Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Kokettsmurfen? Huh? Skulle det inte bara vara listade roller med? Nu känner jag att jag missat nåt igen :wtf:

Första inlägget:
Bybor -

Starksmurfen, Latsmurfen, Kokettsmurfen, Buttersmurfen m.fl.

Edit: Såg ändringen efter att jag postat, låter det kvarstå för att ingen ska "varför har du tagit bort det där inlägget? UUUUUULV!!!" :p

DL1

Cirkus röstar på Mammas
TLV röstar på Paddington
Artline röstar på Habina
Habina röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på TLV
Paddington röstar på TLV
Caisa röstar på Lillelorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

Monster var ond
Ulvarna misslyckas med käk

DL2

Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Artline lynchas, var Gargamel
TLV käkas, var spion

DL3
Habina röstar på Dramatik
Mammas röstar på Paddington
Dramatik röstar på Cirkus
Cirkus röstar på Dramatik
Mumorsan röstar på OutOfService
Paddington röstar på OutOfService
Outofservice röstar på CaisaLundblad
bumpo röstar på Caisa.
Caisa röstar på OutofService
Mammas ändrar sin röst från Paddington till Caisa Lundblad

OOS lynchas, var bybo

DL1

Cirkus röstar på Mammas
TLV röstar på Paddington
Artline röstar på Habina
Habina röstar på Monstermom
Monstermom röstar på Mumorsan
Bumpo röstar på Lillelorden
Dramatik röstar på TLV
Paddington röstar på TLV
Caisa röstar på Lillelorden
Mumorsan röstar på Monstermom
Mammas röstar på Mumorsan

Monster var ond
Ulvarna misslyckas med käk

DL2

Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Artline lynchas, var Gargamel
TLV käkas, var spion

DL3
Habina röstar på Dramatik
Mammas röstar på Paddington
Dramatik röstar på Cirkus
Cirkus röstar på Dramatik
Mumorsan röstar på OutOfService
Paddington röstar på OutOfService
Outofservice röstar på CaisaLundblad
bumpo röstar på Caisa.
Caisa röstar på OutofService
Mammas ändrar sin röst från Paddington till Caisa Lundblad

OOS lynchas, var bybo

Det lämnar mig, Mammas, Cirkus, Paddan, Drama, Habina, Mumorsan och Bumpo.

Bumpo har jag inte känt nåt ont från tidigare, och håller därför inte särskilt högt misstänkt, jag tror hon letar onda, men är lite mer osäker efter rösten på mig.
Detsamma gäller Cirkus, ingen jag känt några dåliga vibbar från såhär långt och därav inte håller högt på misstankelistan. Hennes röst på Art i slutet igår tycker jag pekar på att hon är åt goda hållet.
Habina håller jag inte heller som speciellt misstänkt då hon varit med och röstat ut 2 onda och senast la en röst på någon jag håller högt misstänkt.
Mumorsan tycker jag spelar som vanligt, och efter Monsters påhopp på henne under första dagen vill jag även lägga henne som mindre misstänkt, men jag skulle kunna tänka mig titta närmare på Mu om jag uppfattar nåt som misstänkt från henne.
Varför Mammas hellre vill lägga upp resultatet för lottning och låta resultatet bero på slumpen förstår jag inte, för jag själv ogillar skarpt att lämna lynchen åt slumpen. Det behöver inte göra henne ond dock och jag har sen tidigare lagt henne åt det godare hållet baserat på hennes röster, så hon står ändå inte högst på min lista.
Och ja, jag vet ju vem jag är.

Det lämnar Drama och Paddan som högst misstänkta.
Vad jag tycker om Drama har väl framgått under dagen, sen att jag fick panik och second-guessed myself kan jag bara beskylla mig själv för.
Paddan har jag tyckt varit halvskum sen dag 1, och hon fortsätter som halvskum.
Näst efter Drama och Paddan...
Bumpo, sen Mu och Mammas. (de är alltså ungefär på samma misstankenivå, typ mittimellan-vet-inte-vart-jag-har-er)
Sist på stegen just nu hamnar Habina och Cirkus.

Mina tankar i alla fall. Nu ska jag sova kära smurfar och fulingar. ;)

Senast ändrad:

Knapp

Som jag sa tidigare så kommer jag åka till Schtorschtan imorrn och jag vet inte hur det är med tillgång på internet och tid då så jag ber om ursäkt för imorgons kommande inaktivitet redan nu!

Nu är jag tillbaka igen.
OT
Hoppträning som vanligt varannan onsdag och jag ramlade av två gånger, något jag inte gjort på 10 år tror jag. Fyfan vilken sopa jag är. Så jag får trösta mig med en massa sidor lek.
Återkommer med tankar

Fasthur menar du slumpen? Om vi säger att jag låtit min röst stå kvar på paddan, då hade min röst varken gjort från eller till och någon jag inte sett något ont i hade garanterat legat i risken för att åka. Nu bytte jag röst så att min röst spelade roll och jag drog mitt strå till stacken för att den jag misstänkte mest av de som riskerade att åka skulle åka ut. Det kallar jag verkligen inte att lämna det åt slumpen.

Varför skulle jag hellre låta en jag tror är god åka ut än att det står 50/50 mellan en jag tror är ond och en jag tror är god?

*kl*

nu har jag tillbringat över två timmar med att försöka komma ikapp i leken och jag geeer upp! Mina ögon går i kors å jag är bara på sid 32 :(....

Mina spontana tankar så här långt iaf:

Efter att ha läst hela smiley-konversationen mellan mu och monster så kan jag inte tro att mu är i lyan. Den diskussionen skulle mycket väl ha kunnat uppstå mellan två goda som totalt missförstått varandra, men eftersom vi vet att monster var ond så känns det otroligt att två onda skulle sätta sig själva så i blickfånget och ”trötta ut” varandra för att sedan rösta på varandra.

Drama tycker det är dumt att sätta mu åt det goda hållet pga av de röster som mu/monster lade på varandra (el rättare sagt mus röst på monster) men då tycker jag att drama missat poängen. Det är inte rösterna utan det som ledde fram till rösterna som jag baserar detta på.

Mumorsan: Att alla är så snabba på att sätta Mu åt det goda hållet får mig att vilja dra i nödbromsen lite faktiskt. Tänk så är det en ulv som alibiröstat? Alla verkar tycka att bara för att hon la en andra röst på Monster (som var ulv) så är hon god? Hold your horses säger jag, för riktigt så enkelt vill iaf inte jag utgå från att det är i en ulvlek. Ser man det som en alibiröst så vore ju Mus andraröst på Monster faktiskt inte så dum. När Mu röstade var ställningen som så att det stod lika mellan TLV och Lillelorden(numera Sasse) , vilket ju skapar ett perfekt tillfälle för alibiröst om man nu ville det. Med Mus röst blev det lika mellan tre spelare, och därför borde risken för att Monster skulle åka kännas ganska liten.

Dessutom kom ju Mammas och la ännu en utjämnande röst så att det blev 4 upp för lottning. Vilket Mu visserligen inte kunde ha vetat skulle hända, om det inte är så att detta var en taktik från både Mammas och Mu. Jag kan visserligen hålla med om att Mu ändå känns ganska neutral i nuläget, men ovanstående scenario vill jag inte hålla som omöjligt heller.

Jag lade in en radbrytning för jag tyckte det som kom efteråt var lite intressant: Läser man noga tycker jag det verkar som om Drama försöker sätta mu och mammas i lyan tillsammans med monster(!) Det är iaf så jag läser detta inlägg.

Det hade betytt att mammas röst gjorde att ja - det var fyra uppe för lottning, men två av dem var från lyan?? Känns inte alls som ett gångbart scenario. Ska vi då lägga till art som vi också vet var ond till lyan så skulle den alltså har bestått av dessa fyra personer? Känns inte så sannolikt tycker jag, speciellt efter att ha läst igenom den diskussion som mammas och mu har haft och att mu röstade på mammas igår.

Detta resonemang gör att jag faktiskt börjar få ögonen på drama.

