Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Måste nog fortfarande ändå hålla Mammas åt det goda hållet, men jag släpper inte gadden helt, aldrig någonsin! :p

Habina fick jag också känslan igår att jag ville hålla åt det goda hållet och har inte hittat något som talar emot det idag så hen får vara kvar där.

Mu funderade jag väldigt mycket på igår och har läst hens konversation med Monster om och om igen för at jag fick känslan av att dom var onda ihop men försökte dölja det med att teoria emot varandra så mycket. Har dock inga jätte starka belägg för det, så jag avvaktar.

Eftersom jag köper Drama´s förklaringar och inte finner dom speciellt märkliga(kan naturligtvis vara grundlurad, för hon är rätt slug den där Drama också), men jag får nog återigen ändå följa min magkänsla och inte strömmen och rösta på den som jag reagerat på mest.

Outofservice röstar på CaisaLundblad

Du kan ha en poäng i det. Damn, jag måste verkligen läsa in mig på Paddi snart!!!

Det är alltså ingen som tänkt i tankegångarna att TeamLundVer fått veta från någon annan än siaren?

Jo att min röst på TLV stack ut.

Äeh, lite bättre än så är det ju faktiskt.

Med tanke på att Artline ändrade sin röst till drama så tror jag inte att drama är ond. OuTOfService röstar på TLV som sedan käkades. Konstigt om en ulv skulle göra så eller jäkligt smart?

Jag menar såhär: Ingen vill ju att den man röstar på skall käkas kommande natt och visa sig vara god eftersom att man då får ett frågetecken från folk om varför man röstade på just den personen. I det här fallet kan jag dock se en poäng med det om det är så att OutOfService är ond. Hon var den enda som röstade på TLV sist, TLV käkades och var god. Detta verkar (kanske som planerat?) ha förskjutit blickarna från OutOfService, även fast hon försökte få TLV lynchad.

HummHummHumm...

Detta är ju det stora "aha:et" angående mina tankar om dig. Så lite mer måste du nog ge mig cred för att jag grundar mina misstankar på.

Fortsätter:

Här är teorin som leder till en röst. Någon fortsättning har vi dock inte fått se. När jag läser och begrundar OOS's inlägg och röst så känns det mer och mer som en onding.

Med slutklämmen:

Precis. Det finns dock en del som helt klart är anmärkningsvärt (och som har gått alla (inklusive mig) helt obemärkt förbi. Se mina tidigare inlägg.

Efter idag är Caisa verkligen högt på min lista! Jag funderar på om hon driver så hårt för att ingen ska se mina teorier mot Padd, för att de två är de sista två ulvarna?

What? Jag håller ju MED dig om dina teorier om Padd? Vilket jag skrivit flera gånger, på vilket sätt är det att dra uppmärksamhet från dem? Ska jag automatiskt följa dina teorier tycker du? O_o

Jag blir utöver detta fundersam över att ingen reflekterar över min teori mot Padd. Även om ingen tänkt rösta på den skulle jag uppskatta om någon iaf säger varför den brister, jag känner att typ inget tyder på att hon är god så jag ser gärna det ni andra ser eftersom ingen hakar på?

kl

Någon som kan förklara vad Dramatiks och Caisas diskussion går ut på i korthet? Jag har läst den flera gånger jag jag fattar inte. Eller, jag fattar vad den handlar om men jag får inte ihop det som skrivs. Är det så att de "bara" pratar runt varandra eller vill de missförstå varandra med flit? Båda två för rätt så klara resonemang men det verkar inte gå fram till den andra.

I ljuset av vad drama skriver i den diskussionen, plus TLVs förmodade hint (hon är så pass van spelare att hon inte skulle hinta på det sättet), så är jag inte längre helt övertygad om dramatiks ondhet, vilket inte betyder att jag tror att hon är god heller. Caisa svänger, iom oviljan(?) att förstå Dramatik, åt det ondare hållet.

Habina håller jag, som de flesta andra, mer åt det goda hållet efter hennes två röster på de onda Monster och Art.

Paddi har, illavarslande nog, flutit rätt myvket under radarn för mig. (Jag hoppas att du har haft en bättre dag och kväll idag än igår.) Måste läsa in mig mer på henne känner jag.

OutOfService kämpar med att komma ikapp i leken. Försöker bidra till leken.

Mammas är haaaaal, men jag upplever att hon verkligen försöker hitta onda. Men att för den delen sätta henne som god? No way José. Än så länge har jag inte reagerat negativt på det hon skrivit.

Mu var jag ju misstänksam mot igår, men det är inget som direkt kvarstår idag. Tror jag. Jag har i alla fall inte reagerat nämnvärt på hennes inlägg under dagen.

Alltså, tiden springer ju iväg! :eek: Jag måste rösta. Baserat på ovan citerade inlägg: bumpo röstar på Caisa.

Och att OOS översätter min och Dramas diskussion som att det bara är jag som tycker Dramas inlägg är skumma och inte Drama som är (tycks från mitt håll i alla fall) lika frustrerad på mig tycker jag skaver. :cautious:

Jag tycker Dramas inlägg är skumma, Drama tycker mina inlägg är skumma för hon tycker inte hennes inlägg är skumma, men vi försöker ju i alla fall reda ut det?

Jag skulle behöva en timme till. :arghh:

Fast det är ju min uppfattning? Jag precis som Bumpo får inte riktigt grepp om eran diskussion. Mer än att jag gång på gång sett Drama ifrågasätta varför hennes inlägg är skumma. Självklart tycker hon att dina inlägg är skumma också, annars hade hon väl inte försökt att förklara sig gång på gång. Har inte skrivit att Drama inte är frustrerad på dig, men då jag köper hennes svar och inte dina lika mycket så är du mest skum i mina ögon, därav min korta sammanfattning.

Måste rösta, vill se mer från Drama innan jag bestämmer mig då hon i alla fall tar sig tid att försöka förklara vad hon menar vill jag höra mer.

Caisa röstar på OutofService

För jag tycker hennes teorier mot mig är konstiga, hon har gått helt under radarn och jag håller inte med henne om hennes översättning av min och Dramas diskussion.

Mammas ändrar sin röst från Paddington till Caisa Lundblad

pga att jag tror att hon kan vara i maskopi med Padd i lyan.

+ att båda mina misstänkta röstar på OOS som jag inte sett något misstänkt i alls.

Jag blir utöver detta fundersam över att ingen reflekterar över min teori mot Padd. Även om ingen tänkt rösta på den skulle jag uppskatta om någon iaf säger varför den brister, jag känner att typ inget tyder på att hon är god så jag ser gärna det ni andra ser eftersom ingen hakar på?

Detta har jag helt missat, ska genast kika på den och återkomma med tankar!

Jag har inte uppfattat det? Bara att du inte hållit med fullt ut i misstankarna även om du misstänker henne också, typ. men inte något specifikation?

Jag har inte uppfattat det? Bara att du inte hållit med fullt ut i misstankarna även om du misstänker henne också, typ. men inte något specifikation?

Jag har varit osäker, men jag misstänkte Paddi redan från början, men hade nog inte snappat upp samma saker som du... :banghead:

Fast hur menar du? Med tanke på hur rollen är utformad kan spionen knappast ha fått mer info än att någon bevittnat? Eller menar du att spionen ska ha fått 1-2 sior i nattinfon? Isåfall hade det ju inte varit en spionroll utan då hade den döpts om?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar