fyra personer? Känns inte så sannolikt tycker jag, speciellt efter att ha läst igenom den diskussion som mammas och mu har haft och att mu röstade på mammas igår.

Här fattar jag ingenting, förklara gärna mer tydligt.

Detta resonemang gör att jag faktiskt börjar få ögonen på drama.

Utifrån att ha läst igenom hela gårdagen och allt som hänt där också så måste jag nog luta mammas åt det goda hållet också. Känns osannolikt att mammas om i lyan tillsammans m monster och art skulle dra upp misstankarna mot dem på det sättet och sätta strålkastaren på art. Så förstår hennes inlägg i morse ang det jag skrev som svar på Outofservice inlägg.

Du skrev ju själv innan att Mammas inte räds att göra det bästa för sig själv. Men nu helt plötsligt sätter du henne åt det goda hållet för att hon inte skulle satt strålkastarna på sina ulvkollegor? Hur ska du ha det egentligen?

Ang cirkus måste jag kika närmare på denne, jag har sett tlvs teori om cirkus, men jag tror inte att tlv i rollen som spion vet om att cirkus har blivit siad utan röstar utifrån vad hon tror. Däremot har jag själv inte fått någon "känsla" för cirkus ännu och det gäller även bumpo.

Min understrykning. Vadå att Cirkus har blivit siad? Hur vet du det?

För att det skulle vara ett ulvigt beteende, precis som många nu tycker att min röst i senaste lynchen var?

Övrigt: okej, tack för förklaringen.

Det vore ju inte ulvigt om man kunde dragit slutsatsen att hon blivit förtrollad. I ditt fall kan man inte skylla på förtrollning, viss skillnad.

Stopp och belägg! Lägg INTE det är på mig. Det är cirkus som hävdar att TLV halvoutat siaren. En halvoutad siare är MYCKET värre för goda i leken är en heloutad siare. Alltså såhär, om det är möjligt att se "aha, under förutsättning att drama siats som ond natt 1 är det helt uppenbart att X är god". Om den första halvan av förutsättningen luftats i tråden är det betydligt bättre att även den andra halvan är ute i det öppna. Säg att ulvarna och hälften av de goda fattat att det är X som är siaren, för att den övriga halvan goda inte sett sambandet. Och ängeln är en av de i den halvan som inte greppat. Vad händer på natten? Siaren dör och ängeln skyddar någon annan. Vad händer om det skrivs ut öppet i tråden? Jo alla goda har infon och alla vet att ängeln får infon. DÄRFÖR tycker jag att om den första delen av förutsättningen luftats (och här tror ju flera att det är så) så är det betydligt bäst för de goda om det även skrivs ut i tråden.

Tillägg: Plus att det inte låter onda glida med på "TLV visste nog något" som jag misstänker händer nu.

Caisa: Vid tillfälle får jag gärna en kommentar på inlägg #751 också. :)

det kan du få snabbt, min lunch är körd i alla fall.

Jag läste det, såg vad du menade, och har inte för mening att lägga det på dig. Du förklarade varför du ställde en så mystisk fråga (och verkade förvänta dig ett uppriktigt svar) och jag tackar för förklaringen!
Jag funderade ju ett tag på om Bumpo kunde ha varit siaren tills hon vände ang. Drama... Och det var hon uppenbarligen inte heller.

Det långa inlägget hinner jag inte besvara nu, tar det ikväll!

Okej, jag förstår. Ville mest bara få en kommentar eftersom du tyckte att min fråga var såpass skum, behöver inte någon mer utförlig kommentar på det. :)

Alltså jag gillar inte den här utvecklingen.

Jag tycker det verkar som om fokus flyttats bort från drama som hade mest misstankar redan tidigt idag. Dels Habinas tidiga röst, sedan min röst. Både bumpo och Caisa kom med en hel del misstankar tidigt som dramatik lyckades vända. Dramatik har inte på något sätt lyckats rentvå sig i mina ögon. Hon toppar fortfarande min lista över onda.

Om jag toppar din lista så får du gärna berätta vad det är som gör att jag toppar den? Och att du verkar så sur över att inte alla följde dina och Habinas misstankar får mig att reagera lite. Habina håller jag inte som särskilt trolig ulv, med tanke på att hon redan hjälpt till att rösta ut två stycken. Men du skulle mycket väl kunna vara en ulv som hänger på Habina i hennes misstankar om mig och sedan hoppas på att flera ska hänga på. Jag såg ut att vara ett enkelt byte liksom med misstankarna som var på mig och du såg din chans? Varför annars reagera så surt över att inte fler följde er? Mycket märkligt tycker jag.

Mammas har vänt på alla stenar. Idag tycker jag inte att det har gagnat rätt sida. Visserligen gjorde hon ett försök att rädda kvar OOS, vilket talar för henne. Men idag så får jag intrycket av att hon hjälpt att vända misstankar bort från drama, kanske oavsiktligt, kanske avsiktligt.

Jag gillar inte Caisas ändring att från att ha varit fokuserad på drama så röstade hon slutligen på OOS av en så simpel anledning som att OOS lag sin röst hos Caisa + viss press från drama. Jag gillart inte. Det gör inte att Caisa blir mer misstänkt, jag gillar bara inte att hon reagerade mer på rösten mot henne än att hon fullföljde sina egna tankar.

Så du menar att jag pressade Caisa till att rösta på OOS? Var då?

Min tanke är fortfarande att TLV lyckats lista ut (kanske via spioninfo + att hon fattat vem som är siare) att drama är siad (som ond), men att TLV är tvungen att rösta på mig pga den där förtrollningen. Hon lägger sin röst på mig och efter att DagDL har varit innan nattDL så skriver hon endel om drama men ingenting om mig. Förtrollningen var bruten och hon kunde skriva som hon ville.

Hon kunde skriva som hon ville trots ev. förtrollning också. Men som jag också skrivit innan i tråden håller jag det inte som trovärdigt att TLV var förtrollad, eftersom jag tror att en sådan hint hade blivit bestraffad.

Om jag skulle varit siad som ond (som drama försöker göra gällande) och TLV fått den infon så undrar jag varför ingen (dvs siaren) har försökt misstänkliggöra mig till gårdagens DagDL?

Siaren kanske inte ville outa sig så för ulvarna?

Det jag reagerar på är att Dramatik försöker ondförklara cirkus genom gamla teorier från TeamLundVer, som skulle kunna vara att TeamLundVer var förhäxad. Jag håller cirkus som neutral just nu, men ju mer jag läser, desto mer åt det goda håller lutar hon.

Men att Cirkus gör likadant mot mig är inte konstigt? Och TLVs ev. förhäxning håller jag inte som särskilt troligt pga. saker jag redan skrivit flera gånger och inte orkar skriva igen.

Det är ju bara väldigt konstigt att ingen annan har luftat misstankar mot mig, det borde ju vara gjorts om jag hade varit siad.

Nej, inte om siaren inte vill outa sig som sagt. Eller så har inte siaren hittat något den tycker är tillräckligt trovärdigt mot dig för att andra ska hänga på.

Det är mycket möjligt. Det kan ju vara så att lyan insåg för sent vad som höll på att hända dvs att Art höll på att ryka istället för att vara uppe för lottning så därför var Art tvungen att ändra sin röst för att åtminstone ha en chans att vara kvar.

Och skulle Art ha ändrat till en annan ulv då menar du så att två ulvar var uppe för lottning? Det vore högt spelat tycker jag.

(PS: Orkar inte leta upp alla orginalinlägg av paddan utan samlar från ett inlägg från mig själv, här finns det inlägget med pilarna till de ursprungliga inläggen.) Det handlar om att hon skriver på ett sätt som gör att jag tycker att hon skriver att hon VET att jag är god. Helt ok om hon skriver "jag tror att mammas är god pga, blablabla", men här handlade det om att hon skriver på ett som gör att jag ser att hon vet att jag inte befinner mig i lyan. Och eftersom det här är före första nattDL kan hon inte på något annat vis än genom att själv sitta i lyan veta att jag inte sitter där. Det fetade i första stycket nedanför.

Sedan handlar det även om hennes fokus i detta inlägg (det var det här inlägget som fick henne att segla upp på min radar) och det är hennes vilja att sitta och fundera över hur de i lyan resonerat. Jag vet det här för att jag själv gjort tabben, när man suttit i lyan och grottat och funderat är det himla lätt att fastna i tänket och sedan sitta i tråden och "undrar hur lyan tänkt" och försöka få in andra på villospår. Det är något i känslan i inlägget som gör att det här inlägget till ett typiskt sådant.

Övriga inlägg jag funderar över:

Här reagerar jag på hur hon först skriver att jag gör det bästa för min egen del, vilket jag rättar med att jag gör det bästa för min sida. Hon ändrar sig då lite - och får det till att jag gör det bästa för lyan? Nej, jag gör det bästa för min sida, och det är inte sjyst tycker jag att antyda sådär subtilt att jag är ond. Skriver hon "jag tror att Mammas är ond pga..." är det helt ok, men sådana här subtila grejer köper jag inte.

Jag håller med dig i vad du tänker om att Paddan pratat om hur lyan tänkt. Jag tror också att det är mer troligt att en ulv skriver sådant än att en god gör det. Men det jag fortfarande inte riktigt kan förstå är hur du kan få det till att hon verkat så säker på att du inte satt i lyan? Jag tror inte jag uppfattar det på samma vis som dig, hur jag än försöker.

Jag själv kan inte släppa det här med ulvar och hintar. (Ja, jag har hängt upp mig på det) Men jag vet inte om jag tycker att "bevisen" mot Paddan är tillräckligt starka för att jag ska känna mig övertygad om att hon verkligen är ulv. Men jag har en misstanke, absolut.

Jag tror jag behöver se mer av Paddan idag, så jag hoppas hon kommer in och teoriar sedan, samt bemöter mina frågor som jag ställde i ett annat inlägg.

Det här är det som var det sista om dig som TeamLundVer skrev innan hon blev käkad, förutom hennes teori om förhäxade. Att använda "superond" känns som ett väldigt starkt ord, jag har svårt att se att TeamLundVer skulle använda det om hon inte var väldigt säker på sin sak. Sedan HUR hon blivit det, kan vi diskutera mer. Jag tror att hon snappat upp något som spion.

Jag tycker också det är konstigt att hon skrev just superond, men jag tror verkligen det var för att rikta misstankarna mot mig eftersom hon blivit sur om mitt påstående om skumläsning. Om hon fått veta något som spion, vad skulle det varit? Att jag blivit siad?

Ja. eftersom Art var Gargamel och troligtvis (enligt tankar från Mammas vars inlägg jag svarade på om jag inte missminner mig) mest värdefull för lyan och det enda alternativet var att ändra till dig.

Alltså jag vet inte hur jag ska förklara det mer än att jag tycker att det blir fel att säga efter x röst kunde gruppen y ha ändrat om person x i går i grupp y , alltså att paddan vet att jag inte ingår i grupp y. Hänger du med bättre nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025