Utifrån att ha läst igenom hela gårdagen och allt som hänt där också så måste jag nog lutamammas åt det goda hållet också. Känns osannolikt att mammas om i lyan tillsammans m monster och art skulle dra upp misstankarna mot dem på det sättet och sätta strålkastaren på art. Så förstår hennes inlägg i morse ang det jag skrev som svar på Outofservice inlägg.

Jag tror fortfarande att Habina är god, finns inget som pekar på något annat för tillfället och att hon lagt första rösten på både monster och art tycker jag talar till hennes fördel.

Ang cirkus måste jag kika närmare på denne, jag har sett tlvs teori om cirkus, men jag tror inte att tlv i rollen som spion vet om att cirkus har blivit siad utan röstar utifrån vad hon tror. Däremot har jag själv inte fått någon "känsla" för cirkus ännu och det gäller även bumpo.

bumpo undrade tidigare varför jag och mammas inte reagerat på caisa. Men efter att ha läst igenom så här långt så har jag ingen riktigt känsla för denne än heller, det har inte fastnat något för mina ögon.

Citat i citat kommer ju inte med så jag klippte in:
Ursprungligen postat av MammasL Visa inlägg
Men detta resonemang stämmer ju inte. Om vi ponerar att siaren siat cirkus och TLV fått veta det, hur ska TLV veta att cirkus siats som ond? Hon vet ju bara att cirkus siats, inte vem som siat cirkus eller vad siaren fick för svar från LL?

Se mitt svar till Caisa. Spionen kan ha snappat upp en bekräftelse på vad hon trodde. Nu håller jag inte det som sanning, men som en möjlighet.

Exakt så.
Det är bara det att du och jag har olika infallsvinklar. Dvs vem vi tror att spionen snappat upp info om.

Fasthur menar du slumpen? Om vi säger att jag låtit min röst stå kvar på paddan, då hade min röst varken gjort från eller till och någon jag inte sett något ont i hade garanterat legat i risken för att åka. Nu bytte jag röst så att min röst spelade roll och jag drog mitt strå till stacken för att den jag misstänkte mest av de som riskerade att åka skulle åka ut. Det kallar jag verkligen inte att lämna det åt slumpen.

Varför skulle jag hellre låta en jag tror är god åka ut än att det står 50/50 mellan en jag tror är ond och en jag tror är god?

Eftersom att du tror.
Det är svårt att förklara, och huvudvärken som hindrar mig från att sova gör det inte bättre.
Jag tycker leken blir svårare att läsa när lynchen lämnas åt lottning, det känns som att någon inte vill ta ställning utan hellre låter lotten avgöra, men det är alltid sjukt svårt att se vem, isåfall. Därför tycker jag inte om lottning, oavsett om det är till min fördel eller inte.

Och nej, det är ingen ny tanke jag luftat, jag har aldrig gillat lottning då jag just tycker det känns som att man slumpar lynchen. Om man inte vet.

Alltså jag gillar inte den här utvecklingen.

Jag tycker det verkar som om fokus flyttats bort från drama som hade mest misstankar redan tidigt idag. Dels Habinas tidiga röst, sedan min röst. Både bumpo och Caisa kom med en hel del misstankar tidigt som dramatik lyckades vända. Dramatik har inte på något sätt lyckats rentvå sig i mina ögon. Hon toppar fortfarande min lista över onda.

Mammas har vänt på alla stenar. Idag tycker jag inte att det har gagnat rätt sida. Visserligen gjorde hon ett försök att rädda kvar OOS, vilket talar för henne. Men idag så får jag intrycket av att hon hjälpt att vända misstankar bort från drama, kanske oavsiktligt, kanske avsiktligt.

Jag gillar inte Caisas ändring att från att ha varit fokuserad på drama så röstade hon slutligen på OOS av en så simpel anledning som att OOS lag sin röst hos Caisa + viss press från drama. Jag gillart inte. Det gör inte att Caisa blir mer misstänkt, jag gillar bara inte att hon reagerade mer på rösten mot henne än att hon fullföljde sina egna tankar.

Min tanke är fortfarande att TLV lyckats lista ut (kanske via spioninfo + att hon fattat vem som är siare) att drama är siad (som ond), men att TLV är tvungen att rösta på mig pga den där förtrollningen. Hon lägger sin röst på mig och efter att DagDL har varit innan nattDL så skriver hon endel om drama men ingenting om mig. Förtrollningen var bruten och hon kunde skriva som hon ville.

Om jag skulle varit siad som ond (som drama försöker göra gällande) och TLV fått den infon så undrar jag varför ingen (dvs siaren) har försökt misstänkliggöra mig till gårdagens DagDL?

Fast vaddå vet? Man tror ju hela tiden i lekarna? Och jag köper inte alls ditt resonemang, jag lämnar det ju mer åt slumpen om jag lägger en röst utan vikt och låter mina potentiellt onda medspelare styra vem som åker ut?

Jag ville definitivt ifrågasätta de märkliga och ogrundade teorierna mot drama. De mer grundade får gärna vara kvar, men de baserade på tlv köper jag inte öht.

Men eftersom du tar upp det igen: vem är det som du, utefter antagandet att drama siats natt ett, du är helt hundra på är siare. Jag vill ha citat på inlägg från påstådda siare som styrker det, annars känns drt som att du mfl som trycker på teorin är ulvar dom trycker på ett ofullständigt spår istället för att leta onda på riktigt.

Fast vaddå vet? Man tror ju hela tiden i lekarna? Och jag köper inte alls ditt resonemang, jag lämnar det ju mer åt slumpen om jag lägger en röst utan vikt och låter mina potentiellt onda medspelare styra vem som åker ut?

Jag tror inte jag kan förklara vad jag känner inför lottning bättre än jag försökt göra, men blir det lättare att se min synvinkel om jag säger att jag varken köper Bumpos röst på mig eller din röständring?

1. Bumpo röstar på mig för att hon tycker jag verkar ovillig att förstå Drama. Det tycker jag är rent förtal, eftersom förstå Drama är det enda jag försökte göra hela jäkla dagen igår. Bumpo vet dessutom mer än många andra efter förra leken att det inte är ett dugg ovanligt att jag inte förstår andra spelare. Så jag köper inte hennes röst. Alls.

2. Sen kommer du, som lagt ner en hel del energi på att predika om hur fel det är att misstänka Drama pga vad TLV sagt, och inte vad jag kan se tidigare luftat misstankar mot mig utan bara diskuterat mina teorier med mig, och säger att jag plötsligt är väldigt misstänkt efter att Bumpo och OOS luftat sina misstankar.
Vad baserar du det på? Hur blev jag mer misstänkt än de som faktiskt höll Drama som sjukt misstänkt grundat mycket på TLV? Så pass att de lade tidiga, obevekliga röster. Vart har jag inte teoriat om Drama som inte har något med TLV att göra? Har inte jag vänt och vridit på möjliga scenarion?
Och vad baserar du att du höll OOS som god på? Hon hade knappt varit aktiv, kommer in 30 min innan DL och börjar misstänka mig vilket knappt ger mig tid att ens försöka förklara eller försvara mig. Det är ett mycket ulvigt beteende i mina ögon.

Med 7 goda specialroller kvar i leken tycker jag det är ett hemskt högt spel av en ovetandes god att lägga upp någon för lottning med motiveringen "Hon kanske är i maskopi med den jag håller mest misstänkt.".

Detta har jag funderat över under natten, och jag håller varken dig eller Bumpo som lika goda som jag gjorde i mitt förra teoriinlägg.

Jag ville definitivt ifrågasätta de märkliga och ogrundade teorierna mot drama. De mer grundade får gärna vara kvar, men de baserade på tlv köper jag inte öht.

Men eftersom du tar upp det igen: vem är det som du, utefter antagandet att drama siats natt ett, du är helt hundra på är siare. Jag vill ha citat på inlägg från påstådda siare som styrker det, annars känns drt som att du mfl som trycker på teorin är ulvar dom trycker på ett ofullständigt spår istället för att leta onda på riktigt.

Vilken vettig god spelare skulle svara på den frågan?! :arghh:

Det jag skrev var att du, och i viss mån drama, verkade vilja missförstå varandra. Drama försökte på olika sätt förklara hur hon tänkte och resonerade men du verkade verklien inte vilja förstå.

