Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Sen så är jag med på skepticismen kring TLV's "testamente" mot drama. Att hon röstade på cirkus för att, efter Dag-DL, börja teoria mot drama ser inte jag som ett skäl till att lyncha drama. Om hon hade fått extra-info att drama hade blivit siad så måste väl siaren (som TLV ska veta vem det är) gå in och anklaga henne först innan spionen kan uppfatta vem det är som vänt i sina argument och borde då vara siaren, denne ska sedan ha vänt sina argument mot drama för att TLV ska veta att det är drama som är ond. Som jag har uppfattat leken än så länge så har inte denna vändningen skett från någon spelare så hur ska då TLV veta? Detta plus att (om hon var förtrollad) så är hon ju inte bunden till att enbart teoria om den hon ska rösta på. Det är ju full frihet på teorier, bara rösten ligger enligt förtrollningen så jag tycker att den teorin brister på många punkter.

Med det inte sagt att drama är god men jag tror inte på att följa den här teorin blint.

Jag har sett detta inlägg och kommer att svara på ett snarlikt som du skrivit. Mest så att du inte tror att jag missat det;)

Precis så tror jag det ligger till. Jag tror TLV var så upprörd över mitt inlägg om henne där jag radade upp det som jag gjorde plus att jag anklagat henne för att ha läst slarvigt. Om du tittar tillbaka ser du att hon biter ifrån om just skumläsningen, och sedan blir hon så aggro mot mig. Kanske skrev hon som hon gjorde för att få folk att tro att hon var siaren. För ärligt talat, hade det varit någon annan hon skrev så om i det läget hade jag trott att hon var siare. (Och om hon inte blivit käkad) Och jag tror att hon helt enkelt försökte få folk med sig mot mig, inte för att hon visste något utan för att hon var sur och ville ha ut mig eftersom hon tagit saker som skrivits personligt. Ett ganska typiskt exempel på att ta saker personligt. Så tror jag, men eftersom det är mig det handlar om fattar jag ju att folk inte kommer tro mig iaf.:meh:

Alltså... men att göra så... det känns så... fruktansvärt extremt oansvarigt att göra som god med en så viktig specialroll? :p Om det är så så har ju hennes personliga vendetta mot din teori gått ut helt över någon som lika gärna kan vara god, och hon reagerade ju på Habina också ganska ordentligt just med skumläsningen men sprang inte efter henne, om du förstår hur jag menar?

Okej, here we go. Att jag inte kommenterat din första teori som var denna:

mer än att du tyckte jag hade klena teorier, är ju just för att det är just det mesta du skriver i ovanstående text. Min fetning är endast om vad du tycker om mina klena teorier och det upptar grovt draget en tredjedel av den texten. Och det har jag kommenterat. Stycker under ang. TLV har jag redan diskuterat med andra i tråden och jag tänkte att jag inte behövde kommentera det igen. Jag tänkte att du kunde väl läsa själv i mitt svar till andra så att jag slapp skriva samma sak till dig också? Mu har jag också skrivit om och även om du inte håller med så finner jag inte så mycket att kommentera här? Mammas hade redan svarat på det sista när jag läste så jag tänkte helt enkelt att jag inte behövde svara på det jag också. Men fine, Mammas ÄR väldigt nedtonad i denna lek. Jag har spelat en hel del med henne förr och vet att hon är både jävligt aktiv och bitsk och gud vet allt i vanliga fall. Att du uppfattar henne som vass får stå för dig. Jag uppfattar henne som snäll som ett lamm jämfört med hur hon brukade vara.

Och ang. magkänslan igen. Ja, ulvar har gjort så som jag beskrivit. Typ dragit upp en misstanke pga. magkänsla och sedan avfärdat den. När någon av de ulvarna då dött har folk gått tillbaka och kollat och tyckt typ att nej men ulven tyckte ju så om xxx och då kan ju inte xxx ha varit ond. Typ. Självklart kan goda skriva som du gjorde också, och det har jag inte sagt att de inte kan. Jag ville bara berätta vad jag erfarit om sådana händelser förr.

Men det stora problemet jag hade med det var ju just att det verkade som att du försökte få det att se ut som att min teori bara bestod av "Dina teorier är klena.", och att jag baserade enbart min röst på det, och så var det ju inte, och även om du diskuterat det med tidigare spelare så behöver ju inte det betyda att jag inte tycker sakerna i fråga fortfarande är misstänkta, så att bara bortse från dem för att du diskuterat det med andra kändes väldigt... skumt.

Ok, har inget mer att säga angående det om magkänslan, tack för förklaringen! :)

forts...
Detta är inlägg#576, där hon diskuterar TLVs inlägg där TLV bland annat refererat till Drama som "superond".

Jag svarar:

Som om det var enda möjliga alternativet i det läget?

Nej, det har jag väl inte sagt heller. Men helt ärligt så kan jag inte redogöra för exakt alla möjliga alternativ heller.

Men en avgörande tredjeröst på dig, om du visat dig vara god, hade ju inte varit lika uppseendeväckande som hennes röständring, hon hade hamnat i ljuset, men inte alls på samma sätt som när hon ändrade röst för att rädda sig själv, där dömde hon ju nästan sig själv om hon inte haft lottningen emot sig. Så jag tycker ju ändå att det är konstigare att hon lägger upp sig mot lottning istället för att lägga en röst på dig i det läget (om du nu är god).

Detta har jag diskuterat om innan. Vänligen läs vad jag skrivit då (men tror inte det var ett svar till dig). Pallar helt ärligt inte skriva det igen.

Sen har vi detta inlägg:

Som jag svarade på:

Drama säger:

Där hon skriver saker som inte stämmer, vilket jag påpekar:

Här känns det som att hon försöker "klappa mig lite på huvudet", och att poängen går helt förbi henne. Medvetet eller inte, är frågan?

Ang. det sista. Jag tycker att poängen går helt förbi dig och försöker förklara. Men återigen så förstår du inte, eller vill inte förstå, vad jag redan skrivit.

Svarar mig själv och fortsätter spåna.

Dramatik. Jag reagerar på att hon försöker få in TeamLundVer som ond, genom att klippa och klistra i en massa olika citat.

Det här är det jag hittar som är skrivet om drama i ond-kontextet efter Dag-DL.

Här vet ju dock inte Habina (i presumptionen att hon är siare) mer än vad hon visste innan dag-DL så njaaeee....

sista...
Är det något i detta inlägg (eller nåt annat):

Du känner att du inte fått svar på, läs också gärna mitt senaste inlägg till Mammas, så säg till så fortsätter vi titta på det.

Det här inlägget till Cirkus reagerade jag också på:

Det här känner jag också är lite "klappa på huvudet", även fast Cirkus också visade på att det var just efter DagDL som TLV inte riktat fler misstankar mot henne. Varför inte fråga vad vi menar om hon verkligen inte kopplat sammanhanget? Vill inte förstå? Eller bara en tankevurpa?
Angående att du säger hon borde skrivit mer om dig innan DagDL om hon satt på info så håller jag inte med om det var så att hon var förtrollad. Det hade ju sett sjukt skumt ut om hon lagt fram starka misstankar mot dig för att sen ändå lägga en svag röst på Cirkus? (Detta gäller alltså OM hon var förhäxad)

Men alltså.:arghh:
Det är ju du som inte kopplar! Trodde nu TLV sig veta att jag var ond så borde hon rimligtvis ha fått den infon EFTER NATT-DL INTE DAG-DL. Och om hon var förtrollad och trodde sig veta att jag var ond så borde hon verkligen ha gått på hårdare redan då. För att hjälpa den goda sidan att få upp ögonen för mig, så att de därmed kunde rösta på mig. Och om hon då dessutom hade lagt en svagt motiverad röst på Cirkus så hade ju övriga förmodligen fattat att TLV varit förtrollad, eller hur? Eller hade inte du trott det om hon gick på hårt mot någon och sedan röstade svagt på en annan? Det hade varit solklart liksom. Därför fattar jag inte varför ni tjatar om efter Dag-DL, när TLV dessutom hade blivit sur på mig och därav fick jag den reaktionen från henne.

och angående:
"Alltså jag kan väl tycka att hade nu TLV varit förtrollad så hade hennes inlägg setts som en (kraftig) hint, och då borde det blivit bestraffat redan. Därför tror jag som sagt att TLV ville ha det till att Mu var den som var förtrollad, speciellt eftersom hon var noga med att ta upp henne som kandidat när flera andra dissat henne som tänkbar kandidat. Jag tror faktiskt att det kan ha varit en del av hennes spioninfo att få reda på förtrollningen.

Och som sagt, hintar är förbjudna, därför finner jag det väldigt otroligt att TLV vore den förtrollade, vilket gör att din teori faller."

Så har jag förklarat för Mammas varför jag inte håller med dig om det här. :p

Så ja, jag tycker du skriver konstiga saker, många av dem har jag bemött, men du fortsätter skriva saker jag tycker känns misstänkta. Därför är du högst upp på min lista över misstänkta.
+att spionen tycker du är superond, du missar inlägg riktade till dig osv. Jag har full förståelse för att man kan missa saker, att man är stressad, eller inte förstår vad andra menar, men ser du inte nu varför jag tycker du är misstänkt i alla fall?

Och jo, jag ser vrf du tycker som du gör. Men jag håller inte med...alls.

Alltså... men att göra så... det känns så... fruktansvärt extremt oansvarigt att göra som god med en så viktig specialroll? :p Om det är så så har ju hennes personliga vendetta mot din teori gått ut helt över någon som lika gärna kan vara god, och hon reagerade ju på Habina också ganska ordentligt just med skumläsningen men sprang inte efter henne, om du förstår hur jag menar?

Nej, men om Habina också hade skrivit något som TLV som hon reagerat på kanske det hade blivit annorlunda. Det kan vi inte veta. Men jag tror att hela hennes reaktion på mig, är efter vad jag skrev. Och jag håller med om att det såg klantigt ut, men ska jag bli straffad för en klantig sak?

Svarar mig själv och fortsätter spåna.

Det här är det jag hittar som är skrivet om drama i ond-kontextet efter Dag-DL.

Här vet ju dock inte Habina (i presumptionen att hon är siare) mer än vad hon visste innan dag-DL så njaaeee....

...Fortsättning....

Efter Natt-DL vidhåller hon visserligen att drama bör vara ond men jag ser inte vart hon skulle ha fått det ifrån om hon upptäckt siaren sen innan? Någon annan som ser det? :p

Sedan blir jag mer och mer fundersam angående Paddington. Dels har vi att hon ev försagt sig angående att jag inte tillhör lyan (hur vet hon det om hon inte tillhör lyan själv?), att hon ingående teoriar om hur lyan tänker (något som generellt sett är ett vanligt beteende bland ulvar, en tabbe som är helt förståelig eftersom hon då suttit i lyan och resonerat, då är det lätt att bara fortsätta resonera om hur ulvar kan tänka, det ligger nära till hands liksom),

När jag skrev mitt inlägg som du refererar till så hade jag faktiskt inte en tanke på att det var du som lade sista rösten, oavsett vem som lagt sista rösten så hade jag skrivit med den personens namn. Det som jag tyckte var intressant var röststatistiken i sig och med senaste leken i färskt minne med inte mindre än två röständringar (en god som ändrade till en ond, och en ond som ändrade för att rädda sig själv) så skrev jag inlägget.

Det jag såg när jag kikade närmare på röststatistiken så kom den sista rösten (som råkade vara din kl 20.58). Fram till dess var det verkligen ovisst om hur röstningen skulle utfalla. Kollar man på statistiken så kl 20.52 var det 5 spelare som hade en röst vardera – sedan inom två minuter (20.56-20.58) ändrade sig allt. Så det mina tankar i går morse rörde sig om var, varför var inte lyan mer observant? De flesta här i leken var med i förra å vet vad som hände med röständringarna.

Cirkus röstar på Mammas tidigt
TLV röstar på Paddington 20,43
Artline röstar på Habina 20,45
Habina röstar på Monstermom 20,46
Monstermom röstar på Mumorsan 20,49
Bumpo röstar på Lillelorden 20,52
--
Dramatik röstar på TLV 20,56
Paddington röstar på TLV 20,56
Caisa röstar på Lillelorden 20,57
Mumorsan röstar på Monstermom 20,57
mammas röstar på mumorsan 20,58

Sedan är ju en del av min teori jag hade då inaktuell eftersom både tlv och lorden visat sig vara goda.

Då för det första vill hon få det till att jag gör det bästa för lyan när jag uttryckligen sagt att jag gör det bästa för min sida, det känns som att hon vill få det till att andra ska tänka mig som ond. Sedan reagerar jag på att hon inte reflekterar över att jag faktiskt är rätt tidig på Art, varför skulle jag göra det liksom, nog för att jag kan vara skoningslös om det behövs men inte i onödan liksom. Och sedan är det svaret när jag ifrågasätter, då skyller hon nästan ifrån sig och ja, det skaver på något sätt. Detta sammantaget gör att Paddington är min huvudmisstänkte för tillfället.

Fast här har jag redan svarat när det gäller art. Igår klarade jag helt enkelt inte av att leka alls, det var omöjligt att ens förstå vad som stod i leken och i morse innan jobbet hann jag bara skumma. Det som jag såg då var Outouservice inlägg om art och det var det inlägget jag besvarade.

Jag vet inte vilken sida du står på – men utifrån det outofservice skriver nedan så svarade jag att jag vill inte/vågar sätta dig åt det goda bara utifrån det outofservice skriver. Sedan skriver jag att oavsett din roll (vilket innebär oberoende av vilken sida du står på - så spelar du likadant, hittar du ngt att reagera på så reagerar du).

Och där jag skriver "du spelar för lyans bästa när du är ond och där kommenterar jag att det inte är för lyans bästa att art åkte ut. Sedan skrev jag från minnet å jag hade inte tid att kolla upp exakt vad det stod vilket jag även skriver. Men bara för att det inte är för lyans bästa att art åkte ut så vågar jag inte precis godförklara dig utifrån det lilla jag sett (det som hände i förrgår och outofservice inlägg)

kl
Har också väldigt svårt att tro att Mammas är ond med tanke på hur hon diskuterat Artline. Samtidigt som jag vet att Mammas är äckligt bra på att lura mig och har lyckats otaliga gånger. Och med tanke på att jag tycker att Artline agerade väldigt skumt i slutet så är Mammas tillräckligt slug för att se det och då gå på Artline för att skydda sig själv och dom andra i lyan. MEN jag måste nog ändå säga att jag håller den sluga Mammas åt det goda hållet för tillfället, magkänslan vill det!

Välkommen tillbaka :)
Jag vet inte om jag skulle våga sätta mammas åt det goda hållet just för att hon diskuterat hårt med art och art var ulv. Mammas går hårt åt alla oberoende av hennes roll och om de skulle råka vara kolleger i lyan. Hon skulle nog kunna gå hårt mot sig själv om hon upptäckt hon gjort ett misstag :p

Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller ;)

Du väger in min timing på detta också i din analys? Dvs att länka samman två kollegor tidigt i leken och sedan börja fundera över Art direkt Monster åkt ut? Jag säger inte att du ska godförklara mig, men jag vill gärna höra hur du tänker kring dessa saker. Och om du tycker att Art agerat misstänkt innan jag började diskutera det, kan du peka på var du skrivit det innan jag började? (Höll på att skriva samma sak till OOS (M22 var en mycket bättre förkortning, främst för att jag alltid satt och nynnade "Hallå hallå, det här är X22..." :angel: Saknar avataren också ;)), men kom på att hon faktiskt har en ursäkt till att inte ha skrivit om Art innan jag gjorde det.)

Frångår mina principer å försöker teoria från tfnen, så ursäkta om jag inte kan citera, fetstila el inte kan gå tillbaka å kolla upp saker ordentligt.

När det gäller mitt inlägg ovan är det ett svar till outofservice, där hon bara tar upp din diskussion m art. Själv har jag inte hunnit kika närmare på det som hände igår utan bara snabbt i morse läst ikapp leken.

Sedan hade jag tänkt försöka bli mer aktiv idag, och skulle försöka delta via tfnen men det sket sig i stort sett när jag kom till jobbet – men jag hade tänkt skriva mer än det inlägg jag skrev ovan.

Sedan är det en annan sak som jag funderar över när det gäller röstningen igår. Varför ändrade inte någon i lyan sin röst när de insåg att monster skulle hamna för lottning? Visserligen var röstningen koncentrerad runt DL, men efter att mammas lagt sin röst på mu 20.58 så var det två minuter kvar - hade lyan varit vaksam och följt lottningen hade de kunnat se vad som var på väg och hända och någon av dem hade kunnat ändra sin röst.

Det får mig att börja fundera lite. Varför ändrade inte monster sin röst till lorden eller tlv? Även om det varit djupt misstänkt så hade hon "köpt" sig ytterligare en dag kvar i leken, varför tog hon inte tillfället i akt?

Varför var det ingen annan i lyan som ändrade sin röst? Det hade inte varit lika uppseendeväckande som om monster gjort det (även om det väckt uppmärksamhet). Det får mig att fundera över om det är så att någon av de andra som var uppe för lottning också är i lyan och man ville inte peka ut någon av dem, eller kan det vara så att eftersom vi har flera spelare som är ganska så inaktiva - det är möjligt att lyan består av dels oaktiva och/oerfarna ulvar och de inte varit tillräckligt uppmärksamma?

Eller tyckte man att oddset med 25% risk att bli lynchad var tillräckligt bra för att man skulle låta lotten avgöra??

Jag håller inte riktigt med dig, mammas gör alltid det som är bäst för henne själv - hon röstar alltid på den hon misstänker mest oavsett om misstankarna hamnar på någon ev kollega eller inte. Det enda jag kan säga om henne är att det känns väldigt osannolikt att mammas skulle lägga en räddningsröst för det om något skulle inte gagna henne själv. (faaast det skulle vara så typiskt otypiskt för mammas, så det vette sjutton om hon inte faktiskt skulle kunna göra det ändå...)

Fast alltså, det där stämmer verkligen inte. Jag gör INTE det som är bäst för mig själv. Jag gör det som är bäst för min sida. Är jag ond och det gagnar onda bäst att min kollega ryker, BAM! Är jag ond och det är bäst för min sida att jag åker uppmuntrar jag mina kollegor att få alibi på köpet om det går att lösa smidigt. Är jag god och mycket misstänkt kommer jag inte att ändra min röst för att rädda mig eftersom det i längden kommer att innebära att folk fokuserar på mig istället för att hitta de verkligt onda. Bättre då att ta ut mig så de kan plocka onda nästa runda istället. Men jag gör verkligen inte det som är bäst för mig personligen.

kl

Har också väldigt svårt att tro att Mammas är ond med tanke på hur hon diskuterat Artline. Samtidigt som jag vet att Mammas är äckligt bra på att lura mig och har lyckats otaliga gånger. Och med tanke på att jag tycker att Artline agerade väldigt skumt i slutet så är Mammas tillräckligt slug för att se det och då gå på Artline för att skydda sig själv och dom andra i lyan. MEN jag måste nog ändå säga att jag håller den sluga Mammas åt det goda hållet för tillfället, magkänslan vill det!

Välkommen tillbaka :)

Jag vet inte om jag skulle våga sätta mammas åt det goda hållet just för att hon diskuterat hårt med art och art var ulv. Mammas går hårt åt alla oberoende av hennes roll och om de skulle råka vara kolleger i lyan. Hon skulle nog kunna gå hårt mot sig själv om hon upptäckt hon gjort ett misstag :p
Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller ;)

Du väger in min timing på detta också i din analys? Dvs att länka samman två kollegor tidigt i leken och sedan börja fundera över Art direkt Monster åkt ut? Jag säger inte att du ska godförklara mig, men jag vill gärna höra hur du tänker kring dessa saker. Och om du tycker att Art agerat misstänkt innan jag började diskutera det, kan du peka på var du skrivit det innan jag började? (Höll på att skriva samma sak till OOS (M22 var en mycket bättre förkortning, främst för att jag alltid satt och nynnade "Hallå hallå, det här är X22..." :angel: Saknar avataren också ;)), men kom på att hon faktiskt har en ursäkt till att inte ha skrivit om Art innan jag gjorde det.)

Hade skrivit ihop alla misstänkta inlägg hittills av Paddan, sedan gick jag från datorn utan att posta - suck! Nåj,a nu några timmar senare får ni dem för att läsa och begrunda medan jag läser igenom vad som hänt de senaste timmarna. Det här är alltså det som gör mig misstänksam mot Paddan.

Det handlar alltså 1. Paddan diskuterar hur lyan resonerar, något som är vanligt bland ulvar. 2. Försäger sig när hon skriver att jag inte ingår i lyan, något typ jag, ulvarna och ev siaren vet om.
Sedan kommer det här med att jag alltid gör det som är bäst för mig, något hon i ett senare inlägg rättar till alltid det som är bäst för lyan - inte heller sant. Om jag redan rättat henne, varför inte lyssna första gången, om inte för att misskreditera mig utan grund?
Vidare är även diskussionen om mig intressant, när hon först misstänker mig och sedan backar och säger att hon inte vet. (Ja, det sista kom inte med, men jag tänkte läsa ikapp istället för att leta upp det, kanske kommer sedan om jag hinner före DL, inte troligt med tanke på hur ni brukar skriva, haha! ;)

Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Med tanke på att Artline ändrade sin röst till drama så tror jag inte att drama är ond. OuTOfService röstar på TLV som sedan käkades. Konstigt om en ulv skulle göra så eller jäkligt smart?

Jag menar såhär: Ingen vill ju att den man röstar på skall käkas kommande natt och visa sig vara god eftersom att man då får ett frågetecken från folk om varför man röstade på just den personen. I det här fallet kan jag dock se en poäng med det om det är så att OutOfService är ond. Hon var den enda som röstade på TLV sist, TLV käkades och var god. Detta verkar (kanske som planerat?) ha förskjutit blickarna från OutOfService, även fast hon försökte få TLV lynchad.

HummHummHumm...

Jag vet inte varför, men det känns som den enda rimliga förklaringen till hennes starka reaktion på Drama, där hon dessutom släpper sina tidigare misstankar på Cirkus (eller i alla fall inte nämner dem mer) använder ord som "superond" osv. Jag tror inte en spion, som dessutom "hade på känn" att hon skulle åka ut, skulle använda så starka uttryck om hon inte hade någon slags extra info. Eller menar du att hon var så upprörd på Dramas teori om henne att hon ville att alla skulle misstänka Drama om hon själv käkades? som en "hämnd" typ?
Vad tror DU om det hela?

Möjligt, men det är ju inte heller säkert att inte LL redan bestraffat goda sidan. Jag var t.ex med i en lek för ett tag sen där goda sidan blev bestraffade genom att ulvarna fick 2 käk en natt. Grejen var att en av de de valde var skyddad (om jag minns rätt) så för oss som då var goda syntes det aldrig att vi blivit bestraffade... Så bara för att vi inte vet att vi blivit bestraffade, behöver inte det innebära att vi inte har blivit det/blir det snart.
Och som sagt, skulle LL utfärda en bestraffning nu, som alla kan se, skulle det ju bekräfta misstankarna om att TLV var förtrollad, och det skulle ju bli ännu värre för den onda sidan, eller?

Jag vet inte, jag tycker fortfarande att det är lite magstarkt att bara krasst anta att någon annan fuskar, jag skulle bli jäkligt både ledsen och grinig om alla bara förutsatte att jag fuskade hellre än att överväga andra saker. Nu har jag visserligen inte spelat med TLV mer än någon gång för länge sedan, men det känns bara ojuste.

Och varför skulle hon bara inte kunna TRO att drama var ond? Jag menar, hon har ju läst tråden och har sina teorier. Jag är helt övertygad om att Padd är ond, och skulle definitivt kunna skriva att hon är "superond", men det gör ju inte att jag siat henne, det grundar sig i att hon skrivit saker som gör att jag misstänker henne? Det är ju det leken går ut på, och som jag följer.

Och grejen är ju att om ni som argumenterar för att drama MÅSTE vara ond för att hon MÅSTE vara siad inte kan leta teorier till det, ni bara antar och kollar inte om det kan stämma.

Men för att svara vad jag tror: Min första tanke är definitivt inte att mina medspelare fuskar. Om jag tror det PMar jag LL för att tipsa, och om det kan vara hintar som kan vara till nytta för min sida kollar jag ju om de stämmer. Jag köper dem definitivt inte utan att kolla.

Vill någon vara snäll och fixa ihop en lista med dagens röster?

Nej. jag menar att hon borde vetat något efter första NattDL.

Det är alltså det enda du har att säga om allt detta? :

Alltså jag kan väl tycka att hade nu TLV varit förtrollad så hade hennes inlägg setts som en (kraftig) hint, och då borde det blivit bestraffat redan. Därför tror jag som sagt att TLV ville ha det till att Mu var den som var förtrollad, speciellt eftersom hon var noga med att ta upp henne som kandidat när flera andra dissat henne som tänkbar kandidat. Jag tror faktiskt att det kan ha varit en del av hennes spioninfo att få reda på förtrollningen.

Och som sagt, hintar är förbjudna, därför finner jag det väldigt otroligt att TLV vore den förtrollade, vilket gör att din teori faller.

Sen förvånar det mig att både du och Caisa helt verkar ha missuppfattat vilken DL som är viktig för spioninfo. Ni båda trycker rätt kraftfullt på om att TLV måste ha vetat något om mig efter Dag-DL. Och som jag även skrev innan, om nu TLV verkligen hade trott att jag var siad som ond, så varför inte skriva betydligt mer om mig redan innan Dag-DL då? Även om hon var förtrollad som du och Caisa tror så hade ju inte det hindrat henne från att trycka på om mig så att hon kunde få andra att rösta på mig om hon nu var säker på att jag var ond.

Och angående vad du skriver om att Art inte la sin röst på mig direkt. Art visade sig vara Gargamel. Gargamel var den som fick trolla. Om Gargamel och en annan ulv riskerade att åka i lynch, tror du inte de i lyan skulle diskuterat redan från början att offra den andra ulven då eftersom Gargamel var mer värdefull? Därför borde ju Art istället lagt sin röst på mig redan från början då om vi nu satt i lyan tillsammans. Och inte som du skriver undvikit det för att vi var ulvar båda två.

Måste hitta någonting och rösta innan klockan blir för mycket.

Och när jag skumläste(:p) igenom leken första gången idag för att få mig en liten översyn så reagerade jag direkt på att TLV vart väldigt uppretad av anklagelserna om att hen skumläser. Det får mig att fundera på om hen kanske är ond och blir irriterad över att bli så misstänkt från början. Är man oskyldig så brukar man inte bli så uppretad över att bli anklagad, om man däremot har något att dölja så brukar första reaktionen bli ilska.

Fortsättning kommer, men då det närmar sig DL och jag inte vill missa första röstning så får min röst hamna där så ska jag se till att komma med lite mer vettiga teorier allt eftersom.

Outofservice röstar på TeamLundVer

Här är teorin som leder till en röst. Någon fortsättning har vi dock inte fått se. När jag läser och begrundar OOS's inlägg och röst så känns det mer och mer som en onding.

kl

Jag försöker läsa igenom men hjärnan är som gröt. Jag kan inte riktigt hitta vart TLV gått på drama så galet håt som Caisa vill få det till? Tycker nog att Caisa går hårdare mot Drama än vad TLV gjorde. Känns verkligen som att Caisa försöker att hitta någon att lägga alla misstankar mot och hon lyckas ju till viss del eftersom vissa hänger på henne mot Drama.

Att jag finner Caisa lite märklig är nog för att jag köper Dramas förklaringar, tycker inte alls att dom är så märkliga som Caisa tycker.
Ser inget konstigt i att TLV misstänkte Drama men sedan röstade på Cirkus, för om TLVs röst nu var förtrollad men att hon visste att Drama var ond så borde hon i mitt tycke gått på hårdare om det för att göra det lite uppenbart att hens röst var förtrollad.

Så av dom här två måste jag nog faktiskt säga att jag håller Caisa åt det onda hållet och Drama åt det goda.

"Nej, det har jag väl inte sagt heller. Men helt ärligt så kan jag inte redogöra för exakt alla möjliga alternativ heller."

Nä, men ditt svar kändes som att det skulle ha varit det enda alternativet, därav min reaktion. O_o

Detta har jag diskuterat om innan. Vänligen läs vad jag skrivit då (men tror inte det var ett svar till dig). Pallar helt ärligt inte skriva det igen.

Men anledningen till att jag tog upp det igen var ju för att du bett mig fråga igen om jag inte förstod... :cautious:

"Ang. det sista. Jag tycker att poängen går helt förbi dig och försöker förklara. Men återigen så förstår du inte, eller vill inte förstå, vad jag redan skrivit."

Men jag reagerade på att du tyckte DagDL i sammanhanget var helt ovidkommande, och att du trodde jag menade NattDL som i just det sammanhanget VAR helt ovidkommande, eftersom diskussionen jag funderat på var om huruvdia TLV varit förhäxad, och därför röstade på Cirkus med en klen motviering, sen när förhäxningen försvann vid DagDL direkt pratade om hur superond du var.

"Men alltså.
Det är ju du som inte kopplar! Trodde nu TLV sig veta att jag var ond så borde hon rimligtvis ha fått den infon EFTER NATT-DL INTE DAG-DL. Och om hon var förtrollad och trodde sig veta att jag var ond så borde hon verkligen ha gått på hårdare redan då. För att hjälpa den goda sidan att få upp ögonen för mig, så att de därmed kunde rösta på mig. Och om hon då dessutom hade lagt en svagt motiverad röst på Cirkus så hade ju övriga förmodligen fattat att TLV varit förtrollad, eller hur? Eller hade inte du trott det om hon gick på hårt mot någon och sedan röstade svagt på en annan? Det hade varit solklart liksom. Därför fattar jag inte varför ni tjatar om efter Dag-DL, när TLV dessutom hade blivit sur på mig och därav fick jag den reaktionen från henne."

Och som jag förklarat så fick hon ju isåfall spioninfon samtidigt som hon fick veta att hon var förhäxad! Hade hon gjort som du föreslår tror jag ärligt hon blivit lynchad istället för Art? O_o Speciellt efter hur Paddan i förra leken gick igenom hur hon tyckte den då förhäxade Bumpo borde ha gjort, för det ser ut som att TLV följde Paddans råd från den leken om jag minns rätt.

Nej, men om Habina också hade skrivit något som TLV som hon reagerat på kanske det hade blivit annorlunda. Det kan vi inte veta. Men jag tror att hela hennes reaktion på mig, är efter vad jag skrev. Och jag håller med om att det såg klantigt ut, men ska jag bli straffad för en klantig sak?

Men hon blev ju riktigt sur på Habinas teori om skumläsning först? Eller vad menar du?
Och ja, i ulvspel blir man ofta straffad om man är klantig, speciellt när det är svårt att hitta misstänkta saker... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar