Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]
Sedan blir jag mer och mer fundersam angående Paddington. Dels har vi att hon ev försagt sig angående att jag inte tillhör lyan (hur vet hon det om hon inte tillhör lyan själv?), att hon ingående teoriar om hur lyan tänker (något som generellt sett är ett vanligt beteende bland ulvar, en tabbe som är helt förståelig eftersom hon då suttit i lyan och resonerat, då är det lätt att bara fortsätta resonera om hur ulvar kan tänka, det ligger nära till hands liksom),
När jag skrev mitt inlägg som du refererar till så hade jag faktiskt inte en tanke på att det var du som lade sista rösten, oavsett vem som lagt sista rösten så hade jag skrivit med den personens namn. Det som jag tyckte var intressant var röststatistiken i sig och med senaste leken i färskt minne med inte mindre än två röständringar (en god som ändrade till en ond, och en ond som ändrade för att rädda sig själv) så skrev jag inlägget.
Det jag såg när jag kikade närmare på röststatistiken så kom den sista rösten (som råkade vara din kl 20.58). Fram till dess var det verkligen ovisst om hur röstningen skulle utfalla. Kollar man på statistiken så kl 20.52 var det 5 spelare som hade en röst vardera – sedan inom två minuter (20.56-20.58) ändrade sig allt. Så det mina tankar i går morse rörde sig om var, varför var inte lyan mer observant? De flesta här i leken var med i förra å vet vad som hände med röständringarna.
Cirkus röstar på Mammas tidigt
TLV röstar på Paddington 20,43
Artline röstar på Habina 20,45
Habina röstar på Monstermom 20,46
Monstermom röstar på Mumorsan 20,49
Bumpo röstar på Lillelorden 20,52
--
Dramatik röstar på TLV 20,56
Paddington röstar på TLV 20,56
Caisa röstar på Lillelorden 20,57
Mumorsan röstar på Monstermom 20,57
mammas röstar på mumorsan 20,58
Sedan är ju en del av min teori jag hade då inaktuell eftersom både tlv och lorden visat sig vara goda.
Då för det första vill hon få det till att jag gör det bästa för lyan när jag uttryckligen sagt att jag gör det bästa för min sida, det känns som att hon vill få det till att andra ska tänka mig som ond. Sedan reagerar jag på att hon inte reflekterar över att jag faktiskt är rätt tidig på Art, varför skulle jag göra det liksom, nog för att jag kan vara skoningslös om det behövs men inte i onödan liksom. Och sedan är det svaret när jag ifrågasätter, då skyller hon nästan ifrån sig och ja, det skaver på något sätt. Detta sammantaget gör att Paddington är min huvudmisstänkte för tillfället.
Fast här har jag redan svarat när det gäller art. Igår klarade jag helt enkelt inte av att leka alls, det var omöjligt att ens förstå vad som stod i leken och i morse innan jobbet hann jag bara skumma. Det som jag såg då var Outouservice inlägg om art och det var det inlägget jag besvarade.
Jag vet inte vilken sida du står på – men utifrån det outofservice skriver nedan så svarade jag att jag vill inte/vågar sätta dig åt det goda bara utifrån det outofservice skriver. Sedan skriver jag att oavsett din roll (vilket innebär oberoende av vilken sida du står på - så spelar du likadant, hittar du ngt att reagera på så reagerar du).
Och där jag skriver "du spelar för lyans bästa när du är ond och där kommenterar jag att det inte är för lyans bästa att art åkte ut. Sedan skrev jag från minnet å jag hade inte tid att kolla upp exakt vad det stod vilket jag även skriver. Men bara för att det inte är för lyans bästa att art åkte ut så vågar jag inte precis godförklara dig utifrån det lilla jag sett (det som hände i förrgår och outofservice inlägg)
kl
Har också väldigt svårt att tro att Mammas är ond med tanke på hur hon diskuterat Artline. Samtidigt som jag vet att Mammas är äckligt bra på att lura mig och har lyckats otaliga gånger. Och med tanke på att jag tycker att Artline agerade väldigt skumt i slutet så är Mammas tillräckligt slug för att se det och då gå på Artline för att skydda sig själv och dom andra i lyan. MEN jag måste nog ändå säga att jag håller den sluga Mammas åt det goda hållet för tillfället, magkänslan vill det!
Välkommen tillbaka
Jag vet inte om jag skulle våga sätta mammas åt det goda hållet just för att hon diskuterat hårt med art och art var ulv. Mammas går hårt åt alla oberoende av hennes roll och om de skulle råka vara kolleger i lyan. Hon skulle nog kunna gå hårt mot sig själv om hon upptäckt hon gjort ett misstag
Dock skrev hon i ett svar till mig tidigare i tråden (kommer inte ihåg riktigt ordagrant) när jag skrev att hon bara spelar för sin egen vinning, att hon alltid gör det bästa för lyan. Att se till att rösta ut art ser inte jag som det bästa för lyan - speciellt som de redan förlorat en person under första DL. Men samtidigt litar jag inte på vad mammas säger heller
Du väger in min timing på detta också i din analys? Dvs att länka samman två kollegor tidigt i leken och sedan börja fundera över Art direkt Monster åkt ut? Jag säger inte att du ska godförklara mig, men jag vill gärna höra hur du tänker kring dessa saker. Och om du tycker att Art agerat misstänkt innan jag började diskutera det, kan du peka på var du skrivit det innan jag började? (Höll på att skriva samma sak till OOS (M22 var en mycket bättre förkortning, främst för att jag alltid satt och nynnade "Hallå hallå, det här är X22..."
Saknar avataren också
), men kom på att hon faktiskt har en ursäkt till att inte ha skrivit om Art innan jag gjorde det.)
Frångår mina principer å försöker teoria från tfnen, så ursäkta om jag inte kan citera, fetstila el inte kan gå tillbaka å kolla upp saker ordentligt.
När det gäller mitt inlägg ovan är det ett svar till outofservice, där hon bara tar upp din diskussion m art. Själv har jag inte hunnit kika närmare på det som hände igår utan bara snabbt i morse läst ikapp leken.
Sedan hade jag tänkt försöka bli mer aktiv idag, och skulle försöka delta via tfnen men det sket sig i stort sett när jag kom till jobbet – men jag hade tänkt skriva mer än det inlägg jag skrev ovan.