Ja, jag vet att du kan ha svårt att förstå andra spelare. Men så svårt? Du är ju bra på lekarna och är bra på att läsa dem. Vad är det som är svårt att förstå i dramas resonemang?

Jag hade även uppe som tanke att ni bara pratade förbi varandra. Men det nåmner du inte alls. Jag försöker verkligen greppa din och dramas diskussion igår. Men jag kan inte det. Alls.

Min tanke är fortfarande att TLV lyckats lista ut (kanske via spioninfo + att hon fattat vem som är siare) att drama är siad (som ond), men att TLV är tvungen att rösta på mig pga den där förtrollningen. Hon lägger sin röst på mig och efter att DagDL har varit innan nattDL så skriver hon endel om drama men ingenting om mig. Förtrollningen var bruten och hon kunde skriva som hon ville.

Fast kikar man på tlvs inlägg efter dagDL 2 – så nämner hon inte dig överhuvudtaget, vilket gör att hon inte heller tar bort misstankarna mot dig. Det får mig ju att fundera, att om hennes röst varit förtrollad att rösta på dig, borde hon inte ha visat det i tråden med att säga att hon tänkt om, eller att misstankarna minskat? Jag tror hon hade misstankar om dig utifrån det hon sett dig spela och att de kvarstod, däremot hittade hon något annat som gjorde henne ännu mer misstänkt mot drama – där bland annat debatten om ”klipp och klistra” i inläggen kommer in.

Sedan när det gäller att tlv teoriat om drama innan hon röstade på dig? Jag hittar bara något inlägg från tlv ang drama och inget av dem tycker jag visar på några riktiga misstankar mot drama

Nu hittade jag vad det var jag reagerade på innan. Dock var det inte lika misstänkt andra gången jag läste det. Det jag reagerade på var iaf att både Caisa och Drama var snabba med att förklara varför Lorden inte svarat på den obligatoriska frågan. Jag blev lite förvånad över att inte en utan två spelare tar sig tiden att försvara någon annan?

Nu är jag själv misstänksam mot drama – men att försöka släta över spionens röst på dig med att denne var förtrollad får mig att fundera över dig, faktiskt.

Sedan håller jag med mammas ang nedanstående:
Om TLV fått info om drama via sin specialroll och uttryckt sig som hon gjort hade jag som LL låtit de onda käka någon annan och kickat tlv för hintning. Nu kanske LL inte är lika sträng mot regelbrott som jag, men om det är så hade ju något hänt från LL om någon fuskar. Därför hoppas jag verkligen att tlv inte hade info om drama baserat på annat än tråden.

LL kickade inte tlv vilket gör att jag inte tror att hon fått någon specialinfo om drama utan att hon precis som jag tror hon gör om dig - baserar sina röster/teorier utifrån hur både du och drama spelat.

Lärligsmurfen var Gammelsmurfens arvtagare. Den som alltid stod vid hans sida och ville lära sig av den bästa. Han och Gammelsmurfen var iväg för att öva magi, utan dom andra smurfarnas närvaro för säkerhets skull. Det skulle inte vara första gången Lärlingsmurfen råkade förvandla en annan smurf grön...
Medans dom stod och övade så traskade Stortrut vidare från Gargamels hus efter fler smurfar. Han var inte mätt av den lilla soppan som det blev av Nyfikensmurfen. Han fick syn på dom två små smurfarna som stod och ändrade färg på blommorna med hjälp av sin magi och tyckte detta var väldigt lustigt. Så pass att han stannade kvar ett tag och tittade på dom på avstånd. Stortrut kände mer och mer att det vore väldigt kul att ha en sådan smurf hemma som leksak och bestämmer sig för att försöka fånga någon av dom. Vem av dom spelade ingen roll, dom kunde ju trolla båda två. Dessa går det ju inte att göra smurfsoppa av tänkte han. Han går efter dom men smurfarna ser honom och springer iväg så fort deras ben orkade bära dom.
Plötsligt faller Lärlingsmurfen till marken och saken var ett faktum. Stortrut fick tag i honom och hade nu äntligen sin lilla smurf, redo att lekas med på en gång så han fortsatte hemåt med stackars lilla Lärlingsmurfen.

Bumpo var Lärlingsmurfen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar